The negative effects of experience and control on salesperson’s performance

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Silva, Juliano Domingues da
Data de Publicação: 2016
Outros Autores: Faia, Valter da Silva, Vieira, Valter Afonso
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Revista de Administração de Empresas
Texto Completo: https://bibliotecadigital.fgv.br/ojs/index.php/rae/article/view/64792
Resumo: There is evidence that the greater the seller’s level of locomotion, the greater the sales performance. In this paper, we proposed that the high level of behavior-based control system undermines this positive relationship, due to the large amount of follow-ups of sellers’ actions, inhibiting them. Furthermore, we proposed that this moderated relationship becomes negative (worse) when there is high level of experience. This three-way moderation effect is explained by the organizational conflict from the control to the salespeople, which is consistent with literature on organizational socialization. We did a survey with salespeople working on retail stores. The results demonstrated that the seller’s level of locomotion is a predictor of sales performance, but that the high level of behavior-based control system reduces it. In addition, when there is a high experience, this relationship worsens, reducing the performance.
id FGV-7_7385d0fa314bceee3a075c2fa13a9a20
oai_identifier_str oai:bibliotecadigital.fgv.br:article/64792
network_acronym_str FGV-7
network_name_str Revista de Administração de Empresas
repository_id_str
spelling The negative effects of experience and control on salesperson’s performanceLos efectos negativos de la experiencia y del control en el desempeño del vendedorOs efeitos negativos da experiência e do controle no desempenho do vendedorControl systemBehaviorExperienceLocomotionPerformanceSistema de controlComportamientoExperienciaLocomociónDesempeñoSistema de controleComportamentoExperiênciaLocomoçãoDesempenhoThere is evidence that the greater the seller’s level of locomotion, the greater the sales performance. In this paper, we proposed that the high level of behavior-based control system undermines this positive relationship, due to the large amount of follow-ups of sellers’ actions, inhibiting them. Furthermore, we proposed that this moderated relationship becomes negative (worse) when there is high level of experience. This three-way moderation effect is explained by the organizational conflict from the control to the salespeople, which is consistent with literature on organizational socialization. We did a survey with salespeople working on retail stores. The results demonstrated that the seller’s level of locomotion is a predictor of sales performance, but that the high level of behavior-based control system reduces it. In addition, when there is a high experience, this relationship worsens, reducing the performance.En la literatura, hay evidencias de que cuanto mayor el perfil de locomoción del vendedor, mayor es el desempeño en las ventas. En este artículo, proponemos que el sistema de control por comportamiento, cuando es elevado, perjudica esa asociación positiva debido al gran seguimiento de las acciones de los vendedores, que termina inhibiéndolos. Además, proponemos que esa relación moderada por el sistema de control resulta negativa (empeorando) cuando se trata de vendedores de gran experiencia. Esa moderación triple se puede explicar por el conflicto de la organización con la forma de controlar a los vendedores más experimentados, lo que es congruente con la literatura sobre socialización organizacional. Los resultados de la encuesta realizada con vendedores de tiendas minoristas demostraron que la orientación a locomoción del vendedor es un predictor del desempeño, pero que el alto nivel del sistema de control por comportamiento reduce ese efecto. Asimismo, cuando existe mayor experiencia, esa relación empeora, disminuyendo el desempeño.Na literatura, há evidência de que quanto maior o perfil de locomoção do vendedor, maior o desempenho com vendas. Neste artigo, propomos que o sistema de controle por comportamento, quando elevado, prejudica essa associação positiva devido à grande quantidade de acompanhamento das ações dos vendedores, inibindo-os. Além do mais, propomos que essa relação moderada pelo sistema de controle se torna negativa (piorando) quando há alta experiência do vendedor. Essa moderação tripla pode ser explicada pelo conflito da organização com a forma de controlar os vendedores mais experientes, congruente com a literatura sobre socialização organizacional. Uma survey com vendedores de lojas de varejo foi realizada. Os resultados demonstraram que a orientação para locomoção do vendedor é um preditor do desempenho, mas que o alto nível do sistema de controle por comportamento reduz esse efeito. Além do mais, quando existe maior experiência, essa relação piora, diminuindo o desempenho.RAE - Revista de Administracao de Empresas RAE - Revista de Administração de EmpresasRAE-Revista de Administração de Empresas2016-11-21info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionAvaliado por Paresapplication/pdfhttps://bibliotecadigital.fgv.br/ojs/index.php/rae/article/view/64792RAE - Revista de Administracao de Empresas ; Vol. 56 No. 6 (2016): novembro-dezembro; 626-640RAE - Revista de Administração de Empresas; Vol. 56 Núm. 6 (2016): novembro-dezembro; 626-640RAE-Revista de Administração de Empresas; v. 56 n. 6 (2016): novembro-dezembro; 626-6402178-938X0034-7590reponame:Revista de Administração de Empresasinstname:Fundação Getulio Vargas (FGV)instacron:FGVporhttps://bibliotecadigital.fgv.br/ojs/index.php/rae/article/view/64792/62690Copyright (c) 2016 RAE - Revista de Administração de Empresasinfo:eu-repo/semantics/openAccessSilva, Juliano Domingues daFaia, Valter da SilvaVieira, Valter Afonso2016-11-21T12:43:27Zoai:bibliotecadigital.fgv.br:article/64792Revistahttps://rae.fgv.br/raeONGhttps://old.scielo.br/oai/scielo-oai.phprae@fgv.br||ilda.fontes@fgv.br||raeredacao@fgv.br2178-938X0034-7590opendoar:2016-11-21T12:43:27Revista de Administração de Empresas - Fundação Getulio Vargas (FGV)false
dc.title.none.fl_str_mv The negative effects of experience and control on salesperson’s performance
Los efectos negativos de la experiencia y del control en el desempeño del vendedor
Os efeitos negativos da experiência e do controle no desempenho do vendedor
title The negative effects of experience and control on salesperson’s performance
spellingShingle The negative effects of experience and control on salesperson’s performance
Silva, Juliano Domingues da
Control system
Behavior
Experience
Locomotion
Performance
Sistema de control
Comportamiento
Experiencia
Locomoción
Desempeño
Sistema de controle
Comportamento
Experiência
Locomoção
Desempenho
title_short The negative effects of experience and control on salesperson’s performance
title_full The negative effects of experience and control on salesperson’s performance
title_fullStr The negative effects of experience and control on salesperson’s performance
title_full_unstemmed The negative effects of experience and control on salesperson’s performance
title_sort The negative effects of experience and control on salesperson’s performance
author Silva, Juliano Domingues da
author_facet Silva, Juliano Domingues da
Faia, Valter da Silva
Vieira, Valter Afonso
author_role author
author2 Faia, Valter da Silva
Vieira, Valter Afonso
author2_role author
author
dc.contributor.author.fl_str_mv Silva, Juliano Domingues da
Faia, Valter da Silva
Vieira, Valter Afonso
dc.subject.por.fl_str_mv Control system
Behavior
Experience
Locomotion
Performance
Sistema de control
Comportamiento
Experiencia
Locomoción
Desempeño
Sistema de controle
Comportamento
Experiência
Locomoção
Desempenho
topic Control system
Behavior
Experience
Locomotion
Performance
Sistema de control
Comportamiento
Experiencia
Locomoción
Desempeño
Sistema de controle
Comportamento
Experiência
Locomoção
Desempenho
description There is evidence that the greater the seller’s level of locomotion, the greater the sales performance. In this paper, we proposed that the high level of behavior-based control system undermines this positive relationship, due to the large amount of follow-ups of sellers’ actions, inhibiting them. Furthermore, we proposed that this moderated relationship becomes negative (worse) when there is high level of experience. This three-way moderation effect is explained by the organizational conflict from the control to the salespeople, which is consistent with literature on organizational socialization. We did a survey with salespeople working on retail stores. The results demonstrated that the seller’s level of locomotion is a predictor of sales performance, but that the high level of behavior-based control system reduces it. In addition, when there is a high experience, this relationship worsens, reducing the performance.
publishDate 2016
dc.date.none.fl_str_mv 2016-11-21
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
Avaliado por Pares
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://bibliotecadigital.fgv.br/ojs/index.php/rae/article/view/64792
url https://bibliotecadigital.fgv.br/ojs/index.php/rae/article/view/64792
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://bibliotecadigital.fgv.br/ojs/index.php/rae/article/view/64792/62690
dc.rights.driver.fl_str_mv Copyright (c) 2016 RAE - Revista de Administração de Empresas
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Copyright (c) 2016 RAE - Revista de Administração de Empresas
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv RAE - Revista de Administracao de Empresas
RAE - Revista de Administração de Empresas
RAE-Revista de Administração de Empresas
publisher.none.fl_str_mv RAE - Revista de Administracao de Empresas
RAE - Revista de Administração de Empresas
RAE-Revista de Administração de Empresas
dc.source.none.fl_str_mv RAE - Revista de Administracao de Empresas ; Vol. 56 No. 6 (2016): novembro-dezembro; 626-640
RAE - Revista de Administração de Empresas; Vol. 56 Núm. 6 (2016): novembro-dezembro; 626-640
RAE-Revista de Administração de Empresas; v. 56 n. 6 (2016): novembro-dezembro; 626-640
2178-938X
0034-7590
reponame:Revista de Administração de Empresas
instname:Fundação Getulio Vargas (FGV)
instacron:FGV
instname_str Fundação Getulio Vargas (FGV)
instacron_str FGV
institution FGV
reponame_str Revista de Administração de Empresas
collection Revista de Administração de Empresas
repository.name.fl_str_mv Revista de Administração de Empresas - Fundação Getulio Vargas (FGV)
repository.mail.fl_str_mv rae@fgv.br||ilda.fontes@fgv.br||raeredacao@fgv.br
_version_ 1766160829396287488