“How ‘good’ is good enough?” Defining evaluative worth and merit criteria
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2019 |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por eng |
Título da fonte: | Estudos em Avaliação Educacional |
Texto Completo: | https://publicacoes.fcc.org.br/eae/article/view/5879 |
Resumo: | This text discusses concepts associated with the notion of value and the action of valuing in program evaluation, considering the need to make judgments about the quality of a policy, program, project or social action that is inherent to it. It seeks to contribute to foment the discussion about valuation in the evaluation of social programs. To that end, it reviews the US and Brazilian literature in order to identify how valuation questions have been theoretically proposed and made explicit in evaluative research. Reports and articles on program evaluation with a focus on education are examined. It concludes, based on this bibliographical analysis, that the discussion about the attribution of value has seldom been conducted in the national literature in an explicit way, which reinforces the need for improving it. |
id |
FCC-2_d84abee05d568416dd9f9ee2094b7b79 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.publicacoes.fcc.org.br:article/5879 |
network_acronym_str |
FCC-2 |
network_name_str |
Estudos em Avaliação Educacional |
repository_id_str |
|
spelling |
“How ‘good’ is good enough?” Defining evaluative worth and merit criteria“¿Cuán ‘bueno’ es suficiente?” Definición de criterios evaluativos de valor y mérito“Quão ‘bom’ é suficiente?” Definição de critérios avaliativos de valor e méritoProgram EvaluationEvaluation CriteriaMeritWorth.Evaluación de ProgramasCriterios de EvaluaciónMéritoValor.Avaliação de ProgramasCritérios de AvaliaçãoMéritoValor.This text discusses concepts associated with the notion of value and the action of valuing in program evaluation, considering the need to make judgments about the quality of a policy, program, project or social action that is inherent to it. It seeks to contribute to foment the discussion about valuation in the evaluation of social programs. To that end, it reviews the US and Brazilian literature in order to identify how valuation questions have been theoretically proposed and made explicit in evaluative research. Reports and articles on program evaluation with a focus on education are examined. It concludes, based on this bibliographical analysis, that the discussion about the attribution of value has seldom been conducted in the national literature in an explicit way, which reinforces the need for improving it. Este texto busca discutir conceptos asociados a la noción de valor y a la acción de valorar en la evaluación de programas, teniendo en cuenta la necesidad de juzgar acerca de la calidad de una política, programa, proyecto o acción social que le es inherente. Se busca contribuir a fomentar la discusión acerca de la práctica de valoración en las evaluaciones de programas sociales. Para ello, se hace una revisión de la literatura estadunidense y brasileña, a fin de identificar cómo las cuestiones de valoración han sido propuestas teóricamente y explicitadas en investigaciones de evaluación. Se examinan, de forma exploratoria, informes de evaluación y artículos sobre evaluaciones de programas, con enfoque en el área educativa. Se concluye, en base al análisis bibliográfico realizado, que la discusión sobre la atribución de valor se realiza raras veces en la literatura nacional e internacional de forma explícita, lo que resalta la necesidad de su perfeccionamiento. Este texto procura discutir conceitos associados à noção de valor e à ação de valorar na avaliação de programas, tendo em vista a necessidade de fazer julgamentos acerca da qualidade de uma política, programa, projeto ou ação social que lhe é inerente. Busca-se contribuir para fomentar a discussão a respeito da prática de valoração nas avaliações de programas sociais. Para isso, é feita uma revisão das literaturas estadunidense e brasilei- ra, a fim de identificar como as questões de valoração têm sido propostas teoricamente e explicitadas em pesquisas avaliativas. São examinados, de forma exploratória, relatórios de avaliação e artigos sobre avaliações de programas, com foco na área educacional. Conclui-se, com base na análise bibliográfica realizada, que a discussão sobre a atribuição de valor raramente tem sido feita na literatura nacional de forma explícita, ressaltando-se a necessidade de seu aprimoramento.Fundação Carlos Chagas2019-05-31info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfapplication/pdfhttps://publicacoes.fcc.org.br/eae/article/view/587910.18222/eae.v30i73.5879Estudos em Avaliação Educacional; Vol. 30 No. 73 (2019): jan./abr. 2019; 14-43Estudos em Avaliação Educacional; Vol. 30 Núm. 73 (2019): jan./abr. 2019; 14-43Estudos em Avaliação Educacional; Vol. 30 No. 73 (2019): jan./abr. 2019; 14-43Estudos em Avaliação Educacional; V. 30 N. 73 (2019): jan./abr. 2019; 14-43Estudos em Avaliação Educacional; v. 30 n. 73 (2019): jan./abr. 2019; 14-431984-932X0103-6831reponame:Estudos em Avaliação Educacionalinstname:Fundação Carlos Chagas (FCC)instacron:FCCporenghttps://publicacoes.fcc.org.br/eae/article/view/5879/3742https://publicacoes.fcc.org.br/eae/article/view/5879/3743Copyright (c) 2019 Estudos em Avaliação Educacionalhttps://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessBauer, Adriana2024-01-19T17:07:39Zoai:ojs.publicacoes.fcc.org.br:article/5879Revistahttp://publicacoes.fcc.org.br/ojs/index.php/eae/indexONGhttp://publicacoes.fcc.org.br/ojs/index.php/eae/oaieae@fcc.org.br||ngimenes@fcc.org.br1984-932X0103-6831opendoar:2024-01-19T17:07:39Estudos em Avaliação Educacional - Fundação Carlos Chagas (FCC)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
“How ‘good’ is good enough?” Defining evaluative worth and merit criteria “¿Cuán ‘bueno’ es suficiente?” Definición de criterios evaluativos de valor y mérito “Quão ‘bom’ é suficiente?” Definição de critérios avaliativos de valor e mérito |
title |
“How ‘good’ is good enough?” Defining evaluative worth and merit criteria |
spellingShingle |
“How ‘good’ is good enough?” Defining evaluative worth and merit criteria Bauer, Adriana Program Evaluation Evaluation Criteria Merit Worth. Evaluación de Programas Criterios de Evaluación Mérito Valor. Avaliação de Programas Critérios de Avaliação Mérito Valor. |
title_short |
“How ‘good’ is good enough?” Defining evaluative worth and merit criteria |
title_full |
“How ‘good’ is good enough?” Defining evaluative worth and merit criteria |
title_fullStr |
“How ‘good’ is good enough?” Defining evaluative worth and merit criteria |
title_full_unstemmed |
“How ‘good’ is good enough?” Defining evaluative worth and merit criteria |
title_sort |
“How ‘good’ is good enough?” Defining evaluative worth and merit criteria |
author |
Bauer, Adriana |
author_facet |
Bauer, Adriana |
author_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Bauer, Adriana |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Program Evaluation Evaluation Criteria Merit Worth. Evaluación de Programas Criterios de Evaluación Mérito Valor. Avaliação de Programas Critérios de Avaliação Mérito Valor. |
topic |
Program Evaluation Evaluation Criteria Merit Worth. Evaluación de Programas Criterios de Evaluación Mérito Valor. Avaliação de Programas Critérios de Avaliação Mérito Valor. |
description |
This text discusses concepts associated with the notion of value and the action of valuing in program evaluation, considering the need to make judgments about the quality of a policy, program, project or social action that is inherent to it. It seeks to contribute to foment the discussion about valuation in the evaluation of social programs. To that end, it reviews the US and Brazilian literature in order to identify how valuation questions have been theoretically proposed and made explicit in evaluative research. Reports and articles on program evaluation with a focus on education are examined. It concludes, based on this bibliographical analysis, that the discussion about the attribution of value has seldom been conducted in the national literature in an explicit way, which reinforces the need for improving it. |
publishDate |
2019 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2019-05-31 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://publicacoes.fcc.org.br/eae/article/view/5879 10.18222/eae.v30i73.5879 |
url |
https://publicacoes.fcc.org.br/eae/article/view/5879 |
identifier_str_mv |
10.18222/eae.v30i73.5879 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por eng |
language |
por eng |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://publicacoes.fcc.org.br/eae/article/view/5879/3742 https://publicacoes.fcc.org.br/eae/article/view/5879/3743 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Copyright (c) 2019 Estudos em Avaliação Educacional https://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0 info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Copyright (c) 2019 Estudos em Avaliação Educacional https://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0 |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Fundação Carlos Chagas |
publisher.none.fl_str_mv |
Fundação Carlos Chagas |
dc.source.none.fl_str_mv |
Estudos em Avaliação Educacional; Vol. 30 No. 73 (2019): jan./abr. 2019; 14-43 Estudos em Avaliação Educacional; Vol. 30 Núm. 73 (2019): jan./abr. 2019; 14-43 Estudos em Avaliação Educacional; Vol. 30 No. 73 (2019): jan./abr. 2019; 14-43 Estudos em Avaliação Educacional; V. 30 N. 73 (2019): jan./abr. 2019; 14-43 Estudos em Avaliação Educacional; v. 30 n. 73 (2019): jan./abr. 2019; 14-43 1984-932X 0103-6831 reponame:Estudos em Avaliação Educacional instname:Fundação Carlos Chagas (FCC) instacron:FCC |
instname_str |
Fundação Carlos Chagas (FCC) |
instacron_str |
FCC |
institution |
FCC |
reponame_str |
Estudos em Avaliação Educacional |
collection |
Estudos em Avaliação Educacional |
repository.name.fl_str_mv |
Estudos em Avaliação Educacional - Fundação Carlos Chagas (FCC) |
repository.mail.fl_str_mv |
eae@fcc.org.br||ngimenes@fcc.org.br |
_version_ |
1795332422983745536 |