Color or education of advertising characters? Preferences among undergraduates

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Moretti, Sérgio Luiz do Amaral
Data de Publicação: 2011
Outros Autores: Hernandez, José Mauro da Costa, Muritiba, Patricia Morilha, Muritiba, Sérgio
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Revista de Administração de Empresas
Texto Completo: https://bibliotecadigital.fgv.br/ojs/index.php/rae/article/view/30931
Resumo: The literature on the evaluation of characters in advertising shows that the identification of social groups with ethnics varies according to the investigated object. With the aim of contributing to this field a survey was carried out with 4200 university tudents, in order to identify their reactions to a watch advertisement. The analysis considered three dependent variables, evaluating advertising, product and character; and three independent variables, evaluating the color of the respondent as well as the color and the educational level of the character perceived by the respondents. The results showed that the color of the skin of the character had little effect on the evaluation of the advertisement or the product, even among respondents who were of the same skin color. However, the perception of the educational level of the character was significant to explain the different atings of the advertising and the product.
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spelling Color or education of advertising characters? Preferences among undergraduates¿El color o la escolaridad de los personajes de publicidad? Las preferencias entre los estudiantes universitariosCor ou escolaridade de personagens de propaganda? Preferências entre universitáriosRacial identification in advertisingconsumer behaviorassessment of the character in the advertisementproduct evaluationevaluation of the advertisementIdentificación étnica en la propagandacomportamiento del consumidorevaluación de personaje en propagandaevaluación de productoevaluación de propagandaIdentificação étnica na propagandacomportamento do consumidoravaliação de personagem na propagandaavaliação de produtoavaliação de propagandaThe literature on the evaluation of characters in advertising shows that the identification of social groups with ethnics varies according to the investigated object. With the aim of contributing to this field a survey was carried out with 4200 university tudents, in order to identify their reactions to a watch advertisement. The analysis considered three dependent variables, evaluating advertising, product and character; and three independent variables, evaluating the color of the respondent as well as the color and the educational level of the character perceived by the respondents. The results showed that the color of the skin of the character had little effect on the evaluation of the advertisement or the product, even among respondents who were of the same skin color. However, the perception of the educational level of the character was significant to explain the different atings of the advertising and the product.La literatura sobre la evaluación de los caracteres en la propaganda muestra que la identificación de los grupos sociales com etnias varia em función del objeto investigado. Com el objetivo de contribuir para ese campo fue realizado un survey con 4.200 estudiantes universitarios para identificar sus reacciones a la propaganda de un reloj de pulsera. Los análisis fueron hechos con tres variables dependientes, evaluación de la propaganda, del producto y la del personaje; y três variables independientes, la evaluación del cor de lo respondiente, asi como el color y el nível de escolaridade del personage percebidas por los respondientes. Los resultados mostraron que el color del personaje surtió poco efecto sobre la evaluación de la propaganda y del producto, mismo entre respondientes del mismo color de piel. Sin embargo, la percepción del grado de escolaridade del personaje se mostró significativa para explicar las diferentes evaluaciones del producto y de la propaganda.A literatura sobre a avaliação de personagens na propaganda mostra que a identificação de grupos sociais com a etnia varia segundo o objeto investigado. Com o objetivo de contribuir para esse campo foi realizado um survey com 4.200 universitários a fim de identificar suas reações à propaganda de um relógio de pulso. As análises foram feitas com três variáveis dependentes avaliando propaganda, produto e personagem; e três variáveis independentes avaliando a cor do respondente assim como a cor e o nível de escolaridade do personagem na percepção dos respondentes. Os resultados mostraram que a cor do personagem surtiu pouco efeito sobre a avaliação da propaganda e do produto, mesmo entre respondentes da mesma cor de pele. No entanto, a percepção do grau de escolaridade do personagem mostrou-se significativa para explicar as diferentes avaliações do produto e da propaganda.RAE - Revista de Administracao de Empresas RAE - Revista de Administração de EmpresasRAE-Revista de Administração de Empresas2011-09-01info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://bibliotecadigital.fgv.br/ojs/index.php/rae/article/view/30931RAE - Revista de Administracao de Empresas ; Vol. 51 No. 5 (2011): setembro-outubro; 498-510RAE - Revista de Administração de Empresas; Vol. 51 Núm. 5 (2011): setembro-outubro; 498-510RAE-Revista de Administração de Empresas; v. 51 n. 5 (2011): setembro-outubro; 498-5102178-938X0034-7590reponame:Revista de Administração de Empresasinstname:Fundação Getulio Vargas (FGV)instacron:FGVporhttps://bibliotecadigital.fgv.br/ojs/index.php/rae/article/view/30931/29748Moretti, Sérgio Luiz do AmaralHernandez, José Mauro da CostaMuritiba, Patricia MorilhaMuritiba, Sérgioinfo:eu-repo/semantics/openAccess2016-08-17T18:32:07Zoai:bibliotecadigital.fgv.br:article/30931Revistahttps://rae.fgv.br/raeONGhttps://old.scielo.br/oai/scielo-oai.phprae@fgv.br||ilda.fontes@fgv.br||raeredacao@fgv.br2178-938X0034-7590opendoar:2016-08-17T18:32:07Revista de Administração de Empresas - Fundação Getulio Vargas (FGV)false
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