Education free of censorship

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Negalho, Renata Borges
Data de Publicação: 2010
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Revista Didática Sistêmica
Texto Completo: https://periodicos.furg.br/redsis/article/view/1164
Resumo: This work aims to make links between the contemporary Brazilian political scenario in contrast with accurate analysis of political military period dated from the year of 1964 until the promulgation of the act institutional n 5th The car chief for the exhibition will be the use of an interview in the magazine Veja (year 2005) that impresa back on itself: education. It is intended to draw an imaginary line of social development policies and achievements obtained through popular uprisings, and the opening to democracy, which is acting on political and social segments meanders at the moment.
id FURG-12_32956fe96a8bde8ede09c4b9f5a67785
oai_identifier_str oai:periodicos.furg.br:article/1164
network_acronym_str FURG-12
network_name_str Revista Didática Sistêmica
repository_id_str
spelling Education free of censorshipEducação livre de censurasRegime militar. Ditadura. Democracia. EducaçãoThis work aims to make links between the contemporary Brazilian political scenario in contrast with accurate analysis of political military period dated from the year of 1964 until the promulgation of the act institutional n 5th The car chief for the exhibition will be the use of an interview in the magazine Veja (year 2005) that impresa back on itself: education. It is intended to draw an imaginary line of social development policies and achievements obtained through popular uprisings, and the opening to democracy, which is acting on political and social segments meanders at the moment.O presente trabalho visa fazer articulação entre o cenário político brasileiro contemporâneo em contraponto com acurada análise política do período militar datado a partir do ano de 1964 até a promulgação do ato institucional n 5. O carro chefe para a exposição será a utilização de uma reportagem impresa na revista Veja (ano 2005) que traz em seu bojo: a educação. Pretende-se traçar uma linha imaginária da evolução social e conquistas políticas obtidas através de levantes populares, e a abertura para a democracia, que se faz atuar nos meandros políticos e segmentos sociais no momento atual.Lepidus2010-03-09info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionArtigo avaliado pelos Paresapplication/pdfhttps://periodicos.furg.br/redsis/article/view/1164Revista Didática Sistêmica; v. 9 (2009); 49-701809-3108reponame:Revista Didática Sistêmicainstname:Universidade Federal do Rio Grande (FURG)instacron:FURGporhttps://periodicos.furg.br/redsis/article/view/1164/461Copyright (c) 2014 Revista Didática Sistêmicainfo:eu-repo/semantics/openAccessNegalho, Renata Borges2018-11-08T18:45:51Zoai:periodicos.furg.br:article/1164Revistahttps://periodicos.furg.br/redsisPUBhttps://periodicos.furg.br/redsis/oairevdidaticasistemica@furg.br || angelabersch@gmail.com1809-31081809-3108opendoar:2018-11-08T18:45:51Revista Didática Sistêmica - Universidade Federal do Rio Grande (FURG)false
dc.title.none.fl_str_mv Education free of censorship
Educação livre de censuras
title Education free of censorship
spellingShingle Education free of censorship
Negalho, Renata Borges
Regime militar. Ditadura. Democracia. Educação
title_short Education free of censorship
title_full Education free of censorship
title_fullStr Education free of censorship
title_full_unstemmed Education free of censorship
title_sort Education free of censorship
author Negalho, Renata Borges
author_facet Negalho, Renata Borges
author_role author
dc.contributor.author.fl_str_mv Negalho, Renata Borges
dc.subject.por.fl_str_mv Regime militar. Ditadura. Democracia. Educação
topic Regime militar. Ditadura. Democracia. Educação
description This work aims to make links between the contemporary Brazilian political scenario in contrast with accurate analysis of political military period dated from the year of 1964 until the promulgation of the act institutional n 5th The car chief for the exhibition will be the use of an interview in the magazine Veja (year 2005) that impresa back on itself: education. It is intended to draw an imaginary line of social development policies and achievements obtained through popular uprisings, and the opening to democracy, which is acting on political and social segments meanders at the moment.
publishDate 2010
dc.date.none.fl_str_mv 2010-03-09
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
Artigo avaliado pelos Pares
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://periodicos.furg.br/redsis/article/view/1164
url https://periodicos.furg.br/redsis/article/view/1164
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://periodicos.furg.br/redsis/article/view/1164/461
dc.rights.driver.fl_str_mv Copyright (c) 2014 Revista Didática Sistêmica
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Copyright (c) 2014 Revista Didática Sistêmica
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Lepidus
publisher.none.fl_str_mv Lepidus
dc.source.none.fl_str_mv Revista Didática Sistêmica; v. 9 (2009); 49-70
1809-3108
reponame:Revista Didática Sistêmica
instname:Universidade Federal do Rio Grande (FURG)
instacron:FURG
instname_str Universidade Federal do Rio Grande (FURG)
instacron_str FURG
institution FURG
reponame_str Revista Didática Sistêmica
collection Revista Didática Sistêmica
repository.name.fl_str_mv Revista Didática Sistêmica - Universidade Federal do Rio Grande (FURG)
repository.mail.fl_str_mv revdidaticasistemica@furg.br || angelabersch@gmail.com
_version_ 1797041939057475584