Estudos organizacionais no Brasil: do futuro que queremos e do futuro que teremos
Autor(a) principal: | |
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Data de Publicação: | 2005 |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Cadernos EBAPE.BR |
Texto Completo: | https://periodicos.fgv.br/cadernosebape/article/view/7396 |
Resumo: | This brief text intends to discuss some of our institutional conditions related to the organization studies in Brazil. It discusses not only the main problems and structural demands but also how the researchers in this field face such questions. Based on Éugéne Ionesco´s play Rhinoceros, I believe that is possible to describe researchers' present dilemma as that of been at a crossroads: facing a comfortable position of been similar to the others, in a world of rhinos, or struggle to achieve some originality and, at the same time, universal relevance in their studies. |
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Estudos organizacionais no Brasil: do futuro que queremos e do futuro que teremosThis brief text intends to discuss some of our institutional conditions related to the organization studies in Brazil. It discusses not only the main problems and structural demands but also how the researchers in this field face such questions. Based on Éugéne Ionesco´s play Rhinoceros, I believe that is possible to describe researchers' present dilemma as that of been at a crossroads: facing a comfortable position of been similar to the others, in a world of rhinos, or struggle to achieve some originality and, at the same time, universal relevance in their studies.Este breve texto procura mostrar algumas das condições institucionais nas quais se desenvolvem os estudos organizacionais no Brasil, abordando tanto os principais entraves e exigências estruturais quanto as respostas dos pesquisadores da área a essas condições. À luz das circunstâncias vividas por uma personagem da peça Rinoceronte, de Eugéne Ionesco, acredito ser apropriado descrever a situação atual dos pesquisadores da área como a de rinocerontes numa encruzilhada entre a cômoda posição de iguais, num mundo de rinocerontes, e a luta para atingir alguma originalidade e, simultaneamente, alguma relevância universal para seus estudos.Escola Brasileira de AdEscola Brasileira de Administração Pública e de Empresas da Fundação Getulio Vargas (FGV EBAPE)2005-01-01info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://periodicos.fgv.br/cadernosebape/article/view/7396Cadernos EBAPE.BR; Vol. 3 No. 4 (2005); 1 a 4Cadernos EBAPE.BR; Vol. 3 Núm. 4 (2005); 1 a 4Cadernos EBAPE.BR; v. 3 n. 4 (2005); 1 a 41679-3951reponame:Cadernos EBAPE.BRinstname:Fundação Getulio Vargas (FGV)instacron:FGVporhttps://periodicos.fgv.br/cadernosebape/article/view/7396/5872Crubellate, João Marceloinfo:eu-repo/semantics/openAccess2016-10-10T17:08:00Zoai:ojs.periodicos.fgv.br:article/7396Revistahttps://periodicos.fgv.br/cadernosebapePRIhttps://periodicos.fgv.br/cadernosebape/oaicadernosebape@fgv.br||cadernosebape@fgv.br1679-39511679-3951opendoar:2016-10-10T17:08Cadernos EBAPE.BR - Fundação Getulio Vargas (FGV)false |
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