A Daycare Need Index for brazilian municipalities, 2018-2020

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Bernardini, Rafael
Data de Publicação: 2022
Outros Autores: Kang, Thomas, Wink Junior, Marcos Vinício
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
eng
Título da fonte: Estudos em Avaliação Educacional
Texto Completo: https://publicacoes.fcc.org.br/eae/article/view/8675
Resumo: This article aims to present the Daycare Need Index [Índice de Necessidade de Creches – INC] for Brazilian municipalities from 2018 to 2020. The INC is built according to priority criteria for daycare provision, which include children living in urban areas, from families who fall under the following categories: poor; single-parented; and with an economically active mother or primary caregiver. The analysis for 2018 showed that, in the North and Northeast regions, municipalities with higher rates in the poverty component of the INC were more prevalent, while single parenthood and labor market were more important in the other regions. In addition, the largest differentials between INC and daycare enrollment rate were found mainly in the North and Northeast regions in 2018.
id FCC-2_cfeef11c96e62fedf59855b9a08c3ca6
oai_identifier_str oai:ojs.publicacoes.fcc.org.br:article/8675
network_acronym_str FCC-2
network_name_str Estudos em Avaliação Educacional
repository_id_str
spelling A Daycare Need Index for brazilian municipalities, 2018-2020Índice de Necesidades de Guarderías en municipios brasileños, 2018-2020Índice de Necessidade de Creches para os municípios brasileiros, 2018-2020Estatísticas EducacionaisNecessidades EducacionaisOportunidades EducacionaisEducational StatisticsEducational NeedsEducational OpportunitiesEstadísticas EducativasNecesidades EducativasOportunidades EducativasThis article aims to present the Daycare Need Index [Índice de Necessidade de Creches – INC] for Brazilian municipalities from 2018 to 2020. The INC is built according to priority criteria for daycare provision, which include children living in urban areas, from families who fall under the following categories: poor; single-parented; and with an economically active mother or primary caregiver. The analysis for 2018 showed that, in the North and Northeast regions, municipalities with higher rates in the poverty component of the INC were more prevalent, while single parenthood and labor market were more important in the other regions. In addition, the largest differentials between INC and daycare enrollment rate were found mainly in the North and Northeast regions in 2018.Este artículo tiene el objetivo de presentar el Índice de Necesidad de Guarderías [Índice de Necessidade de Creches – INC] para los municipios brasileños entre el 2018 y el 2020. El INC se construye según criterios que se destinan a priorizar la atención, que incluyen a los niños que viven en áreas urbanas pertenecientes a familias pobres; con padres o madres solteros; y con una madre o principal cuidador(a) económicamente activo(a). El análisis de 2018 mostró que, en las regiones Norte y Noreste, prevalecieron los municipios con elevados índices en el componente de pobreza del INC, mientras la monoparentalidad y el mercado laboral fueron más importantes en las demás regiones. Además, las mayores diferencias entre el INC y las tasas de matrícula en guarderías se encontraron sobre todo en el Norte y el Noreste en el 2018.Este artigo tem como objetivo apresentar o Índice de Necessidade de Creches (INC) para municípios brasileiros entre 2018 e 2020. O INC é construído de acordo com critérios de priorização de atendimento, que englobam as crianças residentes em zonas urbanas pertencentes a famílias: pobres; monoparentais; e com mãe ou principal cuidador(a) economicamente ativo(a). A análise de 2018 mostrou que, nas regiões Norte e Nordeste, municípios com altos índices no componente de pobreza do INC foram mais prevalentes, enquanto monoparentalidade e mercado de trabalho tiveram maior importância nas demais regiões. Além disso, os maiores diferenciais entre INC e taxa de matrícula em creches foram encontrados, principalmente, no Norte e Nordeste em 2018.Fundação Carlos Chagas2022-12-19info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfapplication/pdfhttps://publicacoes.fcc.org.br/eae/article/view/867510.18222/eae.v33.8675Estudos em Avaliação Educacional; Vol. 33 (2022); e08675Estudos em Avaliação Educacional; Vol. 33 (2022); e08675Estudos em Avaliação Educacional; Vol. 33 (2022); e08675Estudos em Avaliação Educacional; V. 33 (2022); e08675Estudos em Avaliação Educacional; v. 33 (2022); e086751984-932X0103-6831reponame:Estudos em Avaliação Educacionalinstname:Fundação Carlos Chagas (FCC)instacron:FCCporenghttps://publicacoes.fcc.org.br/eae/article/view/8675/4535https://publicacoes.fcc.org.br/eae/article/view/8675/4536Copyright (c) 2022 Estudos em Avaliação Educacionalhttps://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessBernardini, RafaelKang, ThomasWink Junior, Marcos Vinício2023-10-06T20:10:53Zoai:ojs.publicacoes.fcc.org.br:article/8675Revistahttp://publicacoes.fcc.org.br/ojs/index.php/eae/indexONGhttp://publicacoes.fcc.org.br/ojs/index.php/eae/oaieae@fcc.org.br||ngimenes@fcc.org.br1984-932X0103-6831opendoar:2023-10-06T20:10:53Estudos em Avaliação Educacional - Fundação Carlos Chagas (FCC)false
dc.title.none.fl_str_mv A Daycare Need Index for brazilian municipalities, 2018-2020
Índice de Necesidades de Guarderías en municipios brasileños, 2018-2020
Índice de Necessidade de Creches para os municípios brasileiros, 2018-2020
title A Daycare Need Index for brazilian municipalities, 2018-2020
spellingShingle A Daycare Need Index for brazilian municipalities, 2018-2020
Bernardini, Rafael
Estatísticas Educacionais
Necessidades Educacionais
Oportunidades Educacionais
Educational Statistics
Educational Needs
Educational Opportunities
Estadísticas Educativas
Necesidades Educativas
Oportunidades Educativas
title_short A Daycare Need Index for brazilian municipalities, 2018-2020
title_full A Daycare Need Index for brazilian municipalities, 2018-2020
title_fullStr A Daycare Need Index for brazilian municipalities, 2018-2020
title_full_unstemmed A Daycare Need Index for brazilian municipalities, 2018-2020
title_sort A Daycare Need Index for brazilian municipalities, 2018-2020
author Bernardini, Rafael
author_facet Bernardini, Rafael
Kang, Thomas
Wink Junior, Marcos Vinício
author_role author
author2 Kang, Thomas
Wink Junior, Marcos Vinício
author2_role author
author
dc.contributor.author.fl_str_mv Bernardini, Rafael
Kang, Thomas
Wink Junior, Marcos Vinício
dc.subject.por.fl_str_mv Estatísticas Educacionais
Necessidades Educacionais
Oportunidades Educacionais
Educational Statistics
Educational Needs
Educational Opportunities
Estadísticas Educativas
Necesidades Educativas
Oportunidades Educativas
topic Estatísticas Educacionais
Necessidades Educacionais
Oportunidades Educacionais
Educational Statistics
Educational Needs
Educational Opportunities
Estadísticas Educativas
Necesidades Educativas
Oportunidades Educativas
description This article aims to present the Daycare Need Index [Índice de Necessidade de Creches – INC] for Brazilian municipalities from 2018 to 2020. The INC is built according to priority criteria for daycare provision, which include children living in urban areas, from families who fall under the following categories: poor; single-parented; and with an economically active mother or primary caregiver. The analysis for 2018 showed that, in the North and Northeast regions, municipalities with higher rates in the poverty component of the INC were more prevalent, while single parenthood and labor market were more important in the other regions. In addition, the largest differentials between INC and daycare enrollment rate were found mainly in the North and Northeast regions in 2018.
publishDate 2022
dc.date.none.fl_str_mv 2022-12-19
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://publicacoes.fcc.org.br/eae/article/view/8675
10.18222/eae.v33.8675
url https://publicacoes.fcc.org.br/eae/article/view/8675
identifier_str_mv 10.18222/eae.v33.8675
dc.language.iso.fl_str_mv por
eng
language por
eng
dc.relation.none.fl_str_mv https://publicacoes.fcc.org.br/eae/article/view/8675/4535
https://publicacoes.fcc.org.br/eae/article/view/8675/4536
dc.rights.driver.fl_str_mv Copyright (c) 2022 Estudos em Avaliação Educacional
https://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Copyright (c) 2022 Estudos em Avaliação Educacional
https://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Fundação Carlos Chagas
publisher.none.fl_str_mv Fundação Carlos Chagas
dc.source.none.fl_str_mv Estudos em Avaliação Educacional; Vol. 33 (2022); e08675
Estudos em Avaliação Educacional; Vol. 33 (2022); e08675
Estudos em Avaliação Educacional; Vol. 33 (2022); e08675
Estudos em Avaliação Educacional; V. 33 (2022); e08675
Estudos em Avaliação Educacional; v. 33 (2022); e08675
1984-932X
0103-6831
reponame:Estudos em Avaliação Educacional
instname:Fundação Carlos Chagas (FCC)
instacron:FCC
instname_str Fundação Carlos Chagas (FCC)
instacron_str FCC
institution FCC
reponame_str Estudos em Avaliação Educacional
collection Estudos em Avaliação Educacional
repository.name.fl_str_mv Estudos em Avaliação Educacional - Fundação Carlos Chagas (FCC)
repository.mail.fl_str_mv eae@fcc.org.br||ngimenes@fcc.org.br
_version_ 1795332423497547776