A Daycare Need Index for brazilian municipalities, 2018-2020
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2022 |
Outros Autores: | , |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por eng |
Título da fonte: | Estudos em Avaliação Educacional |
Texto Completo: | https://publicacoes.fcc.org.br/eae/article/view/8675 |
Resumo: | This article aims to present the Daycare Need Index [Índice de Necessidade de Creches – INC] for Brazilian municipalities from 2018 to 2020. The INC is built according to priority criteria for daycare provision, which include children living in urban areas, from families who fall under the following categories: poor; single-parented; and with an economically active mother or primary caregiver. The analysis for 2018 showed that, in the North and Northeast regions, municipalities with higher rates in the poverty component of the INC were more prevalent, while single parenthood and labor market were more important in the other regions. In addition, the largest differentials between INC and daycare enrollment rate were found mainly in the North and Northeast regions in 2018. |
id |
FCC-2_cfeef11c96e62fedf59855b9a08c3ca6 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.publicacoes.fcc.org.br:article/8675 |
network_acronym_str |
FCC-2 |
network_name_str |
Estudos em Avaliação Educacional |
repository_id_str |
|
spelling |
A Daycare Need Index for brazilian municipalities, 2018-2020Índice de Necesidades de Guarderías en municipios brasileños, 2018-2020Índice de Necessidade de Creches para os municípios brasileiros, 2018-2020Estatísticas EducacionaisNecessidades EducacionaisOportunidades EducacionaisEducational StatisticsEducational NeedsEducational OpportunitiesEstadísticas EducativasNecesidades EducativasOportunidades EducativasThis article aims to present the Daycare Need Index [Índice de Necessidade de Creches – INC] for Brazilian municipalities from 2018 to 2020. The INC is built according to priority criteria for daycare provision, which include children living in urban areas, from families who fall under the following categories: poor; single-parented; and with an economically active mother or primary caregiver. The analysis for 2018 showed that, in the North and Northeast regions, municipalities with higher rates in the poverty component of the INC were more prevalent, while single parenthood and labor market were more important in the other regions. In addition, the largest differentials between INC and daycare enrollment rate were found mainly in the North and Northeast regions in 2018.Este artículo tiene el objetivo de presentar el Índice de Necesidad de Guarderías [Índice de Necessidade de Creches – INC] para los municipios brasileños entre el 2018 y el 2020. El INC se construye según criterios que se destinan a priorizar la atención, que incluyen a los niños que viven en áreas urbanas pertenecientes a familias pobres; con padres o madres solteros; y con una madre o principal cuidador(a) económicamente activo(a). El análisis de 2018 mostró que, en las regiones Norte y Noreste, prevalecieron los municipios con elevados índices en el componente de pobreza del INC, mientras la monoparentalidad y el mercado laboral fueron más importantes en las demás regiones. Además, las mayores diferencias entre el INC y las tasas de matrícula en guarderías se encontraron sobre todo en el Norte y el Noreste en el 2018.Este artigo tem como objetivo apresentar o Índice de Necessidade de Creches (INC) para municípios brasileiros entre 2018 e 2020. O INC é construído de acordo com critérios de priorização de atendimento, que englobam as crianças residentes em zonas urbanas pertencentes a famílias: pobres; monoparentais; e com mãe ou principal cuidador(a) economicamente ativo(a). A análise de 2018 mostrou que, nas regiões Norte e Nordeste, municípios com altos índices no componente de pobreza do INC foram mais prevalentes, enquanto monoparentalidade e mercado de trabalho tiveram maior importância nas demais regiões. Além disso, os maiores diferenciais entre INC e taxa de matrícula em creches foram encontrados, principalmente, no Norte e Nordeste em 2018.Fundação Carlos Chagas2022-12-19info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfapplication/pdfhttps://publicacoes.fcc.org.br/eae/article/view/867510.18222/eae.v33.8675Estudos em Avaliação Educacional; Vol. 33 (2022); e08675Estudos em Avaliação Educacional; Vol. 33 (2022); e08675Estudos em Avaliação Educacional; Vol. 33 (2022); e08675Estudos em Avaliação Educacional; V. 33 (2022); e08675Estudos em Avaliação Educacional; v. 33 (2022); e086751984-932X0103-6831reponame:Estudos em Avaliação Educacionalinstname:Fundação Carlos Chagas (FCC)instacron:FCCporenghttps://publicacoes.fcc.org.br/eae/article/view/8675/4535https://publicacoes.fcc.org.br/eae/article/view/8675/4536Copyright (c) 2022 Estudos em Avaliação Educacionalhttps://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessBernardini, RafaelKang, ThomasWink Junior, Marcos Vinício2023-10-06T20:10:53Zoai:ojs.publicacoes.fcc.org.br:article/8675Revistahttp://publicacoes.fcc.org.br/ojs/index.php/eae/indexONGhttp://publicacoes.fcc.org.br/ojs/index.php/eae/oaieae@fcc.org.br||ngimenes@fcc.org.br1984-932X0103-6831opendoar:2023-10-06T20:10:53Estudos em Avaliação Educacional - Fundação Carlos Chagas (FCC)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
A Daycare Need Index for brazilian municipalities, 2018-2020 Índice de Necesidades de Guarderías en municipios brasileños, 2018-2020 Índice de Necessidade de Creches para os municípios brasileiros, 2018-2020 |
title |
A Daycare Need Index for brazilian municipalities, 2018-2020 |
spellingShingle |
A Daycare Need Index for brazilian municipalities, 2018-2020 Bernardini, Rafael Estatísticas Educacionais Necessidades Educacionais Oportunidades Educacionais Educational Statistics Educational Needs Educational Opportunities Estadísticas Educativas Necesidades Educativas Oportunidades Educativas |
title_short |
A Daycare Need Index for brazilian municipalities, 2018-2020 |
title_full |
A Daycare Need Index for brazilian municipalities, 2018-2020 |
title_fullStr |
A Daycare Need Index for brazilian municipalities, 2018-2020 |
title_full_unstemmed |
A Daycare Need Index for brazilian municipalities, 2018-2020 |
title_sort |
A Daycare Need Index for brazilian municipalities, 2018-2020 |
author |
Bernardini, Rafael |
author_facet |
Bernardini, Rafael Kang, Thomas Wink Junior, Marcos Vinício |
author_role |
author |
author2 |
Kang, Thomas Wink Junior, Marcos Vinício |
author2_role |
author author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Bernardini, Rafael Kang, Thomas Wink Junior, Marcos Vinício |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Estatísticas Educacionais Necessidades Educacionais Oportunidades Educacionais Educational Statistics Educational Needs Educational Opportunities Estadísticas Educativas Necesidades Educativas Oportunidades Educativas |
topic |
Estatísticas Educacionais Necessidades Educacionais Oportunidades Educacionais Educational Statistics Educational Needs Educational Opportunities Estadísticas Educativas Necesidades Educativas Oportunidades Educativas |
description |
This article aims to present the Daycare Need Index [Índice de Necessidade de Creches – INC] for Brazilian municipalities from 2018 to 2020. The INC is built according to priority criteria for daycare provision, which include children living in urban areas, from families who fall under the following categories: poor; single-parented; and with an economically active mother or primary caregiver. The analysis for 2018 showed that, in the North and Northeast regions, municipalities with higher rates in the poverty component of the INC were more prevalent, while single parenthood and labor market were more important in the other regions. In addition, the largest differentials between INC and daycare enrollment rate were found mainly in the North and Northeast regions in 2018. |
publishDate |
2022 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2022-12-19 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://publicacoes.fcc.org.br/eae/article/view/8675 10.18222/eae.v33.8675 |
url |
https://publicacoes.fcc.org.br/eae/article/view/8675 |
identifier_str_mv |
10.18222/eae.v33.8675 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por eng |
language |
por eng |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://publicacoes.fcc.org.br/eae/article/view/8675/4535 https://publicacoes.fcc.org.br/eae/article/view/8675/4536 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Copyright (c) 2022 Estudos em Avaliação Educacional https://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0 info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Copyright (c) 2022 Estudos em Avaliação Educacional https://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0 |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Fundação Carlos Chagas |
publisher.none.fl_str_mv |
Fundação Carlos Chagas |
dc.source.none.fl_str_mv |
Estudos em Avaliação Educacional; Vol. 33 (2022); e08675 Estudos em Avaliação Educacional; Vol. 33 (2022); e08675 Estudos em Avaliação Educacional; Vol. 33 (2022); e08675 Estudos em Avaliação Educacional; V. 33 (2022); e08675 Estudos em Avaliação Educacional; v. 33 (2022); e08675 1984-932X 0103-6831 reponame:Estudos em Avaliação Educacional instname:Fundação Carlos Chagas (FCC) instacron:FCC |
instname_str |
Fundação Carlos Chagas (FCC) |
instacron_str |
FCC |
institution |
FCC |
reponame_str |
Estudos em Avaliação Educacional |
collection |
Estudos em Avaliação Educacional |
repository.name.fl_str_mv |
Estudos em Avaliação Educacional - Fundação Carlos Chagas (FCC) |
repository.mail.fl_str_mv |
eae@fcc.org.br||ngimenes@fcc.org.br |
_version_ |
1795332423497547776 |