Market reaction to the tones of earnings conference calls
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Data de Publicação: | 2021 |
Outros Autores: | |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por eng |
Título da fonte: | Revista de Administração de Empresas |
Texto Completo: | https://periodicos.fgv.br/rae/article/view/85099 |
Resumo: | This study analyzes the different tones used by the participants in earnings conference calls and the influence on the generation of abnormal stock returns. This study fills the research gap of the segregation of tone analysis by type of analyst and corporate administratives during earnings conference calls. The sample covered the period from 2010 to 2017, totaling 1165 earnings conference calls transcripts from 44 Brazilian companies listed in B3 - Brasil, Bolsa, Balcão. The main finding is that the transcribed tone and words based on the Loughran & McDonald (2011) dictionary, have significant predictive power over stock market reactions after earnings conference calls. |
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Market reaction to the tones of earnings conference calls Reacción del mercado accionario a los tonos transcritos de las teleconferencias de resultadosReação do mercado acionário aos tons transcritos das teleconferências de resultados Earnings conference calls, tone, abnormal return, buy-side and sell-side analysts, corporate representatives.Teleconferencias de resultados, tono, retorno anormal, analistas buy-side y sell-side, representantes corporativos.Teleconferências de resultados, tom, retorno anormal, analistas buy-side e sell-side, representantes corporativos.This study analyzes the different tones used by the participants in earnings conference calls and the influence on the generation of abnormal stock returns. This study fills the research gap of the segregation of tone analysis by type of analyst and corporate administratives during earnings conference calls. The sample covered the period from 2010 to 2017, totaling 1165 earnings conference calls transcripts from 44 Brazilian companies listed in B3 - Brasil, Bolsa, Balcão. The main finding is that the transcribed tone and words based on the Loughran & McDonald (2011) dictionary, have significant predictive power over stock market reactions after earnings conference calls.Este estudio tiene como objetivo analizar los diferentes tonos transcritos utilizados por los participantes en lasteleconferencias de resultados y su influencia en la generación de retornos anormales de acciones. Este estudio llena un vacío de investigación que es la segregación del análisis del tono por tipo de analista y representante corporativo durante la teleconferencia de resultados. La muestra abarcó el período comprendido entre 2010 y 2017, totalizando 1165 transcripciones de teleconferencias de resultados de 44 empresas brasileñas cotizadas en la B3 - Brasil, Bolsa, Balcão. El principal hallazgo es que el tono transcrito y las palabras usadas según el diccionario de Loughran y McDonald (2011)tienen un poder predictivo significativo sobre las reacciones del mercado de valores después de las teleconferencias de resultados.Este estudo tem como objetivo analisar os diferentes tons transcritos utilizados pelos participantes nas teleconferências de resultados e sua influência na geração de retornos anormais das ações. Este estudo preenche uma lacuna de pesquisa que é a segregação da análise do tom por tipo de analista e de representantes corporativos durante a teleconferência de resultados. A amostra abrangeu o período de 2010 a 2017, totalizando 1.165 transcrições de teleconferências de resultados de 44 empresas brasileiras listadas na B3 – Brasil, Bolsa, Balcão. O principal achado é que o tom transcrito e as palavras utilizadas com base no dicionário de Loughran e McDonald (2011) têm poder de previsão significativo sobre as reações do mercado de ações após as teleconferências de resultados.RAE - Revista de Administracao de Empresas RAE - Revista de Administração de EmpresasRAE-Revista de Administração de Empresas2021-12-13info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfapplication/pdfhttps://periodicos.fgv.br/rae/article/view/8509910.1590/S0034-759020220107RAE - Revista de Administracao de Empresas ; Vol. 62 No. 1 (2022): janeiro-fevereiro; 1-18RAE - Revista de Administração de Empresas; Vol. 62 Núm. 1 (2022): janeiro-fevereiro; 1-18RAE-Revista de Administração de Empresas; v. 62 n. 1 (2022): janeiro-fevereiro; 1-182178-938X0034-7590reponame:Revista de Administração de Empresasinstname:Fundação Getulio Vargas (FGV)instacron:FGVporenghttps://periodicos.fgv.br/rae/article/view/85099/80417https://periodicos.fgv.br/rae/article/view/85099/80418Copyright (c) 2021 RAE - Revista de Administração de Empresas (Journal of Business Management)info:eu-repo/semantics/openAccess Menezes da Fonseca Tonin, JoyceScherer, Luciano Marcio 2022-11-12T05:12:41Zoai:ojs.periodicos.fgv.br:article/85099Revistahttps://rae.fgv.br/raeONGhttps://old.scielo.br/oai/scielo-oai.phprae@fgv.br||ilda.fontes@fgv.br||raeredacao@fgv.br2178-938X0034-7590opendoar:2024-03-06T13:06:12.294764Revista de Administração de Empresas - Fundação Getulio Vargas (FGV)true |
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