POLITICS, CONCEPTIONS AND ACTION OF EXTENSION IN THE BRAZILIAN SUPERIOR EDUCATION
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2013 |
Outros Autores: | , |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Momento (Rio Grande. Online) |
Texto Completo: | https://periodicos.furg.br/momento/article/view/2390 |
Resumo: | This study examines the concepts and extension policies in Brazil and investigates the impacts of the University Extension Program(PROEXT) for the institutionalization of university extension. The research characterized as qualitative, document type, helded by the Content Analysis. We analyzed legislation concerning higher education and the projects and programs submitted to PROEXT in 2009 and 2010 editions. The results show the close approach of outreach activities with teaching activities, higher expression in Line Focus Education, Social Development and Health and great emphasis on the qualification of teachers who work in the educational system. |
id |
FURG-2_e7e3e9ad07a03c6bc4afa2537e611097 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.periodicos.furg.br:article/2390 |
network_acronym_str |
FURG-2 |
network_name_str |
Momento (Rio Grande. Online) |
repository_id_str |
|
spelling |
POLITICS, CONCEPTIONS AND ACTION OF EXTENSION IN THE BRAZILIAN SUPERIOR EDUCATIONPolíticas, concepções e ações de extensão na educação superior brasileiraUniversidade. Extensão. EducaçãoThis study examines the concepts and extension policies in Brazil and investigates the impacts of the University Extension Program(PROEXT) for the institutionalization of university extension. The research characterized as qualitative, document type, helded by the Content Analysis. We analyzed legislation concerning higher education and the projects and programs submitted to PROEXT in 2009 and 2010 editions. The results show the close approach of outreach activities with teaching activities, higher expression in Line Focus Education, Social Development and Health and great emphasis on the qualification of teachers who work in the educational system.O presente estudo analisa as concepções e políticas de extensão no Brasil e investiga os impactos do Programa de Extensão Universitária (ProExt) para a institucionalização da extensão universitária. A pesquisa caracteriza-se como qualitativa, do tipo documental, realizada por meio da Análise de Conteúdo. Foram analisadas legislações referentes à Educação Superior e os projetos e programas submetidos ao ProExt nas edições de 2009 e 2010. Os resultados expressam grande aproximação das atividades de extensão com as atividades de ensino, maior expressividade na Linha Temática Educação, Desenvolvimento Social e Saúde e grande ênfase à qualificação de professores que atuam no sistema educacional.Universidade Federal do Rio Grande2013-07-13info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfapplication/vnd.openxmlformats-officedocument.wordprocessingml.documenthttps://periodicos.furg.br/momento/article/view/2390Momento - Diálogos em Educação; Vol. 21 No. 1 (2012); 9Momento - Diálogos em Educação; v. 21 n. 1 (2012); 92316-3100reponame:Momento (Rio Grande. Online)instname:Universidade Federal do Rio Grande (FURG)instacron:FURGporhttps://periodicos.furg.br/momento/article/view/2390/2193https://periodicos.furg.br/momento/article/view/2390/7989Copyright (c) 2014 Momento - Diálogos em Educaçãoinfo:eu-repo/semantics/openAccessTauchen, GionaraMonteiro, Maria Cecília MadrugaViero, Tatiane Vedoin2018-05-08T14:50:23Zoai:ojs.periodicos.furg.br:article/2390Revistahttps://periodicos.furg.br/momentoPUBhttps://periodicos.furg.br/momento/oai||momento.educacao@furg.br2316-31000102-2717opendoar:2018-05-08T14:50:23Momento (Rio Grande. Online) - Universidade Federal do Rio Grande (FURG)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
POLITICS, CONCEPTIONS AND ACTION OF EXTENSION IN THE BRAZILIAN SUPERIOR EDUCATION Políticas, concepções e ações de extensão na educação superior brasileira |
title |
POLITICS, CONCEPTIONS AND ACTION OF EXTENSION IN THE BRAZILIAN SUPERIOR EDUCATION |
spellingShingle |
POLITICS, CONCEPTIONS AND ACTION OF EXTENSION IN THE BRAZILIAN SUPERIOR EDUCATION Tauchen, Gionara Universidade. Extensão. Educação |
title_short |
POLITICS, CONCEPTIONS AND ACTION OF EXTENSION IN THE BRAZILIAN SUPERIOR EDUCATION |
title_full |
POLITICS, CONCEPTIONS AND ACTION OF EXTENSION IN THE BRAZILIAN SUPERIOR EDUCATION |
title_fullStr |
POLITICS, CONCEPTIONS AND ACTION OF EXTENSION IN THE BRAZILIAN SUPERIOR EDUCATION |
title_full_unstemmed |
POLITICS, CONCEPTIONS AND ACTION OF EXTENSION IN THE BRAZILIAN SUPERIOR EDUCATION |
title_sort |
POLITICS, CONCEPTIONS AND ACTION OF EXTENSION IN THE BRAZILIAN SUPERIOR EDUCATION |
author |
Tauchen, Gionara |
author_facet |
Tauchen, Gionara Monteiro, Maria Cecília Madruga Viero, Tatiane Vedoin |
author_role |
author |
author2 |
Monteiro, Maria Cecília Madruga Viero, Tatiane Vedoin |
author2_role |
author author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Tauchen, Gionara Monteiro, Maria Cecília Madruga Viero, Tatiane Vedoin |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Universidade. Extensão. Educação |
topic |
Universidade. Extensão. Educação |
description |
This study examines the concepts and extension policies in Brazil and investigates the impacts of the University Extension Program(PROEXT) for the institutionalization of university extension. The research characterized as qualitative, document type, helded by the Content Analysis. We analyzed legislation concerning higher education and the projects and programs submitted to PROEXT in 2009 and 2010 editions. The results show the close approach of outreach activities with teaching activities, higher expression in Line Focus Education, Social Development and Health and great emphasis on the qualification of teachers who work in the educational system. |
publishDate |
2013 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2013-07-13 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://periodicos.furg.br/momento/article/view/2390 |
url |
https://periodicos.furg.br/momento/article/view/2390 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://periodicos.furg.br/momento/article/view/2390/2193 https://periodicos.furg.br/momento/article/view/2390/7989 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Copyright (c) 2014 Momento - Diálogos em Educação info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Copyright (c) 2014 Momento - Diálogos em Educação |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf application/vnd.openxmlformats-officedocument.wordprocessingml.document |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Universidade Federal do Rio Grande |
publisher.none.fl_str_mv |
Universidade Federal do Rio Grande |
dc.source.none.fl_str_mv |
Momento - Diálogos em Educação; Vol. 21 No. 1 (2012); 9 Momento - Diálogos em Educação; v. 21 n. 1 (2012); 9 2316-3100 reponame:Momento (Rio Grande. Online) instname:Universidade Federal do Rio Grande (FURG) instacron:FURG |
instname_str |
Universidade Federal do Rio Grande (FURG) |
instacron_str |
FURG |
institution |
FURG |
reponame_str |
Momento (Rio Grande. Online) |
collection |
Momento (Rio Grande. Online) |
repository.name.fl_str_mv |
Momento (Rio Grande. Online) - Universidade Federal do Rio Grande (FURG) |
repository.mail.fl_str_mv |
||momento.educacao@furg.br |
_version_ |
1798944869713969152 |