Another look at the efficiency of markets: the case of the tennis betting exchanges
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Data de Publicação: | 2015 |
Outros Autores: | |
Tipo de documento: | Artigo |
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Título da fonte: | Revista de Administração de Empresas |
Texto Completo: | https://bibliotecadigital.fgv.br/ojs/index.php/rae/article/view/52958 |
Resumo: | In this article, we investigate the efficiency of the top tennis betting market worldwide using an original database from the Betfair betting exchange. Usually, the results show that the prices have made up a good forecast on the outcome of the matches. Nevertheless, there are evidences that the punters react poorly to the information (which is consistent with the conservatism and anchoring biases) and that they assign a high gain probability to any players who happens to be dominating the match (consistent with the representativeness bias). Several lucrative betting strategies were found, which puts in check the efficiency of the reviewed betting market. |
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Another look at the efficiency of markets: the case of the tennis betting exchangesOtra mirada sobre la eficiencia de los mercados: el caso de las bolsas de apuestas de tenisUm outro olhar sobre a eficiência dos mercados: o caso das bolsas de apostas de tênisBetting marketsMarket efficiencySporting results forecastBehavioral financeTennis bettingMercados de apuestasEficiencia de mercadoPrevisión de resultados deportivosFinanzas comportamentalesApuestas de tenisMercados de apostasEficiência de mercadoPrevisão de resultados esportivosFinanças comportamentaisApostas de tênisIn this article, we investigate the efficiency of the top tennis betting market worldwide using an original database from the Betfair betting exchange. Usually, the results show that the prices have made up a good forecast on the outcome of the matches. Nevertheless, there are evidences that the punters react poorly to the information (which is consistent with the conservatism and anchoring biases) and that they assign a high gain probability to any players who happens to be dominating the match (consistent with the representativeness bias). Several lucrative betting strategies were found, which puts in check the efficiency of the reviewed betting market.En ese artículo es investigada la eficiencia del principal mercado de apuestas de tenis en nivel mundial con recurso a una base de datos original proveniente de la bolsa de apuestas Betfair. En general, los resultados muestran que los precios constituyeron una buena previsión del resultado final de los partidos. A pesar de eso, existen evidencias que los apostadores sub-reaccionan a la información (lo que es consistente con las desviaciones de conservadorismo y de anclaje) y que atribuyen una probabilidad demasiado elevada de ganancia a los jugadores que estén dominando el partido (consistente con las desviaciones de representatividad). Fueron encontradas varias estrategias de apuesta lucrativas, lo que pone en cuestión la eficiencia del mercado de apuestas analizado.Neste artigo investiga-se a eficiência do principal mercado de apostas de tênis em nível mundial com recurso a uma base de dados original proveniente da bolsa de apostas Betfair. Em geral, os resultados mostram que os preços constituíram uma boa previsão do resultado final das partidas. Apesar disso, existem evidências de que os apostadores sub-reagem à informação (o que é consistente com os enviesamentos de conservadorismo e de ancoragem) e de que atribuem uma probabilidade demasiada elevada de ganho aos jogadores que estejam dominando a partida (consistente com o enviesamento de representatividade). Foram encontradas várias estratégias de aposta lucrativas, o que coloca em questão a eficiência do mercado de apostas analisado.RAE - Revista de Administracao de Empresas RAE - Revista de Administração de EmpresasRAE-Revista de Administração de Empresas2015-07-01info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://bibliotecadigital.fgv.br/ojs/index.php/rae/article/view/52958RAE - Revista de Administracao de Empresas ; Vol. 55 No. 4 (2015): julho-agosto; 418-431RAE - Revista de Administração de Empresas; Vol. 55 Núm. 4 (2015): julho-agosto; 418-431RAE-Revista de Administração de Empresas; v. 55 n. 4 (2015): julho-agosto; 418-4312178-938X0034-7590reponame:Revista de Administração de Empresasinstname:Fundação Getulio Vargas (FGV)instacron:FGVporhttps://bibliotecadigital.fgv.br/ojs/index.php/rae/article/view/52958/51704Copyright (c) 2015 RAE - Revista de Administração de Empresasinfo:eu-repo/semantics/openAccessLobão, JúlioRolla, Nuno Marques2016-08-17T11:29:40Zoai:bibliotecadigital.fgv.br:article/52958Revistahttps://rae.fgv.br/raeONGhttps://old.scielo.br/oai/scielo-oai.phprae@fgv.br||ilda.fontes@fgv.br||raeredacao@fgv.br2178-938X0034-7590opendoar:2016-08-17T11:29:40Revista de Administração de Empresas - Fundação Getulio Vargas (FGV)false |
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