Solutions for judicialized public issues: An interdisciplinary practice between the Public Field and Law

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Silveira, Raquel Maria da Costa
Data de Publicação: 2023
Outros Autores: Leite, Gisele Maria da Silva Araújo, Cavalcanti, Flávio, Meira, Maísa de Oliveira, Inácio, Márcio Vinícius do Nascimento
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Cadernos Gestão Pública e Cidadania (Online)
Texto Completo: https://periodicos.fgv.br/cgpc/article/view/86370
Resumo: This article reflects on the experience of the university extension project Building Collaborative Solutions for Judicialized Public Issues, highlighting the potential of the Public Field in the debate about judicialized public issues. The study was based on bibliographic and documentary research and interviews with students who participated in the extension project. The results showed the lessons learned from participating in the project and from the Undergraduate Program in Public Policy Management of the Universidade Federal do Rio Grande do Norte, which is related to the extension project. Also, the findings show the benefits of extension projects to motivate participants to engage in innovative learning opportunities. The study demonstrates the potential of the project to contribute to mediating judicialized public conflicts and, equally, to strengthening the link between knowledge and teaching, research, and extension. The project has achieved concrete results, expanding the dialogue between the many institutions involved.
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spelling Solutions for judicialized public issues: An interdisciplinary practice between the Public Field and LawSoluciones para los problemas públicos en los tribunales de justicia: Una práctica interdisciplinaria entre Políticas Públicas y DerechoSoluções para problemas públicos em juízo: Uma prática interdisciplinar entre Campo de Públicas e DireitoextensionPublic FieldLawpublic issuesmediationextensiónCampo de las Políticas PúblicasDerechoconflictos públicosmediaciónextensãoCampo de PúblicasDireitoconflitos públicosmediaçãoThis article reflects on the experience of the university extension project Building Collaborative Solutions for Judicialized Public Issues, highlighting the potential of the Public Field in the debate about judicialized public issues. The study was based on bibliographic and documentary research and interviews with students who participated in the extension project. The results showed the lessons learned from participating in the project and from the Undergraduate Program in Public Policy Management of the Universidade Federal do Rio Grande do Norte, which is related to the extension project. Also, the findings show the benefits of extension projects to motivate participants to engage in innovative learning opportunities. The study demonstrates the potential of the project to contribute to mediating judicialized public conflicts and, equally, to strengthening the link between knowledge and teaching, research, and extension. The project has achieved concrete results, expanding the dialogue between the many institutions involved.Este artículo pretende reflexionar sobre la experiencia del Proyecto de Extensión "Construyendo Soluciones Colaborativas para Conflictos Públicos Judicializados", tomándolo como base para resaltar el potencial del Campo de las Políticas Públicas en el debate sobre los conflictos públicos que se judicializan. Para ello, se ha basado en la investigación bibliográfica y documental. Además, se recogió información sobre la percepción de los estudiantes participantes a través de entrevistas, generando resultados relacionados con los aprendizajes construidos y proporcionados por la participación en esta extensión, así como los de la Licenciatura en Gestión de Políticas Públicas de la Universidade Federal do Rio Grande do Norte y la contribución del proyecto, como actividad extensionista, en la motivación de la búsqueda de nuevos aprendizajes. Al final, se destacó el potencial de la iniciativa en la participación de las mediaciones para los conflictos públicos judicializados e, igualmente, en el fortalecimiento del vínculo entre los conocimientos y entre la enseñanza, la investigación y la extensión. Se demostró que el proyecto ha ido generando resultados concretos, ampliando la apertura al diálogo entre diversas instituciones.O presente artigo objetiva refletir sobre a experiência do Projeto de Extensão Construindo Soluções Colaborativas para Questões Públicas Judicializadas, tomando-a como base para destacar a potencialidade do Campo de Públicas no debate sobre conflitos públicos judicializados. Para tanto, fundamentou-se em pesquisas bibliográfica e documental. Além disso, foram coletadas informações sobre a percepção dos discentes participantes por meio de entrevistas, gerando resultados relativos aos aprendizados construídos e proporcionados pela participação nessa extensão, como também por aqueles próprios do Bacharelado em Gestão de Políticas Públicas da Universidade Federal do Rio Grande do Norte e do Projeto, como atividade extensionista, na motivação para a busca de novas aprendizagens. Ao final, foram destacadas as potencialidades da iniciativa na participação de mediações para conflitos públicos judicializados e, igualmente, no fortalecimento do elo entre saberes e o ensino, a pesquisa e a extensão. Demonstrou-se que o Projeto vem gerando frutos concretos, ampliando a abertura ao diálogo entre diversas instituições.FGV EAESP Pesquisa e Publicações2023-04-03info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdftext/xmlhttps://periodicos.fgv.br/cgpc/article/view/8637010.12660/cgpc.v28.86370Cadernos Gestão Pública e Cidadania; Vol. 28 (2023): Single volume; e86370Cadernos Gestão Pública e Cidadania; Vol. 28 (2023): Volume único; e86370Cadernos Gestão Pública e Cidadania; v. 28 (2023): Volume único; e863702236-57101806-2261reponame:Cadernos Gestão Pública e Cidadania (Online)instname:Fundação Getulio Vargas (FGV)instacron:FGVporhttps://periodicos.fgv.br/cgpc/article/view/86370/83785https://periodicos.fgv.br/cgpc/article/view/86370/84400Copyright (c) 2023 Cadernos Gestão Pública e Cidadaniahttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessSilveira, Raquel Maria da CostaLeite, Gisele Maria da Silva AraújoCavalcanti, FlávioMeira, Maísa de OliveiraInácio, Márcio Vinícius do Nascimento2023-08-23T15:40:49Zoai:ojs.periodicos.fgv.br:article/86370Revistahttp://bibliotecadigital.fgv.br/ojs/index.php/cgpc/indexPRIhttp://bibliotecadigital.fgv.br/ojs/index.php/cgpc/oaicadernosgpc-edicao@fgv.br||cadernosgpc-edicao@fgv.br2236-57101806-2261opendoar:2023-08-23T15:40:49Cadernos Gestão Pública e Cidadania (Online) - Fundação Getulio Vargas (FGV)false
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