A direct comparison of the performance of public-private partnerships with that of traditional contracting
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2018 |
Outros Autores: | |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por eng |
Título da fonte: | Revista de Administração Pública |
Texto Completo: | https://periodicos.fgv.br/rap/article/view/77397 |
Resumo: | This paper assesses the city of Belo Horizonte’s experience building school infrastructure through public-private partnerships (PPPs). Between 2009 and 2015, Belo Horizonte built very similar schools using both PPPs and traditional public contracting (TPC). As the choice of mode of contracting was unrelated to our outcomes of interest, the experience constitutes a quasi-experiment that allows for a simple and direct comparison of PPPs to TPC. We examine construction- and operation-phase outcomes measured using administrative data and a survey of school administrators. We find that schools constructed under the PPP contracting model outperformed those built using TPCs in most outcomes. |
id |
FGV-4_5f400624784620261f6c12ae090671d3 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.periodicos.fgv.br:article/77397 |
network_acronym_str |
FGV-4 |
network_name_str |
Revista de Administração Pública |
repository_id_str |
|
spelling |
A direct comparison of the performance of public-private partnerships with that of traditional contractingUna comparación directa del desempeño de una CPP con el modelo tradicional de contratación públicaUma comparação direta do desempenho de uma PPP com o modelo tradicional de contratação públicaimpact evaluationpublic-private partnershipspubic contractingquasi-experimentsocial infrastructure.evaluación de impactocontratación públicainfraestructura socialColaboración Público-Privadacuasi experimento.avaliação de impactocontratação públicainfraestrutura socialParcerias Público-Privadasquasi experimento.This paper assesses the city of Belo Horizonte’s experience building school infrastructure through public-private partnerships (PPPs). Between 2009 and 2015, Belo Horizonte built very similar schools using both PPPs and traditional public contracting (TPC). As the choice of mode of contracting was unrelated to our outcomes of interest, the experience constitutes a quasi-experiment that allows for a simple and direct comparison of PPPs to TPC. We examine construction- and operation-phase outcomes measured using administrative data and a survey of school administrators. We find that schools constructed under the PPP contracting model outperformed those built using TPCs in most outcomes.Este artículo evalúa la experiencia del municipio de Belo Horizonte en la construcción y operación de infraestructura escolar a través de una Colaboración Público-Privada (CPP). Entre 2009 y 2015, Belo Horizonte construyó escuelas similares usando tanto CPPs como el modelo tradicional de contratación pública (MTCP). Dado que la elección del modelo de contratación no tenía relación causal con los resultados evaluados, se puede afirmar que esa experiencia constituye un cuasi experimento que permite la comparación simple y directa de las CPPs con el MTCP. Evaluamos los principales resultados en las etapas de construcción y operación usando datos administrativos sumistrados por la alcaldía y con cuestionario aplicado a los directores de las escuelas. El artículo muestra que las escuelas construidas en el modelo de CPP tuvieron un desempeño mejor que las que usaron el MTCP.Este artigo avalia a experiência do município de Belo Horizonte na construção e operação de infraestrutura escolar por meio de Parcerias Público-Privadas (PPPs). Entre 2009 e 2015, Belo Horizonte construiu escolas similares usando tanto PPPs como o modelo tradicional de contratação pública (MTCP). Dado que a escolha do modelo de contratação não tinha relação causal direta com os resultados avaliados, pode-se afirmar que essa experiência constitui um quasi experimento que permite a comparação simples e direta das PPPs com o MTCP. Avaliamos os principais resultados nas fases de construção e operação usando dados administrativos fornecidos pela prefeitura e com questionário aplicado aos diretores das escolas. O artigo mostra que as escolas construídas no modelo de PPP tiveram um desempenho melhor do que as que usaram o MTCP.Fundação Getulio Vargas (FGV EBAPE)2018-11-22info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfapplication/pdfhttps://periodicos.fgv.br/rap/article/view/77397Brazilian Journal of Public Administration; Vol. 52 No. 6 (2018): Public Policies and the City; 1237-1257Revista de Administração Pública; Vol. 52 Núm. 6 (2018): Políticas Públicas y la Ciudad; 1237-1257Revista de Administração Pública; v. 52 n. 6 (2018): Políticas Públicas e a Cidade; 1237-12571982-31340034-7612reponame:Revista de Administração Públicainstname:Fundação Getulio Vargas (FGV)instacron:FGVporenghttps://periodicos.fgv.br/rap/article/view/77397/74143https://periodicos.fgv.br/rap/article/view/77397/pdf_243Copyright (c) 2018 Revista de Administração Públicainfo:eu-repo/semantics/openAccessRodrigues, BrunoZucco, Cesar2018-11-27T12:25:42Zoai:ojs.periodicos.fgv.br:article/77397Revistahttps://ebape.fgv.br/publicacoes/rapONGhttps://old.scielo.br/oai/scielo-oai.php||rap@fgv.br1982-31340034-7612opendoar:2018-11-27T12:25:42Revista de Administração Pública - Fundação Getulio Vargas (FGV)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
A direct comparison of the performance of public-private partnerships with that of traditional contracting Una comparación directa del desempeño de una CPP con el modelo tradicional de contratación pública Uma comparação direta do desempenho de uma PPP com o modelo tradicional de contratação pública |
title |
A direct comparison of the performance of public-private partnerships with that of traditional contracting |
spellingShingle |
A direct comparison of the performance of public-private partnerships with that of traditional contracting Rodrigues, Bruno impact evaluation public-private partnerships pubic contracting quasi-experiment social infrastructure. evaluación de impacto contratación pública infraestructura social Colaboración Público-Privada cuasi experimento. avaliação de impacto contratação pública infraestrutura social Parcerias Público-Privadas quasi experimento. |
title_short |
A direct comparison of the performance of public-private partnerships with that of traditional contracting |
title_full |
A direct comparison of the performance of public-private partnerships with that of traditional contracting |
title_fullStr |
A direct comparison of the performance of public-private partnerships with that of traditional contracting |
title_full_unstemmed |
A direct comparison of the performance of public-private partnerships with that of traditional contracting |
title_sort |
A direct comparison of the performance of public-private partnerships with that of traditional contracting |
author |
Rodrigues, Bruno |
author_facet |
Rodrigues, Bruno Zucco, Cesar |
author_role |
author |
author2 |
Zucco, Cesar |
author2_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Rodrigues, Bruno Zucco, Cesar |
dc.subject.por.fl_str_mv |
impact evaluation public-private partnerships pubic contracting quasi-experiment social infrastructure. evaluación de impacto contratación pública infraestructura social Colaboración Público-Privada cuasi experimento. avaliação de impacto contratação pública infraestrutura social Parcerias Público-Privadas quasi experimento. |
topic |
impact evaluation public-private partnerships pubic contracting quasi-experiment social infrastructure. evaluación de impacto contratación pública infraestructura social Colaboración Público-Privada cuasi experimento. avaliação de impacto contratação pública infraestrutura social Parcerias Público-Privadas quasi experimento. |
description |
This paper assesses the city of Belo Horizonte’s experience building school infrastructure through public-private partnerships (PPPs). Between 2009 and 2015, Belo Horizonte built very similar schools using both PPPs and traditional public contracting (TPC). As the choice of mode of contracting was unrelated to our outcomes of interest, the experience constitutes a quasi-experiment that allows for a simple and direct comparison of PPPs to TPC. We examine construction- and operation-phase outcomes measured using administrative data and a survey of school administrators. We find that schools constructed under the PPP contracting model outperformed those built using TPCs in most outcomes. |
publishDate |
2018 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2018-11-22 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://periodicos.fgv.br/rap/article/view/77397 |
url |
https://periodicos.fgv.br/rap/article/view/77397 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por eng |
language |
por eng |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://periodicos.fgv.br/rap/article/view/77397/74143 https://periodicos.fgv.br/rap/article/view/77397/pdf_243 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Copyright (c) 2018 Revista de Administração Pública info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Copyright (c) 2018 Revista de Administração Pública |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Fundação Getulio Vargas (FGV EBAPE) |
publisher.none.fl_str_mv |
Fundação Getulio Vargas (FGV EBAPE) |
dc.source.none.fl_str_mv |
Brazilian Journal of Public Administration; Vol. 52 No. 6 (2018): Public Policies and the City; 1237-1257 Revista de Administração Pública; Vol. 52 Núm. 6 (2018): Políticas Públicas y la Ciudad; 1237-1257 Revista de Administração Pública; v. 52 n. 6 (2018): Políticas Públicas e a Cidade; 1237-1257 1982-3134 0034-7612 reponame:Revista de Administração Pública instname:Fundação Getulio Vargas (FGV) instacron:FGV |
instname_str |
Fundação Getulio Vargas (FGV) |
instacron_str |
FGV |
institution |
FGV |
reponame_str |
Revista de Administração Pública |
collection |
Revista de Administração Pública |
repository.name.fl_str_mv |
Revista de Administração Pública - Fundação Getulio Vargas (FGV) |
repository.mail.fl_str_mv |
||rap@fgv.br |
_version_ |
1798943773102702592 |