Women in science
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Data de Publicação: | 2018 |
Outros Autores: | |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por eng |
Título da fonte: | Revista de Administração de Empresas |
Texto Completo: | https://periodicos.fgv.br/rae/article/view/74652 |
Resumo: | In March 2018, more than a century after the first manifestations of gender equality, we observe that the participation of women in science is still limited. Moschkovich and Almeida (2015) analyzed the teaching career data at Universidade Estadual de Campinas (UNICAMP) and revealed that although competitive admission claims to allow for an egalitarian selection of teachers, women are less likely to occupy higher positions within the university; moreover, while men are found across different areas, women are concentrated in specific areas of the institution and take more time to reach the top. |
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Women in scienceWomen in scienceMulheres na ciênciaIn March 2018, more than a century after the first manifestations of gender equality, we observe that the participation of women in science is still limited. Moschkovich and Almeida (2015) analyzed the teaching career data at Universidade Estadual de Campinas (UNICAMP) and revealed that although competitive admission claims to allow for an egalitarian selection of teachers, women are less likely to occupy higher positions within the university; moreover, while men are found across different areas, women are concentrated in specific areas of the institution and take more time to reach the top.In March 2018, more than a century after the first manifestations of gender equality, we observe that the participation of women in science is still limited. Moschkovich and Almeida (2015) analyzed the teaching career data at Universidade Estadual de Campinas (UNICAMP) and revealed that although competitive admission claims to allow for an egalitarian selection of teachers, women are less likely to occupy higher positions within the university; moreover, while men are found across different areas, women are concentrated in specific areas of the institution and take more time to reach the top.Em março de 2018, mais de um século após as primeiras manifestações por igualdade de gêneros, observamos que, na ciência, os números ainda deixam a desejar. Moschkovich e Almeida (2015), ao pesquisarem dados da carreira docente na Universidade Estadual de Campinas (Unicamp), mostraram que, embora o ingresso por concurso permita uma seleção supostamente igualitária de professores, as mulheres estão presentes em menor proporção nas posições mais altas da universidade. Há, ainda, uma concentração das mulheres em algumas áreas da instituição, enquanto os homens estão espalhados por diferentes áreas. As mulheres também levam mais tempo para chegar ao topo da carreira.RAE - Revista de Administracao de Empresas RAE - Revista de Administração de EmpresasRAE-Revista de Administração de Empresas2018-04-13info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfapplication/pdfhttps://periodicos.fgv.br/rae/article/view/7465210.1590/S0034-759020180201RAE - Revista de Administracao de Empresas ; Vol. 58 No. 2 (2018): março-abril; 114-115RAE - Revista de Administração de Empresas; Vol. 58 Núm. 2 (2018): março-abril; 114-115RAE-Revista de Administração de Empresas; v. 58 n. 2 (2018): março-abril; 114-1152178-938X0034-7590reponame:Revista de Administração de Empresasinstname:Fundação Getulio Vargas (FGV)instacron:FGVporenghttps://periodicos.fgv.br/rae/article/view/74652/71495https://periodicos.fgv.br/rae/article/view/74652/71496Copyright (c) 2018 RAE - Revista de Administração de Empresasinfo:eu-repo/semantics/openAccessTonelli, Maria JoséZambaldi, Felipe2019-01-18T13:13:55Zoai:ojs.periodicos.fgv.br:article/74652Revistahttps://rae.fgv.br/raeONGhttps://old.scielo.br/oai/scielo-oai.phprae@fgv.br||ilda.fontes@fgv.br||raeredacao@fgv.br2178-938X0034-7590opendoar:2024-03-06T13:05:56.670679Revista de Administração de Empresas - Fundação Getulio Vargas (FGV)true |
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