Viagem de incentivo - uma poderosa ferramenta de marketing
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 1992 |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Revista de Administração de Empresas |
Texto Completo: | https://bibliotecadigital.fgv.br/ojs/index.php/rae/article/view/38467 |
Resumo: | The Incentive Marketing, as a managed actvity, motivates individual efforts in order to obtain a maximum performance in reaching a mutual result in anorganization, even if motivation belongs to the man 's entire life. Attesting a fast increasing, the Incentive Marketing is becoming an useful marketing tool as well as advertising or direct mailing. Nevertheless, there are some precautions that must be taken to assure its success: the goal 's setting, the information network and the fulfillment of the Incentive travel.Now, it's possible to dream with productivity! |
id |
FGV-7_aa438e27a1fda9ac0c06d79732c4bb33 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:bibliotecadigital.fgv.br:article/38467 |
network_acronym_str |
FGV-7 |
network_name_str |
Revista de Administração de Empresas |
repository_id_str |
|
spelling |
Viagem de incentivo - uma poderosa ferramenta de marketingViagem de incentivo - uma poderosa ferramenta de marketingIncentiverecognitioninnovationexclusivenessproductivityEstímuloreconhecimentoinovaçãoexclusividadeprodutividadeThe Incentive Marketing, as a managed actvity, motivates individual efforts in order to obtain a maximum performance in reaching a mutual result in anorganization, even if motivation belongs to the man 's entire life. Attesting a fast increasing, the Incentive Marketing is becoming an useful marketing tool as well as advertising or direct mailing. Nevertheless, there are some precautions that must be taken to assure its success: the goal 's setting, the information network and the fulfillment of the Incentive travel.Now, it's possible to dream with productivity!Embora a motivação integre o cotidiano do homem, o mesmo não se aplica ao Marketing de Incentivo, que, como atividade administrada, estimula os esforços individuais de maneira a sustentar um desempenho máximo na busca de um resultado de conjunto numa empresa. Apresentando um rápido crescimento, o Marketing de Incentivo vem se tornando um instrumento mercadológico tão importante quanto a propaganda ou a mala direta. Para o sucesso de um Plano de Incentivo, devem ser tomadas certas precauções com três aspectos principais: a elaboração das metas, os sistemas de informação e a execução das Viagens de Incentivo. Agora, pode-se sonhar com produtividade!RAE - Revista de Administracao de Empresas RAE - Revista de Administração de EmpresasRAE-Revista de Administração de Empresas1992-11-01info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://bibliotecadigital.fgv.br/ojs/index.php/rae/article/view/38467RAE - Revista de Administracao de Empresas ; Vol. 32 No. 5 (1992): novembro-dezembro; 6-15RAE - Revista de Administração de Empresas; Vol. 32 Núm. 5 (1992): novembro-dezembro; 6-15RAE-Revista de Administração de Empresas; v. 32 n. 5 (1992): novembro-dezembro; 6-152178-938X0034-7590reponame:Revista de Administração de Empresasinstname:Fundação Getulio Vargas (FGV)instacron:FGVporhttps://bibliotecadigital.fgv.br/ojs/index.php/rae/article/view/38467/37207Hue, Jean-François L. M.info:eu-repo/semantics/openAccess2016-08-18T12:16:01Zoai:bibliotecadigital.fgv.br:article/38467Revistahttps://rae.fgv.br/raeONGhttps://old.scielo.br/oai/scielo-oai.phprae@fgv.br||ilda.fontes@fgv.br||raeredacao@fgv.br2178-938X0034-7590opendoar:2016-08-18T12:16:01Revista de Administração de Empresas - Fundação Getulio Vargas (FGV)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
Viagem de incentivo - uma poderosa ferramenta de marketing Viagem de incentivo - uma poderosa ferramenta de marketing |
title |
Viagem de incentivo - uma poderosa ferramenta de marketing |
spellingShingle |
Viagem de incentivo - uma poderosa ferramenta de marketing Hue, Jean-François L. M. Incentive recognition innovation exclusiveness productivity Estímulo reconhecimento inovação exclusividade produtividade |
title_short |
Viagem de incentivo - uma poderosa ferramenta de marketing |
title_full |
Viagem de incentivo - uma poderosa ferramenta de marketing |
title_fullStr |
Viagem de incentivo - uma poderosa ferramenta de marketing |
title_full_unstemmed |
Viagem de incentivo - uma poderosa ferramenta de marketing |
title_sort |
Viagem de incentivo - uma poderosa ferramenta de marketing |
author |
Hue, Jean-François L. M. |
author_facet |
Hue, Jean-François L. M. |
author_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Hue, Jean-François L. M. |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Incentive recognition innovation exclusiveness productivity Estímulo reconhecimento inovação exclusividade produtividade |
topic |
Incentive recognition innovation exclusiveness productivity Estímulo reconhecimento inovação exclusividade produtividade |
description |
The Incentive Marketing, as a managed actvity, motivates individual efforts in order to obtain a maximum performance in reaching a mutual result in anorganization, even if motivation belongs to the man 's entire life. Attesting a fast increasing, the Incentive Marketing is becoming an useful marketing tool as well as advertising or direct mailing. Nevertheless, there are some precautions that must be taken to assure its success: the goal 's setting, the information network and the fulfillment of the Incentive travel.Now, it's possible to dream with productivity! |
publishDate |
1992 |
dc.date.none.fl_str_mv |
1992-11-01 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://bibliotecadigital.fgv.br/ojs/index.php/rae/article/view/38467 |
url |
https://bibliotecadigital.fgv.br/ojs/index.php/rae/article/view/38467 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://bibliotecadigital.fgv.br/ojs/index.php/rae/article/view/38467/37207 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
RAE - Revista de Administracao de Empresas RAE - Revista de Administração de Empresas RAE-Revista de Administração de Empresas |
publisher.none.fl_str_mv |
RAE - Revista de Administracao de Empresas RAE - Revista de Administração de Empresas RAE-Revista de Administração de Empresas |
dc.source.none.fl_str_mv |
RAE - Revista de Administracao de Empresas ; Vol. 32 No. 5 (1992): novembro-dezembro; 6-15 RAE - Revista de Administração de Empresas; Vol. 32 Núm. 5 (1992): novembro-dezembro; 6-15 RAE-Revista de Administração de Empresas; v. 32 n. 5 (1992): novembro-dezembro; 6-15 2178-938X 0034-7590 reponame:Revista de Administração de Empresas instname:Fundação Getulio Vargas (FGV) instacron:FGV |
instname_str |
Fundação Getulio Vargas (FGV) |
instacron_str |
FGV |
institution |
FGV |
reponame_str |
Revista de Administração de Empresas |
collection |
Revista de Administração de Empresas |
repository.name.fl_str_mv |
Revista de Administração de Empresas - Fundação Getulio Vargas (FGV) |
repository.mail.fl_str_mv |
rae@fgv.br||ilda.fontes@fgv.br||raeredacao@fgv.br |
_version_ |
1766160823178231808 |