Market-based places, diversity, and intersectional exclusion
Autor(a) principal: | |
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Data de Publicação: | 2020 |
Outros Autores: | |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por eng |
Título da fonte: | Cadernos EBAPE.BR |
Texto Completo: | https://periodicos.fgv.br/cadernosebape/article/view/76026 |
Resumo: | This article aims to understand how the incidence of intersectionality operates within market-based places that present themselves as diverse or open to diversity. The study adopted the intersectional approach to locate minorities (the gay male public) within a network of relationships within this context (gay market-based places). The study involved a two-year-long (2015 and 2016) fieldwork conducted in two cities: Porto Alegre and Montreal, comprising 26 interviews. The findings show how the exclusion of marginalized categories occurs even within places that ostensibly cater to a public formed by such categories. Finally, the article discusses the managerial implication of how the expectation of open to diversity is counterintuitive, since the more broadened the offer in a market-based place, the bigger the perception of intersectional exclusion. |
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Market-based places, diversity, and intersectional exclusionLugares de mercado, diversidad y exclusión interseccionalLocais de mercado, diversidade e exclusão interseccionalIntersectionality. Place. Exclusion. Gay.Interseccionalidad. Lugar. Exclusión. Gay.Interseccionalidade. Lugar. Exclusão. Gay.This article aims to understand how the incidence of intersectionality operates within market-based places that present themselves as diverse or open to diversity. The study adopted the intersectional approach to locate minorities (the gay male public) within a network of relationships within this context (gay market-based places). The study involved a two-year-long (2015 and 2016) fieldwork conducted in two cities: Porto Alegre and Montreal, comprising 26 interviews. The findings show how the exclusion of marginalized categories occurs even within places that ostensibly cater to a public formed by such categories. Finally, the article discusses the managerial implication of how the expectation of open to diversity is counterintuitive, since the more broadened the offer in a market-based place, the bigger the perception of intersectional exclusion.Este artículo busca entender cómo la incidencia de la interseccionalidad opera dentro de lugares de mercado que se presentan como diversos o abiertos a la diversidad - específicamente, lugares gays. Utilizamos el enfoque interseccional para ubicar posiciones minoritarias (el público gay masculino) en una malla de relaciones que se establecen dentro de tales contextos (lugares de mercado categorizados como gays). Ofrecemos los resultados de un trabajo de campo conducido por dos años (2015 y 2016) en dos metrópolis: Porto Alegre y Montreal (Canadá) con base en entrevistas realizadas a 26 individuos. Nuestros hallazgos indican cómo la exclusión continúa operando en categorías marginadas incluso dentro de lugares que ostensivamente reciben miembros de categorías que ya sufren prejuicio. Finalmente, discutimos la implicación gerencial de cómo la expectativa de apertura a la diversidad es contraintuitiva, ya que cuanto más ampliada es la oferta en el lugar de mercado abierto a la diversidad, mayor es la percepción de exclusión interseccional.Este artigo busca entender como a incidência da interseccionalidade opera dentro de locais de mercado que se apresentam como diversos ou abertos à diversidade – especificamente, lugares gays. Utiliza-se a abordagem interseccional para localizar posições minoritárias (o público gay masculino) em uma malha de relações que se estabelece em tais contextos (locais de mercado categorizados como gays). O artigo apresenta os resultados de um trabalho de campo conduzido por 2 anos (2015 e 2016) em 2 metrópoles, Porto Alegre e Montreal (Canadá), com base em entrevistas realizadas com 26 indivíduos. Os achados de pesquisa indicam o modo como a exclusão continua operando em categorias marginalizadas, mesmo dentro de lugares que ostensivamente recebem membros de categorias que já sofrem preconceito. Por fim, discute-se a implicação gerencial de como a expectativa de abertura à diversidade é contraintuitiva, já que quanto mais ampliada a oferta no local de mercado aberto à diversidade, maior a percepção de exclusão interseccional.Escola Brasileira de Administração Pública e de Empresas da Fundação Getulio Vargas2020-04-06info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfapplication/pdfhttps://periodicos.fgv.br/cadernosebape/article/view/7602610.1590/1679-395176026Cadernos EBAPE.BR; Vol. 18 No. 2 (2020); 377-390Cadernos EBAPE.BR; Vol. 18 Núm. 2 (2020); 377-390Cadernos EBAPE.BR; v. 18 n. 2 (2020); 377-3901679-3951reponame:Cadernos EBAPE.BRinstname:Fundação Getulio Vargas (FGV)instacron:FGVporenghttps://periodicos.fgv.br/cadernosebape/article/view/76026/77638https://periodicos.fgv.br/cadernosebape/article/view/76026/77639Copyright (c) 2020 Cadernos EBAPE.BRinfo:eu-repo/semantics/openAccessDalpian, Paulo Roberto ChavesSilveira, Teniza da2022-07-08T20:14:02Zoai:ojs.periodicos.fgv.br:article/76026Revistahttps://periodicos.fgv.br/cadernosebapehttps://periodicos.fgv.br/cadernosebape/oaicadernosebape@fgv.br||cadernosebape@fgv.br1679-39511679-3951opendoar:2024-05-13T10:00:10.771809Cadernos EBAPE.BR - Fundação Getulio Vargas (FGV)true |
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