Software process improvement: Awareness, use, and benefits in Canadian software development firms
Autor(a) principal: | |
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Data de Publicação: | 2017 |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | eng |
Título da fonte: | Revista de Administração de Empresas |
Texto Completo: | https://periodicos.fgv.br/rae/article/view/67415 |
Resumo: | Software process improvement (SPI) is an initiative to avoid the delivery of low quality systems. However, the awareness and adoption of SPI is low. Thus, this study examines the rate of awareness, use, and benefits of SPI initiatives in Canadian software development firms. Using SPSS as the analytical tool, this study found that 59% of Canadian software development firms are aware of SPI programs and 43% of employees use a form of SPI programs to develop software products. Although the sample size is small and the results cannot be generalized, the sample firms that use SPI programs reported an improvement in software product quality as the greatest benefit. These findings confirm the importance of SPI programs as a means of producing higher-quality software products, which can increase the likelihood of software companies winning global contracts. |
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Software process improvement: Awareness, use, and benefits in Canadian software development firmsMejora del proceso de software: Concientización, uso y beneficios en desarrolladoras de software canadiensesMelhoria de processo de software: Conhecimento, utilização e benefícios em empresas canadenses de desenvolvimento de softwareCapability maturity model integrationinformation systems qualitysoftware development firmssoftware process improvementIntegración del modelo de madurez de capacidadcalidad de sistemas de informacióndesarrolladoras de softwaremejora del proceso de softwareModelo integrado de maturidade e capacidadequalidade de sistemas de informaçãoempresas de desenvolvimento de softwaremelhoria de processo de softwareSoftware process improvement (SPI) is an initiative to avoid the delivery of low quality systems. However, the awareness and adoption of SPI is low. Thus, this study examines the rate of awareness, use, and benefits of SPI initiatives in Canadian software development firms. Using SPSS as the analytical tool, this study found that 59% of Canadian software development firms are aware of SPI programs and 43% of employees use a form of SPI programs to develop software products. Although the sample size is small and the results cannot be generalized, the sample firms that use SPI programs reported an improvement in software product quality as the greatest benefit. These findings confirm the importance of SPI programs as a means of producing higher-quality software products, which can increase the likelihood of software companies winning global contracts.Desde 1982, la comunidad de desarrollo de software se ha preocupado con la entrega de sistemas de calidad. La mejora del proceso de software (Software process improvement [SPI]) es una iniciativa para evitar la entrega de sistemas de baja calidad. Sin embargo, la concientización y adopción de SPI es baja. Por lo tanto, este estudio analiza la tasa de concientización, uso y beneficios de iniciativas de SPI en desarrolladoras de software canadienses. Utilizando SPSS como herramienta analítica, este estudio descubrió que el 59%de las desarrolladoras de software canadienses tienen conocimiento de los programas SPI y el 43% de los empleados usa una forma de programas de SPI para desarrollar productos de software. Aunque el tamaño de la muestra sea pequeño y los resultados no puedan ser generalizados, las desarrolladoras de esta muestra que usan programas de SPI reportaron una mejora de la calidad de productos de software como el mayor beneficio. Estos hallazgos confirman la importancia de programas de SPI como medio de producir productos de software de mejor calidad, lo que puede aumentar la probabilidad de que compañías de software consigan contratos globales.Desde 1982, a comunidade de desenvolvimento de software tem estado preocupada com a entrega de sistemas com qualidade. A melhoria de processo de software (MPS) é uma iniciativa que visa a evitar a entrega de sistemas de baixa qualidade. Entretanto, o conhecimento e a adoção da MPS são baixos. Assim, este estudo examina o nível de conhecimento, utilização e benefícios de iniciativas de MPS em empresas canadenses de desenvolvimento de software. Utilizando o SPSS como ferramenta analítica, este estudo descobriu que 59% das empresas canadenses de desenvolvimento de software conhecem programas de MPS, e 43% dos funcionários utilizam alguma forma de programa de MPS para desenvolver produtos de software. Embora o tamanho da amostra seja pequeno e os resultados não possam ser generalizados, as firmas estudadas que utilizam programas de MPS relataram uma melhoria na qualidade dos produtos de software como sendo o maior benefício. Estas conclusões confirmam a importância dos programas de MPS como modo de produzir produtos de software de qualidade mais elevada, o que pode aumentar a probabilidade das empresas de software de conquistar contratos globais.RAE - Revista de Administracao de Empresas RAE - Revista de Administração de EmpresasRAE-Revista de Administração de Empresas2017-04-05info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://periodicos.fgv.br/rae/article/view/6741510.1590/DOI: http://dx.doi.org/10.1590/S0034-759020170206RAE - Revista de Administracao de Empresas ; Vol. 57 No. 2 (2017): março-abril; 170-177RAE - Revista de Administração de Empresas; Vol. 57 Núm. 2 (2017): março-abril; 170-177RAE-Revista de Administração de Empresas; v. 57 n. 2 (2017): março-abril; 170-1772178-938X0034-7590reponame:Revista de Administração de Empresasinstname:Fundação Getulio Vargas (FGV)instacron:FGVenghttps://periodicos.fgv.br/rae/article/view/67415/65703Copyright (c) 2017 RAE - Revista de Administração de Empresasinfo:eu-repo/semantics/openAccessChevers, Delroy2019-01-10T12:47:13Zoai:ojs.periodicos.fgv.br:article/67415Revistahttps://rae.fgv.br/raeONGhttps://old.scielo.br/oai/scielo-oai.phprae@fgv.br||ilda.fontes@fgv.br||raeredacao@fgv.br2178-938X0034-7590opendoar:2024-03-06T13:05:50.884860Revista de Administração de Empresas - Fundação Getulio Vargas (FGV)true |
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