Policy learning and policy change: exploring possibilities on the Advocacy Coalition Framework
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2020 |
Outros Autores: | |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por eng |
Título da fonte: | Revista de Administração Pública |
DOI: | 10.1590/0034-761220190381 |
Texto Completo: | https://periodicos.fgv.br/rap/article/view/82405 |
Resumo: | This article aims to advance the discussion about the influence of knowledge and policy learning on policy change, taking the Advocacy Coalition Framework as reference. We propose unlinking the comprehension of learning through change in two perspectives. First, we suggest apprehending the relation between knowledge and policy learning, through the use of knowledge, assuming that different forms of learning are possible, depending on the context of decision-making. Then, relying on the contributions of the theory of gradual institutional change, we suggest using the notion of institutional dynamics, in order to capture the explanatory power of knowledge and policy learning both in stasis and change situations. We aim to contribute to diminish the skepticism presented in the literature about the influence of knowledge and policy learning in the policy process. |
id |
FGV-4_68311010e64e7979aa6d97c785e92d6c |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.periodicos.fgv.br:article/82405 |
network_acronym_str |
FGV-4 |
network_name_str |
Revista de Administração Pública |
spelling |
Policy learning and policy change: exploring possibilities on the Advocacy Coalition FrameworkAprendizaje y cambio en las políticas públicas: explorando posibilidades en el Marco de las Coaliciones PromotorasAprendizado e mudança em políticas públicas: explorando possibilidades no Modelo de Coalizões de Defesapolicy learningpolicy changeinstitutional dynamicsaprendizado em políticas públicasmudança em políticas públicasdinâmica institucionalaprendizaje en políticas públicascambio en políticas públicasThis article aims to advance the discussion about the influence of knowledge and policy learning on policy change, taking the Advocacy Coalition Framework as reference. We propose unlinking the comprehension of learning through change in two perspectives. First, we suggest apprehending the relation between knowledge and policy learning, through the use of knowledge, assuming that different forms of learning are possible, depending on the context of decision-making. Then, relying on the contributions of the theory of gradual institutional change, we suggest using the notion of institutional dynamics, in order to capture the explanatory power of knowledge and policy learning both in stasis and change situations. We aim to contribute to diminish the skepticism presented in the literature about the influence of knowledge and policy learning in the policy process.Este artículo tiene como objetivo avanzar en la discusión sobre la influencia del conocimiento y del aprendizaje en el tema de los cambios en políticas públicas, tomando como referencia el Marco de las Coaliciones Promotoras. Para ello, proponemos desvincular la comprensión del aprendizaje a través del cambio en políticas públicas en dos perspectivas. En primer lugar, nos proponemos aprehender la relación entre conocimiento y aprendizaje en las políticas públicas, a través del uso del conocimiento, asumiendo que son posibles distintas formas de aprendizaje, dependiendo del contexto de toma de decisiones. Luego, con base en los aportes de la teoría del cambio gradual, proponemos utilizar la noción de dinámica institucional, con el fin de captar el poder explicativo del conocimiento y el aprendizaje en situaciones tanto de estasis como de cambio. Esperamos contribuir a reducir el escepticismo presente en la literatura sobre la influencia del conocimiento y el aprendizaje en el proceso de políticas públicas.Este artigo tem como objetivo avançar a discussão sobre a influência do conhecimento e do aprendizado na mudança das políticas públicas, tomando como referência o Modelo de Coalizões de Defesa. Para isso, propomos desvincular a compreensão do aprendizado por meio da mudança em duas perspectivas. Primeiro, propomos apreender a relação entre conhecimento e aprendizagem em políticas públicas, por meio do uso do conhecimento, assumindo que diferentes formas de aprendizagem são possíveis, dependendo do contexto de tomada de decisão. Em seguida, a partir das contribuições da teoria da mudança gradual, propomos usar a noção de dinâmica institucional, a fim de captar o poder explicativo do conhecimento e da aprendizagem tanto em situações de estase quanto de mudança. Esperamos contribuir para diminuir o ceticismo presente na literatura sobre a influência do conhecimento e da aprendizagem no processo de políticas públicas.Fundação Getulio Vargas (FGV EBAPE)2020-11-27info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfapplication/pdfhttps://periodicos.fgv.br/rap/article/view/8240510.1590/0034-761220190381Brazilian Journal of Public Administration; Vol. 54 No. 6 (2020): Agenda setting: policy change and policy dynamics; 1672-1690Revista de Administração Pública; Vol. 54 Núm. 6 (2020): Agenda Setting: cambios y dinámica de las políticas públicas; 1672-1690Revista de Administração Pública; v. 54 n. 6 (2020): Agenda setting: mudanças e a dinâmica das políticas públicas; 1672-16901982-31340034-7612reponame:Revista de Administração Públicainstname:Fundação Getulio Vargas (FGV)instacron:FGVporenghttps://periodicos.fgv.br/rap/article/view/82405/78408https://periodicos.fgv.br/rap/article/view/82405/pdf_415Copyright (c) 2020 Revista de Administração Públicainfo:eu-repo/semantics/openAccessMa, JanainaVieira, Diego Mota2021-07-06T20:27:24Zoai:ojs.periodicos.fgv.br:article/82405Revistahttps://ebape.fgv.br/publicacoes/rapONGhttps://old.scielo.br/oai/scielo-oai.php||rap@fgv.br1982-31340034-7612opendoar:2021-07-06T20:27:24Revista de Administração Pública - Fundação Getulio Vargas (FGV)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
Policy learning and policy change: exploring possibilities on the Advocacy Coalition Framework Aprendizaje y cambio en las políticas públicas: explorando posibilidades en el Marco de las Coaliciones Promotoras Aprendizado e mudança em políticas públicas: explorando possibilidades no Modelo de Coalizões de Defesa |
title |
Policy learning and policy change: exploring possibilities on the Advocacy Coalition Framework |
spellingShingle |
Policy learning and policy change: exploring possibilities on the Advocacy Coalition Framework Policy learning and policy change: exploring possibilities on the Advocacy Coalition Framework Ma, Janaina policy learning policy change institutional dynamics aprendizado em políticas públicas mudança em políticas públicas dinâmica institucional aprendizaje en políticas públicas cambio en políticas públicas Ma, Janaina policy learning policy change institutional dynamics aprendizado em políticas públicas mudança em políticas públicas dinâmica institucional aprendizaje en políticas públicas cambio en políticas públicas |
title_short |
Policy learning and policy change: exploring possibilities on the Advocacy Coalition Framework |
title_full |
Policy learning and policy change: exploring possibilities on the Advocacy Coalition Framework |
title_fullStr |
Policy learning and policy change: exploring possibilities on the Advocacy Coalition Framework Policy learning and policy change: exploring possibilities on the Advocacy Coalition Framework |
title_full_unstemmed |
Policy learning and policy change: exploring possibilities on the Advocacy Coalition Framework Policy learning and policy change: exploring possibilities on the Advocacy Coalition Framework |
title_sort |
Policy learning and policy change: exploring possibilities on the Advocacy Coalition Framework |
author |
Ma, Janaina |
author_facet |
Ma, Janaina Ma, Janaina Vieira, Diego Mota Vieira, Diego Mota |
author_role |
author |
author2 |
Vieira, Diego Mota |
author2_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Ma, Janaina Vieira, Diego Mota |
dc.subject.por.fl_str_mv |
policy learning policy change institutional dynamics aprendizado em políticas públicas mudança em políticas públicas dinâmica institucional aprendizaje en políticas públicas cambio en políticas públicas |
topic |
policy learning policy change institutional dynamics aprendizado em políticas públicas mudança em políticas públicas dinâmica institucional aprendizaje en políticas públicas cambio en políticas públicas |
description |
This article aims to advance the discussion about the influence of knowledge and policy learning on policy change, taking the Advocacy Coalition Framework as reference. We propose unlinking the comprehension of learning through change in two perspectives. First, we suggest apprehending the relation between knowledge and policy learning, through the use of knowledge, assuming that different forms of learning are possible, depending on the context of decision-making. Then, relying on the contributions of the theory of gradual institutional change, we suggest using the notion of institutional dynamics, in order to capture the explanatory power of knowledge and policy learning both in stasis and change situations. We aim to contribute to diminish the skepticism presented in the literature about the influence of knowledge and policy learning in the policy process. |
publishDate |
2020 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2020-11-27 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://periodicos.fgv.br/rap/article/view/82405 10.1590/0034-761220190381 |
url |
https://periodicos.fgv.br/rap/article/view/82405 |
identifier_str_mv |
10.1590/0034-761220190381 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por eng |
language |
por eng |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://periodicos.fgv.br/rap/article/view/82405/78408 https://periodicos.fgv.br/rap/article/view/82405/pdf_415 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Copyright (c) 2020 Revista de Administração Pública info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Copyright (c) 2020 Revista de Administração Pública |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Fundação Getulio Vargas (FGV EBAPE) |
publisher.none.fl_str_mv |
Fundação Getulio Vargas (FGV EBAPE) |
dc.source.none.fl_str_mv |
Brazilian Journal of Public Administration; Vol. 54 No. 6 (2020): Agenda setting: policy change and policy dynamics; 1672-1690 Revista de Administração Pública; Vol. 54 Núm. 6 (2020): Agenda Setting: cambios y dinámica de las políticas públicas; 1672-1690 Revista de Administração Pública; v. 54 n. 6 (2020): Agenda setting: mudanças e a dinâmica das políticas públicas; 1672-1690 1982-3134 0034-7612 reponame:Revista de Administração Pública instname:Fundação Getulio Vargas (FGV) instacron:FGV |
instname_str |
Fundação Getulio Vargas (FGV) |
instacron_str |
FGV |
institution |
FGV |
reponame_str |
Revista de Administração Pública |
collection |
Revista de Administração Pública |
repository.name.fl_str_mv |
Revista de Administração Pública - Fundação Getulio Vargas (FGV) |
repository.mail.fl_str_mv |
||rap@fgv.br |
_version_ |
1822181080527011840 |
dc.identifier.doi.none.fl_str_mv |
10.1590/0034-761220190381 |