Reflecting on the universities' three pillars: teaching-research-exteosion

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Sleutjes, Maria Helena Silva Costa
Data de Publicação: 1999
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Revista de Administração Pública
Texto Completo: https://periodicos.fgv.br/rap/article/view/7639
Resumo: This paper presents the concepts of teaching, research, and extension as functions through which the university realizes itself. It emphasizes that those functions are part of the dialectics that characterizes a lively university. It stresses the need for insisting on the relevance of this tripod to sustain the university. The search for synchronization of these three funcúons is the university's current great challenge, due to the changes on many post-modem values, among which those questioning the importance of the research university.
id FGV-4_b712528d1bf371874b76474da29ba297
oai_identifier_str oai:ojs.periodicos.fgv.br:article/7639
network_acronym_str FGV-4
network_name_str Revista de Administração Pública
repository_id_str
spelling Reflecting on the universities' three pillars: teaching-research-exteosionReflexionando sobre los tres pilares de la universidad: docencia, investigación y extensiónRefletindo sobre os três pilares de sustentação das universidades: ensino-pesquisa-extensãouniversityhigher educationuniversity researchuniversity extension.Universityeducación superiorla investigación universitariaextensión universitaria.universidadeensino superiorpesquisa universitáriaextensão universitária.This paper presents the concepts of teaching, research, and extension as functions through which the university realizes itself. It emphasizes that those functions are part of the dialectics that characterizes a lively university. It stresses the need for insisting on the relevance of this tripod to sustain the university. The search for synchronization of these three funcúons is the university's current great challenge, due to the changes on many post-modem values, among which those questioning the importance of the research university.Este artigo conceitua ensino, pesquisa e extensão como funções pelas quais a missão da universidade se realiza, enfatizando que estas funções fazem parte da dialética que caracteriza uma universidade viva. Realça a necessidade de continuar insistindo na importância deste tripé para a sustentação da universidade, sendo a busca da sincronização entre essas funções o grande desafio da universidade hoje em dia, em virtude da alteração de muitos valores na pós-modernidade, entre os quais os que questionam aimportância da universidade da pesquisa.Fundação Getulio Vargas (FGV EBAPE)1999-03-21info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://periodicos.fgv.br/rap/article/view/7639Brazilian Journal of Public Administration; Vol. 33 No. 3 (1999); 99 a 101Revista de Administração Pública; Vol. 33 Núm. 3 (1999); 99 a 101Revista de Administração Pública; v. 33 n. 3 (1999); 99 a 1011982-31340034-7612reponame:Revista de Administração Públicainstname:Fundação Getulio Vargas (FGV)instacron:FGVporhttps://periodicos.fgv.br/rap/article/view/7639/6177Sleutjes, Maria Helena Silva Costainfo:eu-repo/semantics/openAccess2013-03-18T16:01:01Zoai:ojs.periodicos.fgv.br:article/7639Revistahttps://ebape.fgv.br/publicacoes/rapONGhttps://old.scielo.br/oai/scielo-oai.php||rap@fgv.br1982-31340034-7612opendoar:2013-03-18T16:01:01Revista de Administração Pública - Fundação Getulio Vargas (FGV)false
dc.title.none.fl_str_mv Reflecting on the universities' three pillars: teaching-research-exteosion
Reflexionando sobre los tres pilares de la universidad: docencia, investigación y extensión
Refletindo sobre os três pilares de sustentação das universidades: ensino-pesquisa-extensão
title Reflecting on the universities' three pillars: teaching-research-exteosion
spellingShingle Reflecting on the universities' three pillars: teaching-research-exteosion
Sleutjes, Maria Helena Silva Costa
university
higher education
university research
university extension.
University
educación superior
la investigación universitaria
extensión universitaria.
universidade
ensino superior
pesquisa universitária
extensão universitária.
title_short Reflecting on the universities' three pillars: teaching-research-exteosion
title_full Reflecting on the universities' three pillars: teaching-research-exteosion
title_fullStr Reflecting on the universities' three pillars: teaching-research-exteosion
title_full_unstemmed Reflecting on the universities' three pillars: teaching-research-exteosion
title_sort Reflecting on the universities' three pillars: teaching-research-exteosion
author Sleutjes, Maria Helena Silva Costa
author_facet Sleutjes, Maria Helena Silva Costa
author_role author
dc.contributor.author.fl_str_mv Sleutjes, Maria Helena Silva Costa
dc.subject.por.fl_str_mv university
higher education
university research
university extension.
University
educación superior
la investigación universitaria
extensión universitaria.
universidade
ensino superior
pesquisa universitária
extensão universitária.
topic university
higher education
university research
university extension.
University
educación superior
la investigación universitaria
extensión universitaria.
universidade
ensino superior
pesquisa universitária
extensão universitária.
description This paper presents the concepts of teaching, research, and extension as functions through which the university realizes itself. It emphasizes that those functions are part of the dialectics that characterizes a lively university. It stresses the need for insisting on the relevance of this tripod to sustain the university. The search for synchronization of these three funcúons is the university's current great challenge, due to the changes on many post-modem values, among which those questioning the importance of the research university.
publishDate 1999
dc.date.none.fl_str_mv 1999-03-21
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://periodicos.fgv.br/rap/article/view/7639
url https://periodicos.fgv.br/rap/article/view/7639
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://periodicos.fgv.br/rap/article/view/7639/6177
dc.rights.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/openAccess
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Fundação Getulio Vargas (FGV EBAPE)
publisher.none.fl_str_mv Fundação Getulio Vargas (FGV EBAPE)
dc.source.none.fl_str_mv Brazilian Journal of Public Administration; Vol. 33 No. 3 (1999); 99 a 101
Revista de Administração Pública; Vol. 33 Núm. 3 (1999); 99 a 101
Revista de Administração Pública; v. 33 n. 3 (1999); 99 a 101
1982-3134
0034-7612
reponame:Revista de Administração Pública
instname:Fundação Getulio Vargas (FGV)
instacron:FGV
instname_str Fundação Getulio Vargas (FGV)
instacron_str FGV
institution FGV
reponame_str Revista de Administração Pública
collection Revista de Administração Pública
repository.name.fl_str_mv Revista de Administração Pública - Fundação Getulio Vargas (FGV)
repository.mail.fl_str_mv ||rap@fgv.br
_version_ 1798943767076536320