O uso do marketing de relacionamento aliado à tecnologia da informação em uma fábrica de software
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Data de Publicação: | 2009 |
Outros Autores: | , , , |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Revista Eletrônica de Ciência Administrativa |
Texto Completo: | http://www.periodicosibepes.org.br/index.php/recadm/article/view/502 |
Resumo: | The objective of this study was to identify satisfaction factors considered important by customers in the service provided by a software factory, and as a function of them, the company defines its strategies of relationship marketing. The research method was quantitative using a structured questionnaire with 123 clients combined with a depth qualitative research with the leaders of the software factory. The results indicate that the company has applied the practices of relationship marketing with the support of Information Technology - IT. In fact, it has achieved positive results in the following aspects: a) quality of service, b) speed in solves the problems; c) expertise in the solution indicated d) availability and speed in a solution; e) quality in after service; f) cost-effective in a service provided; g) professional support staff. |
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O uso do marketing de relacionamento aliado à tecnologia da informação em uma fábrica de softwareRelationship Marketing; Information Technology; software factoryMarketing de Relacionamento; Tecnologia da Informação; Fábrica de softwareThe objective of this study was to identify satisfaction factors considered important by customers in the service provided by a software factory, and as a function of them, the company defines its strategies of relationship marketing. The research method was quantitative using a structured questionnaire with 123 clients combined with a depth qualitative research with the leaders of the software factory. The results indicate that the company has applied the practices of relationship marketing with the support of Information Technology - IT. In fact, it has achieved positive results in the following aspects: a) quality of service, b) speed in solves the problems; c) expertise in the solution indicated d) availability and speed in a solution; e) quality in after service; f) cost-effective in a service provided; g) professional support staff. O objetivo deste trabalho foi identificar fatores de satisfação considerados importantes pelos clientes no atendimento prestado por uma fábrica de Software e, como em função deles, ela define suas estratégias de marketing de relacionamento. O método de pesquisa foi o quantitativo com o uso de um questionário estruturado com 123 clientes combinado com a pesquisa qualitativa em profundidade com os dirigentes da fábrica de software. Os resultados indicam que a empresa vem aplicando as práticas do marketing de relacionamento com o suporte da Tecnologia da Informação – TI. Como consequência, ela vem obtendo resultados positivos nos seguintes aspectos: a) qualidade no atendimento; b) agilidade na solução de problemas; c) competência na solução apontada; d) disponibilidade e rapidez no pronto atendimento; e) pós-atendimento eficiente; f) custo benefício do serviço prestado; e g) profissionalismo da equipe de suporte.Instituto Brasileiro de Estudos e Pesquisas Sociais - IBEPESMaccari, Emerson AntonioPizzinatto, Nadia KassoufBennertz, RenoMartins, Cibele BarsaliniAzevedo, Maurício S. de2009-11-15info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttp://www.periodicosibepes.org.br/index.php/recadm/article/view/50210.5329/RECADM.20090801001Revista Eletrônica de Ciência Administrativa; v. 8, n. 1 (2009): Janeiro-Junho; 5-17Revista Eletrônica de Ciência Administrativa; v. 8, n. 1 (2009): Janeiro-Junho; 5-17Revista Eletrônica de Ciência Administrativa; v. 8, n. 1 (2009): Janeiro-Junho; 5-171677-738710.5329/RECADM.20090801reponame:Revista Eletrônica de Ciência Administrativainstname:Faculdade Cenecista de Campo Largo (FACECLA)instacron:FACECLAporhttp://www.periodicosibepes.org.br/index.php/recadm/article/view/502/436Direitos autorais 2009 Emerson Antonio Maccari, Nadia Kassouf Pizzinatto, Reno Bennertz, Cibele Barsalini Martins, Maurício S. de Azevedohttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0info:eu-repo/semantics/openAccess2018-06-05T04:17:27Zoai:periodicosibepes.org.br:article/502Revistahttp://www.periodicosibepes.org.br/recadmONGhttp://www.periodicosibepes.org.br/recadm/oairecadm.editor@ibepes.org.br1677-73871677-7387opendoar:2018-06-05T04:17:27Revista Eletrônica de Ciência Administrativa - Faculdade Cenecista de Campo Largo (FACECLA)false |
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