Organizational Justice, Leader Humility, and Service Employees’ Innovative Behavior in a Collectivistic Culture: The Case of Pakistan
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2021 |
Outros Autores: | |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | eng por |
Título da fonte: | Revista Brasileira de Gestão de Negócios (Online) |
Texto Completo: | https://rbgn.fecap.br/RBGN/article/view/4094 |
Resumo: | Purpose – This study serves two purposes: first, it analyzes the effects of the overall perception of justice in service industry organizations on their employees’ innovative behavior; second, it investigates whether leader humility moderates the relationship between the aforementioned constructs. Design/methodology/approach – This study is quantitative in nature. A cross-sectional survey method was used to collect data from 359 respondents, and a PROCESS macro for SPSS was used for the moderation analysis. Findings – The results show that employees who perceive fairness within their organization will reciprocate with innovativeness and that humility is a positive factor that increases innovative behaviors. Originality/value – Few studies have addressed the effect of the overall perception of justice on individuals’ innovative behavior in service industries in developing economies and collectivist cultures. There is also a lack of empirical support regarding the role of leader humility in employees’ innovative behavior. This study provides new insights into service employees’ innovative behavior in a collectivist society and has implications for managers working in the services sector. |
id |
FECAP-3_cc6a2b519025ba5204a30fe8e279c961 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.emnuvens.com.br:article/4094 |
network_acronym_str |
FECAP-3 |
network_name_str |
Revista Brasileira de Gestão de Negócios (Online) |
repository_id_str |
|
spelling |
Organizational Justice, Leader Humility, and Service Employees’ Innovative Behavior in a Collectivistic Culture: The Case of PakistanJustiça organizacional, humildade do líder e o comportamento inovador de funcionários de serviços em uma cultura coletivista: o caso do PaquistãoJustiça organizacional, humildade do líder e o comportamento inovador de funcionários de serviços em uma cultura coletivista: o caso do PaquistãoJusticeservice employees’ innovative behaviorleader humilitycollectivist culturedeveloping economy.Justiçacomportamento inovador de funcionários de serviçoshumildade do lídercultura coletivistaeconomia em desenvolvimento.Justiçacomportamento inovador de funcionários de serviçoshumildade do lídercultura coletivistaeconomia em desenvolvimento.Purpose – This study serves two purposes: first, it analyzes the effects of the overall perception of justice in service industry organizations on their employees’ innovative behavior; second, it investigates whether leader humility moderates the relationship between the aforementioned constructs. Design/methodology/approach – This study is quantitative in nature. A cross-sectional survey method was used to collect data from 359 respondents, and a PROCESS macro for SPSS was used for the moderation analysis. Findings – The results show that employees who perceive fairness within their organization will reciprocate with innovativeness and that humility is a positive factor that increases innovative behaviors. Originality/value – Few studies have addressed the effect of the overall perception of justice on individuals’ innovative behavior in service industries in developing economies and collectivist cultures. There is also a lack of empirical support regarding the role of leader humility in employees’ innovative behavior. This study provides new insights into service employees’ innovative behavior in a collectivist society and has implications for managers working in the services sector. Objetivo – Esta pesquisa tem dois objetivos: primeiro, analisa os efeitos da percepção geral de justiça nas organizações do setor de serviços no comportamento inovador de seus funcionários; segundo, investiga se a humildade do líder modera a relação entre os construtos acima mencionados. Metodologia – Esta pesquisa é de natureza quantitativa. Um método de pesquisa transversal foi usado para coletar dados de 359 entrevistados, e uma macro PROCESS para SPSS foi usada para a análise de moderação. Resultados – Os resultados revelam que os funcionários que percebem justiça em suas organizações irão retribuir com inovação e que a humildade é um fator positivo que aumenta os comportamentos inovadores. Contribuição – Poucos estudos abordaram o efeito da percepção geral de justiça no comportamento inovador dos indivíduos nas empresas de serviços em economias em desenvolvimento e culturas coletivistas. Também há uma falta de suporte empírico em relação ao papel da humildade do líder no comportamento inovador dos funcionários. Este estudo oferece novos insights sobre o comportamento inovador de funcionários de serviços em uma sociedade coletivista e tem implicações para os gestores que trabalham no setor de serviços. Objetivo – Esta pesquisa tem dois objetivos: primeiro, analisa os efeitos da percepção geral de justiça nas organizações do setor de serviços no comportamento inovador de seus funcionários; segundo, investiga se a humildade do líder modera a relação entre os construtos acima mencionados. Metodologia – Esta pesquisa é de natureza quantitativa. Um método de pesquisa transversal foi usado para coletar dados de 359 entrevistados, e uma macro PROCESS para SPSS foi usada para a análise de moderação. Resultados – Os resultados revelam que os funcionários que percebem justiça em suas organizações irão retribuir com inovação e que a humildade é um fator positivo que aumenta os comportamentos inovadores. Contribuição – Poucos estudos abordaram o efeito da percepção geral de justiça no comportamento inovador dos indivíduos nas empresas de serviços em economias em desenvolvimento e culturas coletivistas. Também há uma falta de suporte empírico em relação ao papel da humildade do líder no comportamento inovador dos funcionários. Este estudo oferece novos insights sobre o comportamento inovador de funcionários de serviços em uma sociedade coletivista e tem implicações para os gestores que trabalham no setor de serviços.FECAP2021-04-08info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionAvaliado por paresapplication/pdfapplication/pdfhttps://rbgn.fecap.br/RBGN/article/view/409410.7819/rbgn.v23i1.4094Review of Business Management; Vol. 23 No. 1 (2021); 153-179RBGN Revista Brasileira de Gestão de Negócios; Vol. 23 Núm. 1 (2021); 153-179RBGN - Revista Brasileira de Gestão de Negócios; v. 23 n. 1 (2021); 153-1791983-08071806-4892reponame:Revista Brasileira de Gestão de Negócios (Online)instname:Fundação Escola de Comércio Álvares Penteado (FECAP)instacron:FECAPengporhttps://rbgn.fecap.br/RBGN/article/view/4094/pdfhttps://rbgn.fecap.br/RBGN/article/view/4094/pdf_1Copyright (c) 2020 Review of Business Managementinfo:eu-repo/semantics/openAccessAbbas, WasimWu, Weiwei2021-07-20T19:15:48Zoai:ojs.emnuvens.com.br:article/4094Revistahttp://rbgn.fecap.br/RBGN/indexhttps://rbgn.fecap.br/RBGN/oai||jmauricio@fecap.br1983-08071806-4892opendoar:2021-07-20T19:15:48Revista Brasileira de Gestão de Negócios (Online) - Fundação Escola de Comércio Álvares Penteado (FECAP)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
Organizational Justice, Leader Humility, and Service Employees’ Innovative Behavior in a Collectivistic Culture: The Case of Pakistan Justiça organizacional, humildade do líder e o comportamento inovador de funcionários de serviços em uma cultura coletivista: o caso do Paquistão Justiça organizacional, humildade do líder e o comportamento inovador de funcionários de serviços em uma cultura coletivista: o caso do Paquistão |
title |
Organizational Justice, Leader Humility, and Service Employees’ Innovative Behavior in a Collectivistic Culture: The Case of Pakistan |
spellingShingle |
Organizational Justice, Leader Humility, and Service Employees’ Innovative Behavior in a Collectivistic Culture: The Case of Pakistan Abbas, Wasim Justice service employees’ innovative behavior leader humility collectivist culture developing economy. Justiça comportamento inovador de funcionários de serviços humildade do líder cultura coletivista economia em desenvolvimento. Justiça comportamento inovador de funcionários de serviços humildade do líder cultura coletivista economia em desenvolvimento. |
title_short |
Organizational Justice, Leader Humility, and Service Employees’ Innovative Behavior in a Collectivistic Culture: The Case of Pakistan |
title_full |
Organizational Justice, Leader Humility, and Service Employees’ Innovative Behavior in a Collectivistic Culture: The Case of Pakistan |
title_fullStr |
Organizational Justice, Leader Humility, and Service Employees’ Innovative Behavior in a Collectivistic Culture: The Case of Pakistan |
title_full_unstemmed |
Organizational Justice, Leader Humility, and Service Employees’ Innovative Behavior in a Collectivistic Culture: The Case of Pakistan |
title_sort |
Organizational Justice, Leader Humility, and Service Employees’ Innovative Behavior in a Collectivistic Culture: The Case of Pakistan |
author |
Abbas, Wasim |
author_facet |
Abbas, Wasim Wu, Weiwei |
author_role |
author |
author2 |
Wu, Weiwei |
author2_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Abbas, Wasim Wu, Weiwei |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Justice service employees’ innovative behavior leader humility collectivist culture developing economy. Justiça comportamento inovador de funcionários de serviços humildade do líder cultura coletivista economia em desenvolvimento. Justiça comportamento inovador de funcionários de serviços humildade do líder cultura coletivista economia em desenvolvimento. |
topic |
Justice service employees’ innovative behavior leader humility collectivist culture developing economy. Justiça comportamento inovador de funcionários de serviços humildade do líder cultura coletivista economia em desenvolvimento. Justiça comportamento inovador de funcionários de serviços humildade do líder cultura coletivista economia em desenvolvimento. |
description |
Purpose – This study serves two purposes: first, it analyzes the effects of the overall perception of justice in service industry organizations on their employees’ innovative behavior; second, it investigates whether leader humility moderates the relationship between the aforementioned constructs. Design/methodology/approach – This study is quantitative in nature. A cross-sectional survey method was used to collect data from 359 respondents, and a PROCESS macro for SPSS was used for the moderation analysis. Findings – The results show that employees who perceive fairness within their organization will reciprocate with innovativeness and that humility is a positive factor that increases innovative behaviors. Originality/value – Few studies have addressed the effect of the overall perception of justice on individuals’ innovative behavior in service industries in developing economies and collectivist cultures. There is also a lack of empirical support regarding the role of leader humility in employees’ innovative behavior. This study provides new insights into service employees’ innovative behavior in a collectivist society and has implications for managers working in the services sector. |
publishDate |
2021 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2021-04-08 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion Avaliado por pares |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://rbgn.fecap.br/RBGN/article/view/4094 10.7819/rbgn.v23i1.4094 |
url |
https://rbgn.fecap.br/RBGN/article/view/4094 |
identifier_str_mv |
10.7819/rbgn.v23i1.4094 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
eng por |
language |
eng por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://rbgn.fecap.br/RBGN/article/view/4094/pdf https://rbgn.fecap.br/RBGN/article/view/4094/pdf_1 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Copyright (c) 2020 Review of Business Management info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Copyright (c) 2020 Review of Business Management |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
FECAP |
publisher.none.fl_str_mv |
FECAP |
dc.source.none.fl_str_mv |
Review of Business Management; Vol. 23 No. 1 (2021); 153-179 RBGN Revista Brasileira de Gestão de Negócios; Vol. 23 Núm. 1 (2021); 153-179 RBGN - Revista Brasileira de Gestão de Negócios; v. 23 n. 1 (2021); 153-179 1983-0807 1806-4892 reponame:Revista Brasileira de Gestão de Negócios (Online) instname:Fundação Escola de Comércio Álvares Penteado (FECAP) instacron:FECAP |
instname_str |
Fundação Escola de Comércio Álvares Penteado (FECAP) |
instacron_str |
FECAP |
institution |
FECAP |
reponame_str |
Revista Brasileira de Gestão de Negócios (Online) |
collection |
Revista Brasileira de Gestão de Negócios (Online) |
repository.name.fl_str_mv |
Revista Brasileira de Gestão de Negócios (Online) - Fundação Escola de Comércio Álvares Penteado (FECAP) |
repository.mail.fl_str_mv |
||jmauricio@fecap.br |
_version_ |
1798942370415247360 |