Do Stakeholders matter in strategic decision making of a sports organization?

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Miragai, Dina Alexandra Marques
Data de Publicação: 2014
Outros Autores: Ferreira, João, Carreira, André
Tipo de documento: Artigo
Idioma: eng
Título da fonte: Revista de Administração de Empresas
Texto Completo: https://bibliotecadigital.fgv.br/ojs/index.php/rae/article/view/38688
Resumo: This study aims to identify and prioritize the stakeholders involved in making decisions in a sports organization. A multiple linear regression analysis was used to assess the influence of the attributes of power, legitimacy and urgency on the salience of the various stakeholders. The results showed a convergence of external and internal decision makers’ perceptions, concerning the three main stakeholder groups: top management, sponsors and member association. Pearson correlations identified four types of stakeholder: definitive, dangerous, demanding and non-stakeholders. A generalized differentiation was also found in stakeholder classification, regarding evaluation of attributes, between external and internal decision makers. In addition, the study suggests the success of organizations’ management will depend on correct identification of stakeholders and consequent assessment of their relevance, in order to highlight who should get priority, and how, in strategic decision making.
id FGV-7_89291f51ff0130642dceba9dd535215d
oai_identifier_str oai:bibliotecadigital.fgv.br:article/38688
network_acronym_str FGV-7
network_name_str Revista de Administração de Empresas
repository_id_str
spelling Do Stakeholders matter in strategic decision making of a sports organization?¿Los stakeholders son importantes en la toma de decisión estratégica en una organización deportiva?Stakeholders são importantes na tomada de decisão estratégica em uma organização desportiva?Stakeholder analysisdecision makingstrategysport clubsfootballStakeholderstoma de decisiónestrategiaclubesfútbolStakeholderstomada de decisãoestratégiaclubesfutebolThis study aims to identify and prioritize the stakeholders involved in making decisions in a sports organization. A multiple linear regression analysis was used to assess the influence of the attributes of power, legitimacy and urgency on the salience of the various stakeholders. The results showed a convergence of external and internal decision makers’ perceptions, concerning the three main stakeholder groups: top management, sponsors and member association. Pearson correlations identified four types of stakeholder: definitive, dangerous, demanding and non-stakeholders. A generalized differentiation was also found in stakeholder classification, regarding evaluation of attributes, between external and internal decision makers. In addition, the study suggests the success of organizations’ management will depend on correct identification of stakeholders and consequent assessment of their relevance, in order to highlight who should get priority, and how, in strategic decision making.Este trabajo busca identificar y priorizar a los stakeholders comprendidos en la toma de decisión de una organización deportiva. Se utilizó un análisis de regresión linear múltiple para evaluar la influencia de atributos, poder, legitimidad y urgencia en la visión de diversos stakeholders. Los resultados evidencian una convergencia de las percepciones de los decisores externos e internos, con los tres principales grupos de stakeholders: gestión de tope, patrocinadores y masa asociativa. Se identificaron cuatro tipos de stakeholders: definitivos, peligrosos, exigentes y no-stakeholders. Se verificó también una diferencia generalizada en la clasificación de los stakeholders, relativamente a la valorización de los atributos, entre los decisores externos e internos. El estudio sugiere que el éxito de la gestión de las organizaciones dependerá de la correcta identificación de los stakeholders y su consecuente evaluación de relevancia de estos, como forma de reafirmar a quién y cómo debe ser dada la prioridad en la toma de una decisión estratégica.Este trabalho visa identificar e priorizar os stakeholders envolvidos na tomada de decisão de uma organização desportiva. Foi utilizada uma análise de regressão linear múltipla para avaliar a influência dos atributos poder, legitimidade e urgência na saliência dos diversos stakeholders. Os resultados evidenciaram uma convergência das perceções dos decisores externos e internos, quanto aos três principais grupos de stakeholders: gestão de topo, patrocinadores e massa associativa. Identificaram-se quatro tipos de stakeholders: definitivos, perigosos, exigentes e não-stakeholders. Verificou-se ainda uma diferenciação generalizada na classificação dos stakeholders, relativamente à valorização dos atributos, entre os decisores externos e internos. O estudo sugere que o êxito da gestão das organizações dependerá da identificação correta dos stakeholders e consequente avaliação da relevância destes, de forma a salientar a quem e como deve ser dada prioridade na tomada de decisão estratégica.RAE - Revista de Administracao de Empresas RAE - Revista de Administração de EmpresasRAE-Revista de Administração de Empresas2014-11-01info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://bibliotecadigital.fgv.br/ojs/index.php/rae/article/view/38688RAE - Revista de Administracao de Empresas ; Vol. 54 No. 6 (2014): novembro-dezembro; 647-658RAE - Revista de Administração de Empresas; Vol. 54 Núm. 6 (2014): novembro-dezembro; 647-658RAE-Revista de Administração de Empresas; v. 54 n. 6 (2014): novembro-dezembro; 647-6582178-938X0034-7590reponame:Revista de Administração de Empresasinstname:Fundação Getulio Vargas (FGV)instacron:FGVenghttps://bibliotecadigital.fgv.br/ojs/index.php/rae/article/view/38688/37424Miragai, Dina Alexandra MarquesFerreira, JoãoCarreira, Andréinfo:eu-repo/semantics/openAccess2016-08-17T11:33:42Zoai:bibliotecadigital.fgv.br:article/38688Revistahttps://rae.fgv.br/raeONGhttps://old.scielo.br/oai/scielo-oai.phprae@fgv.br||ilda.fontes@fgv.br||raeredacao@fgv.br2178-938X0034-7590opendoar:2016-08-17T11:33:42Revista de Administração de Empresas - Fundação Getulio Vargas (FGV)false
dc.title.none.fl_str_mv Do Stakeholders matter in strategic decision making of a sports organization?
¿Los stakeholders son importantes en la toma de decisión estratégica en una organización deportiva?
Stakeholders são importantes na tomada de decisão estratégica em uma organização desportiva?
title Do Stakeholders matter in strategic decision making of a sports organization?
spellingShingle Do Stakeholders matter in strategic decision making of a sports organization?
Miragai, Dina Alexandra Marques
Stakeholder analysis
decision making
strategy
sport clubs
football
Stakeholders
toma de decisión
estrategia
clubes
fútbol
Stakeholders
tomada de decisão
estratégia
clubes
futebol
title_short Do Stakeholders matter in strategic decision making of a sports organization?
title_full Do Stakeholders matter in strategic decision making of a sports organization?
title_fullStr Do Stakeholders matter in strategic decision making of a sports organization?
title_full_unstemmed Do Stakeholders matter in strategic decision making of a sports organization?
title_sort Do Stakeholders matter in strategic decision making of a sports organization?
author Miragai, Dina Alexandra Marques
author_facet Miragai, Dina Alexandra Marques
Ferreira, João
Carreira, André
author_role author
author2 Ferreira, João
Carreira, André
author2_role author
author
dc.contributor.author.fl_str_mv Miragai, Dina Alexandra Marques
Ferreira, João
Carreira, André
dc.subject.por.fl_str_mv Stakeholder analysis
decision making
strategy
sport clubs
football
Stakeholders
toma de decisión
estrategia
clubes
fútbol
Stakeholders
tomada de decisão
estratégia
clubes
futebol
topic Stakeholder analysis
decision making
strategy
sport clubs
football
Stakeholders
toma de decisión
estrategia
clubes
fútbol
Stakeholders
tomada de decisão
estratégia
clubes
futebol
description This study aims to identify and prioritize the stakeholders involved in making decisions in a sports organization. A multiple linear regression analysis was used to assess the influence of the attributes of power, legitimacy and urgency on the salience of the various stakeholders. The results showed a convergence of external and internal decision makers’ perceptions, concerning the three main stakeholder groups: top management, sponsors and member association. Pearson correlations identified four types of stakeholder: definitive, dangerous, demanding and non-stakeholders. A generalized differentiation was also found in stakeholder classification, regarding evaluation of attributes, between external and internal decision makers. In addition, the study suggests the success of organizations’ management will depend on correct identification of stakeholders and consequent assessment of their relevance, in order to highlight who should get priority, and how, in strategic decision making.
publishDate 2014
dc.date.none.fl_str_mv 2014-11-01
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://bibliotecadigital.fgv.br/ojs/index.php/rae/article/view/38688
url https://bibliotecadigital.fgv.br/ojs/index.php/rae/article/view/38688
dc.language.iso.fl_str_mv eng
language eng
dc.relation.none.fl_str_mv https://bibliotecadigital.fgv.br/ojs/index.php/rae/article/view/38688/37424
dc.rights.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/openAccess
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv RAE - Revista de Administracao de Empresas
RAE - Revista de Administração de Empresas
RAE-Revista de Administração de Empresas
publisher.none.fl_str_mv RAE - Revista de Administracao de Empresas
RAE - Revista de Administração de Empresas
RAE-Revista de Administração de Empresas
dc.source.none.fl_str_mv RAE - Revista de Administracao de Empresas ; Vol. 54 No. 6 (2014): novembro-dezembro; 647-658
RAE - Revista de Administração de Empresas; Vol. 54 Núm. 6 (2014): novembro-dezembro; 647-658
RAE-Revista de Administração de Empresas; v. 54 n. 6 (2014): novembro-dezembro; 647-658
2178-938X
0034-7590
reponame:Revista de Administração de Empresas
instname:Fundação Getulio Vargas (FGV)
instacron:FGV
instname_str Fundação Getulio Vargas (FGV)
instacron_str FGV
institution FGV
reponame_str Revista de Administração de Empresas
collection Revista de Administração de Empresas
repository.name.fl_str_mv Revista de Administração de Empresas - Fundação Getulio Vargas (FGV)
repository.mail.fl_str_mv rae@fgv.br||ilda.fontes@fgv.br||raeredacao@fgv.br
_version_ 1766160823961518080