Knowledge, organizational learning and power in the net: a case study of the Board of Education and Cultures of Coahuila, Mexico
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2014 |
Outros Autores: | |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Revista de Administração Pública |
Texto Completo: | https://periodicos.fgv.br/rap/article/view/19642 |
Resumo: | This study is based on the gap identified in studies of organizational learning and power. For this, it aims to analyze the relationship between knowledge, organizational learning and power, which allows controlling, from implementation, monitoring and evaluation of an English Teaching National Program by the Board of Education and Culture of Coahuila, Mexico. As a benchmark, it makes use of the literature of learning and knowledge, power and controlling. Specifically, it describes the ordering ability of textual elements in a net. Through a qualitative case study it verified how the flow of knowledge (accumulation and utilization) and the exercise of power happen, where mediators act, configuring the process of individual and organizational learning. |
id |
FGV-4_ab79b02626c9df34a759029a60fe1ae2 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.periodicos.fgv.br:article/19642 |
network_acronym_str |
FGV-4 |
network_name_str |
Revista de Administração Pública |
repository_id_str |
|
spelling |
Knowledge, organizational learning and power in the net: a case study of the Board of Education and Cultures of Coahuila, MexicoTrama, poder y aprendizaje organizacional: el estudio de caso de la Secretaria de Educación y Cultura de Coahuila, MéxicoConhecimento, aprendizagem organizacional e poder na rede: um estudo de caso na Secretaria de Educação e Cultura de Coahuila, Méxicoknowledgeorganizational learningpoweractor-network theoryEnglish educationconocimientoaprendizaje organizacionalpoderteoría del actor-redeeducación en inglésconhecimentoaprendizagem organizacionalpoderteoria ator-redeeducação em inglêsThis study is based on the gap identified in studies of organizational learning and power. For this, it aims to analyze the relationship between knowledge, organizational learning and power, which allows controlling, from implementation, monitoring and evaluation of an English Teaching National Program by the Board of Education and Culture of Coahuila, Mexico. As a benchmark, it makes use of the literature of learning and knowledge, power and controlling. Specifically, it describes the ordering ability of textual elements in a net. Through a qualitative case study it verified how the flow of knowledge (accumulation and utilization) and the exercise of power happen, where mediators act, configuring the process of individual and organizational learning.Este estudio se basa en las diferencias identificadas en los estudios sobre el aprendizaje organizacional y el poder. Para esto, se analiza la relación entre el conocimiento, el aprendizaje organizacional y el poder, que permite el control de la implementación, el seguimiento y la evaluación de un Programa Nacional de Enseñanza del Inglés de la Coordinación de la Secretaría de Educación y Cultura de Coahuila, México. Como punto de referencia, se utiliza la literatura de aprendizaje y conocimiento, del poder y del control. Específicamente, se describe: la fuerza ordenadora de los elementos textualizados en una red. A través de un estudio de caso cualitativo verificase cómo es el flujo de conocimientos (acumulación y utilización) y el ejercicio del poder, donde actúan los mediadores, configurando el proceso de aprendizaje individual y organizacional.O presente estudo parte da lacuna identificada de estudos de aprendizagem organizacional e poder. Para isso, tem como objetivo analisar a relação entre conhecimento, aprendizagem organizacional e poder, que permite controle, a partir da implantação, seguimento e avaliação de um Programa Nacional de Ensino de Inglês pela Coordenação da Secretaria da Educação e Cultura em Coahuila, México. Como referencial, vale-se da literatura de aprendizagem e conhecimento, poder e controle. Especificamente, versa sobre: a força ordenadora dos elementos textualizados na rede. Por meio de um estudo de caso qualitativo verificou-se como se dá o fluxo do conhecimento (acúmulo e utilização) e o exercício de poder, onde mediadores atuam, configurando o processo de aprendizagem individual e organizacional.Fundação Getulio Vargas (FGV EBAPE)2014-04-14info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://periodicos.fgv.br/rap/article/view/19642Brazilian Journal of Public Administration; Vol. 48 No. 2 (2014); 411 a 438Revista de Administração Pública; Vol. 48 Núm. 2 (2014); 411 a 438Revista de Administração Pública; v. 48 n. 2 (2014); 411 a 4381982-31340034-7612reponame:Revista de Administração Públicainstname:Fundação Getulio Vargas (FGV)instacron:FGVporhttps://periodicos.fgv.br/rap/article/view/19642/18363Américo, Bruno LuizTakahashi, Adriana Roseli Wünschinfo:eu-repo/semantics/openAccess2015-08-25T13:33:17Zoai:ojs.periodicos.fgv.br:article/19642Revistahttps://ebape.fgv.br/publicacoes/rapONGhttps://old.scielo.br/oai/scielo-oai.php||rap@fgv.br1982-31340034-7612opendoar:2015-08-25T13:33:17Revista de Administração Pública - Fundação Getulio Vargas (FGV)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
Knowledge, organizational learning and power in the net: a case study of the Board of Education and Cultures of Coahuila, Mexico Trama, poder y aprendizaje organizacional: el estudio de caso de la Secretaria de Educación y Cultura de Coahuila, México Conhecimento, aprendizagem organizacional e poder na rede: um estudo de caso na Secretaria de Educação e Cultura de Coahuila, México |
title |
Knowledge, organizational learning and power in the net: a case study of the Board of Education and Cultures of Coahuila, Mexico |
spellingShingle |
Knowledge, organizational learning and power in the net: a case study of the Board of Education and Cultures of Coahuila, Mexico Américo, Bruno Luiz knowledge organizational learning power actor-network theory English education conocimiento aprendizaje organizacional poder teoría del actor-rede educación en inglés conhecimento aprendizagem organizacional poder teoria ator-rede educação em inglês |
title_short |
Knowledge, organizational learning and power in the net: a case study of the Board of Education and Cultures of Coahuila, Mexico |
title_full |
Knowledge, organizational learning and power in the net: a case study of the Board of Education and Cultures of Coahuila, Mexico |
title_fullStr |
Knowledge, organizational learning and power in the net: a case study of the Board of Education and Cultures of Coahuila, Mexico |
title_full_unstemmed |
Knowledge, organizational learning and power in the net: a case study of the Board of Education and Cultures of Coahuila, Mexico |
title_sort |
Knowledge, organizational learning and power in the net: a case study of the Board of Education and Cultures of Coahuila, Mexico |
author |
Américo, Bruno Luiz |
author_facet |
Américo, Bruno Luiz Takahashi, Adriana Roseli Wünsch |
author_role |
author |
author2 |
Takahashi, Adriana Roseli Wünsch |
author2_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Américo, Bruno Luiz Takahashi, Adriana Roseli Wünsch |
dc.subject.por.fl_str_mv |
knowledge organizational learning power actor-network theory English education conocimiento aprendizaje organizacional poder teoría del actor-rede educación en inglés conhecimento aprendizagem organizacional poder teoria ator-rede educação em inglês |
topic |
knowledge organizational learning power actor-network theory English education conocimiento aprendizaje organizacional poder teoría del actor-rede educación en inglés conhecimento aprendizagem organizacional poder teoria ator-rede educação em inglês |
description |
This study is based on the gap identified in studies of organizational learning and power. For this, it aims to analyze the relationship between knowledge, organizational learning and power, which allows controlling, from implementation, monitoring and evaluation of an English Teaching National Program by the Board of Education and Culture of Coahuila, Mexico. As a benchmark, it makes use of the literature of learning and knowledge, power and controlling. Specifically, it describes the ordering ability of textual elements in a net. Through a qualitative case study it verified how the flow of knowledge (accumulation and utilization) and the exercise of power happen, where mediators act, configuring the process of individual and organizational learning. |
publishDate |
2014 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2014-04-14 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://periodicos.fgv.br/rap/article/view/19642 |
url |
https://periodicos.fgv.br/rap/article/view/19642 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://periodicos.fgv.br/rap/article/view/19642/18363 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Fundação Getulio Vargas (FGV EBAPE) |
publisher.none.fl_str_mv |
Fundação Getulio Vargas (FGV EBAPE) |
dc.source.none.fl_str_mv |
Brazilian Journal of Public Administration; Vol. 48 No. 2 (2014); 411 a 438 Revista de Administração Pública; Vol. 48 Núm. 2 (2014); 411 a 438 Revista de Administração Pública; v. 48 n. 2 (2014); 411 a 438 1982-3134 0034-7612 reponame:Revista de Administração Pública instname:Fundação Getulio Vargas (FGV) instacron:FGV |
instname_str |
Fundação Getulio Vargas (FGV) |
instacron_str |
FGV |
institution |
FGV |
reponame_str |
Revista de Administração Pública |
collection |
Revista de Administração Pública |
repository.name.fl_str_mv |
Revista de Administração Pública - Fundação Getulio Vargas (FGV) |
repository.mail.fl_str_mv |
||rap@fgv.br |
_version_ |
1798943771411349504 |