Analysis of the pedagogical formation Lato Sensu in Sanitary Law of the Fiocruz School of Government - Fiocruz Brasília
Autor(a) principal: | |
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Data de Publicação: | 2018 |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Cadernos Ibero-Americanos de Direito Sanitário (Online) |
Texto Completo: | https://www.cadernos.prodisa.fiocruz.br/index.php/cadernos/article/view/441 |
Resumo: | Objective: The study analyzed the pedagogical training of the Specialization in Sanitary Law of the School of Government in health - Brasília, in the period from 2006 to 2015. Methodology: The research consisted of an analytical-descriptive, qualitative-quantitative study, based on secondary documentary research. We analyzed the academic reports and the pedagogical evaluation questionnaire, with the graduates. Results: The analyzes showed that there was growth in the search for vacancies in the selective processes, as well as the participation of graduates from both the Law and Health area. Conclusion: It was concluded that the implementation of the course was successful, and that specialization offers relevant contributions for the qualification of health professionals and others interested. |
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Analysis of the pedagogical formation Lato Sensu in Sanitary Law of the Fiocruz School of Government - Fiocruz BrasíliaAnálisis de la formación pedagógica Lato Sensu en Derecho Sanitario de la Escuela Fiocruz de Gobierno - Fiocruz BrasiliaAnálise da formação pedagógica Lato Sensu em Direito Sanitário da Escola Fiocruz de Governo - Fiocruz BrasíliaEducação em SaúdeDireito SanitárioCapacitação de Recursos Humanos em SaúdeEducación en SaludDerecho SanitarioCapacitación de Recursos Humanos en SaludEducation in HealthHealth LawHealth Human Resource TrainingObjective: The study analyzed the pedagogical training of the Specialization in Sanitary Law of the School of Government in health - Brasília, in the period from 2006 to 2015. Methodology: The research consisted of an analytical-descriptive, qualitative-quantitative study, based on secondary documentary research. We analyzed the academic reports and the pedagogical evaluation questionnaire, with the graduates. Results: The analyzes showed that there was growth in the search for vacancies in the selective processes, as well as the participation of graduates from both the Law and Health area. Conclusion: It was concluded that the implementation of the course was successful, and that specialization offers relevant contributions for the qualification of health professionals and others interested.Objetivo: El estudio analizó la formación pedagógica de la especialización en Derecho Sanitario de la Escuela de Gobierno en salud- Brasilia, en el período de 2006 a 2015. Metodología: La investigación consistió en un estudio analítico-descriptivo, de carácter cual-cuantitativo, basado en investigación documental secundaria. Se analizaron los informes académicos y el cuestionario de evaluación pedagógica, realizada con los egresados. Conclusión: Se concluye que la implantación del curso se dio de forma exitosa, y que la especialización ofrece relevantes contribuciones para la calificación; número de profesionales del área de la salud y demás interesadas.Objetivo: O artigo analisou a formação pedagógica da especialização em Direito Sanitário da Escola de Governo em Saúde - Fiocruz Brasília, no período de 2006-2015. Metodologia: A pesquisa consistiu em um estudo analítico-descritivo, de caráter quali-quantitativo, baseado em pesquisa documental secundária. Foram analisados os relatórios acadêmicos e o questionário de avaliação pedagógica, realizada com os egressos. Resultados: As análises evidenciaram que houve crescimento pela procura de vagas nos processos seletivos, assim como a participação de egressos oriundos da área tanto do Direito como da Saúde. Conclusão: A implantação do curso se deu de forma exitosa, e que a especialização oferece relevantes contribuições para a qualificação de profissionais da área da saúde e demais interessadas.Fundação Oswaldo Cruz Brasília2018-04-02info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://www.cadernos.prodisa.fiocruz.br/index.php/cadernos/article/view/44110.17566/ciads.v7i1.441Iberoamerican Journal of Health Law; Vol. 7 No. 1 (2018): (JAN/MAR.2018); 111-126Cuadernos Iberoamericanos de Derecho Sanitario; Vol. 7 Núm. 1 (2018): (JAN/MAR.2018); 111-126Cadernos Ibero-Americanos de Direito Sanitário; v. 7 n. 1 (2018): (JAN/MAR.2018); 111-1262358-18242317-839610.17566/ciads.v7i1reponame:Cadernos Ibero-Americanos de Direito Sanitário (Online)instname:Fundação Oswaldo Cruz (FIOCRUZ)instacron:FIOCRUZporhttps://www.cadernos.prodisa.fiocruz.br/index.php/cadernos/article/view/441/520Copyright (c) 2018 Cadernos Ibero-Americanos de Direito Sanitáriohttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessOliveira, Luciana Gonzaga2023-04-12T18:27:47Zoai:ojs.cadernos.prodisa.fiocruz.br:article/441Revistahttp://www.cadernos.prodisa.fiocruz.brPUBhttp://www.cadernos.prodisa.fiocruz.br/index.php/cadernos/oaicadernos.direitosanitario@fiocruz.br2358-18242317-8396opendoar:2023-04-12T18:27:47Cadernos Ibero-Americanos de Direito Sanitário (Online) - Fundação Oswaldo Cruz (FIOCRUZ)false |
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Objective: The study analyzed the pedagogical training of the Specialization in Sanitary Law of the School of Government in health - Brasília, in the period from 2006 to 2015. Methodology: The research consisted of an analytical-descriptive, qualitative-quantitative study, based on secondary documentary research. We analyzed the academic reports and the pedagogical evaluation questionnaire, with the graduates. Results: The analyzes showed that there was growth in the search for vacancies in the selective processes, as well as the participation of graduates from both the Law and Health area. Conclusion: It was concluded that the implementation of the course was successful, and that specialization offers relevant contributions for the qualification of health professionals and others interested. |
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