Using expert judgments to rank 45 latin american business journals

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Olavarrieta, Sergio
Data de Publicação: 2016
Tipo de documento: Artigo
Idioma: eng
Título da fonte: Revista de Administração de Empresas
Texto Completo: https://periodicos.fgv.br/rae/article/view/62017
Resumo: This article presents the results of a study on the perception of quality of Latin American business journals based on the judgment of relevant experts – senior professors with knowledge of Latin American research and journals. Forty-five journals were included in the study. The highest perceived quality scores were given to Academia (CLADEA – Uniandes), RAE (Fundação Getulio Vargas), and Innovar (Universidad Nacional de Colombia). When perceived quality was weighted by awareness, Academia, LABR-Latin American Business Review (University of San Diego – Coppead), and Innovar had the highest scores. Results complement a recent study by Ruiz-Torres, Penkova, and Villafane (2012) that focused on management journals published in Spanish. Analysis of results suggests that language and branding have an effect on the perception of journal quality. Implications for editors/publishers, tenure, promotion, research grant committees, and authors are provided.
id FGV-7_7358aacc5c792abcc9d106288c4efac2
oai_identifier_str oai:ojs.periodicos.fgv.br:article/62017
network_acronym_str FGV-7
network_name_str Revista de Administração de Empresas
repository_id_str
spelling Using expert judgments to rank 45 latin american business journalsUsando los juicios de expertos para ranquear 45 revistas latinoamericanas de negociosUtilizando avaliações de especialistas para classificar 45 publicações latinoamericanas de negóciosScientifics journalsrankingLatin Americascientific productionbusiness researchRevistas científicasrankingLatinoaméricaproducción científicainvestigación en negóciosPublicações científicasrankingAmérica Latinaprodução científicapesquisas de negóciosThis article presents the results of a study on the perception of quality of Latin American business journals based on the judgment of relevant experts – senior professors with knowledge of Latin American research and journals. Forty-five journals were included in the study. The highest perceived quality scores were given to Academia (CLADEA – Uniandes), RAE (Fundação Getulio Vargas), and Innovar (Universidad Nacional de Colombia). When perceived quality was weighted by awareness, Academia, LABR-Latin American Business Review (University of San Diego – Coppead), and Innovar had the highest scores. Results complement a recent study by Ruiz-Torres, Penkova, and Villafane (2012) that focused on management journals published in Spanish. Analysis of results suggests that language and branding have an effect on the perception of journal quality. Implications for editors/publishers, tenure, promotion, research grant committees, and authors are provided.Este artículo presenta los resultados de un estudio sobre la percepción de calidad de revistas latino-americanas de negocios basada en las evaluaciones expertos – acadêmicos de alto nível con conocimiento de la investigación y publicaciones científicas en Latinoamérica. Cuarenta y cinco revistas fueron incluídas en el estúdio. Las evaluaciones más altas en calidad percibida lãs obtuvieron Academia (Cladea – Uniandes), RAE (Fundação Getulio Vargas), e Innovar (Universidad Nacional de Colombia). Cuando la calidad percibida fue ponderada por el conocimiento (awarenes) Academia, LABR- Latin American Business Review (University of San Diego – Coppead), e Innovar tuvieron las puntuaciones más altas. Los resultados complementan un estudo reciente realizado por Ruiz-Torres, Penkova y Villafane (2012) enfocado en las revistas de administración publicadas en español. El análisis de los resultados sugiere que el lenguaje y que la marca ejercen un efecto sobre la percpeción de calidad percibida de las revistas. Adicionalmente se presentan implicâncias para editores, comitês responsables de promociones de profesores, comitês de investigación, y para autores.Este artigo apresenta os resultados de um estudo sobre a percepção da qualidade de publicações latino-americanas de negócios com base nas avaliações de importantes especialistas – docentes de alto nível com conhecimento de pesquisas latino-americanas e publicações científicas. Quarenta e cinco publicações foram incluídas no estudo. As pontuações mais elevadas em qualidade percebida foram obtidas por Academia (CLADEA – Uniandes), RAE (Fundação Getulio Vargas), e Innovar (Universidad Nacional de Colombia). Quando a qualidade percebida foi ponderada pelo conhecimento (awareness), Academia, LABR-Latin American Business Review (University of San Diego – Coppead), e Innovar tiveram as maiores pontuações. Os resultados complementam um estudo recente realizado por Ruiz-Torres, Penkova, e Villafane (2012) focado em publicações de administração publicadas em espanhol. A análise dos resultados sugere que a linguagem e a marca exercem efeito sobre a percepção da qualidade da publicação. São apresentadas também implicações para editores, comitês responsáveis por promoções de docentes e verbas de pesquisa, e autores.RAE - Revista de Administracao de Empresas RAE - Revista de Administração de EmpresasRAE-Revista de Administração de Empresas2016-05-01info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://periodicos.fgv.br/rae/article/view/62017RAE - Revista de Administracao de Empresas ; Vol. 56 No. 3 (2016): maio-junho; 302-314RAE - Revista de Administração de Empresas; Vol. 56 Núm. 3 (2016): maio-junho; 302-314RAE-Revista de Administração de Empresas; v. 56 n. 3 (2016): maio-junho; 302-3142178-938X0034-7590reponame:Revista de Administração de Empresasinstname:Fundação Getulio Vargas (FGV)instacron:FGVenghttps://periodicos.fgv.br/rae/article/view/62017/60175Copyright (c) 2016 RAE - Revista de Administração de Empresasinfo:eu-repo/semantics/openAccessOlavarrieta, Sergio2016-11-16T12:35:36Zoai:ojs.periodicos.fgv.br:article/62017Revistahttps://rae.fgv.br/raeONGhttps://old.scielo.br/oai/scielo-oai.phprae@fgv.br||ilda.fontes@fgv.br||raeredacao@fgv.br2178-938X0034-7590opendoar:2024-03-06T13:05:45.768493Revista de Administração de Empresas - Fundação Getulio Vargas (FGV)true
dc.title.none.fl_str_mv Using expert judgments to rank 45 latin american business journals
Usando los juicios de expertos para ranquear 45 revistas latinoamericanas de negocios
Utilizando avaliações de especialistas para classificar 45 publicações latinoamericanas de negócios
title Using expert judgments to rank 45 latin american business journals
spellingShingle Using expert judgments to rank 45 latin american business journals
Olavarrieta, Sergio
Scientifics journals
ranking
Latin America
scientific production
business research
Revistas científicas
ranking
Latinoamérica
producción científica
investigación en negócios
Publicações científicas
ranking
América Latina
produção científica
pesquisas de negócios
title_short Using expert judgments to rank 45 latin american business journals
title_full Using expert judgments to rank 45 latin american business journals
title_fullStr Using expert judgments to rank 45 latin american business journals
title_full_unstemmed Using expert judgments to rank 45 latin american business journals
title_sort Using expert judgments to rank 45 latin american business journals
author Olavarrieta, Sergio
author_facet Olavarrieta, Sergio
author_role author
dc.contributor.author.fl_str_mv Olavarrieta, Sergio
dc.subject.por.fl_str_mv Scientifics journals
ranking
Latin America
scientific production
business research
Revistas científicas
ranking
Latinoamérica
producción científica
investigación en negócios
Publicações científicas
ranking
América Latina
produção científica
pesquisas de negócios
topic Scientifics journals
ranking
Latin America
scientific production
business research
Revistas científicas
ranking
Latinoamérica
producción científica
investigación en negócios
Publicações científicas
ranking
América Latina
produção científica
pesquisas de negócios
description This article presents the results of a study on the perception of quality of Latin American business journals based on the judgment of relevant experts – senior professors with knowledge of Latin American research and journals. Forty-five journals were included in the study. The highest perceived quality scores were given to Academia (CLADEA – Uniandes), RAE (Fundação Getulio Vargas), and Innovar (Universidad Nacional de Colombia). When perceived quality was weighted by awareness, Academia, LABR-Latin American Business Review (University of San Diego – Coppead), and Innovar had the highest scores. Results complement a recent study by Ruiz-Torres, Penkova, and Villafane (2012) that focused on management journals published in Spanish. Analysis of results suggests that language and branding have an effect on the perception of journal quality. Implications for editors/publishers, tenure, promotion, research grant committees, and authors are provided.
publishDate 2016
dc.date.none.fl_str_mv 2016-05-01
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://periodicos.fgv.br/rae/article/view/62017
url https://periodicos.fgv.br/rae/article/view/62017
dc.language.iso.fl_str_mv eng
language eng
dc.relation.none.fl_str_mv https://periodicos.fgv.br/rae/article/view/62017/60175
dc.rights.driver.fl_str_mv Copyright (c) 2016 RAE - Revista de Administração de Empresas
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Copyright (c) 2016 RAE - Revista de Administração de Empresas
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv RAE - Revista de Administracao de Empresas
RAE - Revista de Administração de Empresas
RAE-Revista de Administração de Empresas
publisher.none.fl_str_mv RAE - Revista de Administracao de Empresas
RAE - Revista de Administração de Empresas
RAE-Revista de Administração de Empresas
dc.source.none.fl_str_mv RAE - Revista de Administracao de Empresas ; Vol. 56 No. 3 (2016): maio-junho; 302-314
RAE - Revista de Administração de Empresas; Vol. 56 Núm. 3 (2016): maio-junho; 302-314
RAE-Revista de Administração de Empresas; v. 56 n. 3 (2016): maio-junho; 302-314
2178-938X
0034-7590
reponame:Revista de Administração de Empresas
instname:Fundação Getulio Vargas (FGV)
instacron:FGV
instname_str Fundação Getulio Vargas (FGV)
instacron_str FGV
institution FGV
reponame_str Revista de Administração de Empresas
collection Revista de Administração de Empresas
repository.name.fl_str_mv Revista de Administração de Empresas - Fundação Getulio Vargas (FGV)
repository.mail.fl_str_mv rae@fgv.br||ilda.fontes@fgv.br||raeredacao@fgv.br
_version_ 1798943147426840576