Efeito da informação na simulação de um leilão de preço reserva

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Fernandes, Bruno Vinícius Ramos
Data de Publicação: 2010
Outros Autores: Silva, Josué Lins, Silva, César Augusto Tibúrcio
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Revista Eletrônica de Ciência Administrativa
Texto Completo: http://www.periodicosibepes.org.br/index.php/recadm/article/view/354
Resumo: This study sought evidence if the inclusion of information on products substantially alter the estimates of prices in the simulation of the auction reserve price. The products chosen were: mouse, shoes, watch and wice which is a cooler of drinks don’t known in the Brazilian market. It also tested a random anchor can influence the estimates of prices, was chosen to anchor the last three digits of the identity of each participant. As a result it was found that anchor affects the estimates of prices when auctioned four products without information. The inclusion of the information offered increased prices and decreased the effect of random anchor. Four products were investigated in the Winner's Curse occurs, both in auctions with and without information. 
id FACECLA-1_664d3d9639c474910e5469dea665afae
oai_identifier_str oai:periodicosibepes.org.br:article/354
network_acronym_str FACECLA-1
network_name_str Revista Eletrônica de Ciência Administrativa
repository_id_str
spelling Efeito da informação na simulação de um leilão de preço reservaAuction reserve price; winner's curse; random anchorLeilão de preço reserva; maldição do vencedor; âncora aleatóriaThis study sought evidence if the inclusion of information on products substantially alter the estimates of prices in the simulation of the auction reserve price. The products chosen were: mouse, shoes, watch and wice which is a cooler of drinks don’t known in the Brazilian market. It also tested a random anchor can influence the estimates of prices, was chosen to anchor the last three digits of the identity of each participant. As a result it was found that anchor affects the estimates of prices when auctioned four products without information. The inclusion of the information offered increased prices and decreased the effect of random anchor. Four products were investigated in the Winner's Curse occurs, both in auctions with and without information. Este trabalho buscou evidenciar se a inclusão de informações sobre produtos altera substancialmente as estimativas de preços dos produtos na simulação de leilões de preço reserva. Os produtos escolhidos foram: mouse, tênis, relógio e o wice que é um refrigerador de bebidas desconhecido no mercado brasileiro. Foi testado também se uma âncora aleatória pode influenciar nas estimativas de preços, a âncora escolhida foi os três últimos dígitos da Identidade de cada participante. Como resultado encontrou-se que âncora afeta as estimativas de preços dos quatro produtos quando leiloados sem informação. A inclusão da informação aumentou significativamente os preços ofertados e diminuiu o efeito da âncora aleatória. Nos quatro produtos pesquisados ocorreu a Maldição do Vencedor, tanto nos leilões com informação quanto nos leilões sem informação.     Instituto Brasileiro de Estudos e Pesquisas Sociais - IBEPESFernandes, Bruno Vinícius RamosSilva, Josué LinsSilva, César Augusto Tibúrcio2010-01-02info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttp://www.periodicosibepes.org.br/index.php/recadm/article/view/35410.5329/RECADM.20090802006Revista Eletrônica de Ciência Administrativa; v. 8, n. 2 (2009): Julho-Dezembro; 186-204Revista Eletrônica de Ciência Administrativa; v. 8, n. 2 (2009): Julho-Dezembro; 186-204Revista Eletrônica de Ciência Administrativa; v. 8, n. 2 (2009): Julho-Dezembro; 186-2041677-738710.5329/RECADM.20090802reponame:Revista Eletrônica de Ciência Administrativainstname:Faculdade Cenecista de Campo Largo (FACECLA)instacron:FACECLAporhttp://www.periodicosibepes.org.br/index.php/recadm/article/view/354/459Direitos autorais 2009 Bruno Vinícius Ramos Fernandes, Josué Lins Silva, César Augusto Tibúrcio Silvahttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0info:eu-repo/semantics/openAccess2018-06-05T04:15:06Zoai:periodicosibepes.org.br:article/354Revistahttp://www.periodicosibepes.org.br/recadmONGhttp://www.periodicosibepes.org.br/recadm/oairecadm.editor@ibepes.org.br1677-73871677-7387opendoar:2018-06-05T04:15:06Revista Eletrônica de Ciência Administrativa - Faculdade Cenecista de Campo Largo (FACECLA)false
dc.title.none.fl_str_mv
Efeito da informação na simulação de um leilão de preço reserva
title Efeito da informação na simulação de um leilão de preço reserva
spellingShingle Efeito da informação na simulação de um leilão de preço reserva
Fernandes, Bruno Vinícius Ramos
Auction reserve price; winner's curse; random anchor
Leilão de preço reserva; maldição do vencedor; âncora aleatória
title_short Efeito da informação na simulação de um leilão de preço reserva
title_full Efeito da informação na simulação de um leilão de preço reserva
title_fullStr Efeito da informação na simulação de um leilão de preço reserva
title_full_unstemmed Efeito da informação na simulação de um leilão de preço reserva
title_sort Efeito da informação na simulação de um leilão de preço reserva
author Fernandes, Bruno Vinícius Ramos
author_facet Fernandes, Bruno Vinícius Ramos
Silva, Josué Lins
Silva, César Augusto Tibúrcio
author_role author
author2 Silva, Josué Lins
Silva, César Augusto Tibúrcio
author2_role author
author
dc.contributor.none.fl_str_mv

dc.contributor.author.fl_str_mv Fernandes, Bruno Vinícius Ramos
Silva, Josué Lins
Silva, César Augusto Tibúrcio
dc.subject.por.fl_str_mv Auction reserve price; winner's curse; random anchor
Leilão de preço reserva; maldição do vencedor; âncora aleatória
topic Auction reserve price; winner's curse; random anchor
Leilão de preço reserva; maldição do vencedor; âncora aleatória
description This study sought evidence if the inclusion of information on products substantially alter the estimates of prices in the simulation of the auction reserve price. The products chosen were: mouse, shoes, watch and wice which is a cooler of drinks don’t known in the Brazilian market. It also tested a random anchor can influence the estimates of prices, was chosen to anchor the last three digits of the identity of each participant. As a result it was found that anchor affects the estimates of prices when auctioned four products without information. The inclusion of the information offered increased prices and decreased the effect of random anchor. Four products were investigated in the Winner's Curse occurs, both in auctions with and without information. 
publishDate 2010
dc.date.none.fl_str_mv 2010-01-02
dc.type.none.fl_str_mv
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv http://www.periodicosibepes.org.br/index.php/recadm/article/view/354
10.5329/RECADM.20090802006
url http://www.periodicosibepes.org.br/index.php/recadm/article/view/354
identifier_str_mv 10.5329/RECADM.20090802006
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv http://www.periodicosibepes.org.br/index.php/recadm/article/view/354/459
dc.rights.driver.fl_str_mv https://creativecommons.org/licenses/by/4.0
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv https://creativecommons.org/licenses/by/4.0
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Instituto Brasileiro de Estudos e Pesquisas Sociais - IBEPES
publisher.none.fl_str_mv Instituto Brasileiro de Estudos e Pesquisas Sociais - IBEPES
dc.source.none.fl_str_mv Revista Eletrônica de Ciência Administrativa; v. 8, n. 2 (2009): Julho-Dezembro; 186-204
Revista Eletrônica de Ciência Administrativa; v. 8, n. 2 (2009): Julho-Dezembro; 186-204
Revista Eletrônica de Ciência Administrativa; v. 8, n. 2 (2009): Julho-Dezembro; 186-204
1677-7387
10.5329/RECADM.20090802
reponame:Revista Eletrônica de Ciência Administrativa
instname:Faculdade Cenecista de Campo Largo (FACECLA)
instacron:FACECLA
instname_str Faculdade Cenecista de Campo Largo (FACECLA)
instacron_str FACECLA
institution FACECLA
reponame_str Revista Eletrônica de Ciência Administrativa
collection Revista Eletrônica de Ciência Administrativa
repository.name.fl_str_mv Revista Eletrônica de Ciência Administrativa - Faculdade Cenecista de Campo Largo (FACECLA)
repository.mail.fl_str_mv recadm.editor@ibepes.org.br
_version_ 1797042422822207488