Reflecting on the universities' three pillars: teaching-research-exteosion
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 1999 |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Revista de Administração Pública |
Texto Completo: | https://periodicos.fgv.br/rap/article/view/7639 |
Resumo: | This paper presents the concepts of teaching, research, and extension as functions through which the university realizes itself. It emphasizes that those functions are part of the dialectics that characterizes a lively university. It stresses the need for insisting on the relevance of this tripod to sustain the university. The search for synchronization of these three funcúons is the university's current great challenge, due to the changes on many post-modem values, among which those questioning the importance of the research university. |
id |
FGV-4_b712528d1bf371874b76474da29ba297 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.periodicos.fgv.br:article/7639 |
network_acronym_str |
FGV-4 |
network_name_str |
Revista de Administração Pública |
repository_id_str |
|
spelling |
Reflecting on the universities' three pillars: teaching-research-exteosionReflexionando sobre los tres pilares de la universidad: docencia, investigación y extensiónRefletindo sobre os três pilares de sustentação das universidades: ensino-pesquisa-extensãouniversityhigher educationuniversity researchuniversity extension.Universityeducación superiorla investigación universitariaextensión universitaria.universidadeensino superiorpesquisa universitáriaextensão universitária.This paper presents the concepts of teaching, research, and extension as functions through which the university realizes itself. It emphasizes that those functions are part of the dialectics that characterizes a lively university. It stresses the need for insisting on the relevance of this tripod to sustain the university. The search for synchronization of these three funcúons is the university's current great challenge, due to the changes on many post-modem values, among which those questioning the importance of the research university.Este artigo conceitua ensino, pesquisa e extensão como funções pelas quais a missão da universidade se realiza, enfatizando que estas funções fazem parte da dialética que caracteriza uma universidade viva. Realça a necessidade de continuar insistindo na importância deste tripé para a sustentação da universidade, sendo a busca da sincronização entre essas funções o grande desafio da universidade hoje em dia, em virtude da alteração de muitos valores na pós-modernidade, entre os quais os que questionam aimportância da universidade da pesquisa.Fundação Getulio Vargas (FGV EBAPE)1999-03-21info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://periodicos.fgv.br/rap/article/view/7639Brazilian Journal of Public Administration; Vol. 33 No. 3 (1999); 99 a 101Revista de Administração Pública; Vol. 33 Núm. 3 (1999); 99 a 101Revista de Administração Pública; v. 33 n. 3 (1999); 99 a 1011982-31340034-7612reponame:Revista de Administração Públicainstname:Fundação Getulio Vargas (FGV)instacron:FGVporhttps://periodicos.fgv.br/rap/article/view/7639/6177Sleutjes, Maria Helena Silva Costainfo:eu-repo/semantics/openAccess2013-03-18T16:01:01Zoai:ojs.periodicos.fgv.br:article/7639Revistahttps://ebape.fgv.br/publicacoes/rapONGhttps://old.scielo.br/oai/scielo-oai.php||rap@fgv.br1982-31340034-7612opendoar:2013-03-18T16:01:01Revista de Administração Pública - Fundação Getulio Vargas (FGV)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
Reflecting on the universities' three pillars: teaching-research-exteosion Reflexionando sobre los tres pilares de la universidad: docencia, investigación y extensión Refletindo sobre os três pilares de sustentação das universidades: ensino-pesquisa-extensão |
title |
Reflecting on the universities' three pillars: teaching-research-exteosion |
spellingShingle |
Reflecting on the universities' three pillars: teaching-research-exteosion Sleutjes, Maria Helena Silva Costa university higher education university research university extension. University educación superior la investigación universitaria extensión universitaria. universidade ensino superior pesquisa universitária extensão universitária. |
title_short |
Reflecting on the universities' three pillars: teaching-research-exteosion |
title_full |
Reflecting on the universities' three pillars: teaching-research-exteosion |
title_fullStr |
Reflecting on the universities' three pillars: teaching-research-exteosion |
title_full_unstemmed |
Reflecting on the universities' three pillars: teaching-research-exteosion |
title_sort |
Reflecting on the universities' three pillars: teaching-research-exteosion |
author |
Sleutjes, Maria Helena Silva Costa |
author_facet |
Sleutjes, Maria Helena Silva Costa |
author_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Sleutjes, Maria Helena Silva Costa |
dc.subject.por.fl_str_mv |
university higher education university research university extension. University educación superior la investigación universitaria extensión universitaria. universidade ensino superior pesquisa universitária extensão universitária. |
topic |
university higher education university research university extension. University educación superior la investigación universitaria extensión universitaria. universidade ensino superior pesquisa universitária extensão universitária. |
description |
This paper presents the concepts of teaching, research, and extension as functions through which the university realizes itself. It emphasizes that those functions are part of the dialectics that characterizes a lively university. It stresses the need for insisting on the relevance of this tripod to sustain the university. The search for synchronization of these three funcúons is the university's current great challenge, due to the changes on many post-modem values, among which those questioning the importance of the research university. |
publishDate |
1999 |
dc.date.none.fl_str_mv |
1999-03-21 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://periodicos.fgv.br/rap/article/view/7639 |
url |
https://periodicos.fgv.br/rap/article/view/7639 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://periodicos.fgv.br/rap/article/view/7639/6177 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Fundação Getulio Vargas (FGV EBAPE) |
publisher.none.fl_str_mv |
Fundação Getulio Vargas (FGV EBAPE) |
dc.source.none.fl_str_mv |
Brazilian Journal of Public Administration; Vol. 33 No. 3 (1999); 99 a 101 Revista de Administração Pública; Vol. 33 Núm. 3 (1999); 99 a 101 Revista de Administração Pública; v. 33 n. 3 (1999); 99 a 101 1982-3134 0034-7612 reponame:Revista de Administração Pública instname:Fundação Getulio Vargas (FGV) instacron:FGV |
instname_str |
Fundação Getulio Vargas (FGV) |
instacron_str |
FGV |
institution |
FGV |
reponame_str |
Revista de Administração Pública |
collection |
Revista de Administração Pública |
repository.name.fl_str_mv |
Revista de Administração Pública - Fundação Getulio Vargas (FGV) |
repository.mail.fl_str_mv |
||rap@fgv.br |
_version_ |
1798943767076536320 |