Publicidade e responsabilidade civil dos influenciadores digitais
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2023 |
Tipo de documento: | Trabalho de conclusão de curso |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Repositório da Faculdade de Direito de Vitória |
Texto Completo: | http://191.252.194.60:8080/handle/fdv/1579 |
Resumo: | The objective of this work is to explore a profession that has been growing more and more in the Brazilian scenario. Digital influencers have a powerful persuasive capacity in their action, due to their proximity to the follower, or consumer. For this reason, this work details its position in the consumption relationship, considering the advertising it carries out, which plays a relevant role in the consumption relationship. It was demonstrated that the digital influencer responds in a solidary way as a supplier, due to its consumerist civil liability when exercising advertising. To reach this conclusion, this phenomenon was studied since its inception, elaborating the concept of advertising and demonstrating that it is an important piece to measure profit |
id |
FDV-1_1fe647924f97bf27a576f3624e909c61 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:191.252.194.60:fdv/1579 |
network_acronym_str |
FDV-1 |
network_name_str |
Repositório da Faculdade de Direito de Vitória |
repository_id_str |
|
spelling |
Publicidade e responsabilidade civil dos influenciadores digitaisInfluenciadores digitaisResponsabilidade CivilPublicidadeCNPQ::CIENCIAS SOCIAIS APLICADAS::DIREITOThe objective of this work is to explore a profession that has been growing more and more in the Brazilian scenario. Digital influencers have a powerful persuasive capacity in their action, due to their proximity to the follower, or consumer. For this reason, this work details its position in the consumption relationship, considering the advertising it carries out, which plays a relevant role in the consumption relationship. It was demonstrated that the digital influencer responds in a solidary way as a supplier, due to its consumerist civil liability when exercising advertising. To reach this conclusion, this phenomenon was studied since its inception, elaborating the concept of advertising and demonstrating that it is an important piece to measure profitO objetivo deste trabalho é explorar uma profissão que tem crescido cada vez mais no cenário brasileiro. Os influenciadores digitais têm uma poderosa capacidade de persuasão em sua ação, devido à proximidade com o seguidor, ora consumidor. Por essa razão, esse trabalho esmiúça sua posição na relação de consumo, considerando a publicidade por ele realizada, que representa papel relevante na relação de consumo. Ficou demonstrado que o influenciador digital responde de forma solidária como fornecedor, devido à sua responsabilidade civil consumerista ao exercer a publicidade. Para chegar a essa conclusão, esse fenômeno foi estudado desde o seu surgimento, elaborando a conceituação da publicidade e demonstrando que ele é uma peça importante para aferir o lucroAgência 2Faculdade de Direito de VitoriaBrasilDepartamento 2FDVLellis, Ivana Bonesi Rodrigueshttp://lattes.cnpq.br/0764505163930559Guzansky, Bruno José Calmon Du Pin Tristãohttp://lattes.cnpq.br/9500809895031025Mencer, Abraham Hand Vargashttp://lattes.cnpq.br/0023363723017474Ferreira , Thayná Cristina2023-11-20T14:56:09Z2023-08-172023-11-20T14:56:09Z2023-06-26info:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/bachelorThesisFERREIRA, Thayná Cristina. Publicidade e responsabilidade civil dos influenciadores digitais. 2023. Trabalho de Conclusão de Curso (Bacharelado em Direito) - Faculdade de Direito de Vitória, Vitória, 2023.http://191.252.194.60:8080/handle/fdv/1579porinfo:eu-repo/semantics/openAccessreponame:Repositório da Faculdade de Direito de Vitóriainstname:Faculdade de Direito de Vitória (FDV)instacron:FDV2023-12-01T17:31:03Zoai:191.252.194.60:fdv/1579Biblioteca Digital de Teses e DissertaçõesPRIhttp://www.repositorio.fdv.br:8080/oai/requestopendoar:2023-12-01T17:31:03Repositório da Faculdade de Direito de Vitória - Faculdade de Direito de Vitória (FDV)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
Publicidade e responsabilidade civil dos influenciadores digitais |
title |
Publicidade e responsabilidade civil dos influenciadores digitais |
spellingShingle |
Publicidade e responsabilidade civil dos influenciadores digitais Ferreira , Thayná Cristina Influenciadores digitais Responsabilidade Civil Publicidade CNPQ::CIENCIAS SOCIAIS APLICADAS::DIREITO |
title_short |
Publicidade e responsabilidade civil dos influenciadores digitais |
title_full |
Publicidade e responsabilidade civil dos influenciadores digitais |
title_fullStr |
Publicidade e responsabilidade civil dos influenciadores digitais |
title_full_unstemmed |
Publicidade e responsabilidade civil dos influenciadores digitais |
title_sort |
Publicidade e responsabilidade civil dos influenciadores digitais |
author |
Ferreira , Thayná Cristina |
author_facet |
Ferreira , Thayná Cristina |
author_role |
author |
dc.contributor.none.fl_str_mv |
Lellis, Ivana Bonesi Rodrigues http://lattes.cnpq.br/0764505163930559 Guzansky, Bruno José Calmon Du Pin Tristão http://lattes.cnpq.br/9500809895031025 Mencer, Abraham Hand Vargas http://lattes.cnpq.br/0023363723017474 |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Ferreira , Thayná Cristina |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Influenciadores digitais Responsabilidade Civil Publicidade CNPQ::CIENCIAS SOCIAIS APLICADAS::DIREITO |
topic |
Influenciadores digitais Responsabilidade Civil Publicidade CNPQ::CIENCIAS SOCIAIS APLICADAS::DIREITO |
description |
The objective of this work is to explore a profession that has been growing more and more in the Brazilian scenario. Digital influencers have a powerful persuasive capacity in their action, due to their proximity to the follower, or consumer. For this reason, this work details its position in the consumption relationship, considering the advertising it carries out, which plays a relevant role in the consumption relationship. It was demonstrated that the digital influencer responds in a solidary way as a supplier, due to its consumerist civil liability when exercising advertising. To reach this conclusion, this phenomenon was studied since its inception, elaborating the concept of advertising and demonstrating that it is an important piece to measure profit |
publishDate |
2023 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2023-11-20T14:56:09Z 2023-08-17 2023-11-20T14:56:09Z 2023-06-26 |
dc.type.status.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/bachelorThesis |
format |
bachelorThesis |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
FERREIRA, Thayná Cristina. Publicidade e responsabilidade civil dos influenciadores digitais. 2023. Trabalho de Conclusão de Curso (Bacharelado em Direito) - Faculdade de Direito de Vitória, Vitória, 2023. http://191.252.194.60:8080/handle/fdv/1579 |
identifier_str_mv |
FERREIRA, Thayná Cristina. Publicidade e responsabilidade civil dos influenciadores digitais. 2023. Trabalho de Conclusão de Curso (Bacharelado em Direito) - Faculdade de Direito de Vitória, Vitória, 2023. |
url |
http://191.252.194.60:8080/handle/fdv/1579 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Faculdade de Direito de Vitoria Brasil Departamento 2 FDV |
publisher.none.fl_str_mv |
Faculdade de Direito de Vitoria Brasil Departamento 2 FDV |
dc.source.none.fl_str_mv |
reponame:Repositório da Faculdade de Direito de Vitória instname:Faculdade de Direito de Vitória (FDV) instacron:FDV |
instname_str |
Faculdade de Direito de Vitória (FDV) |
instacron_str |
FDV |
institution |
FDV |
reponame_str |
Repositório da Faculdade de Direito de Vitória |
collection |
Repositório da Faculdade de Direito de Vitória |
repository.name.fl_str_mv |
Repositório da Faculdade de Direito de Vitória - Faculdade de Direito de Vitória (FDV) |
repository.mail.fl_str_mv |
|
_version_ |
1813101034066673664 |