Do Stakeholders matter in strategic decision making of a sports organization?
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2014 |
Outros Autores: | , |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | eng |
Título da fonte: | Revista de Administração de Empresas |
Texto Completo: | https://bibliotecadigital.fgv.br/ojs/index.php/rae/article/view/38688 |
Resumo: | This study aims to identify and prioritize the stakeholders involved in making decisions in a sports organization. A multiple linear regression analysis was used to assess the influence of the attributes of power, legitimacy and urgency on the salience of the various stakeholders. The results showed a convergence of external and internal decision makers’ perceptions, concerning the three main stakeholder groups: top management, sponsors and member association. Pearson correlations identified four types of stakeholder: definitive, dangerous, demanding and non-stakeholders. A generalized differentiation was also found in stakeholder classification, regarding evaluation of attributes, between external and internal decision makers. In addition, the study suggests the success of organizations’ management will depend on correct identification of stakeholders and consequent assessment of their relevance, in order to highlight who should get priority, and how, in strategic decision making. |
id |
FGV-7_89291f51ff0130642dceba9dd535215d |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:bibliotecadigital.fgv.br:article/38688 |
network_acronym_str |
FGV-7 |
network_name_str |
Revista de Administração de Empresas |
repository_id_str |
|
spelling |
Do Stakeholders matter in strategic decision making of a sports organization?¿Los stakeholders son importantes en la toma de decisión estratégica en una organización deportiva?Stakeholders são importantes na tomada de decisão estratégica em uma organização desportiva?Stakeholder analysisdecision makingstrategysport clubsfootballStakeholderstoma de decisiónestrategiaclubesfútbolStakeholderstomada de decisãoestratégiaclubesfutebolThis study aims to identify and prioritize the stakeholders involved in making decisions in a sports organization. A multiple linear regression analysis was used to assess the influence of the attributes of power, legitimacy and urgency on the salience of the various stakeholders. The results showed a convergence of external and internal decision makers’ perceptions, concerning the three main stakeholder groups: top management, sponsors and member association. Pearson correlations identified four types of stakeholder: definitive, dangerous, demanding and non-stakeholders. A generalized differentiation was also found in stakeholder classification, regarding evaluation of attributes, between external and internal decision makers. In addition, the study suggests the success of organizations’ management will depend on correct identification of stakeholders and consequent assessment of their relevance, in order to highlight who should get priority, and how, in strategic decision making.Este trabajo busca identificar y priorizar a los stakeholders comprendidos en la toma de decisión de una organización deportiva. Se utilizó un análisis de regresión linear múltiple para evaluar la influencia de atributos, poder, legitimidad y urgencia en la visión de diversos stakeholders. Los resultados evidencian una convergencia de las percepciones de los decisores externos e internos, con los tres principales grupos de stakeholders: gestión de tope, patrocinadores y masa asociativa. Se identificaron cuatro tipos de stakeholders: definitivos, peligrosos, exigentes y no-stakeholders. Se verificó también una diferencia generalizada en la clasificación de los stakeholders, relativamente a la valorización de los atributos, entre los decisores externos e internos. El estudio sugiere que el éxito de la gestión de las organizaciones dependerá de la correcta identificación de los stakeholders y su consecuente evaluación de relevancia de estos, como forma de reafirmar a quién y cómo debe ser dada la prioridad en la toma de una decisión estratégica.Este trabalho visa identificar e priorizar os stakeholders envolvidos na tomada de decisão de uma organização desportiva. Foi utilizada uma análise de regressão linear múltipla para avaliar a influência dos atributos poder, legitimidade e urgência na saliência dos diversos stakeholders. Os resultados evidenciaram uma convergência das perceções dos decisores externos e internos, quanto aos três principais grupos de stakeholders: gestão de topo, patrocinadores e massa associativa. Identificaram-se quatro tipos de stakeholders: definitivos, perigosos, exigentes e não-stakeholders. Verificou-se ainda uma diferenciação generalizada na classificação dos stakeholders, relativamente à valorização dos atributos, entre os decisores externos e internos. O estudo sugere que o êxito da gestão das organizações dependerá da identificação correta dos stakeholders e consequente avaliação da relevância destes, de forma a salientar a quem e como deve ser dada prioridade na tomada de decisão estratégica.RAE - Revista de Administracao de Empresas RAE - Revista de Administração de EmpresasRAE-Revista de Administração de Empresas2014-11-01info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://bibliotecadigital.fgv.br/ojs/index.php/rae/article/view/38688RAE - Revista de Administracao de Empresas ; Vol. 54 No. 6 (2014): novembro-dezembro; 647-658RAE - Revista de Administração de Empresas; Vol. 54 Núm. 6 (2014): novembro-dezembro; 647-658RAE-Revista de Administração de Empresas; v. 54 n. 6 (2014): novembro-dezembro; 647-6582178-938X0034-7590reponame:Revista de Administração de Empresasinstname:Fundação Getulio Vargas (FGV)instacron:FGVenghttps://bibliotecadigital.fgv.br/ojs/index.php/rae/article/view/38688/37424Miragai, Dina Alexandra MarquesFerreira, JoãoCarreira, Andréinfo:eu-repo/semantics/openAccess2016-08-17T11:33:42Zoai:bibliotecadigital.fgv.br:article/38688Revistahttps://rae.fgv.br/raeONGhttps://old.scielo.br/oai/scielo-oai.phprae@fgv.br||ilda.fontes@fgv.br||raeredacao@fgv.br2178-938X0034-7590opendoar:2016-08-17T11:33:42Revista de Administração de Empresas - Fundação Getulio Vargas (FGV)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
Do Stakeholders matter in strategic decision making of a sports organization? ¿Los stakeholders son importantes en la toma de decisión estratégica en una organización deportiva? Stakeholders são importantes na tomada de decisão estratégica em uma organização desportiva? |
title |
Do Stakeholders matter in strategic decision making of a sports organization? |
spellingShingle |
Do Stakeholders matter in strategic decision making of a sports organization? Miragai, Dina Alexandra Marques Stakeholder analysis decision making strategy sport clubs football Stakeholders toma de decisión estrategia clubes fútbol Stakeholders tomada de decisão estratégia clubes futebol |
title_short |
Do Stakeholders matter in strategic decision making of a sports organization? |
title_full |
Do Stakeholders matter in strategic decision making of a sports organization? |
title_fullStr |
Do Stakeholders matter in strategic decision making of a sports organization? |
title_full_unstemmed |
Do Stakeholders matter in strategic decision making of a sports organization? |
title_sort |
Do Stakeholders matter in strategic decision making of a sports organization? |
author |
Miragai, Dina Alexandra Marques |
author_facet |
Miragai, Dina Alexandra Marques Ferreira, João Carreira, André |
author_role |
author |
author2 |
Ferreira, João Carreira, André |
author2_role |
author author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Miragai, Dina Alexandra Marques Ferreira, João Carreira, André |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Stakeholder analysis decision making strategy sport clubs football Stakeholders toma de decisión estrategia clubes fútbol Stakeholders tomada de decisão estratégia clubes futebol |
topic |
Stakeholder analysis decision making strategy sport clubs football Stakeholders toma de decisión estrategia clubes fútbol Stakeholders tomada de decisão estratégia clubes futebol |
description |
This study aims to identify and prioritize the stakeholders involved in making decisions in a sports organization. A multiple linear regression analysis was used to assess the influence of the attributes of power, legitimacy and urgency on the salience of the various stakeholders. The results showed a convergence of external and internal decision makers’ perceptions, concerning the three main stakeholder groups: top management, sponsors and member association. Pearson correlations identified four types of stakeholder: definitive, dangerous, demanding and non-stakeholders. A generalized differentiation was also found in stakeholder classification, regarding evaluation of attributes, between external and internal decision makers. In addition, the study suggests the success of organizations’ management will depend on correct identification of stakeholders and consequent assessment of their relevance, in order to highlight who should get priority, and how, in strategic decision making. |
publishDate |
2014 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2014-11-01 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://bibliotecadigital.fgv.br/ojs/index.php/rae/article/view/38688 |
url |
https://bibliotecadigital.fgv.br/ojs/index.php/rae/article/view/38688 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
eng |
language |
eng |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://bibliotecadigital.fgv.br/ojs/index.php/rae/article/view/38688/37424 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
RAE - Revista de Administracao de Empresas RAE - Revista de Administração de Empresas RAE-Revista de Administração de Empresas |
publisher.none.fl_str_mv |
RAE - Revista de Administracao de Empresas RAE - Revista de Administração de Empresas RAE-Revista de Administração de Empresas |
dc.source.none.fl_str_mv |
RAE - Revista de Administracao de Empresas ; Vol. 54 No. 6 (2014): novembro-dezembro; 647-658 RAE - Revista de Administração de Empresas; Vol. 54 Núm. 6 (2014): novembro-dezembro; 647-658 RAE-Revista de Administração de Empresas; v. 54 n. 6 (2014): novembro-dezembro; 647-658 2178-938X 0034-7590 reponame:Revista de Administração de Empresas instname:Fundação Getulio Vargas (FGV) instacron:FGV |
instname_str |
Fundação Getulio Vargas (FGV) |
instacron_str |
FGV |
institution |
FGV |
reponame_str |
Revista de Administração de Empresas |
collection |
Revista de Administração de Empresas |
repository.name.fl_str_mv |
Revista de Administração de Empresas - Fundação Getulio Vargas (FGV) |
repository.mail.fl_str_mv |
rae@fgv.br||ilda.fontes@fgv.br||raeredacao@fgv.br |
_version_ |
1766160823961518080 |