The role of the mid-level bureaucracy in the COVID-19 pandemic
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Data de Publicação: | 2023 |
Outros Autores: | , |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por eng |
Título da fonte: | Cadernos Gestão Pública e Cidadania (Online) |
Texto Completo: | https://periodicos.fgv.br/cgpc/article/view/88138 |
Resumo: | This article explores the effects of the COVID-19 pandemic on the performance of mid-level bureaucracy. This qualitative and exploratory investigation adopted the research strategy of a case study of the bureaucracy responsible for the social assistance policyof the city of Belo Horizonte, Brazil, in 2020. The research was conducted through bibliographic and documentary research and semi-structured interviews and questionnaires. The bureaucracy’s perception of the changes in the intra-organizational dimensions ofpublic administration caused by the pandemic was captured. It was possible to notice that the crisis affected the work system, the decisionmaking processes, the interactions with other actors, and the skills required for the performance of the functions of these governmentactors. The research showed that how the mid-level bureaucracy acted helps to understand the functioning of the service and the resilience of public policy in the context of crisis. |
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The role of the mid-level bureaucracy in the COVID-19 pandemicEl papel de la burocracia de nivel medio en la pandemia de COVID-19A atuação da burocracia de médio escalão na pandemia de Covid-19burocracia de médio escalãopandemia de Covid-19gestão de crisesadministração públicaAssistência socialmid-level bureaucracyCOVID-19 pandemiccrisis managementpublic administrationsocial assistanceburocracia de nivel mediopandemia de COVID-19gestión de crisisadministración pública, cultura organizacional, cambio organizacional, habitus, campo.asistencia socialThis article explores the effects of the COVID-19 pandemic on the performance of mid-level bureaucracy. This qualitative and exploratory investigation adopted the research strategy of a case study of the bureaucracy responsible for the social assistance policyof the city of Belo Horizonte, Brazil, in 2020. The research was conducted through bibliographic and documentary research and semi-structured interviews and questionnaires. The bureaucracy’s perception of the changes in the intra-organizational dimensions ofpublic administration caused by the pandemic was captured. It was possible to notice that the crisis affected the work system, the decisionmaking processes, the interactions with other actors, and the skills required for the performance of the functions of these governmentactors. The research showed that how the mid-level bureaucracy acted helps to understand the functioning of the service and the resilience of public policy in the context of crisis.Este artículo explora los efectos de la pandemia de COVID-19 en el desempeño de la burocracia de nivel medio. Se trata de un estudio exploratorio de carácter cualitativo, que adoptó como estrategia de investigación el estudio de caso de la burocracia responsable de la política de asistencia social del municipio de Belo Horizonte, en el año2020. El estudio se llevó a cabo mediante investigación bibliográfica y documental, además de entrevistas semiestructuradas y cuestionarios. Se captó la percepción del sector burocrático estudiado sobre los cambios impresos en las dimensiones intraorganizativas de la administración pública por la crisis pandémica. Se pudo observar que la crisis afectó el sistema de trabajo, los procesos de toma de decisiones, las interaccionescon otros actores y las habilidades requeridas para el desempeño de las funciones de estos actores gubernamentales. La investigación demostróque la forma de actuar de la burocracia de nivel medio ayuda a entender el funcionamiento del servicio y la resiliencia de la política pública en el contexto de la crisis.Este artigo explora os efeitos da pandemia de Covid-19 na atuação da burocracia de médio escalão. Trata-se de uma pesquisa exploratória e de cunho qualitativo que adotou como estratégia de pesquisa o estudo de caso da burocracia responsável pela política de assistência social do município de Belo Horizonte (MG), no ano de 2020. A investigação foi conduzida por meio de pesquisa bibliográfica e documental, além de entrevistas semiestruturadas e aplicação de questionários. Captou-se a percepção do setor da burocracia estudado sobre as mudanças impressas nas dimensões intraorganizacionais da administração pública pela crise pandêmica. Foi possível notar que a crise afetou o regime de trabalho, os processos de tomada de decisão, as interações com outros atores e as habilidades demandadas para o desempenho das funções desses atores governamentais. A pesquisa evidenciou que a forma como a burocracia de médio escalão atuou ajuda a compreender o funcionamento do serviço e a resiliência da política pública no contexto de crise.FGV EAESP Pesquisa e Publicações2023-03-01info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfapplication/pdftext/xmltext/xmlhttps://periodicos.fgv.br/cgpc/article/view/8813810.12660/cgpc.v28.88138Cadernos Gestão Pública e Cidadania; Vol. 28 (2023): Single volume; e88138 Cadernos Gestão Pública e Cidadania; Vol. 28 (2023): Volume único; e88138 Cadernos Gestão Pública e Cidadania; v. 28 (2023): Volume único; e88138 2236-57101806-2261reponame:Cadernos Gestão Pública e Cidadania (Online)instname:Fundação Getulio Vargas (FGV)instacron:FGVporenghttps://periodicos.fgv.br/cgpc/article/view/88138/83649https://periodicos.fgv.br/cgpc/article/view/88138/84521https://periodicos.fgv.br/cgpc/article/view/88138/84412https://periodicos.fgv.br/cgpc/article/view/88138/84666Copyright (c) 2023 Cadernos Gestão Pública e Cidadaniahttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessGuimarães, Flávia AlvesSouza, Letícia Godinho deCosta, Bruno Lazzarotti Diniz2023-10-16T13:21:46Zoai:ojs.periodicos.fgv.br:article/88138Revistahttp://bibliotecadigital.fgv.br/ojs/index.php/cgpc/indexPRIhttp://bibliotecadigital.fgv.br/ojs/index.php/cgpc/oaicadernosgpc-edicao@fgv.br||cadernosgpc-edicao@fgv.br2236-57101806-2261opendoar:2023-10-16T13:21:46Cadernos Gestão Pública e Cidadania (Online) - Fundação Getulio Vargas (FGV)false |
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