Advantages and disadvantages of techniques for preparing materials for practical lessons morphology
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Data de Publicação: | 2011 |
Outros Autores: | , , , , |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Revista Didática Sistêmica |
Texto Completo: | https://periodicos.furg.br/redsis/article/view/2237 |
Resumo: | The practical classes help in the process of interaction and development of scientific concepts, allowing students to learn to approach their world objectivelyand develop solutions to complex problems. This is accomplished through student participation in educational activities as a strategy for motivating learning. The use of technical and anatomical specimens to the appropriate motivational strategy for the construction of knowledge. There are several conservation techniques such asanatomical parts glicerinização, maceration, diaphanization, plastination,angiotécnica, neurotécnica and modeling techniques. This work seeks to supportthe choice of technique used for storage, displaying advantages anddisadvantages for use in the laboratory. |
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Advantages and disadvantages of techniques for preparing materials for practical lessons morphologyVantagens e desvantagens das técnicas de preparação de materiais didáticos para as aulas práticas de morfologiaEnsinoaprendizagemconservaçãoanatomia.The practical classes help in the process of interaction and development of scientific concepts, allowing students to learn to approach their world objectivelyand develop solutions to complex problems. This is accomplished through student participation in educational activities as a strategy for motivating learning. The use of technical and anatomical specimens to the appropriate motivational strategy for the construction of knowledge. There are several conservation techniques such asanatomical parts glicerinização, maceration, diaphanization, plastination,angiotécnica, neurotécnica and modeling techniques. This work seeks to supportthe choice of technique used for storage, displaying advantages anddisadvantages for use in the laboratory.As aulas práticas ajudam no processo de interação e desenvolvimento de conceitos científicos, permitindo que estudantes aprendam abordar objetivamente seu mundo e desenvolver soluções para problemas complexos. Isto é realizado através da participação de alunos em atividades educativas de ensino como estratégia motivadora. A utilização de técnicas e de peças anatômicas adequa-se à estratégia motivadora para a construção do conhecimento. Existem diversas técnicas de conservação de peças anatômicas como glicerinização, maceração, diafanização, plastinação, angiotécnica, neurotécnica e técnicas de modelagem . Esse trabalho visa auxiliar a escolha da técnica de conservação utilizada, exibindo vantagens e desvantagens para serem utilizadas em laboratório.Lepidus2011-12-29info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionArtigo avaliado pelos Paresapplication/pdfapplication/mswordhttps://periodicos.furg.br/redsis/article/view/2237Revista Didática Sistêmica; v. 13 n. 2 (2011); 24-411809-3108reponame:Revista Didática Sistêmicainstname:Universidade Federal do Rio Grande (FURG)instacron:FURGporhttps://periodicos.furg.br/redsis/article/view/2237/1297https://periodicos.furg.br/redsis/article/view/2237/7984Copyright (c) 2014 Revista Didática Sistêmicainfo:eu-repo/semantics/openAccessSilva, Rayana Kallyne Arruda daMaria do Ó, CleopatraBrito, Vitor CaiaffoOliveira, Belisa Duarte Ribeiro deCosta, Érika Maria AsevedoMoura, Geraldo Jorge Barbosa de2018-11-08T18:43:14Zoai:periodicos.furg.br:article/2237Revistahttps://periodicos.furg.br/redsisPUBhttps://periodicos.furg.br/redsis/oairevdidaticasistemica@furg.br || angelabersch@gmail.com1809-31081809-3108opendoar:2018-11-08T18:43:14Revista Didática Sistêmica - Universidade Federal do Rio Grande (FURG)false |
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