A psicopedagogia nas concepções de uma Educação Ambiental crítica, transformadora e emancipatória

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Pagel, Thais Guma
Data de Publicação: 2010
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Revista Didática Sistêmica
Texto Completo: https://periodicos.furg.br/redsis/article/view/1256
Resumo: This article approaches the importance of the significant learning in the contemporary society and as educators and psychology and pedagogy professionals will be able to contribute to make possible the development of the creativity and the collective construction of the knowledge. We intended to show the importance of the creativity for the construction of the criticity and the autonomy for the individual aiming at transformations in the social relations and the relations with the environment. The importance of psychology and pedagogy in the conceptions of a critical, transforming and emancipator Education is approached in a critical way for the development of citizens capable to interpose in the reality in a conscientious way.
id FURG-12_e7c715f0e309f3606d910d6d97c2782e
oai_identifier_str oai:periodicos.furg.br:article/1256
network_acronym_str FURG-12
network_name_str Revista Didática Sistêmica
repository_id_str
spelling A psicopedagogia nas concepções de uma Educação Ambiental crítica, transformadora e emancipatóriaPsicopedagogia. Educação Ambiental. Criatividade e autonomia.This article approaches the importance of the significant learning in the contemporary society and as educators and psychology and pedagogy professionals will be able to contribute to make possible the development of the creativity and the collective construction of the knowledge. We intended to show the importance of the creativity for the construction of the criticity and the autonomy for the individual aiming at transformations in the social relations and the relations with the environment. The importance of psychology and pedagogy in the conceptions of a critical, transforming and emancipator Education is approached in a critical way for the development of citizens capable to interpose in the reality in a conscientious way.Este artigo aborda a importância da aprendizagem significativa na sociedade contemporânea e como educadores e psicopedagogos poderão contribuir para viabilizar o desenvolvimento da criatividade e a construção coletiva do conhecimento. Procurouse mostrar a importância da criatividade para a construção da criticidade e da autonomia para o indivíduo visando transformações nas relações sociais e nas relações com o meio ambiente. Aborda-se de maneira crítica a importância de uma psicopedagogia nas concepções de uma Educação Ambiental crítica, transformadora e emancipatória para o desenvolvimento de cidadãos capazes de intervir de forma consciente na realidade.Lepidus2010-03-30info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionArtigo avaliado pelos Paresapplication/pdfhttps://periodicos.furg.br/redsis/article/view/1256Revista Didática Sistêmica; v. 7 (2008); 63-721809-3108reponame:Revista Didática Sistêmicainstname:Universidade Federal do Rio Grande (FURG)instacron:FURGporhttps://periodicos.furg.br/redsis/article/view/1256/551Copyright (c) 2014 Revista Didática Sistêmicainfo:eu-repo/semantics/openAccessPagel, Thais Guma2018-11-08T19:02:37Zoai:periodicos.furg.br:article/1256Revistahttps://periodicos.furg.br/redsisPUBhttps://periodicos.furg.br/redsis/oairevdidaticasistemica@furg.br || angelabersch@gmail.com1809-31081809-3108opendoar:2018-11-08T19:02:37Revista Didática Sistêmica - Universidade Federal do Rio Grande (FURG)false
dc.title.none.fl_str_mv A psicopedagogia nas concepções de uma Educação Ambiental crítica, transformadora e emancipatória
title A psicopedagogia nas concepções de uma Educação Ambiental crítica, transformadora e emancipatória
spellingShingle A psicopedagogia nas concepções de uma Educação Ambiental crítica, transformadora e emancipatória
Pagel, Thais Guma
Psicopedagogia. Educação Ambiental. Criatividade e autonomia.
title_short A psicopedagogia nas concepções de uma Educação Ambiental crítica, transformadora e emancipatória
title_full A psicopedagogia nas concepções de uma Educação Ambiental crítica, transformadora e emancipatória
title_fullStr A psicopedagogia nas concepções de uma Educação Ambiental crítica, transformadora e emancipatória
title_full_unstemmed A psicopedagogia nas concepções de uma Educação Ambiental crítica, transformadora e emancipatória
title_sort A psicopedagogia nas concepções de uma Educação Ambiental crítica, transformadora e emancipatória
author Pagel, Thais Guma
author_facet Pagel, Thais Guma
author_role author
dc.contributor.author.fl_str_mv Pagel, Thais Guma
dc.subject.por.fl_str_mv Psicopedagogia. Educação Ambiental. Criatividade e autonomia.
topic Psicopedagogia. Educação Ambiental. Criatividade e autonomia.
description This article approaches the importance of the significant learning in the contemporary society and as educators and psychology and pedagogy professionals will be able to contribute to make possible the development of the creativity and the collective construction of the knowledge. We intended to show the importance of the creativity for the construction of the criticity and the autonomy for the individual aiming at transformations in the social relations and the relations with the environment. The importance of psychology and pedagogy in the conceptions of a critical, transforming and emancipator Education is approached in a critical way for the development of citizens capable to interpose in the reality in a conscientious way.
publishDate 2010
dc.date.none.fl_str_mv 2010-03-30
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
Artigo avaliado pelos Pares
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://periodicos.furg.br/redsis/article/view/1256
url https://periodicos.furg.br/redsis/article/view/1256
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://periodicos.furg.br/redsis/article/view/1256/551
dc.rights.driver.fl_str_mv Copyright (c) 2014 Revista Didática Sistêmica
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Copyright (c) 2014 Revista Didática Sistêmica
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Lepidus
publisher.none.fl_str_mv Lepidus
dc.source.none.fl_str_mv Revista Didática Sistêmica; v. 7 (2008); 63-72
1809-3108
reponame:Revista Didática Sistêmica
instname:Universidade Federal do Rio Grande (FURG)
instacron:FURG
instname_str Universidade Federal do Rio Grande (FURG)
instacron_str FURG
institution FURG
reponame_str Revista Didática Sistêmica
collection Revista Didática Sistêmica
repository.name.fl_str_mv Revista Didática Sistêmica - Universidade Federal do Rio Grande (FURG)
repository.mail.fl_str_mv revdidaticasistemica@furg.br || angelabersch@gmail.com
_version_ 1797041939488440320