Market dynamics and the path of winemakers in light of the wine categorization system
Autor(a) principal: | |
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Data de Publicação: | 2007 |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Revista de Administração de Empresas |
Texto Completo: | https://bibliotecadigital.fgv.br/ojs/index.php/rae/article/view/36879 |
Resumo: | The purpose of this article is to discuss the relationship between economic agents and market institutions. More specifi cally, the article examines how wine producers in France respond to the severe classifi cations applied in the French wine market. Starting from a case study comprising two French wineries, this article analyzes two distinct sets of strategies adopted to maximize their profi ts in a context of heavy institutional framing, attaching special importance to wine quality and brand as related to the specifi c region where they belong. The article concludes emphasizing the importance of considering the agent-based sociological perspective for a better understanding of the market dynamics. |
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Market dynamics and the path of winemakers in light of the wine categorization systemDinâmica de mercado e trajetória de produtores em face do sistema de classificação de vinhosEconomic sociologymarketcontrolled origin classificationeconomic agentssocial networkSociologia econômicamercadoclassificações de origem controladaagentes econômicosredes sociaisThe purpose of this article is to discuss the relationship between economic agents and market institutions. More specifi cally, the article examines how wine producers in France respond to the severe classifi cations applied in the French wine market. Starting from a case study comprising two French wineries, this article analyzes two distinct sets of strategies adopted to maximize their profi ts in a context of heavy institutional framing, attaching special importance to wine quality and brand as related to the specifi c region where they belong. The article concludes emphasizing the importance of considering the agent-based sociological perspective for a better understanding of the market dynamics.O objetivo deste artigo é refl etir sobre a relação entre os agentes econômicos e as instituições de mercado. Em específico, o artigo analisa como os produtores de vinhos na França reagem às rígidas classificações existentes no mercado de vinhos desse país. Partindo de um estudo de caso de dois produtores vinícolas franceses, o artigo discorre sobre dois conjuntos distintos de estratégias por eles adotados para maximizar seus lucros em um contexto de forte enquadramento institucional, que prima pela marca e qualidade do vinho atreladas à região a que pertencem. Como conclusão, o artigo destaca a importância da sociologia do agente para se compreender a dinâmica do mercado.RAE - Revista de Administracao de Empresas RAE - Revista de Administração de EmpresasRAE-Revista de Administração de Empresas2007-04-01info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionAvaliado por Paresapplication/pdfhttps://bibliotecadigital.fgv.br/ojs/index.php/rae/article/view/36879RAE - Revista de Administracao de Empresas ; Vol. 47 No. 2 (2007): abril-junho; 26-36RAE - Revista de Administração de Empresas; Vol. 47 Núm. 2 (2007): abril-junho; 26-36RAE-Revista de Administração de Empresas; v. 47 n. 2 (2007): abril-junho; 26-362178-938X0034-7590reponame:Revista de Administração de Empresasinstname:Fundação Getulio Vargas (FGV)instacron:FGVporhttps://bibliotecadigital.fgv.br/ojs/index.php/rae/article/view/36879/35652Garcia-Parpet, Marie-Franceinfo:eu-repo/semantics/openAccess2016-08-17T18:42:23Zoai:bibliotecadigital.fgv.br:article/36879Revistahttps://rae.fgv.br/raeONGhttps://old.scielo.br/oai/scielo-oai.phprae@fgv.br||ilda.fontes@fgv.br||raeredacao@fgv.br2178-938X0034-7590opendoar:2016-08-17T18:42:23Revista de Administração de Empresas - Fundação Getulio Vargas (FGV)false |
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