Quality of multiple-choice items used in a Progress Test
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2022 |
Outros Autores: | , |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Estudos em Avaliação Educacional |
Texto Completo: | https://publicacoes.fcc.org.br/eae/article/view/7533 |
Resumo: | This article aims to analyze and discuss the quality of multiple-choice items prepared for a Progress Test, through the quali-quantitative analysis of 100 items. The results show a predominance of the dimension of conceptual knowledge and the cognitive domain synthesized by the verb “understand”, analyzed by the Revised Bloom Taxonomy, and 44% of the items are in accordance with the technical guidelines for the elaboration of multiple-choice items. According to Classical Test Theory, KR20 was 0.835, difficulty (P) 0.496, and discrimination index 0.240. The test presented a good reliability index, with suitable item difficulty. Special attention should be given to the discrimination index and the writing of the questions in order to improve these parameters for the items in general. |
id |
FCC-2_5b027bbffd6d31ec6dcaeb040c9bb7df |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.publicacoes.fcc.org.br:article/7533 |
network_acronym_str |
FCC-2 |
network_name_str |
Estudos em Avaliação Educacional |
repository_id_str |
|
spelling |
Quality of multiple-choice items used in a Progress Test Calidad de los ítems de elección múltiple utilizados en una Prueba de ProgresoQualidade dos itens de múltipla escolha utilizados em um Teste de ProgressoHigher Education Learning Assessment Multiple Choice TestEnsino Superior Avaliação da Aprendizagem TestesEducación Superior Evaluación del Aprendizaje Test de Elección MúltipleThis article aims to analyze and discuss the quality of multiple-choice items prepared for a Progress Test, through the quali-quantitative analysis of 100 items. The results show a predominance of the dimension of conceptual knowledge and the cognitive domain synthesized by the verb “understand”, analyzed by the Revised Bloom Taxonomy, and 44% of the items are in accordance with the technical guidelines for the elaboration of multiple-choice items. According to Classical Test Theory, KR20 was 0.835, difficulty (P) 0.496, and discrimination index 0.240. The test presented a good reliability index, with suitable item difficulty. Special attention should be given to the discrimination index and the writing of the questions in order to improve these parameters for the items in general.Este artículo tiene el propósito de analizar y discutir la calidad de los ítems de elección múltiple elaborados para una Prueba de Progreso, por medio del análisis cuali- -cuantitativo de 100 rubros. En los resultados predomina la dimensión del conocimiento conceptual y el dominio cognitivo sintetizado en el verbo “entender”, analizado por la Taxonomía de Bloom Revisada, y el 44% de los ítems está de acuerdo con las directrices técnicas para elaborar rubros de elección múltiple. Por medio del análisis de la Teoría Clásica de las Pruebas, KR20 fue de 0,835, dificultad (P) 0,496 e índice de discriminaçión 0,240. El test presentó un buen índice de confiabilidad, con dificultad adecuada de los ítems. Hay que llamar la atención al índice de discriminación y a la formulación del enunciado con el objetivo de mejorar dichos parámetros para los ítems en general.Este artigo objetiva analisar e discutir a qualidade dos itens de múltipla escolha (IME) elaborados para um Teste de Progresso, por meio da análise quali-quantitativa de 100 itens. Nos resultados há predomínio da dimensão do conhecimento conceitual e o domínio cognitivo sintetizado pelo verbo “entender”, analisado pela Taxonomia de Bloom Revisada, e 44% dos itens estão em acordo com as diretrizes técnicas para elaboração de IME. Pela análise da Teoria Clássica dos Testes, KR20 foi 0,835, dificuldade (P) 0,496 e índice de discriminação 0,240. O teste apresentou bom índice de confiabilidade, com dificuldade dos itens adequada. Deve ser chamada a atenção ao índice de discriminação e à formulação do enunciado no intuito de melhorar esses parâmetros para os itens de forma geral.Fundação Carlos Chagas2022-02-10info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://publicacoes.fcc.org.br/eae/article/view/753310.18222/eae.v33.7533Estudos em Avaliação Educacional; Vol. 33 (2022); e07533Estudos em Avaliação Educacional; Vol. 33 (2022); e07533Estudos em Avaliação Educacional; Vol. 33 (2022); e07533Estudos em Avaliação Educacional; V. 33 (2022); e07533Estudos em Avaliação Educacional; v. 33 (2022); e075331984-932X0103-6831reponame:Estudos em Avaliação Educacionalinstname:Fundação Carlos Chagas (FCC)instacron:FCCporhttps://publicacoes.fcc.org.br/eae/article/view/7533/4350Copyright (c) 2022 Estudos em Avaliação Educacionalhttps://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessTombi, Elen Cristina Nascimento de AraujoZukowsky-Tavares, CristinaFerreira-Gerab, Iraní2022-12-22T15:50:05Zoai:ojs.publicacoes.fcc.org.br:article/7533Revistahttp://publicacoes.fcc.org.br/ojs/index.php/eae/indexONGhttp://publicacoes.fcc.org.br/ojs/index.php/eae/oaieae@fcc.org.br||ngimenes@fcc.org.br1984-932X0103-6831opendoar:2022-12-22T15:50:05Estudos em Avaliação Educacional - Fundação Carlos Chagas (FCC)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
Quality of multiple-choice items used in a Progress Test Calidad de los ítems de elección múltiple utilizados en una Prueba de Progreso Qualidade dos itens de múltipla escolha utilizados em um Teste de Progresso |
title |
Quality of multiple-choice items used in a Progress Test |
spellingShingle |
Quality of multiple-choice items used in a Progress Test Tombi, Elen Cristina Nascimento de Araujo Higher Education Learning Assessment Multiple Choice Test Ensino Superior Avaliação da Aprendizagem Testes Educación Superior Evaluación del Aprendizaje Test de Elección Múltiple |
title_short |
Quality of multiple-choice items used in a Progress Test |
title_full |
Quality of multiple-choice items used in a Progress Test |
title_fullStr |
Quality of multiple-choice items used in a Progress Test |
title_full_unstemmed |
Quality of multiple-choice items used in a Progress Test |
title_sort |
Quality of multiple-choice items used in a Progress Test |
author |
Tombi, Elen Cristina Nascimento de Araujo |
author_facet |
Tombi, Elen Cristina Nascimento de Araujo Zukowsky-Tavares, Cristina Ferreira-Gerab, Iraní |
author_role |
author |
author2 |
Zukowsky-Tavares, Cristina Ferreira-Gerab, Iraní |
author2_role |
author author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Tombi, Elen Cristina Nascimento de Araujo Zukowsky-Tavares, Cristina Ferreira-Gerab, Iraní |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Higher Education Learning Assessment Multiple Choice Test Ensino Superior Avaliação da Aprendizagem Testes Educación Superior Evaluación del Aprendizaje Test de Elección Múltiple |
topic |
Higher Education Learning Assessment Multiple Choice Test Ensino Superior Avaliação da Aprendizagem Testes Educación Superior Evaluación del Aprendizaje Test de Elección Múltiple |
description |
This article aims to analyze and discuss the quality of multiple-choice items prepared for a Progress Test, through the quali-quantitative analysis of 100 items. The results show a predominance of the dimension of conceptual knowledge and the cognitive domain synthesized by the verb “understand”, analyzed by the Revised Bloom Taxonomy, and 44% of the items are in accordance with the technical guidelines for the elaboration of multiple-choice items. According to Classical Test Theory, KR20 was 0.835, difficulty (P) 0.496, and discrimination index 0.240. The test presented a good reliability index, with suitable item difficulty. Special attention should be given to the discrimination index and the writing of the questions in order to improve these parameters for the items in general. |
publishDate |
2022 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2022-02-10 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://publicacoes.fcc.org.br/eae/article/view/7533 10.18222/eae.v33.7533 |
url |
https://publicacoes.fcc.org.br/eae/article/view/7533 |
identifier_str_mv |
10.18222/eae.v33.7533 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://publicacoes.fcc.org.br/eae/article/view/7533/4350 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Copyright (c) 2022 Estudos em Avaliação Educacional https://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0 info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Copyright (c) 2022 Estudos em Avaliação Educacional https://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0 |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Fundação Carlos Chagas |
publisher.none.fl_str_mv |
Fundação Carlos Chagas |
dc.source.none.fl_str_mv |
Estudos em Avaliação Educacional; Vol. 33 (2022); e07533 Estudos em Avaliação Educacional; Vol. 33 (2022); e07533 Estudos em Avaliação Educacional; Vol. 33 (2022); e07533 Estudos em Avaliação Educacional; V. 33 (2022); e07533 Estudos em Avaliação Educacional; v. 33 (2022); e07533 1984-932X 0103-6831 reponame:Estudos em Avaliação Educacional instname:Fundação Carlos Chagas (FCC) instacron:FCC |
instname_str |
Fundação Carlos Chagas (FCC) |
instacron_str |
FCC |
institution |
FCC |
reponame_str |
Estudos em Avaliação Educacional |
collection |
Estudos em Avaliação Educacional |
repository.name.fl_str_mv |
Estudos em Avaliação Educacional - Fundação Carlos Chagas (FCC) |
repository.mail.fl_str_mv |
eae@fcc.org.br||ngimenes@fcc.org.br |
_version_ |
1795332423158857728 |