Shopping for apparel - how can kioski systems help?

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Koller, Monika
Data de Publicação: 2012
Outros Autores: Königsecker, Andrea
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Revista de Administração de Empresas
Texto Completo: https://bibliotecadigital.fgv.br/ojs/index.php/rae/article/view/30409
Resumo: When shopping for apparel, many consumers seek advice from friends and family or store personnel. In-store kiosk systems might serve as an alternative decision support system. In the present study we address the key question of how such kiosk systems are evaluated by consumers. We conducted three focus group discussions with regular apparel shoppers aged between 23 and 39 years. In sum, qualitative information from 15 participants was subject to a qualitative content analysis with the aim of gaining a more comprehensive understanding of how apparel shoppers experience the shopping process. Getting a more in-depth understanding of the needs and wishes associated with the apparel shopping process gives a basis for evaluating the potential acceptance of electronic decision support systems in apparel shopping. Although our study is exploratory in nature, we are able to draw an initial picture of how kiosk systems could be used in apparel shopping.
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spelling Shopping for apparel - how can kioski systems help?Hacer compras de ropas - ¿ cómo el sistema de quioscos puede dar apoyo?Fazer compras de roupas - como o sistema de quiosques pode dar apoio?Apparel shoppingqualitative studykiosk systemsacceptanceinnovationCompras de ropaestudio cualitativosistemas de quioscosaceptacióninnovaciónCompras de roupasestudo qualitativosistemas de quiosqueaceitaçãoinovaçãoWhen shopping for apparel, many consumers seek advice from friends and family or store personnel. In-store kiosk systems might serve as an alternative decision support system. In the present study we address the key question of how such kiosk systems are evaluated by consumers. We conducted three focus group discussions with regular apparel shoppers aged between 23 and 39 years. In sum, qualitative information from 15 participants was subject to a qualitative content analysis with the aim of gaining a more comprehensive understanding of how apparel shoppers experience the shopping process. Getting a more in-depth understanding of the needs and wishes associated with the apparel shopping process gives a basis for evaluating the potential acceptance of electronic decision support systems in apparel shopping. Although our study is exploratory in nature, we are able to draw an initial picture of how kiosk systems could be used in apparel shopping.Al hacer compras de ropa, muchos clientes buscan consejo de los amigos, de la familia o de los vendedores de la tienda. Los quioscos en la tienda pueden servir de sistema alternativo de apoyo a la decisión., Presentamos la cuestión principal respecto a la manera por la cual los sistemas de quioscos son evaluados por los clientes. Desarrollamos tres discusiones con clientes regulares de ropa, de edades entre 23 y 30 años. Las informaciones resultantes de los 15 participantes fueron sometidas a un análisis de contenido cualitativo, con la intención de obtener una comprensión de cómo los clientes pueden experimentar el proceso de hacer compras. Una comprensión de las necesidades y deseos asociados con las compras proporciona la base de evaluación de la posibilidad de aceptación de los sistemas electrónicos de apoyo a la decisión en la compra. A pesar de tratarse de un estudio exploratorio, se puede esbozar un panorama inicial de la manera de utilización de los sistemas de quioscos para hacer compras de ropa.Quando se fazem compras de roupas, muitos clientes buscam conselho dos amigos, da família ou dos vendedores da loja. O sistema de quiosques na loja pode servir de sistema alternativo de apoio à decisão. No presente estudo, apresentamos a questão principal quanto à maneira pela qual os sistemas de quiosques são avaliados pelos clientes. Desenvolveram-se três discussões com clientes regulares de roupas, com idades entre 23 e 30 anos. Em resumo, as informações qualitativas decorrente dos 15 participantes, foram sujeitas a uma análise de conteúdo qualitativa, com o intuito de ganhar uma compreensão mais completa de como os clientes de roupas podem experimentar o processo de fazer compras. Uma compreensão aprofundada das necessidades e desejos associados com o processo de fazer compras de roupas fornece a base de avaliação da possibilidade de aceitação dos sistemas eletrônicos de apoio à decisão na compra de roupa. Apesar de tratar-se de um estudo exploratório, é possível traçar um panorama inicial da maneira de utilização possível dos sistemas de quiosques para fazer compras de roupas.RAE - Revista de Administracao de Empresas RAE - Revista de Administração de EmpresasRAE-Revista de Administração de Empresas2012-11-01info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionAvaliado por Paresapplication/pdfhttps://bibliotecadigital.fgv.br/ojs/index.php/rae/article/view/30409RAE - Revista de Administracao de Empresas ; Vol. 52 No. 6 (2012): novembro-dezembro; 672-680RAE - Revista de Administração de Empresas; Vol. 52 Núm. 6 (2012): novembro-dezembro; 672-680RAE-Revista de Administração de Empresas; v. 52 n. 6 (2012): novembro-dezembro; 672-6802178-938X0034-7590reponame:Revista de Administração de Empresasinstname:Fundação Getulio Vargas (FGV)instacron:FGVporhttps://bibliotecadigital.fgv.br/ojs/index.php/rae/article/view/30409/29248Koller, MonikaKönigsecker, Andreainfo:eu-repo/semantics/openAccess2016-08-17T11:38:14Zoai:bibliotecadigital.fgv.br:article/30409Revistahttps://rae.fgv.br/raeONGhttps://old.scielo.br/oai/scielo-oai.phprae@fgv.br||ilda.fontes@fgv.br||raeredacao@fgv.br2178-938X0034-7590opendoar:2016-08-17T11:38:14Revista de Administração de Empresas - Fundação Getulio Vargas (FGV)false
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