Contributions to the study of Generalized Partial Credit Model
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2017 |
Outros Autores: | |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Estudos em Avaliação Educacional |
Texto Completo: | https://publicacoes.fcc.org.br/eae/article/view/3385 |
Resumo: | This article covers the most important inferential aspects of the Generalized Partial Credit Model (GPCM) of the Item Response Theory (IRT). It presents a study on one of the main difficulties encountered in the process of estimation and inference of the IRT models, which is the lack of identifiability. In addition, it presents the interpretation of the model parameters and the information function of the item and the test. |
id |
FCC-2_9a960d3c5a9529be987957624e8a2c73 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.publicacoes.fcc.org.br:article/3385 |
network_acronym_str |
FCC-2 |
network_name_str |
Estudos em Avaliação Educacional |
repository_id_str |
|
spelling |
Contributions to the study of Generalized Partial Credit ModelContribuciones al estudio del Modelo de Crédito Parcial GeneralizadoContribuições ao estudo do Modelo de Crédito Parcial GeneralizadoTeoria da Resposta ao ItemModelos PolitômicosModelo de Crédito Parcial GeneralizadoPsicometria.Modelos politômicos da TRITeoría de la Respuesta al ÍtemModelos PolitómicosModelo de Crédito Parcial GeneralizadoPsicometría.Item Response TheoryPolytomous ModelsGeneralized Partial Credit ModelPsychometrics.This article covers the most important inferential aspects of the Generalized Partial Credit Model (GPCM) of the Item Response Theory (IRT). It presents a study on one of the main difficulties encountered in the process of estimation and inference of the IRT models, which is the lack of identifiability. In addition, it presents the interpretation of the model parameters and the information function of the item and the test.Este artículo aborda los más importantes aspectos inferenciales del Modelo de Crédito Parcial Generalizado (MCPG), de la Teoría de la Respuesta al Ítem (TRI). Se presenta un estudio sobre una de las principales dificultades encontradas en el proceso de estimación e inferencia de los modelos de la TRI, que es la falta de identificabilidad. Por otra parte, se expone la interpretación de los parámetros del modelo y de la función de información del ítem y el test.Este artigo aborda os mais importantes aspectos inferenciais do Modelo de Crédito Parcial Generalizado (MCPG), da Teoria da Resposta ao Item (TRI). É mostrado um estudo sobre uma das principais dificuldades encontradas no processo de estimação e inferência dos modelos da TRI, que é a falta de identificabilidade. Além disso, apresenta-se a interpretação dos parâmetros do modelo e da função de informação do item e do teste.Fundação Carlos Chagas2017-04-27info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://publicacoes.fcc.org.br/eae/article/view/338510.18222/eae.v0ix.3385Estudos em Avaliação Educacional; Vol. 28 No. 67 (2017): jan./abr. 2017; 236-254Estudos em Avaliação Educacional; Vol. 28 Núm. 67 (2017): jan./abr. 2017; 236-254Estudos em Avaliação Educacional; Vol. 28 No. 67 (2017): jan./abr. 2017; 236-254Estudos em Avaliação Educacional; V. 28 N. 67 (2017): jan./abr. 2017; 236-254Estudos em Avaliação Educacional; v. 28 n. 67 (2017): jan./abr. 2017; 236-2541984-932X0103-6831reponame:Estudos em Avaliação Educacionalinstname:Fundação Carlos Chagas (FCC)instacron:FCCporhttps://publicacoes.fcc.org.br/eae/article/view/3385/3348Copyright (c) 2017 Estudos em Avaliação Educacionalhttps://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessFerreira, Eduardo VargasAzevedo, Caio Lucidius Naberezny2024-01-22T15:09:23Zoai:ojs.publicacoes.fcc.org.br:article/3385Revistahttp://publicacoes.fcc.org.br/ojs/index.php/eae/indexONGhttp://publicacoes.fcc.org.br/ojs/index.php/eae/oaieae@fcc.org.br||ngimenes@fcc.org.br1984-932X0103-6831opendoar:2024-01-22T15:09:23Estudos em Avaliação Educacional - Fundação Carlos Chagas (FCC)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
Contributions to the study of Generalized Partial Credit Model Contribuciones al estudio del Modelo de Crédito Parcial Generalizado Contribuições ao estudo do Modelo de Crédito Parcial Generalizado |
title |
Contributions to the study of Generalized Partial Credit Model |
spellingShingle |
Contributions to the study of Generalized Partial Credit Model Ferreira, Eduardo Vargas Teoria da Resposta ao Item Modelos Politômicos Modelo de Crédito Parcial Generalizado Psicometria. Modelos politômicos da TRI Teoría de la Respuesta al Ítem Modelos Politómicos Modelo de Crédito Parcial Generalizado Psicometría. Item Response Theory Polytomous Models Generalized Partial Credit Model Psychometrics. |
title_short |
Contributions to the study of Generalized Partial Credit Model |
title_full |
Contributions to the study of Generalized Partial Credit Model |
title_fullStr |
Contributions to the study of Generalized Partial Credit Model |
title_full_unstemmed |
Contributions to the study of Generalized Partial Credit Model |
title_sort |
Contributions to the study of Generalized Partial Credit Model |
author |
Ferreira, Eduardo Vargas |
author_facet |
Ferreira, Eduardo Vargas Azevedo, Caio Lucidius Naberezny |
author_role |
author |
author2 |
Azevedo, Caio Lucidius Naberezny |
author2_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Ferreira, Eduardo Vargas Azevedo, Caio Lucidius Naberezny |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Teoria da Resposta ao Item Modelos Politômicos Modelo de Crédito Parcial Generalizado Psicometria. Modelos politômicos da TRI Teoría de la Respuesta al Ítem Modelos Politómicos Modelo de Crédito Parcial Generalizado Psicometría. Item Response Theory Polytomous Models Generalized Partial Credit Model Psychometrics. |
topic |
Teoria da Resposta ao Item Modelos Politômicos Modelo de Crédito Parcial Generalizado Psicometria. Modelos politômicos da TRI Teoría de la Respuesta al Ítem Modelos Politómicos Modelo de Crédito Parcial Generalizado Psicometría. Item Response Theory Polytomous Models Generalized Partial Credit Model Psychometrics. |
description |
This article covers the most important inferential aspects of the Generalized Partial Credit Model (GPCM) of the Item Response Theory (IRT). It presents a study on one of the main difficulties encountered in the process of estimation and inference of the IRT models, which is the lack of identifiability. In addition, it presents the interpretation of the model parameters and the information function of the item and the test. |
publishDate |
2017 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2017-04-27 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://publicacoes.fcc.org.br/eae/article/view/3385 10.18222/eae.v0ix.3385 |
url |
https://publicacoes.fcc.org.br/eae/article/view/3385 |
identifier_str_mv |
10.18222/eae.v0ix.3385 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://publicacoes.fcc.org.br/eae/article/view/3385/3348 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Copyright (c) 2017 Estudos em Avaliação Educacional https://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0 info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Copyright (c) 2017 Estudos em Avaliação Educacional https://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0 |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Fundação Carlos Chagas |
publisher.none.fl_str_mv |
Fundação Carlos Chagas |
dc.source.none.fl_str_mv |
Estudos em Avaliação Educacional; Vol. 28 No. 67 (2017): jan./abr. 2017; 236-254 Estudos em Avaliação Educacional; Vol. 28 Núm. 67 (2017): jan./abr. 2017; 236-254 Estudos em Avaliação Educacional; Vol. 28 No. 67 (2017): jan./abr. 2017; 236-254 Estudos em Avaliação Educacional; V. 28 N. 67 (2017): jan./abr. 2017; 236-254 Estudos em Avaliação Educacional; v. 28 n. 67 (2017): jan./abr. 2017; 236-254 1984-932X 0103-6831 reponame:Estudos em Avaliação Educacional instname:Fundação Carlos Chagas (FCC) instacron:FCC |
instname_str |
Fundação Carlos Chagas (FCC) |
instacron_str |
FCC |
institution |
FCC |
reponame_str |
Estudos em Avaliação Educacional |
collection |
Estudos em Avaliação Educacional |
repository.name.fl_str_mv |
Estudos em Avaliação Educacional - Fundação Carlos Chagas (FCC) |
repository.mail.fl_str_mv |
eae@fcc.org.br||ngimenes@fcc.org.br |
_version_ |
1795332422028492800 |