Efeito da informação na simulação de um leilão de preço reserva
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2010 |
Outros Autores: | , |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Revista Eletrônica de Ciência Administrativa |
Texto Completo: | http://www.periodicosibepes.org.br/index.php/recadm/article/view/354 |
Resumo: | This study sought evidence if the inclusion of information on products substantially alter the estimates of prices in the simulation of the auction reserve price. The products chosen were: mouse, shoes, watch and wice which is a cooler of drinks don’t known in the Brazilian market. It also tested a random anchor can influence the estimates of prices, was chosen to anchor the last three digits of the identity of each participant. As a result it was found that anchor affects the estimates of prices when auctioned four products without information. The inclusion of the information offered increased prices and decreased the effect of random anchor. Four products were investigated in the Winner's Curse occurs, both in auctions with and without information. |
id |
FACECLA-1_664d3d9639c474910e5469dea665afae |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:periodicosibepes.org.br:article/354 |
network_acronym_str |
FACECLA-1 |
network_name_str |
Revista Eletrônica de Ciência Administrativa |
repository_id_str |
|
spelling |
Efeito da informação na simulação de um leilão de preço reservaAuction reserve price; winner's curse; random anchorLeilão de preço reserva; maldição do vencedor; âncora aleatóriaThis study sought evidence if the inclusion of information on products substantially alter the estimates of prices in the simulation of the auction reserve price. The products chosen were: mouse, shoes, watch and wice which is a cooler of drinks don’t known in the Brazilian market. It also tested a random anchor can influence the estimates of prices, was chosen to anchor the last three digits of the identity of each participant. As a result it was found that anchor affects the estimates of prices when auctioned four products without information. The inclusion of the information offered increased prices and decreased the effect of random anchor. Four products were investigated in the Winner's Curse occurs, both in auctions with and without information. Este trabalho buscou evidenciar se a inclusão de informações sobre produtos altera substancialmente as estimativas de preços dos produtos na simulação de leilões de preço reserva. Os produtos escolhidos foram: mouse, tênis, relógio e o wice que é um refrigerador de bebidas desconhecido no mercado brasileiro. Foi testado também se uma âncora aleatória pode influenciar nas estimativas de preços, a âncora escolhida foi os três últimos dígitos da Identidade de cada participante. Como resultado encontrou-se que âncora afeta as estimativas de preços dos quatro produtos quando leiloados sem informação. A inclusão da informação aumentou significativamente os preços ofertados e diminuiu o efeito da âncora aleatória. Nos quatro produtos pesquisados ocorreu a Maldição do Vencedor, tanto nos leilões com informação quanto nos leilões sem informação. Instituto Brasileiro de Estudos e Pesquisas Sociais - IBEPESFernandes, Bruno Vinícius RamosSilva, Josué LinsSilva, César Augusto Tibúrcio2010-01-02info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttp://www.periodicosibepes.org.br/index.php/recadm/article/view/35410.5329/RECADM.20090802006Revista Eletrônica de Ciência Administrativa; v. 8, n. 2 (2009): Julho-Dezembro; 186-204Revista Eletrônica de Ciência Administrativa; v. 8, n. 2 (2009): Julho-Dezembro; 186-204Revista Eletrônica de Ciência Administrativa; v. 8, n. 2 (2009): Julho-Dezembro; 186-2041677-738710.5329/RECADM.20090802reponame:Revista Eletrônica de Ciência Administrativainstname:Faculdade Cenecista de Campo Largo (FACECLA)instacron:FACECLAporhttp://www.periodicosibepes.org.br/index.php/recadm/article/view/354/459Direitos autorais 2009 Bruno Vinícius Ramos Fernandes, Josué Lins Silva, César Augusto Tibúrcio Silvahttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0info:eu-repo/semantics/openAccess2018-06-05T04:15:06Zoai:periodicosibepes.org.br:article/354Revistahttp://www.periodicosibepes.org.br/recadmONGhttp://www.periodicosibepes.org.br/recadm/oairecadm.editor@ibepes.org.br1677-73871677-7387opendoar:2018-06-05T04:15:06Revista Eletrônica de Ciência Administrativa - Faculdade Cenecista de Campo Largo (FACECLA)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
Efeito da informação na simulação de um leilão de preço reserva |
title |
Efeito da informação na simulação de um leilão de preço reserva |
spellingShingle |
Efeito da informação na simulação de um leilão de preço reserva Fernandes, Bruno Vinícius Ramos Auction reserve price; winner's curse; random anchor Leilão de preço reserva; maldição do vencedor; âncora aleatória |
title_short |
Efeito da informação na simulação de um leilão de preço reserva |
title_full |
Efeito da informação na simulação de um leilão de preço reserva |
title_fullStr |
Efeito da informação na simulação de um leilão de preço reserva |
title_full_unstemmed |
Efeito da informação na simulação de um leilão de preço reserva |
title_sort |
Efeito da informação na simulação de um leilão de preço reserva |
author |
Fernandes, Bruno Vinícius Ramos |
author_facet |
Fernandes, Bruno Vinícius Ramos Silva, Josué Lins Silva, César Augusto Tibúrcio |
author_role |
author |
author2 |
Silva, Josué Lins Silva, César Augusto Tibúrcio |
author2_role |
author author |
dc.contributor.none.fl_str_mv |
|
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Fernandes, Bruno Vinícius Ramos Silva, Josué Lins Silva, César Augusto Tibúrcio |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Auction reserve price; winner's curse; random anchor Leilão de preço reserva; maldição do vencedor; âncora aleatória |
topic |
Auction reserve price; winner's curse; random anchor Leilão de preço reserva; maldição do vencedor; âncora aleatória |
description |
This study sought evidence if the inclusion of information on products substantially alter the estimates of prices in the simulation of the auction reserve price. The products chosen were: mouse, shoes, watch and wice which is a cooler of drinks don’t known in the Brazilian market. It also tested a random anchor can influence the estimates of prices, was chosen to anchor the last three digits of the identity of each participant. As a result it was found that anchor affects the estimates of prices when auctioned four products without information. The inclusion of the information offered increased prices and decreased the effect of random anchor. Four products were investigated in the Winner's Curse occurs, both in auctions with and without information. |
publishDate |
2010 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2010-01-02 |
dc.type.none.fl_str_mv |
|
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
http://www.periodicosibepes.org.br/index.php/recadm/article/view/354 10.5329/RECADM.20090802006 |
url |
http://www.periodicosibepes.org.br/index.php/recadm/article/view/354 |
identifier_str_mv |
10.5329/RECADM.20090802006 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
http://www.periodicosibepes.org.br/index.php/recadm/article/view/354/459 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
https://creativecommons.org/licenses/by/4.0 info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
https://creativecommons.org/licenses/by/4.0 |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Instituto Brasileiro de Estudos e Pesquisas Sociais - IBEPES |
publisher.none.fl_str_mv |
Instituto Brasileiro de Estudos e Pesquisas Sociais - IBEPES |
dc.source.none.fl_str_mv |
Revista Eletrônica de Ciência Administrativa; v. 8, n. 2 (2009): Julho-Dezembro; 186-204 Revista Eletrônica de Ciência Administrativa; v. 8, n. 2 (2009): Julho-Dezembro; 186-204 Revista Eletrônica de Ciência Administrativa; v. 8, n. 2 (2009): Julho-Dezembro; 186-204 1677-7387 10.5329/RECADM.20090802 reponame:Revista Eletrônica de Ciência Administrativa instname:Faculdade Cenecista de Campo Largo (FACECLA) instacron:FACECLA |
instname_str |
Faculdade Cenecista de Campo Largo (FACECLA) |
instacron_str |
FACECLA |
institution |
FACECLA |
reponame_str |
Revista Eletrônica de Ciência Administrativa |
collection |
Revista Eletrônica de Ciência Administrativa |
repository.name.fl_str_mv |
Revista Eletrônica de Ciência Administrativa - Faculdade Cenecista de Campo Largo (FACECLA) |
repository.mail.fl_str_mv |
recadm.editor@ibepes.org.br |
_version_ |
1797042422822207488 |