Legitimacy as a barrier: An analysis of Brazilian premium cocoa and chocolate legitimation process
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Data de Publicação: | 2018 |
Outros Autores: | , |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por eng |
Título da fonte: | Revista de Administração de Empresas |
Texto Completo: | https://periodicos.fgv.br/rae/article/view/74969 |
Resumo: | How can a product be legitimated when the legitimation process includes another legitimate product as a barrier? To address this question, we conducted a process theorization through in-depth analysis of interviews and newspaper articles in the context of Brazilian premium cocoa and chocolate markets. We found that the legitimation process involving the interaction of different actors focused on building cultural-cognitive legitimacy was supported, in particular, by normative legitimacy. In this process, media appears as an important market ally in educating consumers. We used institutional theory to show that it is essential to address other legitimate products and the interaction of actors to understand the legitimation process. |
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Legitimacy as a barrier: An analysis of Brazilian premium cocoa and chocolate legitimation processLegitimidad como una barrera: Un análisis del proceso de legitimación del cacao y del chocolate premium brasileñosLegitimidade como uma barreira: Análise do processo de legitimação do cacau e chocolate premium brasileirosLegitimationlegitimacy barriermarket developmentpremium chocolatepremium cocoaLegitimaciónbarrera de legitimidaddesarrollo de mercadochocolate premiumcacao premiumLegitimaçãobarreira de legitimidadedesenvolvimento de mercadochocolate premiumcacau premiumHow can a product be legitimated when the legitimation process includes another legitimate product as a barrier? To address this question, we conducted a process theorization through in-depth analysis of interviews and newspaper articles in the context of Brazilian premium cocoa and chocolate markets. We found that the legitimation process involving the interaction of different actors focused on building cultural-cognitive legitimacy was supported, in particular, by normative legitimacy. In this process, media appears as an important market ally in educating consumers. We used institutional theory to show that it is essential to address other legitimate products and the interaction of actors to understand the legitimation process.¿Cómo puede un producto ser legitimado cuando su proceso de legitimación incluye otro producto legítimo como barrera? Para responder esta pregunta, realizamos una teorización del proceso utilizando artículos de periódicos y entrevistas en profundidad, en el contexto de los mercados brasileños de cacao y de chocolate premium. Descubrimos que el proceso de legitimación involucra la interacción de diferentes actores enfocados en la construcción de la legitimidad cultural-cognitiva, apoyada principalmente por la legitimidad normativa. En este proceso, los medios de comunicación aparecen como importantes aliados del mercado al educar a los consumidores. Utilizamos la teoría institucional para mostrar que abordar otros productos legítimos y la interacción de los actores es esencial para entender el proceso de legitimación.Como um produto pode ser legitimado quando seu processo de legitimação inclui outro produto legítimo como barreira? Para responder a essa pergunta, realizamos uma teorização de processo utilizando artigos de jornal e entrevistas em profundidade no contexto dos mercados brasileiros de cacau e chocolate premium. Descobrimos que o processo de legitimação envolve a interação de diferentes atores focados na construção de legitimidade cultural-cognitiva, apoiada principalmente pela legitimidade normativa. Nesse processo, a mídia aparece como um importante aliado do mercado, educando os consumidores. Utilizamos teoria institucional para mostrar que abordar outros produtos legítimos e a interação dos atores é essencial para entender o processo de legitimação.RAE - Revista de Administracao de Empresas RAE - Revista de Administração de EmpresasRAE-Revista de Administração de Empresas2018-05-28info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionAvaliado por Paresapplication/pdfapplication/pdfhttps://periodicos.fgv.br/rae/article/view/7496910.1590/S0034-759020180307RAE - Revista de Administracao de Empresas ; Vol. 58 No. 3 (2018): maio-junho; 267-278RAE - Revista de Administração de Empresas; Vol. 58 Núm. 3 (2018): maio-junho; 267-278RAE-Revista de Administração de Empresas; v. 58 n. 3 (2018): maio-junho; 267-2782178-938X0034-7590reponame:Revista de Administração de Empresasinstname:Fundação Getulio Vargas (FGV)instacron:FGVporenghttps://periodicos.fgv.br/rae/article/view/74969/71782https://periodicos.fgv.br/rae/article/view/74969/71783Copyright (c) 2018 RAE - Revista de Administração de Empresasinfo:eu-repo/semantics/openAccessViotto, Marina HenriquesSutil, BrunoZanette, Maria Carolina2019-01-22T16:55:46Zoai:ojs.periodicos.fgv.br:article/74969Revistahttps://rae.fgv.br/raeONGhttps://old.scielo.br/oai/scielo-oai.phprae@fgv.br||ilda.fontes@fgv.br||raeredacao@fgv.br2178-938X0034-7590opendoar:2024-03-06T13:05:57.273415Revista de Administração de Empresas - Fundação Getulio Vargas (FGV)true |
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