Um espaço de adequação infantil: o Patronato Agrícola Visconde da Graça

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Vicente, Magda de Abreu
Data de Publicação: 2010
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Revista Didática Sistêmica
Texto Completo: https://periodicos.furg.br/redsis/article/view/1324
Resumo: The present work is part of the formulation of the master's degree project in process, in the line of research of History of the Education of College of Education of the Federal University of Pelotas under orientation of Profª Drª Giana Lange do Amaral. This research intends to draw the students' profile that they went to the Patronato Agrícola Visconde da Graça, today, Conjunto Agrotécnico Visconde da Graça in the period of 1923 (his creation) up to 1934 (when it passed to Aprendizado Agrícola Visconde da Graça to be denominated) in the city of Pelotas-RS. It is also intention of this study to visualize the daily relationships established inside of the school atmosphere in a pretension of understanding the "pedagogy of interning". The sources used for this study will be the students' records, the annual correspondences, the annual reports, interviews and pictures.
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spelling Um espaço de adequação infantil: o Patronato Agrícola Visconde da GraçaPatronato. Ensino Agrícola. Internato (internar) e conformação de mão-de-obra.The present work is part of the formulation of the master's degree project in process, in the line of research of History of the Education of College of Education of the Federal University of Pelotas under orientation of Profª Drª Giana Lange do Amaral. This research intends to draw the students' profile that they went to the Patronato Agrícola Visconde da Graça, today, Conjunto Agrotécnico Visconde da Graça in the period of 1923 (his creation) up to 1934 (when it passed to Aprendizado Agrícola Visconde da Graça to be denominated) in the city of Pelotas-RS. It is also intention of this study to visualize the daily relationships established inside of the school atmosphere in a pretension of understanding the "pedagogy of interning". The sources used for this study will be the students' records, the annual correspondences, the annual reports, interviews and pictures.O presente trabalho faz parte da formulação do projeto de mestrado em andamento, na linha de pesquisa de História da Educação da Faculdade de Educação da Universidade Federal de Pelotas sob orientação da Profª Drª Giana Lange do Amaral. Esta pesquisa pretende traçar o perfil dos alunos que se dirigiam ao Patronato Agrícola Visconde da Graça, hoje, Conjunto Agrotécnico Visconde da Graça no período de 1923 (sua criação) até 1934 (quando passou a ser denominado Aprendizado Agrícola Visconde da Graça) na cidade de Pelotas-RS. Também é intenção deste estudo visualizar as relações cotidianas estabelecidas dentro do ambiente escolar numa pretensão de entender a “pedagogia do internar”. As fontes utilizadas para este estudo serão as fichas dos alunos, as correspondências anuais, os relatórios anuais, entrevistas e fotografias.Lepidus2010-04-06info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionArtigo avaliado pelos Paresapplication/pdfhttps://periodicos.furg.br/redsis/article/view/1324Revista Didática Sistêmica; v. 8 (2008); 212-2251809-3108reponame:Revista Didática Sistêmicainstname:Universidade Federal do Rio Grande (FURG)instacron:FURGporhttps://periodicos.furg.br/redsis/article/view/1324/608Copyright (c) 2014 Revista Didática Sistêmicainfo:eu-repo/semantics/openAccessVicente, Magda de Abreu2018-11-08T19:02:23Zoai:periodicos.furg.br:article/1324Revistahttps://periodicos.furg.br/redsisPUBhttps://periodicos.furg.br/redsis/oairevdidaticasistemica@furg.br || angelabersch@gmail.com1809-31081809-3108opendoar:2018-11-08T19:02:23Revista Didática Sistêmica - Universidade Federal do Rio Grande (FURG)false
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