A psicopedagogia nas concepções de uma Educação Ambiental crítica, transformadora e emancipatória
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2010 |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Revista Didática Sistêmica |
Texto Completo: | https://periodicos.furg.br/redsis/article/view/1256 |
Resumo: | This article approaches the importance of the significant learning in the contemporary society and as educators and psychology and pedagogy professionals will be able to contribute to make possible the development of the creativity and the collective construction of the knowledge. We intended to show the importance of the creativity for the construction of the criticity and the autonomy for the individual aiming at transformations in the social relations and the relations with the environment. The importance of psychology and pedagogy in the conceptions of a critical, transforming and emancipator Education is approached in a critical way for the development of citizens capable to interpose in the reality in a conscientious way. |
id |
FURG-12_e7c715f0e309f3606d910d6d97c2782e |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:periodicos.furg.br:article/1256 |
network_acronym_str |
FURG-12 |
network_name_str |
Revista Didática Sistêmica |
repository_id_str |
|
spelling |
A psicopedagogia nas concepções de uma Educação Ambiental crítica, transformadora e emancipatóriaPsicopedagogia. Educação Ambiental. Criatividade e autonomia.This article approaches the importance of the significant learning in the contemporary society and as educators and psychology and pedagogy professionals will be able to contribute to make possible the development of the creativity and the collective construction of the knowledge. We intended to show the importance of the creativity for the construction of the criticity and the autonomy for the individual aiming at transformations in the social relations and the relations with the environment. The importance of psychology and pedagogy in the conceptions of a critical, transforming and emancipator Education is approached in a critical way for the development of citizens capable to interpose in the reality in a conscientious way.Este artigo aborda a importância da aprendizagem significativa na sociedade contemporânea e como educadores e psicopedagogos poderão contribuir para viabilizar o desenvolvimento da criatividade e a construção coletiva do conhecimento. Procurouse mostrar a importância da criatividade para a construção da criticidade e da autonomia para o indivíduo visando transformações nas relações sociais e nas relações com o meio ambiente. Aborda-se de maneira crítica a importância de uma psicopedagogia nas concepções de uma Educação Ambiental crítica, transformadora e emancipatória para o desenvolvimento de cidadãos capazes de intervir de forma consciente na realidade.Lepidus2010-03-30info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionArtigo avaliado pelos Paresapplication/pdfhttps://periodicos.furg.br/redsis/article/view/1256Revista Didática Sistêmica; v. 7 (2008); 63-721809-3108reponame:Revista Didática Sistêmicainstname:Universidade Federal do Rio Grande (FURG)instacron:FURGporhttps://periodicos.furg.br/redsis/article/view/1256/551Copyright (c) 2014 Revista Didática Sistêmicainfo:eu-repo/semantics/openAccessPagel, Thais Guma2018-11-08T19:02:37Zoai:periodicos.furg.br:article/1256Revistahttps://periodicos.furg.br/redsisPUBhttps://periodicos.furg.br/redsis/oairevdidaticasistemica@furg.br || angelabersch@gmail.com1809-31081809-3108opendoar:2018-11-08T19:02:37Revista Didática Sistêmica - Universidade Federal do Rio Grande (FURG)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
A psicopedagogia nas concepções de uma Educação Ambiental crítica, transformadora e emancipatória |
title |
A psicopedagogia nas concepções de uma Educação Ambiental crítica, transformadora e emancipatória |
spellingShingle |
A psicopedagogia nas concepções de uma Educação Ambiental crítica, transformadora e emancipatória Pagel, Thais Guma Psicopedagogia. Educação Ambiental. Criatividade e autonomia. |
title_short |
A psicopedagogia nas concepções de uma Educação Ambiental crítica, transformadora e emancipatória |
title_full |
A psicopedagogia nas concepções de uma Educação Ambiental crítica, transformadora e emancipatória |
title_fullStr |
A psicopedagogia nas concepções de uma Educação Ambiental crítica, transformadora e emancipatória |
title_full_unstemmed |
A psicopedagogia nas concepções de uma Educação Ambiental crítica, transformadora e emancipatória |
title_sort |
A psicopedagogia nas concepções de uma Educação Ambiental crítica, transformadora e emancipatória |
author |
Pagel, Thais Guma |
author_facet |
Pagel, Thais Guma |
author_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Pagel, Thais Guma |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Psicopedagogia. Educação Ambiental. Criatividade e autonomia. |
topic |
Psicopedagogia. Educação Ambiental. Criatividade e autonomia. |
description |
This article approaches the importance of the significant learning in the contemporary society and as educators and psychology and pedagogy professionals will be able to contribute to make possible the development of the creativity and the collective construction of the knowledge. We intended to show the importance of the creativity for the construction of the criticity and the autonomy for the individual aiming at transformations in the social relations and the relations with the environment. The importance of psychology and pedagogy in the conceptions of a critical, transforming and emancipator Education is approached in a critical way for the development of citizens capable to interpose in the reality in a conscientious way. |
publishDate |
2010 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2010-03-30 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion Artigo avaliado pelos Pares |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://periodicos.furg.br/redsis/article/view/1256 |
url |
https://periodicos.furg.br/redsis/article/view/1256 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://periodicos.furg.br/redsis/article/view/1256/551 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Copyright (c) 2014 Revista Didática Sistêmica info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Copyright (c) 2014 Revista Didática Sistêmica |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Lepidus |
publisher.none.fl_str_mv |
Lepidus |
dc.source.none.fl_str_mv |
Revista Didática Sistêmica; v. 7 (2008); 63-72 1809-3108 reponame:Revista Didática Sistêmica instname:Universidade Federal do Rio Grande (FURG) instacron:FURG |
instname_str |
Universidade Federal do Rio Grande (FURG) |
instacron_str |
FURG |
institution |
FURG |
reponame_str |
Revista Didática Sistêmica |
collection |
Revista Didática Sistêmica |
repository.name.fl_str_mv |
Revista Didática Sistêmica - Universidade Federal do Rio Grande (FURG) |
repository.mail.fl_str_mv |
revdidaticasistemica@furg.br || angelabersch@gmail.com |
_version_ |
1797041939488440320 |