“How ‘good’ is good enough?” Defining evaluative worth and merit criteria

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Bauer, Adriana
Data de Publicação: 2019
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
eng
Título da fonte: Estudos em Avaliação Educacional
Texto Completo: https://publicacoes.fcc.org.br/eae/article/view/5879
Resumo: This text discusses concepts associated with the notion of value and the action of valuing in program evaluation, considering the need to make judgments about the quality of a policy, program, project or social action that is inherent to it. It seeks to contribute to foment the discussion about valuation in the evaluation of social programs. To that end, it reviews the US and Brazilian literature in order to identify how valuation questions have been theoretically proposed and made explicit in evaluative research. Reports and articles on program evaluation with a focus on education are examined. It concludes, based on this bibliographical analysis, that the discussion about the attribution of value has seldom been conducted in the national literature in an explicit way, which reinforces the need for improving it. 
id FCC-2_d84abee05d568416dd9f9ee2094b7b79
oai_identifier_str oai:ojs.publicacoes.fcc.org.br:article/5879
network_acronym_str FCC-2
network_name_str Estudos em Avaliação Educacional
repository_id_str
spelling “How ‘good’ is good enough?” Defining evaluative worth and merit criteria“¿Cuán ‘bueno’ es suficiente?” Definición de criterios evaluativos de valor y mérito“Quão ‘bom’ é suficiente?” Definição de critérios avaliativos de valor e méritoProgram EvaluationEvaluation CriteriaMeritWorth.Evaluación de ProgramasCriterios de EvaluaciónMéritoValor.Avaliação de ProgramasCritérios de AvaliaçãoMéritoValor.This text discusses concepts associated with the notion of value and the action of valuing in program evaluation, considering the need to make judgments about the quality of a policy, program, project or social action that is inherent to it. It seeks to contribute to foment the discussion about valuation in the evaluation of social programs. To that end, it reviews the US and Brazilian literature in order to identify how valuation questions have been theoretically proposed and made explicit in evaluative research. Reports and articles on program evaluation with a focus on education are examined. It concludes, based on this bibliographical analysis, that the discussion about the attribution of value has seldom been conducted in the national literature in an explicit way, which reinforces the need for improving it. Este texto busca discutir conceptos asociados a la noción de valor y a la acción de valorar en la evaluación de programas, teniendo en cuenta la necesidad de juzgar acerca de la calidad de una política, programa, proyecto o acción social que le es inherente. Se busca contribuir a fomentar la discusión acerca de la práctica de valoración en las evaluaciones de programas sociales. Para ello, se hace una revisión de la literatura estadunidense y brasileña, a fin de identificar cómo las cuestiones de valoración han sido propuestas teóricamente y explicitadas en investigaciones de evaluación. Se examinan, de forma exploratoria, informes de evaluación y artículos sobre evaluaciones de programas, con enfoque en el área educativa. Se concluye, en base al análisis bibliográfico realizado, que la discusión sobre la atribución de valor se realiza raras veces en la literatura nacional e internacional de forma explícita, lo que resalta la necesidad de su perfeccionamiento. Este texto procura discutir conceitos associados à noção de valor e à ação de valorar na avaliação de programas, tendo em vista a necessidade de fazer julgamentos acerca da qualidade de uma política, programa, projeto ou ação social que lhe é inerente. Busca-se contribuir para fomentar a discussão a respeito da prática de valoração nas avaliações de programas sociais. Para isso, é feita uma revisão das literaturas estadunidense e brasilei- ra, a fim de identificar como as questões de valoração têm sido propostas teoricamente e explicitadas em pesquisas avaliativas. São examinados, de forma exploratória, relatórios de avaliação e artigos sobre avaliações de programas, com foco na área educacional. Conclui-se, com base na análise bibliográfica realizada, que a discussão sobre a atribuição de valor raramente tem sido feita na literatura nacional de forma explícita, ressaltando-se a necessidade de seu aprimoramento.Fundação Carlos Chagas2019-05-31info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfapplication/pdfhttps://publicacoes.fcc.org.br/eae/article/view/587910.18222/eae.v30i73.5879Estudos em Avaliação Educacional; Vol. 30 No. 73 (2019): jan./abr. 2019; 14-43Estudos em Avaliação Educacional; Vol. 30 Núm. 73 (2019): jan./abr. 2019; 14-43Estudos em Avaliação Educacional; Vol. 30 No. 73 (2019): jan./abr. 2019; 14-43Estudos em Avaliação Educacional; V. 30 N. 73 (2019): jan./abr. 2019; 14-43Estudos em Avaliação Educacional; v. 30 n. 73 (2019): jan./abr. 2019; 14-431984-932X0103-6831reponame:Estudos em Avaliação Educacionalinstname:Fundação Carlos Chagas (FCC)instacron:FCCporenghttps://publicacoes.fcc.org.br/eae/article/view/5879/3742https://publicacoes.fcc.org.br/eae/article/view/5879/3743Copyright (c) 2019 Estudos em Avaliação Educacionalhttps://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessBauer, Adriana2024-01-19T17:07:39Zoai:ojs.publicacoes.fcc.org.br:article/5879Revistahttp://publicacoes.fcc.org.br/ojs/index.php/eae/indexONGhttp://publicacoes.fcc.org.br/ojs/index.php/eae/oaieae@fcc.org.br||ngimenes@fcc.org.br1984-932X0103-6831opendoar:2024-01-19T17:07:39Estudos em Avaliação Educacional - Fundação Carlos Chagas (FCC)false
dc.title.none.fl_str_mv “How ‘good’ is good enough?” Defining evaluative worth and merit criteria
“¿Cuán ‘bueno’ es suficiente?” Definición de criterios evaluativos de valor y mérito
“Quão ‘bom’ é suficiente?” Definição de critérios avaliativos de valor e mérito
title “How ‘good’ is good enough?” Defining evaluative worth and merit criteria
spellingShingle “How ‘good’ is good enough?” Defining evaluative worth and merit criteria
Bauer, Adriana
Program Evaluation
Evaluation Criteria
Merit
Worth.
Evaluación de Programas
Criterios de Evaluación
Mérito
Valor.
Avaliação de Programas
Critérios de Avaliação
Mérito
Valor.
title_short “How ‘good’ is good enough?” Defining evaluative worth and merit criteria
title_full “How ‘good’ is good enough?” Defining evaluative worth and merit criteria
title_fullStr “How ‘good’ is good enough?” Defining evaluative worth and merit criteria
title_full_unstemmed “How ‘good’ is good enough?” Defining evaluative worth and merit criteria
title_sort “How ‘good’ is good enough?” Defining evaluative worth and merit criteria
author Bauer, Adriana
author_facet Bauer, Adriana
author_role author
dc.contributor.author.fl_str_mv Bauer, Adriana
dc.subject.por.fl_str_mv Program Evaluation
Evaluation Criteria
Merit
Worth.
Evaluación de Programas
Criterios de Evaluación
Mérito
Valor.
Avaliação de Programas
Critérios de Avaliação
Mérito
Valor.
topic Program Evaluation
Evaluation Criteria
Merit
Worth.
Evaluación de Programas
Criterios de Evaluación
Mérito
Valor.
Avaliação de Programas
Critérios de Avaliação
Mérito
Valor.
description This text discusses concepts associated with the notion of value and the action of valuing in program evaluation, considering the need to make judgments about the quality of a policy, program, project or social action that is inherent to it. It seeks to contribute to foment the discussion about valuation in the evaluation of social programs. To that end, it reviews the US and Brazilian literature in order to identify how valuation questions have been theoretically proposed and made explicit in evaluative research. Reports and articles on program evaluation with a focus on education are examined. It concludes, based on this bibliographical analysis, that the discussion about the attribution of value has seldom been conducted in the national literature in an explicit way, which reinforces the need for improving it. 
publishDate 2019
dc.date.none.fl_str_mv 2019-05-31
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://publicacoes.fcc.org.br/eae/article/view/5879
10.18222/eae.v30i73.5879
url https://publicacoes.fcc.org.br/eae/article/view/5879
identifier_str_mv 10.18222/eae.v30i73.5879
dc.language.iso.fl_str_mv por
eng
language por
eng
dc.relation.none.fl_str_mv https://publicacoes.fcc.org.br/eae/article/view/5879/3742
https://publicacoes.fcc.org.br/eae/article/view/5879/3743
dc.rights.driver.fl_str_mv Copyright (c) 2019 Estudos em Avaliação Educacional
https://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Copyright (c) 2019 Estudos em Avaliação Educacional
https://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Fundação Carlos Chagas
publisher.none.fl_str_mv Fundação Carlos Chagas
dc.source.none.fl_str_mv Estudos em Avaliação Educacional; Vol. 30 No. 73 (2019): jan./abr. 2019; 14-43
Estudos em Avaliação Educacional; Vol. 30 Núm. 73 (2019): jan./abr. 2019; 14-43
Estudos em Avaliação Educacional; Vol. 30 No. 73 (2019): jan./abr. 2019; 14-43
Estudos em Avaliação Educacional; V. 30 N. 73 (2019): jan./abr. 2019; 14-43
Estudos em Avaliação Educacional; v. 30 n. 73 (2019): jan./abr. 2019; 14-43
1984-932X
0103-6831
reponame:Estudos em Avaliação Educacional
instname:Fundação Carlos Chagas (FCC)
instacron:FCC
instname_str Fundação Carlos Chagas (FCC)
instacron_str FCC
institution FCC
reponame_str Estudos em Avaliação Educacional
collection Estudos em Avaliação Educacional
repository.name.fl_str_mv Estudos em Avaliação Educacional - Fundação Carlos Chagas (FCC)
repository.mail.fl_str_mv eae@fcc.org.br||ngimenes@fcc.org.br
_version_ 1795332422983745536