Using expert judgments to rank 45 latin american business journals
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2016 |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | eng |
Título da fonte: | Revista de Administração de Empresas |
Texto Completo: | https://periodicos.fgv.br/rae/article/view/62017 |
Resumo: | This article presents the results of a study on the perception of quality of Latin American business journals based on the judgment of relevant experts – senior professors with knowledge of Latin American research and journals. Forty-five journals were included in the study. The highest perceived quality scores were given to Academia (CLADEA – Uniandes), RAE (Fundação Getulio Vargas), and Innovar (Universidad Nacional de Colombia). When perceived quality was weighted by awareness, Academia, LABR-Latin American Business Review (University of San Diego – Coppead), and Innovar had the highest scores. Results complement a recent study by Ruiz-Torres, Penkova, and Villafane (2012) that focused on management journals published in Spanish. Analysis of results suggests that language and branding have an effect on the perception of journal quality. Implications for editors/publishers, tenure, promotion, research grant committees, and authors are provided. |
id |
FGV-7_7358aacc5c792abcc9d106288c4efac2 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.periodicos.fgv.br:article/62017 |
network_acronym_str |
FGV-7 |
network_name_str |
Revista de Administração de Empresas |
repository_id_str |
|
spelling |
Using expert judgments to rank 45 latin american business journalsUsando los juicios de expertos para ranquear 45 revistas latinoamericanas de negociosUtilizando avaliações de especialistas para classificar 45 publicações latinoamericanas de negóciosScientifics journalsrankingLatin Americascientific productionbusiness researchRevistas científicasrankingLatinoaméricaproducción científicainvestigación en negóciosPublicações científicasrankingAmérica Latinaprodução científicapesquisas de negóciosThis article presents the results of a study on the perception of quality of Latin American business journals based on the judgment of relevant experts – senior professors with knowledge of Latin American research and journals. Forty-five journals were included in the study. The highest perceived quality scores were given to Academia (CLADEA – Uniandes), RAE (Fundação Getulio Vargas), and Innovar (Universidad Nacional de Colombia). When perceived quality was weighted by awareness, Academia, LABR-Latin American Business Review (University of San Diego – Coppead), and Innovar had the highest scores. Results complement a recent study by Ruiz-Torres, Penkova, and Villafane (2012) that focused on management journals published in Spanish. Analysis of results suggests that language and branding have an effect on the perception of journal quality. Implications for editors/publishers, tenure, promotion, research grant committees, and authors are provided.Este artículo presenta los resultados de un estudio sobre la percepción de calidad de revistas latino-americanas de negocios basada en las evaluaciones expertos – acadêmicos de alto nível con conocimiento de la investigación y publicaciones científicas en Latinoamérica. Cuarenta y cinco revistas fueron incluídas en el estúdio. Las evaluaciones más altas en calidad percibida lãs obtuvieron Academia (Cladea – Uniandes), RAE (Fundação Getulio Vargas), e Innovar (Universidad Nacional de Colombia). Cuando la calidad percibida fue ponderada por el conocimiento (awarenes) Academia, LABR- Latin American Business Review (University of San Diego – Coppead), e Innovar tuvieron las puntuaciones más altas. Los resultados complementan un estudo reciente realizado por Ruiz-Torres, Penkova y Villafane (2012) enfocado en las revistas de administración publicadas en español. El análisis de los resultados sugiere que el lenguaje y que la marca ejercen un efecto sobre la percpeción de calidad percibida de las revistas. Adicionalmente se presentan implicâncias para editores, comitês responsables de promociones de profesores, comitês de investigación, y para autores.Este artigo apresenta os resultados de um estudo sobre a percepção da qualidade de publicações latino-americanas de negócios com base nas avaliações de importantes especialistas – docentes de alto nível com conhecimento de pesquisas latino-americanas e publicações científicas. Quarenta e cinco publicações foram incluídas no estudo. As pontuações mais elevadas em qualidade percebida foram obtidas por Academia (CLADEA – Uniandes), RAE (Fundação Getulio Vargas), e Innovar (Universidad Nacional de Colombia). Quando a qualidade percebida foi ponderada pelo conhecimento (awareness), Academia, LABR-Latin American Business Review (University of San Diego – Coppead), e Innovar tiveram as maiores pontuações. Os resultados complementam um estudo recente realizado por Ruiz-Torres, Penkova, e Villafane (2012) focado em publicações de administração publicadas em espanhol. A análise dos resultados sugere que a linguagem e a marca exercem efeito sobre a percepção da qualidade da publicação. São apresentadas também implicações para editores, comitês responsáveis por promoções de docentes e verbas de pesquisa, e autores.RAE - Revista de Administracao de Empresas RAE - Revista de Administração de EmpresasRAE-Revista de Administração de Empresas2016-05-01info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://periodicos.fgv.br/rae/article/view/62017RAE - Revista de Administracao de Empresas ; Vol. 56 No. 3 (2016): maio-junho; 302-314RAE - Revista de Administração de Empresas; Vol. 56 Núm. 3 (2016): maio-junho; 302-314RAE-Revista de Administração de Empresas; v. 56 n. 3 (2016): maio-junho; 302-3142178-938X0034-7590reponame:Revista de Administração de Empresasinstname:Fundação Getulio Vargas (FGV)instacron:FGVenghttps://periodicos.fgv.br/rae/article/view/62017/60175Copyright (c) 2016 RAE - Revista de Administração de Empresasinfo:eu-repo/semantics/openAccessOlavarrieta, Sergio2016-11-16T12:35:36Zoai:ojs.periodicos.fgv.br:article/62017Revistahttps://rae.fgv.br/raeONGhttps://old.scielo.br/oai/scielo-oai.phprae@fgv.br||ilda.fontes@fgv.br||raeredacao@fgv.br2178-938X0034-7590opendoar:2024-03-06T13:05:45.768493Revista de Administração de Empresas - Fundação Getulio Vargas (FGV)true |
dc.title.none.fl_str_mv |
Using expert judgments to rank 45 latin american business journals Usando los juicios de expertos para ranquear 45 revistas latinoamericanas de negocios Utilizando avaliações de especialistas para classificar 45 publicações latinoamericanas de negócios |
title |
Using expert judgments to rank 45 latin american business journals |
spellingShingle |
Using expert judgments to rank 45 latin american business journals Olavarrieta, Sergio Scientifics journals ranking Latin America scientific production business research Revistas científicas ranking Latinoamérica producción científica investigación en negócios Publicações científicas ranking América Latina produção científica pesquisas de negócios |
title_short |
Using expert judgments to rank 45 latin american business journals |
title_full |
Using expert judgments to rank 45 latin american business journals |
title_fullStr |
Using expert judgments to rank 45 latin american business journals |
title_full_unstemmed |
Using expert judgments to rank 45 latin american business journals |
title_sort |
Using expert judgments to rank 45 latin american business journals |
author |
Olavarrieta, Sergio |
author_facet |
Olavarrieta, Sergio |
author_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Olavarrieta, Sergio |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Scientifics journals ranking Latin America scientific production business research Revistas científicas ranking Latinoamérica producción científica investigación en negócios Publicações científicas ranking América Latina produção científica pesquisas de negócios |
topic |
Scientifics journals ranking Latin America scientific production business research Revistas científicas ranking Latinoamérica producción científica investigación en negócios Publicações científicas ranking América Latina produção científica pesquisas de negócios |
description |
This article presents the results of a study on the perception of quality of Latin American business journals based on the judgment of relevant experts – senior professors with knowledge of Latin American research and journals. Forty-five journals were included in the study. The highest perceived quality scores were given to Academia (CLADEA – Uniandes), RAE (Fundação Getulio Vargas), and Innovar (Universidad Nacional de Colombia). When perceived quality was weighted by awareness, Academia, LABR-Latin American Business Review (University of San Diego – Coppead), and Innovar had the highest scores. Results complement a recent study by Ruiz-Torres, Penkova, and Villafane (2012) that focused on management journals published in Spanish. Analysis of results suggests that language and branding have an effect on the perception of journal quality. Implications for editors/publishers, tenure, promotion, research grant committees, and authors are provided. |
publishDate |
2016 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2016-05-01 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://periodicos.fgv.br/rae/article/view/62017 |
url |
https://periodicos.fgv.br/rae/article/view/62017 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
eng |
language |
eng |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://periodicos.fgv.br/rae/article/view/62017/60175 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Copyright (c) 2016 RAE - Revista de Administração de Empresas info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Copyright (c) 2016 RAE - Revista de Administração de Empresas |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
RAE - Revista de Administracao de Empresas RAE - Revista de Administração de Empresas RAE-Revista de Administração de Empresas |
publisher.none.fl_str_mv |
RAE - Revista de Administracao de Empresas RAE - Revista de Administração de Empresas RAE-Revista de Administração de Empresas |
dc.source.none.fl_str_mv |
RAE - Revista de Administracao de Empresas ; Vol. 56 No. 3 (2016): maio-junho; 302-314 RAE - Revista de Administração de Empresas; Vol. 56 Núm. 3 (2016): maio-junho; 302-314 RAE-Revista de Administração de Empresas; v. 56 n. 3 (2016): maio-junho; 302-314 2178-938X 0034-7590 reponame:Revista de Administração de Empresas instname:Fundação Getulio Vargas (FGV) instacron:FGV |
instname_str |
Fundação Getulio Vargas (FGV) |
instacron_str |
FGV |
institution |
FGV |
reponame_str |
Revista de Administração de Empresas |
collection |
Revista de Administração de Empresas |
repository.name.fl_str_mv |
Revista de Administração de Empresas - Fundação Getulio Vargas (FGV) |
repository.mail.fl_str_mv |
rae@fgv.br||ilda.fontes@fgv.br||raeredacao@fgv.br |
_version_ |
1798943147426840576 |