Education free of censorship
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2010 |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Revista Didática Sistêmica |
Texto Completo: | https://periodicos.furg.br/redsis/article/view/1164 |
Resumo: | This work aims to make links between the contemporary Brazilian political scenario in contrast with accurate analysis of political military period dated from the year of 1964 until the promulgation of the act institutional n 5th The car chief for the exhibition will be the use of an interview in the magazine Veja (year 2005) that impresa back on itself: education. It is intended to draw an imaginary line of social development policies and achievements obtained through popular uprisings, and the opening to democracy, which is acting on political and social segments meanders at the moment. |
id |
FURG-12_32956fe96a8bde8ede09c4b9f5a67785 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:periodicos.furg.br:article/1164 |
network_acronym_str |
FURG-12 |
network_name_str |
Revista Didática Sistêmica |
repository_id_str |
|
spelling |
Education free of censorshipEducação livre de censurasRegime militar. Ditadura. Democracia. EducaçãoThis work aims to make links between the contemporary Brazilian political scenario in contrast with accurate analysis of political military period dated from the year of 1964 until the promulgation of the act institutional n 5th The car chief for the exhibition will be the use of an interview in the magazine Veja (year 2005) that impresa back on itself: education. It is intended to draw an imaginary line of social development policies and achievements obtained through popular uprisings, and the opening to democracy, which is acting on political and social segments meanders at the moment.O presente trabalho visa fazer articulação entre o cenário político brasileiro contemporâneo em contraponto com acurada análise política do período militar datado a partir do ano de 1964 até a promulgação do ato institucional n 5. O carro chefe para a exposição será a utilização de uma reportagem impresa na revista Veja (ano 2005) que traz em seu bojo: a educação. Pretende-se traçar uma linha imaginária da evolução social e conquistas políticas obtidas através de levantes populares, e a abertura para a democracia, que se faz atuar nos meandros políticos e segmentos sociais no momento atual.Lepidus2010-03-09info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionArtigo avaliado pelos Paresapplication/pdfhttps://periodicos.furg.br/redsis/article/view/1164Revista Didática Sistêmica; v. 9 (2009); 49-701809-3108reponame:Revista Didática Sistêmicainstname:Universidade Federal do Rio Grande (FURG)instacron:FURGporhttps://periodicos.furg.br/redsis/article/view/1164/461Copyright (c) 2014 Revista Didática Sistêmicainfo:eu-repo/semantics/openAccessNegalho, Renata Borges2018-11-08T18:45:51Zoai:periodicos.furg.br:article/1164Revistahttps://periodicos.furg.br/redsisPUBhttps://periodicos.furg.br/redsis/oairevdidaticasistemica@furg.br || angelabersch@gmail.com1809-31081809-3108opendoar:2018-11-08T18:45:51Revista Didática Sistêmica - Universidade Federal do Rio Grande (FURG)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
Education free of censorship Educação livre de censuras |
title |
Education free of censorship |
spellingShingle |
Education free of censorship Negalho, Renata Borges Regime militar. Ditadura. Democracia. Educação |
title_short |
Education free of censorship |
title_full |
Education free of censorship |
title_fullStr |
Education free of censorship |
title_full_unstemmed |
Education free of censorship |
title_sort |
Education free of censorship |
author |
Negalho, Renata Borges |
author_facet |
Negalho, Renata Borges |
author_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Negalho, Renata Borges |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Regime militar. Ditadura. Democracia. Educação |
topic |
Regime militar. Ditadura. Democracia. Educação |
description |
This work aims to make links between the contemporary Brazilian political scenario in contrast with accurate analysis of political military period dated from the year of 1964 until the promulgation of the act institutional n 5th The car chief for the exhibition will be the use of an interview in the magazine Veja (year 2005) that impresa back on itself: education. It is intended to draw an imaginary line of social development policies and achievements obtained through popular uprisings, and the opening to democracy, which is acting on political and social segments meanders at the moment. |
publishDate |
2010 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2010-03-09 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion Artigo avaliado pelos Pares |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://periodicos.furg.br/redsis/article/view/1164 |
url |
https://periodicos.furg.br/redsis/article/view/1164 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://periodicos.furg.br/redsis/article/view/1164/461 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Copyright (c) 2014 Revista Didática Sistêmica info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Copyright (c) 2014 Revista Didática Sistêmica |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Lepidus |
publisher.none.fl_str_mv |
Lepidus |
dc.source.none.fl_str_mv |
Revista Didática Sistêmica; v. 9 (2009); 49-70 1809-3108 reponame:Revista Didática Sistêmica instname:Universidade Federal do Rio Grande (FURG) instacron:FURG |
instname_str |
Universidade Federal do Rio Grande (FURG) |
instacron_str |
FURG |
institution |
FURG |
reponame_str |
Revista Didática Sistêmica |
collection |
Revista Didática Sistêmica |
repository.name.fl_str_mv |
Revista Didática Sistêmica - Universidade Federal do Rio Grande (FURG) |
repository.mail.fl_str_mv |
revdidaticasistemica@furg.br || angelabersch@gmail.com |
_version_ |
1797041939057475584 |