Quota policies at the UEPG: analysis of dropout and academic performance
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2022 |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Estudos em Avaliação Educacional |
Texto Completo: | https://publicacoes.fcc.org.br/eae/article/view/8475 |
Resumo: | This article aimed to assess the dropout rate and efficiency (in terms of average grade) of quota students versus non-quota students at the Universidade Estadual de Ponta Grossa (UEPG), subdividing the analysis into teaching and bachelor’s degrees. To do this, the students were followed for at least eight years. Subsequently, the Propensity Score Matching method was used. As a corollary, there was no significant difference between the average performance of quota graduates versus those with open admission. It was found that quota students had a lower dropout rate, especially when analyzing bachelor’s courses. |
id |
FCC-2_d7b4cce0c42d0ce22998fc04490c077a |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.publicacoes.fcc.org.br:article/8475 |
network_acronym_str |
FCC-2 |
network_name_str |
Estudos em Avaliação Educacional |
repository_id_str |
|
spelling |
Quota policies at the UEPG: analysis of dropout and academic performancePolíticas de cuotas en UEPG: análisis de abandono y rendimiento académicoPolíticas de cotas na UEPG: análise do abandono e do rendimento acadêmicoAcción Afirmativa AbandonoRendimiento Académico Educación SuperiorAção Afirmativa AbandonoRendimento Acadêmico Educação SuperiorAcción Afirmativa AbandonoRendimiento Académico Educación SuperiorThis article aimed to assess the dropout rate and efficiency (in terms of average grade) of quota students versus non-quota students at the Universidade Estadual de Ponta Grossa (UEPG), subdividing the analysis into teaching and bachelor’s degrees. To do this, the students were followed for at least eight years. Subsequently, the Propensity Score Matching method was used. As a corollary, there was no significant difference between the average performance of quota graduates versus those with open admission. It was found that quota students had a lower dropout rate, especially when analyzing bachelor’s courses.Este artículo tuvo como objetivo evaluar el abandono y la eficiencia (en términos de calificación promedio) de los estudiantes de cuota frente a los titulares no cuotistas de la Universidade Estadual de Ponta Grossa (UEPG), subdividiendo el análisis entre licenciatura y bachillerato. Para eso, los alumnos fueron seguidos durante al menos ocho años y luego aplicaron el método Propensity Score Matching. Como corolario, no hubo diferencias significativas entre el rendimiento promedio de los graduados de la cuota versus los de ingreso universal. En caso de abandono, se constató menor renuncia de los estudiantes cuotistas, especialmente cuando se analizaron los cursos de bachillerato. Este artigo teve como objetivo avaliar o abandono e a eficiência (em termos de nota média) dos alunos cotistas versus os não cotistas da Universidade Estadual de Ponta Grossa (UEPG), subdividindo a análise entre licenciatura e bacharelado. Para isso, os alunos foram acompanhados durante pelo menos oito anos e, na sequência, aplicou-se o método Propensity Score Matching. Como corolário, não se encontrou diferença significativa entre o rendimento médio dos graduados cotistas versus os de entrada universal. No caso do abandono, constatou-se menor desistência dos alunos cotistas, especialmente quando se analisou os cursos de bacharelado.Fundação Carlos Chagas2022-03-03info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://publicacoes.fcc.org.br/eae/article/view/847510.18222/eae.v33.8475Estudos em Avaliação Educacional; Vol. 33 (2022); e08475Estudos em Avaliação Educacional; Vol. 33 (2022); e08475Estudos em Avaliação Educacional; Vol. 33 (2022); e08475Estudos em Avaliação Educacional; V. 33 (2022); e08475Estudos em Avaliação Educacional; v. 33 (2022); e084751984-932X0103-6831reponame:Estudos em Avaliação Educacionalinstname:Fundação Carlos Chagas (FCC)instacron:FCCporhttps://publicacoes.fcc.org.br/eae/article/view/8475/4367Copyright (c) 2022 Estudos em Avaliação Educacionalhttps://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0info:eu-repo/semantics/openAccess Pelinski Raiher, Augusta2022-12-22T15:50:06Zoai:ojs.publicacoes.fcc.org.br:article/8475Revistahttp://publicacoes.fcc.org.br/ojs/index.php/eae/indexONGhttp://publicacoes.fcc.org.br/ojs/index.php/eae/oaieae@fcc.org.br||ngimenes@fcc.org.br1984-932X0103-6831opendoar:2022-12-22T15:50:06Estudos em Avaliação Educacional - Fundação Carlos Chagas (FCC)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
Quota policies at the UEPG: analysis of dropout and academic performance Políticas de cuotas en UEPG: análisis de abandono y rendimiento académico Políticas de cotas na UEPG: análise do abandono e do rendimento acadêmico |
title |
Quota policies at the UEPG: analysis of dropout and academic performance |
spellingShingle |
Quota policies at the UEPG: analysis of dropout and academic performance Pelinski Raiher, Augusta Acción Afirmativa Abandono Rendimiento Académico Educación Superior Ação Afirmativa Abandono Rendimento Acadêmico Educação Superior Acción Afirmativa Abandono Rendimiento Académico Educación Superior |
title_short |
Quota policies at the UEPG: analysis of dropout and academic performance |
title_full |
Quota policies at the UEPG: analysis of dropout and academic performance |
title_fullStr |
Quota policies at the UEPG: analysis of dropout and academic performance |
title_full_unstemmed |
Quota policies at the UEPG: analysis of dropout and academic performance |
title_sort |
Quota policies at the UEPG: analysis of dropout and academic performance |
author |
Pelinski Raiher, Augusta |
author_facet |
Pelinski Raiher, Augusta |
author_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Pelinski Raiher, Augusta |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Acción Afirmativa Abandono Rendimiento Académico Educación Superior Ação Afirmativa Abandono Rendimento Acadêmico Educação Superior Acción Afirmativa Abandono Rendimiento Académico Educación Superior |
topic |
Acción Afirmativa Abandono Rendimiento Académico Educación Superior Ação Afirmativa Abandono Rendimento Acadêmico Educação Superior Acción Afirmativa Abandono Rendimiento Académico Educación Superior |
description |
This article aimed to assess the dropout rate and efficiency (in terms of average grade) of quota students versus non-quota students at the Universidade Estadual de Ponta Grossa (UEPG), subdividing the analysis into teaching and bachelor’s degrees. To do this, the students were followed for at least eight years. Subsequently, the Propensity Score Matching method was used. As a corollary, there was no significant difference between the average performance of quota graduates versus those with open admission. It was found that quota students had a lower dropout rate, especially when analyzing bachelor’s courses. |
publishDate |
2022 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2022-03-03 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://publicacoes.fcc.org.br/eae/article/view/8475 10.18222/eae.v33.8475 |
url |
https://publicacoes.fcc.org.br/eae/article/view/8475 |
identifier_str_mv |
10.18222/eae.v33.8475 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://publicacoes.fcc.org.br/eae/article/view/8475/4367 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Copyright (c) 2022 Estudos em Avaliação Educacional https://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0 info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Copyright (c) 2022 Estudos em Avaliação Educacional https://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0 |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Fundação Carlos Chagas |
publisher.none.fl_str_mv |
Fundação Carlos Chagas |
dc.source.none.fl_str_mv |
Estudos em Avaliação Educacional; Vol. 33 (2022); e08475 Estudos em Avaliação Educacional; Vol. 33 (2022); e08475 Estudos em Avaliação Educacional; Vol. 33 (2022); e08475 Estudos em Avaliação Educacional; V. 33 (2022); e08475 Estudos em Avaliação Educacional; v. 33 (2022); e08475 1984-932X 0103-6831 reponame:Estudos em Avaliação Educacional instname:Fundação Carlos Chagas (FCC) instacron:FCC |
instname_str |
Fundação Carlos Chagas (FCC) |
instacron_str |
FCC |
institution |
FCC |
reponame_str |
Estudos em Avaliação Educacional |
collection |
Estudos em Avaliação Educacional |
repository.name.fl_str_mv |
Estudos em Avaliação Educacional - Fundação Carlos Chagas (FCC) |
repository.mail.fl_str_mv |
eae@fcc.org.br||ngimenes@fcc.org.br |
_version_ |
1795332423477624832 |