Product development in subsidiaries of multinational companies in Brazil

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Boehe, Dirk Michael
Data de Publicação: 2007
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Revista de Administração de Empresas
Texto Completo: https://periodicos.fgv.br/rae/article/view/36856
Resumo: Why do subsidiaries of foreign owned multinational companies (MNCs) carry out product development projects for clients located abroad? In order to answer this question, we carried out a web survey with more than 140 valid responses and used cluster analysis and non parametric hypothesis tests. This study identifi es fi ve signifi cantly distinct strategic roles, local adaptors, nascent innovators, local innovators, innovators for emerging markets and global innovators. Based on the profi les of these roles, we conclude that subsidiaries with local market scope tend to develop more new products when they have higher decision-making autonomy. Subsidiaries which develop new products for external markets, however, might see their decision-making autonomy reduced. Our results also suggest that subsidiaries are more likely to develop new products for external markets multinationals when multinationals stimulate competition among their subsidiaries.
id FGV-7_e79613cbcc83dfbb3b8bfebc57cf8452
oai_identifier_str oai:ojs.periodicos.fgv.br:article/36856
network_acronym_str FGV-7
network_name_str Revista de Administração de Empresas
repository_id_str
spelling Product development in subsidiaries of multinational companies in BrazilDesenvolvimento de produtos em subsidiárias de empresas multinacionais no BrasilProduct developmentmultinational enterprisesstrategic rolesautonomyinternal marketsDesenvolvimento de produtosempresas multinacionaispapéis estratégicosautonomiamercados internosWhy do subsidiaries of foreign owned multinational companies (MNCs) carry out product development projects for clients located abroad? In order to answer this question, we carried out a web survey with more than 140 valid responses and used cluster analysis and non parametric hypothesis tests. This study identifi es fi ve signifi cantly distinct strategic roles, local adaptors, nascent innovators, local innovators, innovators for emerging markets and global innovators. Based on the profi les of these roles, we conclude that subsidiaries with local market scope tend to develop more new products when they have higher decision-making autonomy. Subsidiaries which develop new products for external markets, however, might see their decision-making autonomy reduced. Our results also suggest that subsidiaries are more likely to develop new products for external markets multinationals when multinationals stimulate competition among their subsidiaries.O artigo tem o objetivo de responder à seguinte questão: por que subsidiárias de empresas multinacionais estrangeiras realizam projetos de desenvolvimento de produto (DP) para mercados externos? Para isso,foi realizada uma análise de conglomerados e testes não paramétricos de hipóteses usando uma amostra de mais de 140 unidades de desenvolvimento de produto localizados no Brasil. Este estudo identifi cacinco papéis estratégicos signifi cativamente distintos: os adaptadores locais, os inovadores nascentes, os inovadores locais, os inovadores para mercados emergentes e os inovadores globais. A caracterização dosconglomerados mostra que unidades com escopo de mercado primordialmente local tendem a desenvolver um número maior de novos produtos à medida que sua autonomia decisória aumenta. No entanto,unidades voltadas para mercados externos podem perder autonomia decisória. A probabilidade de que uma unidade localizada em um país de médio ou baixo custo desenvolva produtos para mercados externosaumenta conforme a empresa multinacional fomenta a competição entre as subsidiárias.RAE - Revista de Administracao de Empresas RAE - Revista de Administração de EmpresasRAE-Revista de Administração de Empresas2007-01-01info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://periodicos.fgv.br/rae/article/view/36856RAE - Revista de Administracao de Empresas ; Vol. 47 No. 1 (2007): janeiro-março; 33-45RAE - Revista de Administração de Empresas; Vol. 47 Núm. 1 (2007): janeiro-março; 33-45RAE-Revista de Administração de Empresas; v. 47 n. 1 (2007): janeiro-março; 33-452178-938X0034-7590reponame:Revista de Administração de Empresasinstname:Fundação Getulio Vargas (FGV)instacron:FGVporhttps://periodicos.fgv.br/rae/article/view/36856/35628Boehe, Dirk Michaelinfo:eu-repo/semantics/openAccess2016-08-17T18:42:38Zoai:ojs.periodicos.fgv.br:article/36856Revistahttps://rae.fgv.br/raeONGhttps://old.scielo.br/oai/scielo-oai.phprae@fgv.br||ilda.fontes@fgv.br||raeredacao@fgv.br2178-938X0034-7590opendoar:2024-03-06T13:02:58.882928Revista de Administração de Empresas - Fundação Getulio Vargas (FGV)true
dc.title.none.fl_str_mv Product development in subsidiaries of multinational companies in Brazil
Desenvolvimento de produtos em subsidiárias de empresas multinacionais no Brasil
title Product development in subsidiaries of multinational companies in Brazil
spellingShingle Product development in subsidiaries of multinational companies in Brazil
Boehe, Dirk Michael
Product development
multinational enterprises
strategic roles
autonomy
internal markets
Desenvolvimento de produtos
empresas multinacionais
papéis estratégicos
autonomia
mercados internos
title_short Product development in subsidiaries of multinational companies in Brazil
title_full Product development in subsidiaries of multinational companies in Brazil
title_fullStr Product development in subsidiaries of multinational companies in Brazil
title_full_unstemmed Product development in subsidiaries of multinational companies in Brazil
title_sort Product development in subsidiaries of multinational companies in Brazil
author Boehe, Dirk Michael
author_facet Boehe, Dirk Michael
author_role author
dc.contributor.author.fl_str_mv Boehe, Dirk Michael
dc.subject.por.fl_str_mv Product development
multinational enterprises
strategic roles
autonomy
internal markets
Desenvolvimento de produtos
empresas multinacionais
papéis estratégicos
autonomia
mercados internos
topic Product development
multinational enterprises
strategic roles
autonomy
internal markets
Desenvolvimento de produtos
empresas multinacionais
papéis estratégicos
autonomia
mercados internos
description Why do subsidiaries of foreign owned multinational companies (MNCs) carry out product development projects for clients located abroad? In order to answer this question, we carried out a web survey with more than 140 valid responses and used cluster analysis and non parametric hypothesis tests. This study identifi es fi ve signifi cantly distinct strategic roles, local adaptors, nascent innovators, local innovators, innovators for emerging markets and global innovators. Based on the profi les of these roles, we conclude that subsidiaries with local market scope tend to develop more new products when they have higher decision-making autonomy. Subsidiaries which develop new products for external markets, however, might see their decision-making autonomy reduced. Our results also suggest that subsidiaries are more likely to develop new products for external markets multinationals when multinationals stimulate competition among their subsidiaries.
publishDate 2007
dc.date.none.fl_str_mv 2007-01-01
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://periodicos.fgv.br/rae/article/view/36856
url https://periodicos.fgv.br/rae/article/view/36856
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://periodicos.fgv.br/rae/article/view/36856/35628
dc.rights.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/openAccess
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv RAE - Revista de Administracao de Empresas
RAE - Revista de Administração de Empresas
RAE-Revista de Administração de Empresas
publisher.none.fl_str_mv RAE - Revista de Administracao de Empresas
RAE - Revista de Administração de Empresas
RAE-Revista de Administração de Empresas
dc.source.none.fl_str_mv RAE - Revista de Administracao de Empresas ; Vol. 47 No. 1 (2007): janeiro-março; 33-45
RAE - Revista de Administração de Empresas; Vol. 47 Núm. 1 (2007): janeiro-março; 33-45
RAE-Revista de Administração de Empresas; v. 47 n. 1 (2007): janeiro-março; 33-45
2178-938X
0034-7590
reponame:Revista de Administração de Empresas
instname:Fundação Getulio Vargas (FGV)
instacron:FGV
instname_str Fundação Getulio Vargas (FGV)
instacron_str FGV
institution FGV
reponame_str Revista de Administração de Empresas
collection Revista de Administração de Empresas
repository.name.fl_str_mv Revista de Administração de Empresas - Fundação Getulio Vargas (FGV)
repository.mail.fl_str_mv rae@fgv.br||ilda.fontes@fgv.br||raeredacao@fgv.br
_version_ 1798943134572347392