A direct comparison of the performance of public-private partnerships with that of traditional contracting

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Rodrigues, Bruno
Data de Publicação: 2018
Outros Autores: Zucco, Cesar
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
eng
Título da fonte: Revista de Administração Pública
Texto Completo: https://periodicos.fgv.br/rap/article/view/77397
Resumo: This paper assesses the city of Belo Horizonte’s experience building school infrastructure through public-private partnerships (PPPs). Between 2009 and 2015, Belo Horizonte built very similar schools using both PPPs and traditional public contracting (TPC). As the choice of mode of contracting was unrelated to our outcomes of interest, the experience constitutes a quasi-experiment that allows for a simple and direct comparison of PPPs to TPC. We examine construction- and operation-phase outcomes measured using administrative data and a survey of school administrators. We find that schools constructed under the PPP contracting model outperformed those built using TPCs in most outcomes.
id FGV-4_5f400624784620261f6c12ae090671d3
oai_identifier_str oai:ojs.periodicos.fgv.br:article/77397
network_acronym_str FGV-4
network_name_str Revista de Administração Pública
repository_id_str
spelling A direct comparison of the performance of public-private partnerships with that of traditional contractingUna comparación directa del desempeño de una CPP con el modelo tradicional de contratación públicaUma comparação direta do desempenho de uma PPP com o modelo tradicional de contratação públicaimpact evaluationpublic-private partnershipspubic contractingquasi-experimentsocial infrastructure.evaluación de impactocontratación públicainfraestructura socialColaboración Público-Privadacuasi experimento.avaliação de impactocontratação públicainfraestrutura socialParcerias Público-Privadasquasi experimento.This paper assesses the city of Belo Horizonte’s experience building school infrastructure through public-private partnerships (PPPs). Between 2009 and 2015, Belo Horizonte built very similar schools using both PPPs and traditional public contracting (TPC). As the choice of mode of contracting was unrelated to our outcomes of interest, the experience constitutes a quasi-experiment that allows for a simple and direct comparison of PPPs to TPC. We examine construction- and operation-phase outcomes measured using administrative data and a survey of school administrators. We find that schools constructed under the PPP contracting model outperformed those built using TPCs in most outcomes.Este artículo evalúa la experiencia del municipio de Belo Horizonte en la construcción y operación de infraestructura escolar a través de una Colaboración Público-Privada (CPP). Entre 2009 y 2015, Belo Horizonte construyó escuelas similares usando tanto CPPs como el modelo tradicional de contratación pública (MTCP). Dado que la elección del modelo de contratación no tenía relación causal con los resultados evaluados, se puede afirmar que esa experiencia constituye un cuasi experimento que permite la comparación simple y directa de las CPPs con el MTCP. Evaluamos los principales resultados en las etapas de construcción y operación usando datos administrativos sumistrados por la alcaldía y con cuestionario aplicado a los directores de las escuelas. El artículo muestra que las escuelas construidas en el modelo de CPP tuvieron un desempeño mejor que las que usaron el MTCP.Este artigo avalia a experiência do município de Belo Horizonte na construção e operação de infraestrutura escolar por meio de Parcerias Público-Privadas (PPPs). Entre 2009 e 2015, Belo Horizonte construiu escolas similares usando tanto PPPs como o modelo tradicional de contratação pública (MTCP). Dado que a escolha do modelo de contratação não tinha relação causal direta com os resultados avaliados, pode-se afirmar que essa experiência constitui um quasi experimento que permite a comparação simples e direta das PPPs com o MTCP. Avaliamos os principais resultados nas fases de construção e operação usando dados administrativos fornecidos pela prefeitura e com questionário aplicado aos diretores das escolas. O artigo mostra que as escolas construídas no modelo de PPP tiveram um desempenho melhor do que as que usaram o MTCP.Fundação Getulio Vargas (FGV EBAPE)2018-11-22info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfapplication/pdfhttps://periodicos.fgv.br/rap/article/view/77397Brazilian Journal of Public Administration; Vol. 52 No. 6 (2018): Public Policies and the City; 1237-1257Revista de Administração Pública; Vol. 52 Núm. 6 (2018): Políticas Públicas y la Ciudad; 1237-1257Revista de Administração Pública; v. 52 n. 6 (2018): Políticas Públicas e a Cidade; 1237-12571982-31340034-7612reponame:Revista de Administração Públicainstname:Fundação Getulio Vargas (FGV)instacron:FGVporenghttps://periodicos.fgv.br/rap/article/view/77397/74143https://periodicos.fgv.br/rap/article/view/77397/pdf_243Copyright (c) 2018 Revista de Administração Públicainfo:eu-repo/semantics/openAccessRodrigues, BrunoZucco, Cesar2018-11-27T12:25:42Zoai:ojs.periodicos.fgv.br:article/77397Revistahttps://ebape.fgv.br/publicacoes/rapONGhttps://old.scielo.br/oai/scielo-oai.php||rap@fgv.br1982-31340034-7612opendoar:2018-11-27T12:25:42Revista de Administração Pública - Fundação Getulio Vargas (FGV)false
dc.title.none.fl_str_mv A direct comparison of the performance of public-private partnerships with that of traditional contracting
Una comparación directa del desempeño de una CPP con el modelo tradicional de contratación pública
Uma comparação direta do desempenho de uma PPP com o modelo tradicional de contratação pública
title A direct comparison of the performance of public-private partnerships with that of traditional contracting
spellingShingle A direct comparison of the performance of public-private partnerships with that of traditional contracting
Rodrigues, Bruno
impact evaluation
public-private partnerships
pubic contracting
quasi-experiment
social infrastructure.
evaluación de impacto
contratación pública
infraestructura social
Colaboración Público-Privada
cuasi experimento.
avaliação de impacto
contratação pública
infraestrutura social
Parcerias Público-Privadas
quasi experimento.
title_short A direct comparison of the performance of public-private partnerships with that of traditional contracting
title_full A direct comparison of the performance of public-private partnerships with that of traditional contracting
title_fullStr A direct comparison of the performance of public-private partnerships with that of traditional contracting
title_full_unstemmed A direct comparison of the performance of public-private partnerships with that of traditional contracting
title_sort A direct comparison of the performance of public-private partnerships with that of traditional contracting
author Rodrigues, Bruno
author_facet Rodrigues, Bruno
Zucco, Cesar
author_role author
author2 Zucco, Cesar
author2_role author
dc.contributor.author.fl_str_mv Rodrigues, Bruno
Zucco, Cesar
dc.subject.por.fl_str_mv impact evaluation
public-private partnerships
pubic contracting
quasi-experiment
social infrastructure.
evaluación de impacto
contratación pública
infraestructura social
Colaboración Público-Privada
cuasi experimento.
avaliação de impacto
contratação pública
infraestrutura social
Parcerias Público-Privadas
quasi experimento.
topic impact evaluation
public-private partnerships
pubic contracting
quasi-experiment
social infrastructure.
evaluación de impacto
contratación pública
infraestructura social
Colaboración Público-Privada
cuasi experimento.
avaliação de impacto
contratação pública
infraestrutura social
Parcerias Público-Privadas
quasi experimento.
description This paper assesses the city of Belo Horizonte’s experience building school infrastructure through public-private partnerships (PPPs). Between 2009 and 2015, Belo Horizonte built very similar schools using both PPPs and traditional public contracting (TPC). As the choice of mode of contracting was unrelated to our outcomes of interest, the experience constitutes a quasi-experiment that allows for a simple and direct comparison of PPPs to TPC. We examine construction- and operation-phase outcomes measured using administrative data and a survey of school administrators. We find that schools constructed under the PPP contracting model outperformed those built using TPCs in most outcomes.
publishDate 2018
dc.date.none.fl_str_mv 2018-11-22
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://periodicos.fgv.br/rap/article/view/77397
url https://periodicos.fgv.br/rap/article/view/77397
dc.language.iso.fl_str_mv por
eng
language por
eng
dc.relation.none.fl_str_mv https://periodicos.fgv.br/rap/article/view/77397/74143
https://periodicos.fgv.br/rap/article/view/77397/pdf_243
dc.rights.driver.fl_str_mv Copyright (c) 2018 Revista de Administração Pública
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Copyright (c) 2018 Revista de Administração Pública
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Fundação Getulio Vargas (FGV EBAPE)
publisher.none.fl_str_mv Fundação Getulio Vargas (FGV EBAPE)
dc.source.none.fl_str_mv Brazilian Journal of Public Administration; Vol. 52 No. 6 (2018): Public Policies and the City; 1237-1257
Revista de Administração Pública; Vol. 52 Núm. 6 (2018): Políticas Públicas y la Ciudad; 1237-1257
Revista de Administração Pública; v. 52 n. 6 (2018): Políticas Públicas e a Cidade; 1237-1257
1982-3134
0034-7612
reponame:Revista de Administração Pública
instname:Fundação Getulio Vargas (FGV)
instacron:FGV
instname_str Fundação Getulio Vargas (FGV)
instacron_str FGV
institution FGV
reponame_str Revista de Administração Pública
collection Revista de Administração Pública
repository.name.fl_str_mv Revista de Administração Pública - Fundação Getulio Vargas (FGV)
repository.mail.fl_str_mv ||rap@fgv.br
_version_ 1798943773102702592