Antecedents of the importance of price purchase decisions
Autor(a) principal: | |
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Data de Publicação: | 2011 |
Outros Autores: | |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Revista de Administração de Empresas |
Texto Completo: | https://bibliotecadigital.fgv.br/ojs/index.php/rae/article/view/30915 |
Resumo: | This paper analyses the commercial and sociodemographic antecedents of the importance of price in buyers’ decisions. The study uses ordinal regression in order to analyze the data obtained from a random sample of consumers of frequently purchased products; these consumers were surveyed in different stores. The results demonstrate that shopping enjoyment and brand loyalty have an influence over the importance of price. However, responsibility for shopping (purchase frequency) does not show a significant relationship. Furthermore, some interesting socio-demographic characteristics were found in the context of the study that can be analyzed in future research. |
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Antecedents of the importance of price purchase decisionsAntecedentes de la importancia del precio en las decisiones de compraAntecedentes da importância do preço nas decisões de compraImportance of pricebrand loyaltypurchase frequencyenjoymentordinal regressionImportancia del preciola fidelidad a la marcafrecuencia de comprasplacerregresión ordinalImportância do preçoa fidelidade à marcafreqüência de comprasprazerregressão ordinalThis paper analyses the commercial and sociodemographic antecedents of the importance of price in buyers’ decisions. The study uses ordinal regression in order to analyze the data obtained from a random sample of consumers of frequently purchased products; these consumers were surveyed in different stores. The results demonstrate that shopping enjoyment and brand loyalty have an influence over the importance of price. However, responsibility for shopping (purchase frequency) does not show a significant relationship. Furthermore, some interesting socio-demographic characteristics were found in the context of the study that can be analyzed in future research.Este artículo analiza los antecedentes comerciales y sociodemográficos de la importancia del precio en las decisiones de los compradores. El estudio utiliza la regresión ordinal para analizar los datos obtenidos a partir de una muestra aleatoria de consumidores de productos comprados con frecuencia; las investigaciones con estos consumidores fueron realizadas en negocios diferentes. Los resultados demuestran que el placer de la compra y la fidelidad a la marca influencian la importancia del precio. Sin embargo, la responsabilidad por la compra (frecuencia de compra) no demuestra relación significativa. Además, fueron encontradas algunas características sociodemográficas interesantes en el contexto del estudio, las cuales pueden ser analizadas en investigaciones futuras.Este artigo analisa os antecedentes comerciais e sóciodemográficos da importância do preço nas decisões dos compradores. O estudo utiliza a regressão ordinal a fim de analisar os dados obtidos a partir de uma amostra aleatória de consumidores de produtos comprados com freqüência; as pesquisas com estes consumidores foram realizadas em lojas diferentes. Os resultados demonstram que o prazer de compra e a fidelidade à marca influenciam a importância do preço. No entanto, a responsabilidade pela compra (freqüência de compra) não demonstra relação significativa. Ademais, foram encontradas algumas características sóciodemográficas interessantes no contexto do estudo, as quais podem ser analisado em pesquisas futuras.RAE - Revista de Administracao de Empresas RAE - Revista de Administração de EmpresasRAE-Revista de Administração de Empresas2011-07-01info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://bibliotecadigital.fgv.br/ojs/index.php/rae/article/view/30915RAE - Revista de Administracao de Empresas ; Vol. 51 No. 4 (2011): julho-agosto; 370-381RAE - Revista de Administração de Empresas; Vol. 51 Núm. 4 (2011): julho-agosto; 370-381RAE-Revista de Administração de Empresas; v. 51 n. 4 (2011): julho-agosto; 370-3812178-938X0034-7590reponame:Revista de Administração de Empresasinstname:Fundação Getulio Vargas (FGV)instacron:FGVporhttps://bibliotecadigital.fgv.br/ojs/index.php/rae/article/view/30915/29740Rosa Diaz, Isabel MariaRondán Cataluña, Francisco Javierinfo:eu-repo/semantics/openAccess2016-08-17T18:32:30Zoai:bibliotecadigital.fgv.br:article/30915Revistahttps://rae.fgv.br/raeONGhttps://old.scielo.br/oai/scielo-oai.phprae@fgv.br||ilda.fontes@fgv.br||raeredacao@fgv.br2178-938X0034-7590opendoar:2016-08-17T18:32:30Revista de Administração de Empresas - Fundação Getulio Vargas (FGV)false |
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