Behavioral combinations that explain collaboration in the supply network

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Cássia Macedo, Roberta de
Data de Publicação: 2021
Outros Autores: Silveira Martins, Ricardo, Simões Freitas, Jonathan
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
eng
Título da fonte: Revista de Administração de Empresas
Texto Completo: https://periodicos.fgv.br/rae/article/view/84811
Resumo: The aim of this study was to investigate whether combinations of factors regarding organizational culture and the personality traits of purchase managers and sales managers are relevant to explain collaboration in the supply network (CSN). Our theoretical framework comprises Behavioral Operations Management, Organizational Behavior and Supply Network. We used a self-administered electronic questionnaire based on instruments that are well-known in the literature. We used Qualitative Comparative Analysis with dichotomized conditions. CSN with suppliers showed different associationswith behavioral constructs compared to CSN with customers, which shows behavioral differences between purchase and sales managers. Our findings concerning CSN suggest that the behavioral requirements for hiring purchase and sales managers are different, and that customer relations are a priority within the organization.
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spelling Behavioral combinations that explain collaboration in the supply networkCombinaciones conductuales explicativas de la colaboración en redes de suministroCombinações comportamentais explicativas da colaboração em redes de suprimentosPersonality traits, organizational culture, csQCA, collaboration, supply network.Traços da personalidade, cultura organizacional, csQCA, colaboração, rede de suprimentos. Rasgos de personalidad, cultura organizacional, csQCA, colaboración, red de abastecimiento.The aim of this study was to investigate whether combinations of factors regarding organizational culture and the personality traits of purchase managers and sales managers are relevant to explain collaboration in the supply network (CSN). Our theoretical framework comprises Behavioral Operations Management, Organizational Behavior and Supply Network. We used a self-administered electronic questionnaire based on instruments that are well-known in the literature. We used Qualitative Comparative Analysis with dichotomized conditions. CSN with suppliers showed different associationswith behavioral constructs compared to CSN with customers, which shows behavioral differences between purchase and sales managers. Our findings concerning CSN suggest that the behavioral requirements for hiring purchase and sales managers are different, and that customer relations are a priority within the organization.El objetivo de este estudio fue investigar si las combinaciones de factores de la cultura organizacional y de los rasgos de personalidad de los gerentes de compras y ventas son relevantes para explicar la colaboración en la cadena de suministro.Las referencias teóricas son: Behavioral Operations Management, Comportamiento Organizacional y Red de Abastecimiento. Se aplicó un cuestionario electrónico autoadministrado y basado en instrumentos difundidos en la literatura. El análisisse realizó mediante Qualitative Comparative Analysis con condiciones dicotomizadas. La colaboración en la cadena de suministro con los proveedores mostró diferentes asociaciones con las construcciones conductuales en comparación con la misma colaboración con los clientes, que demuestra diferencias de comportamiento entre los gerentes. De esta manera, la colaboración en la cadena de suministro sugiere que los requisitos conductuales para contratar gerentes de compras y ventas son diferentes, así como las relaciones con los clientes son una prioridad dentro de la organización.O objetivo deste estudo foi investigar se combinações de fatores da Cultura Organizacional (CO) e dos Traços da Personalidade de gestores de compras e vendas são relevantes para explicar a colaboração na rede de suprimentos (CRS). Utilizaram-se como referenciais teóricos: Behavioral Operations Management (BOM), Comportamento Organizacional e Rede de Suprimentos (RS). Aplicou-se questionário eletrônico, autoadministrado e baseado em instrumentos difundidos na literatura. A análise foi feita pela Qualitative Comparative Analysis com condições dicotomizadas. A CRS com fornecedores apresentou diferentes associações com os construtos comportamentais quando comparados com a CRS com clientes, evidenciando que há diferenças comportamentais entre gestores de compras e de vendas. A qualificação da CRS sugere que as exigências comportamentais para a contratação de gestores de compras e de vendas são diferentes, assim como as relações com os clientes são prioritárias dentro da organização.RAE - Revista de Administracao de Empresas RAE - Revista de Administração de EmpresasRAE-Revista de Administração de Empresas2021-10-04info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfapplication/pdfhttps://periodicos.fgv.br/rae/article/view/8481110.1590/S0034-759020210604RAE - Revista de Administracao de Empresas ; Vol. 61 No. 6 (2021): November-December; 1-16RAE - Revista de Administração de Empresas; Vol. 61 Núm. 6 (2021): November-December; 1-16RAE-Revista de Administração de Empresas; v. 61 n. 6 (2021): novembro-dezembro; 1-162178-938X0034-7590reponame:Revista de Administração de Empresasinstname:Fundação Getulio Vargas (FGV)instacron:FGVporenghttps://periodicos.fgv.br/rae/article/view/84811/80256https://periodicos.fgv.br/rae/article/view/84811/80257Copyright (c) 2021 RAE - Revista de Administração de Empresas (Journal of Business Management)info:eu-repo/semantics/openAccess Cássia Macedo, Roberta deSilveira Martins, RicardoSimões Freitas, Jonathan2021-12-20T22:22:05Zoai:ojs.periodicos.fgv.br:article/84811Revistahttps://rae.fgv.br/raeONGhttps://old.scielo.br/oai/scielo-oai.phprae@fgv.br||ilda.fontes@fgv.br||raeredacao@fgv.br2178-938X0034-7590opendoar:2024-03-06T13:06:11.434961Revista de Administração de Empresas - Fundação Getulio Vargas (FGV)true
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