Contributions to the study of Generalized Partial Credit Model

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Ferreira, Eduardo Vargas
Data de Publicação: 2017
Outros Autores: Azevedo, Caio Lucidius Naberezny
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Estudos em Avaliação Educacional
Texto Completo: https://publicacoes.fcc.org.br/eae/article/view/3385
Resumo: This article covers the most important inferential aspects of the Generalized Partial Credit Model (GPCM) of the Item Response Theory (IRT). It presents a study on one of the main difficulties encountered in the process of estimation and inference of the IRT models, which is the lack of identifiability. In addition, it presents the interpretation of the model parameters and the information function of the item and the test.
id FCC-2_9a960d3c5a9529be987957624e8a2c73
oai_identifier_str oai:ojs.publicacoes.fcc.org.br:article/3385
network_acronym_str FCC-2
network_name_str Estudos em Avaliação Educacional
repository_id_str
spelling Contributions to the study of Generalized Partial Credit ModelContribuciones al estudio del Modelo de Crédito Parcial GeneralizadoContribuições ao estudo do Modelo de Crédito Parcial GeneralizadoTeoria da Resposta ao ItemModelos PolitômicosModelo de Crédito Parcial GeneralizadoPsicometria.Modelos politômicos da TRITeoría de la Respuesta al ÍtemModelos PolitómicosModelo de Crédito Parcial GeneralizadoPsicometría.Item Response TheoryPolytomous ModelsGeneralized Partial Credit ModelPsychometrics.This article covers the most important inferential aspects of the Generalized Partial Credit Model (GPCM) of the Item Response Theory (IRT). It presents a study on one of the main difficulties encountered in the process of estimation and inference of the IRT models, which is the lack of identifiability. In addition, it presents the interpretation of the model parameters and the information function of the item and the test.Este artículo aborda los más importantes aspectos inferenciales del Modelo de Crédito Parcial Generalizado (MCPG), de la Teoría de la Respuesta al Ítem (TRI). Se presenta un estudio sobre una de las principales dificultades encontradas en el proceso de estimación e inferencia de los modelos de la TRI, que es la falta de identificabilidad. Por otra parte, se expone la interpretación de los parámetros del modelo y de la función de información del ítem y el test.Este artigo aborda os mais importantes aspectos inferenciais do Modelo de Crédito Parcial Generalizado (MCPG), da Teoria da Resposta ao Item (TRI). É mostrado um estudo sobre uma das principais dificuldades encontradas no processo de estimação e inferência dos modelos da TRI, que é a falta de identificabilidade. Além disso, apresenta-se a interpretação dos parâmetros do modelo e da função de informação do item e do teste.Fundação Carlos Chagas2017-04-27info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://publicacoes.fcc.org.br/eae/article/view/338510.18222/eae.v0ix.3385Estudos em Avaliação Educacional; Vol. 28 No. 67 (2017): jan./abr. 2017; 236-254Estudos em Avaliação Educacional; Vol. 28 Núm. 67 (2017): jan./abr. 2017; 236-254Estudos em Avaliação Educacional; Vol. 28 No. 67 (2017): jan./abr. 2017; 236-254Estudos em Avaliação Educacional; V. 28 N. 67 (2017): jan./abr. 2017; 236-254Estudos em Avaliação Educacional; v. 28 n. 67 (2017): jan./abr. 2017; 236-2541984-932X0103-6831reponame:Estudos em Avaliação Educacionalinstname:Fundação Carlos Chagas (FCC)instacron:FCCporhttps://publicacoes.fcc.org.br/eae/article/view/3385/3348Copyright (c) 2017 Estudos em Avaliação Educacionalhttps://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessFerreira, Eduardo VargasAzevedo, Caio Lucidius Naberezny2024-01-22T15:09:23Zoai:ojs.publicacoes.fcc.org.br:article/3385Revistahttp://publicacoes.fcc.org.br/ojs/index.php/eae/indexONGhttp://publicacoes.fcc.org.br/ojs/index.php/eae/oaieae@fcc.org.br||ngimenes@fcc.org.br1984-932X0103-6831opendoar:2024-01-22T15:09:23Estudos em Avaliação Educacional - Fundação Carlos Chagas (FCC)false
dc.title.none.fl_str_mv Contributions to the study of Generalized Partial Credit Model
Contribuciones al estudio del Modelo de Crédito Parcial Generalizado
Contribuições ao estudo do Modelo de Crédito Parcial Generalizado
title Contributions to the study of Generalized Partial Credit Model
spellingShingle Contributions to the study of Generalized Partial Credit Model
Ferreira, Eduardo Vargas
Teoria da Resposta ao Item
Modelos Politômicos
Modelo de Crédito Parcial Generalizado
Psicometria.
Modelos politômicos da TRI
Teoría de la Respuesta al Ítem
Modelos Politómicos
Modelo de Crédito Parcial Generalizado
Psicometría.
Item Response Theory
Polytomous Models
Generalized Partial Credit Model
Psychometrics.
title_short Contributions to the study of Generalized Partial Credit Model
title_full Contributions to the study of Generalized Partial Credit Model
title_fullStr Contributions to the study of Generalized Partial Credit Model
title_full_unstemmed Contributions to the study of Generalized Partial Credit Model
title_sort Contributions to the study of Generalized Partial Credit Model
author Ferreira, Eduardo Vargas
author_facet Ferreira, Eduardo Vargas
Azevedo, Caio Lucidius Naberezny
author_role author
author2 Azevedo, Caio Lucidius Naberezny
author2_role author
dc.contributor.author.fl_str_mv Ferreira, Eduardo Vargas
Azevedo, Caio Lucidius Naberezny
dc.subject.por.fl_str_mv Teoria da Resposta ao Item
Modelos Politômicos
Modelo de Crédito Parcial Generalizado
Psicometria.
Modelos politômicos da TRI
Teoría de la Respuesta al Ítem
Modelos Politómicos
Modelo de Crédito Parcial Generalizado
Psicometría.
Item Response Theory
Polytomous Models
Generalized Partial Credit Model
Psychometrics.
topic Teoria da Resposta ao Item
Modelos Politômicos
Modelo de Crédito Parcial Generalizado
Psicometria.
Modelos politômicos da TRI
Teoría de la Respuesta al Ítem
Modelos Politómicos
Modelo de Crédito Parcial Generalizado
Psicometría.
Item Response Theory
Polytomous Models
Generalized Partial Credit Model
Psychometrics.
description This article covers the most important inferential aspects of the Generalized Partial Credit Model (GPCM) of the Item Response Theory (IRT). It presents a study on one of the main difficulties encountered in the process of estimation and inference of the IRT models, which is the lack of identifiability. In addition, it presents the interpretation of the model parameters and the information function of the item and the test.
publishDate 2017
dc.date.none.fl_str_mv 2017-04-27
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://publicacoes.fcc.org.br/eae/article/view/3385
10.18222/eae.v0ix.3385
url https://publicacoes.fcc.org.br/eae/article/view/3385
identifier_str_mv 10.18222/eae.v0ix.3385
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://publicacoes.fcc.org.br/eae/article/view/3385/3348
dc.rights.driver.fl_str_mv Copyright (c) 2017 Estudos em Avaliação Educacional
https://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Copyright (c) 2017 Estudos em Avaliação Educacional
https://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Fundação Carlos Chagas
publisher.none.fl_str_mv Fundação Carlos Chagas
dc.source.none.fl_str_mv Estudos em Avaliação Educacional; Vol. 28 No. 67 (2017): jan./abr. 2017; 236-254
Estudos em Avaliação Educacional; Vol. 28 Núm. 67 (2017): jan./abr. 2017; 236-254
Estudos em Avaliação Educacional; Vol. 28 No. 67 (2017): jan./abr. 2017; 236-254
Estudos em Avaliação Educacional; V. 28 N. 67 (2017): jan./abr. 2017; 236-254
Estudos em Avaliação Educacional; v. 28 n. 67 (2017): jan./abr. 2017; 236-254
1984-932X
0103-6831
reponame:Estudos em Avaliação Educacional
instname:Fundação Carlos Chagas (FCC)
instacron:FCC
instname_str Fundação Carlos Chagas (FCC)
instacron_str FCC
institution FCC
reponame_str Estudos em Avaliação Educacional
collection Estudos em Avaliação Educacional
repository.name.fl_str_mv Estudos em Avaliação Educacional - Fundação Carlos Chagas (FCC)
repository.mail.fl_str_mv eae@fcc.org.br||ngimenes@fcc.org.br
_version_ 1795332422028492800