Electronic Government Policies in Brazil: Context, Ict Management and Outcomes
Autor(a) principal: | |
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Data de Publicação: | 2011 |
Outros Autores: | , , |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Revista de Administração de Empresas |
Texto Completo: | https://periodicos.fgv.br/rae/article/view/31005 |
Resumo: | The State Reform processes combined with the emergence and use of Information and Communication Technology (ICT) originated electronic government policies and initiatives in Brazil. This paper dwells on Brazilian e-government by investigating the institutional design it assumed in the state’s public sphere, and how it contributed to outcomes related to e-gov possibilities. The analyses were carried out under an interpretativist perspective by making use of Institutional Theory. From the analyses of interviews with relevant actors in the public sphere, such as state secretaries and presidents of public ICT companies, conclusions point towards low institutionalization of e-gov policies. The institutional design of Brazilian e-gov limits the use of ICT to provide integrated public services, to amplify participation and transparency, and to improve public policies management. |
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Electronic Government Policies in Brazil: Context, Ict Management and OutcomesPolíticas de Gobierno Electrónico en Brasil: Contexto, Gestión de Tic y ResultadosPolíticas de Governo Eletrônico no Brasil: Contexto, Gestão de Tic e ResultadosE-govICT ManagementState Reformpublic administrationinstitutional theoryGobierno electrónicogestión de TICreforma del estadoadministración públicateoría institucionalGoverno eletrônicogestão de TICreforma do estadoadministração públicateoria institucionalThe State Reform processes combined with the emergence and use of Information and Communication Technology (ICT) originated electronic government policies and initiatives in Brazil. This paper dwells on Brazilian e-government by investigating the institutional design it assumed in the state’s public sphere, and how it contributed to outcomes related to e-gov possibilities. The analyses were carried out under an interpretativist perspective by making use of Institutional Theory. From the analyses of interviews with relevant actors in the public sphere, such as state secretaries and presidents of public ICT companies, conclusions point towards low institutionalization of e-gov policies. The institutional design of Brazilian e-gov limits the use of ICT to provide integrated public services, to amplify participation and transparency, and to improve public policies management.Los procesos de Reforma del Estado combinados con la emergencia y uso de Tecnologías de la Información y Comunicación (TIC) originaron, en Brasil, políticas y acciones de gobierno electrónico. Este artículo analiza el e-gobierno brasileño, investigando el modelo institucional que este asumió en la esfera estatal del país y cómo contribuye a los resultados asociados a las posibilidades del e-gob. En una perspectiva interpretativista, utilizó la Teoría Institucional como lente teórico en el examen de campo. A partir del análisis de entrevistas hechas a actores relevantes en la esfera de los estados brasileños, tales como secretarios de estado y presidentes de empresas públicas de informática, las conclusiones señalan la baja institucionalización de las políticas de e-gobierno. El modelo institucional del gobierno electrónico brasileño limita la utilización de las TIC en la prestación de servicios públicos integrados, en la ampliación de la participación y transparencia, y en el mejoramiento de las políticas públicas.Os processos de Reforma do Estado combinados com a emergência e uso de Tecnologia da Informação e Comunicação (TIC) deram origem, no Brasil, a políticas e ações de governo eletrônico. Este artigo debruça-se sobre o e-governo brasileiro, investigando o desenho institucional que ele assumiu na esfera estadual do país e como contribui para os resultados associados às possibilidades do e-gov. Numa perspectiva interpretativista, utilizou-se a Teoria Institucional como lente teórica no exame do campo. A partir da análise de entrevistas feitas a atores relevantes na esfera dos estados brasileiros, tais como secretários de estado e presidentes de empresas públicas de informática, as conclusões apontam para a baixa institucionalização das políticas de e-governo. O desenho institucional do governo eletrônico brasileiro limita a utilização das TIC na prestação de serviços públicos integrados, na ampliação de participação e transparência, e no aprimoramento de políticas públicas.RAE - Revista de Administracao de Empresas RAE - Revista de Administração de EmpresasRAE-Revista de Administração de Empresas2011-01-01info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionAvaliado por Paresapplication/pdfhttps://periodicos.fgv.br/rae/article/view/31005RAE - Revista de Administracao de Empresas ; Vol. 51 No. 1 (2011): janeiro-fevereiro; 43-57RAE - Revista de Administração de Empresas; Vol. 51 Núm. 1 (2011): janeiro-fevereiro; 43-57RAE-Revista de Administração de Empresas; v. 51 n. 1 (2011): janeiro-fevereiro; 43-572178-938X0034-7590reponame:Revista de Administração de Empresasinstname:Fundação Getulio Vargas (FGV)instacron:FGVporhttps://periodicos.fgv.br/rae/article/view/31005/29819Laia, Marconi Martins deCunha, Maria Alexandra Veigas Cortez daNogueira, Antonio Roberto RamosMazzon, José Afonsoinfo:eu-repo/semantics/openAccess2016-08-17T18:33:19Zoai:ojs.periodicos.fgv.br:article/31005Revistahttps://rae.fgv.br/raeONGhttps://old.scielo.br/oai/scielo-oai.phprae@fgv.br||ilda.fontes@fgv.br||raeredacao@fgv.br2178-938X0034-7590opendoar:2024-03-06T13:02:48.645632Revista de Administração de Empresas - Fundação Getulio Vargas (FGV)true |
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