Sensitive Memories of War and the Perception of History in Video Game Narratives
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Data de Publicação: | 2023 |
Outros Autores: | , |
Tipo de documento: | Artigo |
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Título da fonte: | Estudos Históricos (Rio de Janeiro) |
Texto Completo: | https://periodicos.fgv.br/reh/article/view/86850 |
Resumo: | This article analyzes the appropriation of historical facts from the game The Valiant Hearts, about the First World War (1914 – 1918). This game breaks with the mainstream pattern and addresses the theme of war by a monumental and laudatory bias, and has narratives of the survival of civilians in wartime. The appreciation of narratives critical to wars and a focus on civil life make up the tonic in research projects in the area of digital humanities, as a conceptual basis for projects in the field of heritage and museums. |
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Sensitive Memories of War and the Perception of History in Video Game Narratives Memórias sensíveis da guerra e a percepção da História em narrativas de jogos de videogames.Sensitive Memories; Indie Games; History.Memorias sensibles; Juegos independientes; Historia.Memórias sensíveis; Indie Games; História.História dos videogames; História como fonte histórica; História e memória.This article analyzes the appropriation of historical facts from the game The Valiant Hearts, about the First World War (1914 – 1918). This game breaks with the mainstream pattern and addresses the theme of war by a monumental and laudatory bias, and has narratives of the survival of civilians in wartime. The appreciation of narratives critical to wars and a focus on civil life make up the tonic in research projects in the area of digital humanities, as a conceptual basis for projects in the field of heritage and museums.Resumen O presente artigo analisa a apropriação de fatos históricos do game The Valiant Hearts, sobre a Primeira Guerra Mundial (1914-1918). Esse game rompe com o padrão mainstream e aborda o tema da guerra pelo viés monumental e laudatório, e conta com narrativas da sobrevivência de civis em tempo de guerra. A valorização de narrativas críticas às guerras e foco na vivência civil compõem a tônica em projetos de pesquisa na área das humanidades digitais, como base conceitual em projetos no campo do patrimônio e museus.Editora FGV2023-01-31info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://periodicos.fgv.br/reh/article/view/86850Revista Estudos Históricos; Vol. 36 No. 78 (2023): Memória e História da Mídia; 201-228Revista Estudos Históricos; v. 36 n. 78 (2023): Memória e História da Mídia; 201-2282178-14940103-2186reponame:Estudos Históricos (Rio de Janeiro)instname:Fundação Getulio Vargas (FGV)instacron:FGVporhttps://periodicos.fgv.br/reh/article/view/86850/83480http://creativecommons.org/licenses/by/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessdos Santos, Christiano Britto MonteiroLeonardo Seabra Coelho, GeorgeZamorano Bezerra, Rafael2023-02-07T13:58:51Zoai:ojs.periodicos.fgv.br:article/86850Revistahttps://periodicos.fgv.br/rehONGhttps://periodicos.fgv.br/reh/oai||biblioteca.digital@fgv.br||eh@fgv.br2178-14940103-2186opendoar:2024-03-06T13:02:21.858341Estudos Históricos (Rio de Janeiro) - Fundação Getulio Vargas (FGV)true |
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