PERFIL E EXPECTATIVAS DOS FORMANDOS EM ADMINISTRAÇÃO DA UNIVERSIDADE REGIONAL DE BLUMENAU – FURB: UMA ANÁLISE DO PERÍODO 2004 E 2005

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Meneghelli, Priscila Janes Mondini
Data de Publicação: 2009
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Linguagens
Texto Completo: https://ojsrevista.furb.br/ojs/index.php/linguagens/article/view/848
Resumo: Continued education is considered extremely important in the present context of social, economic, technological and organizational changes, among others. For that reason, it has become imperative to know and understand the characteristics related to continued education found among graduate students from the Business Administration course at Universidade Regional de Blumenau (FURB University). Marketing actions should be based on previous knowledge of potential markets and their needs. Thus, it has been carried out an exploratory and documental research based on reports and surveys applied in 2004, 2005 and 2006 by FURB’s evaluative commission (COMAVI – Comissão de Avaliação Institucional). Apart from the considerations related to continued education, the results also showed graduate students’ profile, their reasons for choosing the Business Administration course and their suggestions for improvements on the curricular structure, teaching methodologies and professors’ qualification. The research revealed, as well, that an average 40% of the students have a partial knowledge of the post graduation courses in the university and another group is not interested in their continued education.
id FURB-7_740708304e5f70555d1e8e2119171235
oai_identifier_str oai:ojs.bu.furb.br:article/848
network_acronym_str FURB-7
network_name_str Linguagens
repository_id_str
spelling PERFIL E EXPECTATIVAS DOS FORMANDOS EM ADMINISTRAÇÃO DA UNIVERSIDADE REGIONAL DE BLUMENAU – FURB: UMA ANÁLISE DO PERÍODO 2004 E 2005Educação Continuada. Pós-Graduação. Formandos do Curso de Graduação em Administração.Continued education is considered extremely important in the present context of social, economic, technological and organizational changes, among others. For that reason, it has become imperative to know and understand the characteristics related to continued education found among graduate students from the Business Administration course at Universidade Regional de Blumenau (FURB University). Marketing actions should be based on previous knowledge of potential markets and their needs. Thus, it has been carried out an exploratory and documental research based on reports and surveys applied in 2004, 2005 and 2006 by FURB’s evaluative commission (COMAVI – Comissão de Avaliação Institucional). Apart from the considerations related to continued education, the results also showed graduate students’ profile, their reasons for choosing the Business Administration course and their suggestions for improvements on the curricular structure, teaching methodologies and professors’ qualification. The research revealed, as well, that an average 40% of the students have a partial knowledge of the post graduation courses in the university and another group is not interested in their continued education.A educação continuada reveste-se de importância no atual contexto de mudanças sociais, econômicas, tecnologias e organizacionais, entre outras. Conhecer as características dos alunos formandos no curso de graduação em Administração na Universidade Regional de Blumenau (FURB), com relação à educação continuada, tornou-se imperativo. As ações de marketing devem apoiar-se no conhecimento anterior das necessidades dos mercados potenciais. Para tanto foi realizada uma pesquisa exploratória, documental, tendo como base os relatórios e os questionários aplicados pela Comissão de Avaliação Institucional (COMAVI) da FURB, nos anos de 2004, 2005 e 2006. Os resultados apontaram, além das considerações sobre a educação contínua, o perfil dos alunos formandos, as razões para a escolha do curso de graduação em Administração, e as sugestões para melhoria da grade curricular, das metodologias de ensino e da qualificação dos professores. A pesquisa revelou, ainda, que, em média, 40% dos estudantes conhecem apenas em parte os cursos de pós-graduação da FURB e que outro grupo não tem interesse em dar continuidade a sua formação. Fundação Universidade Regional de Blumenau2009-05-22info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://ojsrevista.furb.br/ojs/index.php/linguagens/article/view/84810.7867/1981-9943.2008v2n2p142 - 160Linguagens - Revista de Letras, Artes e Comunicação; v. 2 n. 2 (2008); 142 - 1601981-9943reponame:Linguagensinstname:Universidade Regional de Blumenau (FURB)instacron:FURBporhttps://ojsrevista.furb.br/ojs/index.php/linguagens/article/view/848/918Copyright (c) 2014 Linguagens - Revista de Letras, Artes e Comunicaçãoinfo:eu-repo/semantics/openAccessMeneghelli, Priscila Janes Mondini2010-12-14T22:29:04Zoai:ojs.bu.furb.br:article/848Revistahttp://proxy.furb.br/ojs/index.php/linguagensPUBhttp://proxy.furb.br/ojs/index.php/linguagens/oailinguagens@furb.br||linguagens.revista@gmail.com1981-99431981-9943opendoar:2010-12-14T22:29:04Linguagens - Universidade Regional de Blumenau (FURB)false
dc.title.none.fl_str_mv PERFIL E EXPECTATIVAS DOS FORMANDOS EM ADMINISTRAÇÃO DA UNIVERSIDADE REGIONAL DE BLUMENAU – FURB: UMA ANÁLISE DO PERÍODO 2004 E 2005
title PERFIL E EXPECTATIVAS DOS FORMANDOS EM ADMINISTRAÇÃO DA UNIVERSIDADE REGIONAL DE BLUMENAU – FURB: UMA ANÁLISE DO PERÍODO 2004 E 2005
spellingShingle PERFIL E EXPECTATIVAS DOS FORMANDOS EM ADMINISTRAÇÃO DA UNIVERSIDADE REGIONAL DE BLUMENAU – FURB: UMA ANÁLISE DO PERÍODO 2004 E 2005
Meneghelli, Priscila Janes Mondini
Educação Continuada. Pós-Graduação. Formandos do Curso de Graduação em Administração.
title_short PERFIL E EXPECTATIVAS DOS FORMANDOS EM ADMINISTRAÇÃO DA UNIVERSIDADE REGIONAL DE BLUMENAU – FURB: UMA ANÁLISE DO PERÍODO 2004 E 2005
title_full PERFIL E EXPECTATIVAS DOS FORMANDOS EM ADMINISTRAÇÃO DA UNIVERSIDADE REGIONAL DE BLUMENAU – FURB: UMA ANÁLISE DO PERÍODO 2004 E 2005
title_fullStr PERFIL E EXPECTATIVAS DOS FORMANDOS EM ADMINISTRAÇÃO DA UNIVERSIDADE REGIONAL DE BLUMENAU – FURB: UMA ANÁLISE DO PERÍODO 2004 E 2005
title_full_unstemmed PERFIL E EXPECTATIVAS DOS FORMANDOS EM ADMINISTRAÇÃO DA UNIVERSIDADE REGIONAL DE BLUMENAU – FURB: UMA ANÁLISE DO PERÍODO 2004 E 2005
title_sort PERFIL E EXPECTATIVAS DOS FORMANDOS EM ADMINISTRAÇÃO DA UNIVERSIDADE REGIONAL DE BLUMENAU – FURB: UMA ANÁLISE DO PERÍODO 2004 E 2005
author Meneghelli, Priscila Janes Mondini
author_facet Meneghelli, Priscila Janes Mondini
author_role author
dc.contributor.author.fl_str_mv Meneghelli, Priscila Janes Mondini
dc.subject.por.fl_str_mv Educação Continuada. Pós-Graduação. Formandos do Curso de Graduação em Administração.
topic Educação Continuada. Pós-Graduação. Formandos do Curso de Graduação em Administração.
description Continued education is considered extremely important in the present context of social, economic, technological and organizational changes, among others. For that reason, it has become imperative to know and understand the characteristics related to continued education found among graduate students from the Business Administration course at Universidade Regional de Blumenau (FURB University). Marketing actions should be based on previous knowledge of potential markets and their needs. Thus, it has been carried out an exploratory and documental research based on reports and surveys applied in 2004, 2005 and 2006 by FURB’s evaluative commission (COMAVI – Comissão de Avaliação Institucional). Apart from the considerations related to continued education, the results also showed graduate students’ profile, their reasons for choosing the Business Administration course and their suggestions for improvements on the curricular structure, teaching methodologies and professors’ qualification. The research revealed, as well, that an average 40% of the students have a partial knowledge of the post graduation courses in the university and another group is not interested in their continued education.
publishDate 2009
dc.date.none.fl_str_mv 2009-05-22
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://ojsrevista.furb.br/ojs/index.php/linguagens/article/view/848
10.7867/1981-9943.2008v2n2p142 - 160
url https://ojsrevista.furb.br/ojs/index.php/linguagens/article/view/848
identifier_str_mv 10.7867/1981-9943.2008v2n2p142 - 160
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://ojsrevista.furb.br/ojs/index.php/linguagens/article/view/848/918
dc.rights.driver.fl_str_mv Copyright (c) 2014 Linguagens - Revista de Letras, Artes e Comunicação
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Copyright (c) 2014 Linguagens - Revista de Letras, Artes e Comunicação
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Fundação Universidade Regional de Blumenau
publisher.none.fl_str_mv Fundação Universidade Regional de Blumenau
dc.source.none.fl_str_mv Linguagens - Revista de Letras, Artes e Comunicação; v. 2 n. 2 (2008); 142 - 160
1981-9943
reponame:Linguagens
instname:Universidade Regional de Blumenau (FURB)
instacron:FURB
instname_str Universidade Regional de Blumenau (FURB)
instacron_str FURB
institution FURB
reponame_str Linguagens
collection Linguagens
repository.name.fl_str_mv Linguagens - Universidade Regional de Blumenau (FURB)
repository.mail.fl_str_mv linguagens@furb.br||linguagens.revista@gmail.com
_version_ 1798945198350270464