Social Capital and Public Policy: A Comparative study in the Vale do Rio dos Sinos
Autor(a) principal: | |
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Data de Publicação: | 2016 |
Outros Autores: | |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Revista de Administração Pública |
Texto Completo: | https://periodicos.fgv.br/rap/article/view/58608 |
Resumo: | The purpose of this article is to show the association between the social capital and the local public policies through a comparative study between the amount of social capital in Vale do Rio dos Sinos Council of Development (Corede) and Novo Hamburgo city, that belongs to Corede. Our working hypothesis suggests that the social capital, proper from the local political culture in this region and city, constitutes itself into an ally to political institutions, because it is associated to a positive evaluation of municipal public policies. The methodology uses the results of two quantitative surveys, a kind of home survey applied in Corede, in 2007, and in Novo Hamburgo city in 2012, with random samples, totalizing about 1.200 questionnaires, with a sampling error of 4% and confidence of 95%, as well as a documentary research on the City Halls’ sites, IBGE, TCE and FEE. |
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Social Capital and Public Policy: A Comparative study in the Vale do Rio dos SinosCapital social y políticas públicas: un estudio comparado en el Vale do Rio dos SinosCapital social e políticas públicas: um estudo comparado no Vale do Rio dos Sinossocial capitalinstitutionspolitical culture.capital socialinstitucionescultura política.capital socialinstituiçõescultura política.The purpose of this article is to show the association between the social capital and the local public policies through a comparative study between the amount of social capital in Vale do Rio dos Sinos Council of Development (Corede) and Novo Hamburgo city, that belongs to Corede. Our working hypothesis suggests that the social capital, proper from the local political culture in this region and city, constitutes itself into an ally to political institutions, because it is associated to a positive evaluation of municipal public policies. The methodology uses the results of two quantitative surveys, a kind of home survey applied in Corede, in 2007, and in Novo Hamburgo city in 2012, with random samples, totalizing about 1.200 questionnaires, with a sampling error of 4% and confidence of 95%, as well as a documentary research on the City Halls’ sites, IBGE, TCE and FEE.El objetivo de este artículo es demostrar la asociación del capital social y las políticas públicas municipales, a través de un estudio comparado, entre el volúmen de capital social existente en el Consejo de Desarollo del Vale do Rio dos Sinos (Corede) y la ciudad de Novo Hamburgo, perteneciente a este Corede. Nuestra hipótesis de trabajo sugiere que el capital social, propio de la cultura política local existente en la región y en la ciudad analizada, se constituye en un aliado a las instituciones políticas, pues ya que se asocia a la evaluación positiva de las políticas públicas municipales. La metodología utiliza los resultados de dos investigaciones cuantitativas, encuestas domiciliares aplicadas en el Corede, el 2007, y en Novo Hamburgo, el 2012, con muestras probabilísticas, totalizando 1.200 cuestionarios, equívoco de muestreo de 4% y confianza de 95%, así como investigación documental a los sitios de dichas intendencias, IBGE, TCE e FEE.O objetivo deste artigo é demonstrar a associação existente entre o capital social e as políticas públicas municipais, por meio de um estudo comparado, entre o volume de capital social existente no Conselho de Desenvolvimento do Vale do Rio dos Sinos (Corede) e a cidade de Novo Hamburgo, pertencente ao Corede. Nossa hipótese de trabalho sugere que o capital social, próprio da cultura política local existente na região e na cidade em tela, constitui-se num aliado às instituições políticas, pois ele está associado à avaliação positiva das políticas públicas municipais. A metodologia utiliza os resultados de duas pesquisas quantitativas, surveys domiciliares aplicadas no Corede, em 2007, e em Novo Hamburgo, em 2012, com amostras probabilísticas, totalizando 1.200 questionários, erro amostral de 4% e confiança de 95%, bem como pesquisa documental aos sites das referidas prefeituras, IBGE, TCE e FEE.Fundação Getulio Vargas (FGV EBAPE)2016-02-05info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://periodicos.fgv.br/rap/article/view/58608Brazilian Journal of Public Administration; Vol. 50 No. 1 (2016); 129-149Revista de Administração Pública; Vol. 50 Núm. 1 (2016); 129-149Revista de Administração Pública; v. 50 n. 1 (2016); 129-1491982-31340034-7612reponame:Revista de Administração Públicainstname:Fundação Getulio Vargas (FGV)instacron:FGVporhttps://periodicos.fgv.br/rap/article/view/58608/57063Copyright (c) 2016 Revista de Administração Públicainfo:eu-repo/semantics/openAccessSantos, Everton RodrigoNunes, Margarete Fagundes2016-02-05T16:13:46Zoai:ojs.periodicos.fgv.br:article/58608Revistahttps://ebape.fgv.br/publicacoes/rapONGhttps://old.scielo.br/oai/scielo-oai.php||rap@fgv.br1982-31340034-7612opendoar:2016-02-05T16:13:46Revista de Administração Pública - Fundação Getulio Vargas (FGV)false |
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