POLITICS, CONCEPTIONS AND ACTION OF EXTENSION IN THE BRAZILIAN SUPERIOR EDUCATION

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Tauchen, Gionara
Data de Publicação: 2013
Outros Autores: Monteiro, Maria Cecília Madruga, Viero, Tatiane Vedoin
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Momento (Rio Grande. Online)
Texto Completo: https://periodicos.furg.br/momento/article/view/2390
Resumo: This study examines the concepts and extension policies in Brazil and investigates the impacts of the University Extension Program(PROEXT) for the institutionalization of university extension. The research characterized as qualitative, document type, helded by the Content Analysis. We analyzed legislation concerning higher education and the projects and programs submitted to PROEXT in 2009 and 2010 editions. The results show the close approach of outreach activities with teaching activities, higher expression in Line Focus Education, Social Development and Health and great emphasis on the qualification of teachers who work in the educational system.
id FURG-2_e7e3e9ad07a03c6bc4afa2537e611097
oai_identifier_str oai:ojs.periodicos.furg.br:article/2390
network_acronym_str FURG-2
network_name_str Momento (Rio Grande. Online)
repository_id_str
spelling POLITICS, CONCEPTIONS AND ACTION OF EXTENSION IN THE BRAZILIAN SUPERIOR EDUCATIONPolíticas, concepções e ações de extensão na educação superior brasileiraUniversidade. Extensão. EducaçãoThis study examines the concepts and extension policies in Brazil and investigates the impacts of the University Extension Program(PROEXT) for the institutionalization of university extension. The research characterized as qualitative, document type, helded by the Content Analysis. We analyzed legislation concerning higher education and the projects and programs submitted to PROEXT in 2009 and 2010 editions. The results show the close approach of outreach activities with teaching activities, higher expression in Line Focus Education, Social Development and Health and great emphasis on the qualification of teachers who work in the educational system.O presente estudo analisa as concepções e políticas de extensão no Brasil e investiga os impactos do Programa de Extensão Universitária (ProExt) para a institucionalização da extensão universitária. A pesquisa caracteriza-se como qualitativa, do tipo documental, realizada por meio da Análise de Conteúdo. Foram analisadas legislações referentes à Educação Superior e os projetos e programas submetidos ao ProExt nas edições de 2009 e 2010. Os resultados expressam grande aproximação das atividades de extensão com as atividades de ensino, maior expressividade na Linha Temática Educação, Desenvolvimento Social e Saúde e grande ênfase à qualificação de professores que atuam no sistema educacional.Universidade Federal do Rio Grande2013-07-13info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfapplication/vnd.openxmlformats-officedocument.wordprocessingml.documenthttps://periodicos.furg.br/momento/article/view/2390Momento - Diálogos em Educação; Vol. 21 No. 1 (2012); 9Momento - Diálogos em Educação; v. 21 n. 1 (2012); 92316-3100reponame:Momento (Rio Grande. Online)instname:Universidade Federal do Rio Grande (FURG)instacron:FURGporhttps://periodicos.furg.br/momento/article/view/2390/2193https://periodicos.furg.br/momento/article/view/2390/7989Copyright (c) 2014 Momento - Diálogos em Educaçãoinfo:eu-repo/semantics/openAccessTauchen, GionaraMonteiro, Maria Cecília MadrugaViero, Tatiane Vedoin2018-05-08T14:50:23Zoai:ojs.periodicos.furg.br:article/2390Revistahttps://periodicos.furg.br/momentoPUBhttps://periodicos.furg.br/momento/oai||momento.educacao@furg.br2316-31000102-2717opendoar:2018-05-08T14:50:23Momento (Rio Grande. Online) - Universidade Federal do Rio Grande (FURG)false
dc.title.none.fl_str_mv POLITICS, CONCEPTIONS AND ACTION OF EXTENSION IN THE BRAZILIAN SUPERIOR EDUCATION
Políticas, concepções e ações de extensão na educação superior brasileira
title POLITICS, CONCEPTIONS AND ACTION OF EXTENSION IN THE BRAZILIAN SUPERIOR EDUCATION
spellingShingle POLITICS, CONCEPTIONS AND ACTION OF EXTENSION IN THE BRAZILIAN SUPERIOR EDUCATION
Tauchen, Gionara
Universidade. Extensão. Educação
title_short POLITICS, CONCEPTIONS AND ACTION OF EXTENSION IN THE BRAZILIAN SUPERIOR EDUCATION
title_full POLITICS, CONCEPTIONS AND ACTION OF EXTENSION IN THE BRAZILIAN SUPERIOR EDUCATION
title_fullStr POLITICS, CONCEPTIONS AND ACTION OF EXTENSION IN THE BRAZILIAN SUPERIOR EDUCATION
title_full_unstemmed POLITICS, CONCEPTIONS AND ACTION OF EXTENSION IN THE BRAZILIAN SUPERIOR EDUCATION
title_sort POLITICS, CONCEPTIONS AND ACTION OF EXTENSION IN THE BRAZILIAN SUPERIOR EDUCATION
author Tauchen, Gionara
author_facet Tauchen, Gionara
Monteiro, Maria Cecília Madruga
Viero, Tatiane Vedoin
author_role author
author2 Monteiro, Maria Cecília Madruga
Viero, Tatiane Vedoin
author2_role author
author
dc.contributor.author.fl_str_mv Tauchen, Gionara
Monteiro, Maria Cecília Madruga
Viero, Tatiane Vedoin
dc.subject.por.fl_str_mv Universidade. Extensão. Educação
topic Universidade. Extensão. Educação
description This study examines the concepts and extension policies in Brazil and investigates the impacts of the University Extension Program(PROEXT) for the institutionalization of university extension. The research characterized as qualitative, document type, helded by the Content Analysis. We analyzed legislation concerning higher education and the projects and programs submitted to PROEXT in 2009 and 2010 editions. The results show the close approach of outreach activities with teaching activities, higher expression in Line Focus Education, Social Development and Health and great emphasis on the qualification of teachers who work in the educational system.
publishDate 2013
dc.date.none.fl_str_mv 2013-07-13
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://periodicos.furg.br/momento/article/view/2390
url https://periodicos.furg.br/momento/article/view/2390
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://periodicos.furg.br/momento/article/view/2390/2193
https://periodicos.furg.br/momento/article/view/2390/7989
dc.rights.driver.fl_str_mv Copyright (c) 2014 Momento - Diálogos em Educação
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Copyright (c) 2014 Momento - Diálogos em Educação
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
application/vnd.openxmlformats-officedocument.wordprocessingml.document
dc.publisher.none.fl_str_mv Universidade Federal do Rio Grande
publisher.none.fl_str_mv Universidade Federal do Rio Grande
dc.source.none.fl_str_mv Momento - Diálogos em Educação; Vol. 21 No. 1 (2012); 9
Momento - Diálogos em Educação; v. 21 n. 1 (2012); 9
2316-3100
reponame:Momento (Rio Grande. Online)
instname:Universidade Federal do Rio Grande (FURG)
instacron:FURG
instname_str Universidade Federal do Rio Grande (FURG)
instacron_str FURG
institution FURG
reponame_str Momento (Rio Grande. Online)
collection Momento (Rio Grande. Online)
repository.name.fl_str_mv Momento (Rio Grande. Online) - Universidade Federal do Rio Grande (FURG)
repository.mail.fl_str_mv ||momento.educacao@furg.br
_version_ 1798944869713969152