Educate for democracy: the importance of legal socialization

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Rodrigues, Herbert
Data de Publicação: 2022
Outros Autores: Medina, Justin
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
eng
Título da fonte: Cadernos de Pesquisa (Fundação Carlos Chagas. Online)
Texto Completo: https://publicacoes.fcc.org.br/cp/article/view/9444
Resumo: In this article, we examine the process of legal socialization of children and adolescents over time. The objective was to investigate the relationship between the home and school experiences and the formation of legitimate democratic values. We used a sample of 800 students over four data collection periods (from 11 to 14 years old) living in the city of São Paulo. The analyzed data involved variables such as rule-violating behavior, perception of law, believe in justice, and legal cynicism. The statistical analyses show that procedural justice is the main mechanism that generates authorities’ legitimacy. We conclude that socializing children to obey the legitimacy of laws results in an education tool for democracy.
id FCC-1_89c8cb7302aba1b009d580b6e175b91a
oai_identifier_str oai:ojs.publicacoes.fcc.org.br:article/9444
network_acronym_str FCC-1
network_name_str Cadernos de Pesquisa (Fundação Carlos Chagas. Online)
repository_id_str
spelling Educate for democracy: the importance of legal socializationEducar para la democracia: la importancia de socialización legal Éducation pour la démocratie: l’importance de la socialisation juridiqueEducar para a democracia: a importância da socialização legalSocializaçãoDemocraciaAutoridadeJustiçaSocialização legal de crianças e adolescentesAutoridade de pais e professoresSocializationDemocracyAuthorityJusticeSocialisationDémocratieAutoritéJusticeSocializaciónDemocraciaAutoridadJusticiaIn this article, we examine the process of legal socialization of children and adolescents over time. The objective was to investigate the relationship between the home and school experiences and the formation of legitimate democratic values. We used a sample of 800 students over four data collection periods (from 11 to 14 years old) living in the city of São Paulo. The analyzed data involved variables such as rule-violating behavior, perception of law, believe in justice, and legal cynicism. The statistical analyses show that procedural justice is the main mechanism that generates authorities’ legitimacy. We conclude that socializing children to obey the legitimacy of laws results in an education tool for democracy.En este artículo, examinamos el proceso de socialización legal de niños y adolescentes a lo largo del tiempo. El objetivo era investigar la relación entre las experiencias en el hogar y en la escuela y la formación de valores democráticos legítimos. Para ello, utilizamos una muestra de 800 estudiantes (de 11 a 14 años de edad) que viven en la ciudad de São Paulo. Los datos analizados involucraron variables de comportamiento como el incumplimiento de reglas, la percepción de las leyes, la creencia en la justicia y el cinismo legal. Los análisis estadísticos presentados muestran que la justicia procesal es el principal mecanismo generador de legitimidad de las autoridades. Concluimos que socializar a los niños para obedecer la legitimidad de las leyes resulta en un instrumento de educación para la democracia.Cet article examine le processus de socialisation juridique des enfants et des adolescents au cours des années. Son but a été d’étudier les rapports entre le vécu à la maison et à l’école et la formation des notions des valeurs démocratiques légitimes. À cet effet, on a utilisé un échantillon de 800 élèves (de 11 à 14 ans) habitant la ville de São Paulo. Les données d’analyse comprenaient des variables de conduite telles que les infractions aux règles, la perception des lois, la croyance en la justice, et le cynisme légal. Les analyses statistiques que l’on présente ici montrent que la justice procédurale est le mécanisme le plus important de production de légitimité des autorités. On conclue que socialiser les enfants en vue d’observer la légitimité des lois s’avére un outil d’éducation pour la démocratie.Neste artigo, examinamos o processo de socialização legal de crianças e adolescentes ao longo do tempo. O objetivo consistiu em investigar a relação entre as experiências vividas em casa e na escola e a formação de noções de valores democráticos legítimos. Para tanto, utilizamos uma amostra de 800 estudantes (de 11 a 14 anos de idade) residentes na cidade de São Paulo. Os dados analisados envolveram variáveis de comportamento como quebra de regras, percepção das leis, crença na justiça e cinismo legal. As análises estatísticas apresentadas mostram que a justiça procedimental se constitui como principal mecanismo gerador de legitimidade das autoridades. Concluímos que socializar as crianças a fim de obedecer à legitimidade das leis resulta em instrumento de educação para a democracia.Fundação Carlos Chagas2022-11-17info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfapplication/pdfhttps://publicacoes.fcc.org.br/cp/article/view/9444Cadernos de Pesquisa; Vol. 52 (2022); e09444Cadernos de Pesquisa; Vol. 52 (2022); e09444Cadernos de Pesquisa; Vol. 52 (2022); e09444Cadernos de Pesquisa; v. 52 (2022); e094441980-53140100-1574reponame:Cadernos de Pesquisa (Fundação Carlos Chagas. Online)instname:Fundação Carlos Chagas (FCC)instacron:FCCporenghttps://publicacoes.fcc.org.br/cp/article/view/9444/4512https://publicacoes.fcc.org.br/cp/article/view/9444/4513Copyright (c) 2022 Cadernos de Pesquisahttps://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessRodrigues, HerbertMedina, Justin2023-12-08T14:54:38Zoai:ojs.publicacoes.fcc.org.br:article/9444Revistahttp://publicacoes.fcc.org.br/ojs/index.php/cp/indexhttps://old.scielo.br/oai/scielo-oai.phpcadpesq@fcc.org.br||cadpesq@fcc.org.br1980-53140100-1574opendoar:2023-12-08T14:54:38Cadernos de Pesquisa (Fundação Carlos Chagas. Online) - Fundação Carlos Chagas (FCC)false
dc.title.none.fl_str_mv Educate for democracy: the importance of legal socialization
Educar para la democracia: la importancia de socialización legal
Éducation pour la démocratie: l’importance de la socialisation juridique
Educar para a democracia: a importância da socialização legal
title Educate for democracy: the importance of legal socialization
spellingShingle Educate for democracy: the importance of legal socialization
Rodrigues, Herbert
Socialização
Democracia
Autoridade
Justiça
Socialização legal de crianças e adolescentes
Autoridade de pais e professores
Socialization
Democracy
Authority
Justice
Socialisation
Démocratie
Autorité
Justice
Socialización
Democracia
Autoridad
Justicia
title_short Educate for democracy: the importance of legal socialization
title_full Educate for democracy: the importance of legal socialization
title_fullStr Educate for democracy: the importance of legal socialization
title_full_unstemmed Educate for democracy: the importance of legal socialization
title_sort Educate for democracy: the importance of legal socialization
author Rodrigues, Herbert
author_facet Rodrigues, Herbert
Medina, Justin
author_role author
author2 Medina, Justin
author2_role author
dc.contributor.author.fl_str_mv Rodrigues, Herbert
Medina, Justin
dc.subject.por.fl_str_mv Socialização
Democracia
Autoridade
Justiça
Socialização legal de crianças e adolescentes
Autoridade de pais e professores
Socialization
Democracy
Authority
Justice
Socialisation
Démocratie
Autorité
Justice
Socialización
Democracia
Autoridad
Justicia
topic Socialização
Democracia
Autoridade
Justiça
Socialização legal de crianças e adolescentes
Autoridade de pais e professores
Socialization
Democracy
Authority
Justice
Socialisation
Démocratie
Autorité
Justice
Socialización
Democracia
Autoridad
Justicia
description In this article, we examine the process of legal socialization of children and adolescents over time. The objective was to investigate the relationship between the home and school experiences and the formation of legitimate democratic values. We used a sample of 800 students over four data collection periods (from 11 to 14 years old) living in the city of São Paulo. The analyzed data involved variables such as rule-violating behavior, perception of law, believe in justice, and legal cynicism. The statistical analyses show that procedural justice is the main mechanism that generates authorities’ legitimacy. We conclude that socializing children to obey the legitimacy of laws results in an education tool for democracy.
publishDate 2022
dc.date.none.fl_str_mv 2022-11-17
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://publicacoes.fcc.org.br/cp/article/view/9444
url https://publicacoes.fcc.org.br/cp/article/view/9444
dc.language.iso.fl_str_mv por
eng
language por
eng
dc.relation.none.fl_str_mv https://publicacoes.fcc.org.br/cp/article/view/9444/4512
https://publicacoes.fcc.org.br/cp/article/view/9444/4513
dc.rights.driver.fl_str_mv Copyright (c) 2022 Cadernos de Pesquisa
https://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Copyright (c) 2022 Cadernos de Pesquisa
https://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Fundação Carlos Chagas
publisher.none.fl_str_mv Fundação Carlos Chagas
dc.source.none.fl_str_mv Cadernos de Pesquisa; Vol. 52 (2022); e09444
Cadernos de Pesquisa; Vol. 52 (2022); e09444
Cadernos de Pesquisa; Vol. 52 (2022); e09444
Cadernos de Pesquisa; v. 52 (2022); e09444
1980-5314
0100-1574
reponame:Cadernos de Pesquisa (Fundação Carlos Chagas. Online)
instname:Fundação Carlos Chagas (FCC)
instacron:FCC
instname_str Fundação Carlos Chagas (FCC)
instacron_str FCC
institution FCC
reponame_str Cadernos de Pesquisa (Fundação Carlos Chagas. Online)
collection Cadernos de Pesquisa (Fundação Carlos Chagas. Online)
repository.name.fl_str_mv Cadernos de Pesquisa (Fundação Carlos Chagas. Online) - Fundação Carlos Chagas (FCC)
repository.mail.fl_str_mv cadpesq@fcc.org.br||cadpesq@fcc.org.br
_version_ 1795330317607763968