PERFIL E EXPECTATIVAS DOS FORMANDOS EM ADMINISTRAÇÃO DA UNIVERSIDADE REGIONAL DE BLUMENAU – FURB: UMA ANÁLISE DO PERÍODO 2004 E 2005
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2009 |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Linguagens |
Texto Completo: | https://ojsrevista.furb.br/ojs/index.php/linguagens/article/view/848 |
Resumo: | Continued education is considered extremely important in the present context of social, economic, technological and organizational changes, among others. For that reason, it has become imperative to know and understand the characteristics related to continued education found among graduate students from the Business Administration course at Universidade Regional de Blumenau (FURB University). Marketing actions should be based on previous knowledge of potential markets and their needs. Thus, it has been carried out an exploratory and documental research based on reports and surveys applied in 2004, 2005 and 2006 by FURB’s evaluative commission (COMAVI – Comissão de Avaliação Institucional). Apart from the considerations related to continued education, the results also showed graduate students’ profile, their reasons for choosing the Business Administration course and their suggestions for improvements on the curricular structure, teaching methodologies and professors’ qualification. The research revealed, as well, that an average 40% of the students have a partial knowledge of the post graduation courses in the university and another group is not interested in their continued education. |
id |
FURB-7_740708304e5f70555d1e8e2119171235 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.bu.furb.br:article/848 |
network_acronym_str |
FURB-7 |
network_name_str |
Linguagens |
repository_id_str |
|
spelling |
PERFIL E EXPECTATIVAS DOS FORMANDOS EM ADMINISTRAÇÃO DA UNIVERSIDADE REGIONAL DE BLUMENAU – FURB: UMA ANÁLISE DO PERÍODO 2004 E 2005Educação Continuada. Pós-Graduação. Formandos do Curso de Graduação em Administração.Continued education is considered extremely important in the present context of social, economic, technological and organizational changes, among others. For that reason, it has become imperative to know and understand the characteristics related to continued education found among graduate students from the Business Administration course at Universidade Regional de Blumenau (FURB University). Marketing actions should be based on previous knowledge of potential markets and their needs. Thus, it has been carried out an exploratory and documental research based on reports and surveys applied in 2004, 2005 and 2006 by FURB’s evaluative commission (COMAVI – Comissão de Avaliação Institucional). Apart from the considerations related to continued education, the results also showed graduate students’ profile, their reasons for choosing the Business Administration course and their suggestions for improvements on the curricular structure, teaching methodologies and professors’ qualification. The research revealed, as well, that an average 40% of the students have a partial knowledge of the post graduation courses in the university and another group is not interested in their continued education.A educação continuada reveste-se de importância no atual contexto de mudanças sociais, econômicas, tecnologias e organizacionais, entre outras. Conhecer as características dos alunos formandos no curso de graduação em Administração na Universidade Regional de Blumenau (FURB), com relação à educação continuada, tornou-se imperativo. As ações de marketing devem apoiar-se no conhecimento anterior das necessidades dos mercados potenciais. Para tanto foi realizada uma pesquisa exploratória, documental, tendo como base os relatórios e os questionários aplicados pela Comissão de Avaliação Institucional (COMAVI) da FURB, nos anos de 2004, 2005 e 2006. Os resultados apontaram, além das considerações sobre a educação contínua, o perfil dos alunos formandos, as razões para a escolha do curso de graduação em Administração, e as sugestões para melhoria da grade curricular, das metodologias de ensino e da qualificação dos professores. A pesquisa revelou, ainda, que, em média, 40% dos estudantes conhecem apenas em parte os cursos de pós-graduação da FURB e que outro grupo não tem interesse em dar continuidade a sua formação. Fundação Universidade Regional de Blumenau2009-05-22info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://ojsrevista.furb.br/ojs/index.php/linguagens/article/view/84810.7867/1981-9943.2008v2n2p142 - 160Linguagens - Revista de Letras, Artes e Comunicação; v. 2 n. 2 (2008); 142 - 1601981-9943reponame:Linguagensinstname:Universidade Regional de Blumenau (FURB)instacron:FURBporhttps://ojsrevista.furb.br/ojs/index.php/linguagens/article/view/848/918Copyright (c) 2014 Linguagens - Revista de Letras, Artes e Comunicaçãoinfo:eu-repo/semantics/openAccessMeneghelli, Priscila Janes Mondini2010-12-14T22:29:04Zoai:ojs.bu.furb.br:article/848Revistahttp://proxy.furb.br/ojs/index.php/linguagensPUBhttp://proxy.furb.br/ojs/index.php/linguagens/oailinguagens@furb.br||linguagens.revista@gmail.com1981-99431981-9943opendoar:2010-12-14T22:29:04Linguagens - Universidade Regional de Blumenau (FURB)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
PERFIL E EXPECTATIVAS DOS FORMANDOS EM ADMINISTRAÇÃO DA UNIVERSIDADE REGIONAL DE BLUMENAU – FURB: UMA ANÁLISE DO PERÍODO 2004 E 2005 |
title |
PERFIL E EXPECTATIVAS DOS FORMANDOS EM ADMINISTRAÇÃO DA UNIVERSIDADE REGIONAL DE BLUMENAU – FURB: UMA ANÁLISE DO PERÍODO 2004 E 2005 |
spellingShingle |
PERFIL E EXPECTATIVAS DOS FORMANDOS EM ADMINISTRAÇÃO DA UNIVERSIDADE REGIONAL DE BLUMENAU – FURB: UMA ANÁLISE DO PERÍODO 2004 E 2005 Meneghelli, Priscila Janes Mondini Educação Continuada. Pós-Graduação. Formandos do Curso de Graduação em Administração. |
title_short |
PERFIL E EXPECTATIVAS DOS FORMANDOS EM ADMINISTRAÇÃO DA UNIVERSIDADE REGIONAL DE BLUMENAU – FURB: UMA ANÁLISE DO PERÍODO 2004 E 2005 |
title_full |
PERFIL E EXPECTATIVAS DOS FORMANDOS EM ADMINISTRAÇÃO DA UNIVERSIDADE REGIONAL DE BLUMENAU – FURB: UMA ANÁLISE DO PERÍODO 2004 E 2005 |
title_fullStr |
PERFIL E EXPECTATIVAS DOS FORMANDOS EM ADMINISTRAÇÃO DA UNIVERSIDADE REGIONAL DE BLUMENAU – FURB: UMA ANÁLISE DO PERÍODO 2004 E 2005 |
title_full_unstemmed |
PERFIL E EXPECTATIVAS DOS FORMANDOS EM ADMINISTRAÇÃO DA UNIVERSIDADE REGIONAL DE BLUMENAU – FURB: UMA ANÁLISE DO PERÍODO 2004 E 2005 |
title_sort |
PERFIL E EXPECTATIVAS DOS FORMANDOS EM ADMINISTRAÇÃO DA UNIVERSIDADE REGIONAL DE BLUMENAU – FURB: UMA ANÁLISE DO PERÍODO 2004 E 2005 |
author |
Meneghelli, Priscila Janes Mondini |
author_facet |
Meneghelli, Priscila Janes Mondini |
author_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Meneghelli, Priscila Janes Mondini |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Educação Continuada. Pós-Graduação. Formandos do Curso de Graduação em Administração. |
topic |
Educação Continuada. Pós-Graduação. Formandos do Curso de Graduação em Administração. |
description |
Continued education is considered extremely important in the present context of social, economic, technological and organizational changes, among others. For that reason, it has become imperative to know and understand the characteristics related to continued education found among graduate students from the Business Administration course at Universidade Regional de Blumenau (FURB University). Marketing actions should be based on previous knowledge of potential markets and their needs. Thus, it has been carried out an exploratory and documental research based on reports and surveys applied in 2004, 2005 and 2006 by FURB’s evaluative commission (COMAVI – Comissão de Avaliação Institucional). Apart from the considerations related to continued education, the results also showed graduate students’ profile, their reasons for choosing the Business Administration course and their suggestions for improvements on the curricular structure, teaching methodologies and professors’ qualification. The research revealed, as well, that an average 40% of the students have a partial knowledge of the post graduation courses in the university and another group is not interested in their continued education. |
publishDate |
2009 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2009-05-22 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://ojsrevista.furb.br/ojs/index.php/linguagens/article/view/848 10.7867/1981-9943.2008v2n2p142 - 160 |
url |
https://ojsrevista.furb.br/ojs/index.php/linguagens/article/view/848 |
identifier_str_mv |
10.7867/1981-9943.2008v2n2p142 - 160 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://ojsrevista.furb.br/ojs/index.php/linguagens/article/view/848/918 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Copyright (c) 2014 Linguagens - Revista de Letras, Artes e Comunicação info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Copyright (c) 2014 Linguagens - Revista de Letras, Artes e Comunicação |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Fundação Universidade Regional de Blumenau |
publisher.none.fl_str_mv |
Fundação Universidade Regional de Blumenau |
dc.source.none.fl_str_mv |
Linguagens - Revista de Letras, Artes e Comunicação; v. 2 n. 2 (2008); 142 - 160 1981-9943 reponame:Linguagens instname:Universidade Regional de Blumenau (FURB) instacron:FURB |
instname_str |
Universidade Regional de Blumenau (FURB) |
instacron_str |
FURB |
institution |
FURB |
reponame_str |
Linguagens |
collection |
Linguagens |
repository.name.fl_str_mv |
Linguagens - Universidade Regional de Blumenau (FURB) |
repository.mail.fl_str_mv |
linguagens@furb.br||linguagens.revista@gmail.com |
_version_ |
1798945198350270464 |