A Real Options Model with Games Applied to the Rio de Janeiro Residential Real Estate Market
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Data de Publicação: | 2018 |
Outros Autores: | , , |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | eng por |
Título da fonte: | Revista Brasileira de Gestão de Negócios (Online) |
Texto Completo: | https://rbgn.fecap.br/RBGN/article/view/3966 |
Resumo: | Purpose – To determine the optimal investment strategy in Nash equilibrium for the residential real estate market of Rio de Janeiro, considering the uncertainty in the demand for real estate and the number of active competitors in the market. Design/methodology/approach – A Real Options Game model was developed. The parameters of the model were estimated with econometric tools using data from the Rio de Janeiro real estate market. Findings – The quantitative results obtained are intuitive in the sense that the larger the number of competitors, the lower the level of demand required for investment in new units, whereas the greater the volatility of demand, the greater the demand threshold for the investment to be optimal. Originality/value – This study modified the methodology of Grenadier (2002), providing a more adequate and robust specification of the uncertainty for the demand function, thus allowing more intuitive economic interpretations. |
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A Real Options Model with Games Applied to the Rio de Janeiro Residential Real Estate MarketUm modelo de opções reais com jogos aplicado ao mercado imobiliário residencial do Rio de JaneiroReal OptionsGame TheoryInvestment under UncertaintyOligopoliesOpções Reais. Teoria dos Jogos. Investimento sob incerteza. Oligopólios.Purpose – To determine the optimal investment strategy in Nash equilibrium for the residential real estate market of Rio de Janeiro, considering the uncertainty in the demand for real estate and the number of active competitors in the market. Design/methodology/approach – A Real Options Game model was developed. The parameters of the model were estimated with econometric tools using data from the Rio de Janeiro real estate market. Findings – The quantitative results obtained are intuitive in the sense that the larger the number of competitors, the lower the level of demand required for investment in new units, whereas the greater the volatility of demand, the greater the demand threshold for the investment to be optimal. Originality/value – This study modified the methodology of Grenadier (2002), providing a more adequate and robust specification of the uncertainty for the demand function, thus allowing more intuitive economic interpretations.Objetivo – Determinar a estratégia ótima de investimento em equilíbrio de Nash para o mercado imobiliário residencial do Rio de Janeiro, considerando a incerteza na demanda por imóveis e o número de concorrentes ativos no mercado. Metodologia – Foi desenvolvido um modelo de jogos de opções reais. Os parâmetros do modelo foram estimados com ferramentas econométricas a partir de dados reais do mercado imobiliário carioca. Resultados – Os resultados quantitativos obtidos são intuitivos no sentido de que, quanto maior a quantidade de concorrentes, menor o nível de demanda exigido para o investimento em novas unidades, e quanto maior a volatilidade da demanda, maior o nível de demanda para ser ótimo o investimento. Contribuições – Este trabalho modificou a metodologia de Grenadier (2002), fornecendo uma especificação mais adequada e robusta da incerteza para a função de demanda, permitindo interpretações econômicas mais intuitivas. FECAP2018-12-21info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionAvaliado por paresapplication/pdfapplication/pdfhttps://rbgn.fecap.br/RBGN/article/view/396610.7819/rbgn.v21i1.3966Review of Business Management; Vol. 21 No. 1 (2019); 118-135RBGN Revista Brasileira de Gestão de Negócios; Vol. 21 Núm. 1 (2019); 118-135RBGN - Revista Brasileira de Gestão de Negócios; v. 21 n. 1 (2019); 118-1351983-08071806-4892reponame:Revista Brasileira de Gestão de Negócios (Online)instname:Fundação Escola de Comércio Álvares Penteado (FECAP)instacron:FECAPengporhttps://rbgn.fecap.br/RBGN/article/view/3966/pdfhttps://rbgn.fecap.br/RBGN/article/view/3966/pdf_1Copyright (c) 2018 Review of Business Managementinfo:eu-repo/semantics/openAccessde Almeida, Glaudiane LilianDias, Marco Antonio GuimarãesBrandão, Luiz Eduardo T.Samanez, Carlos Patricio Mercado2021-07-21T16:00:47Zoai:ojs.emnuvens.com.br:article/3966Revistahttp://rbgn.fecap.br/RBGN/indexhttps://rbgn.fecap.br/RBGN/oai||jmauricio@fecap.br1983-08071806-4892opendoar:2021-07-21T16:00:47Revista Brasileira de Gestão de Negócios (Online) - Fundação Escola de Comércio Álvares Penteado (FECAP)false |
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