PERCEPÇÃO DO RISCO DE INFECÇÃO PELA COVID-19 E SEU RELACIONAMENTO COM A PERCEPÇÃO DE CROWDING, SATISFAÇÃO E INTENÇÃO DE COMPRA DE CONSUMIDORES DE SUPERMERCADO

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Silva, Julio Cezar Martins da
Data de Publicação: 2023
Outros Autores: Oliveira, Alessandro Silva de, Silva, Ana Paula Martins
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Gestão e Desenvolvimento
Texto Completo: http://periodicos.feevale.br/seer/index.php/revistagestaoedesenvolvimento/article/view/3121
Resumo: With the emergence of the COVID-19 pandemic, consumer behavior has transformed. Likewise, the supermarket sector has faced new challenges imposed by the spread of the virus. Thus, this article aims to explore and describe how consumers who frequent supermarkets perceive the risk of infection by COVID-19 and how this is related to the perception of human and spatial Crowding, with satisfaction and purchase intention. The research is exploratory, descriptive, and quantitative, containing a non-probabilistic convenience sample. A survey was carried out characterized by the use of an online questionnaire. Conducting this work is mainly justified by the scarcity of research that studied the perception of risk of infection by COVID-19 in the context of consumer behavior in supermarkets. Among the main results, the research shows that, regardless of whether a group of people has high levels of the perceived risk of infection by COVID-19 and a high perception of Crowding, they remain very satisfied and intend to buy from local supermarkets.
id Feevale-2_50813fcc006d74a600f2547bb3b73712
oai_identifier_str oai:ojs.pkp.sfu.ca:article/3121
network_acronym_str Feevale-2
network_name_str Gestão e Desenvolvimento
repository_id_str
spelling PERCEPÇÃO DO RISCO DE INFECÇÃO PELA COVID-19 E SEU RELACIONAMENTO COM A PERCEPÇÃO DE CROWDING, SATISFAÇÃO E INTENÇÃO DE COMPRA DE CONSUMIDORES DE SUPERMERCADOWith the emergence of the COVID-19 pandemic, consumer behavior has transformed. Likewise, the supermarket sector has faced new challenges imposed by the spread of the virus. Thus, this article aims to explore and describe how consumers who frequent supermarkets perceive the risk of infection by COVID-19 and how this is related to the perception of human and spatial Crowding, with satisfaction and purchase intention. The research is exploratory, descriptive, and quantitative, containing a non-probabilistic convenience sample. A survey was carried out characterized by the use of an online questionnaire. Conducting this work is mainly justified by the scarcity of research that studied the perception of risk of infection by COVID-19 in the context of consumer behavior in supermarkets. Among the main results, the research shows that, regardless of whether a group of people has high levels of the perceived risk of infection by COVID-19 and a high perception of Crowding, they remain very satisfied and intend to buy from local supermarkets.Com o surgimento da pandemia do COVID-19 o comportamento do consumidor passou por transformações. Da mesma forma, o setor supermercadista passou por novos desafios impostos pela disseminação do vírus. Assim, o objetivo desse artigo é explorar e descrever como os consumidores que frequentam os supermercados percebem o risco de infecção pela COVID-19 e como este se relaciona com a percepção de Crowding humana e espacial, com a satisfação e intenção de compra. A pesquisa é de natureza descritiva e quantitativa contendo uma amostragem não probabilística por conveniência. Foi realizado uma survey caracterizada pela utilização de um questionário online. A condução desse trabalho se justifica, principalmente, pela escassez de pesquisas que estudaram a percepção de risco de infecção pela COVID-19 em um contexto de comportamento do consumidor em supermercado. Dentre os principais resultados, a pesquisa demonstra que, independentemente de um grupo de pessoas terem altos níveis de percepção de risco de infecção pela COVID-19 e de alta percepção de Crowding, elas se mantem altamente satisfeitas e com intenção de compra dos supermercados locais.Universidade Feevale2023-09-05info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttp://periodicos.feevale.br/seer/index.php/revistagestaoedesenvolvimento/article/view/312110.25112/rgd.v20i2.3121Revista Gestão e Desenvolvimento; v. 20 n. 2 (2023): Transformação Digital - Julho / Dezembro; 200-2232446-68751807-5436reponame:Gestão e Desenvolvimentoinstname:Universidade Feevale (Feevale)instacron:Feevaleporhttp://periodicos.feevale.br/seer/index.php/revistagestaoedesenvolvimento/article/view/3121/3228Copyright (c) 2023 Júlio Cezar Martins da Silva , Alessandro Silva de Oliveira, Ana Paula Martins Silvahttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0info:eu-repo/semantics/openAccess Silva, Julio Cezar Martins da Oliveira, Alessandro Silva deSilva, Ana Paula Martins 2023-09-05T19:58:30Zoai:ojs.pkp.sfu.ca:article/3121Revistahttp://periodicos.feevale.br/seer/index.php/revistagestaoedesenvolvimento/indexPUBhttp://periodicos.feevale.br/seer/index.php/revistagestaoedesenvolvimento/oaigestaoedesenvolvimento@feevale.br||mauricio@feevale.br2446-68751807-5436opendoar:2023-09-05T19:58:30Gestão e Desenvolvimento - Universidade Feevale (Feevale)false
dc.title.none.fl_str_mv PERCEPÇÃO DO RISCO DE INFECÇÃO PELA COVID-19 E SEU RELACIONAMENTO COM A PERCEPÇÃO DE CROWDING, SATISFAÇÃO E INTENÇÃO DE COMPRA DE CONSUMIDORES DE SUPERMERCADO
title PERCEPÇÃO DO RISCO DE INFECÇÃO PELA COVID-19 E SEU RELACIONAMENTO COM A PERCEPÇÃO DE CROWDING, SATISFAÇÃO E INTENÇÃO DE COMPRA DE CONSUMIDORES DE SUPERMERCADO
spellingShingle PERCEPÇÃO DO RISCO DE INFECÇÃO PELA COVID-19 E SEU RELACIONAMENTO COM A PERCEPÇÃO DE CROWDING, SATISFAÇÃO E INTENÇÃO DE COMPRA DE CONSUMIDORES DE SUPERMERCADO
Silva, Julio Cezar Martins da
title_short PERCEPÇÃO DO RISCO DE INFECÇÃO PELA COVID-19 E SEU RELACIONAMENTO COM A PERCEPÇÃO DE CROWDING, SATISFAÇÃO E INTENÇÃO DE COMPRA DE CONSUMIDORES DE SUPERMERCADO
title_full PERCEPÇÃO DO RISCO DE INFECÇÃO PELA COVID-19 E SEU RELACIONAMENTO COM A PERCEPÇÃO DE CROWDING, SATISFAÇÃO E INTENÇÃO DE COMPRA DE CONSUMIDORES DE SUPERMERCADO
title_fullStr PERCEPÇÃO DO RISCO DE INFECÇÃO PELA COVID-19 E SEU RELACIONAMENTO COM A PERCEPÇÃO DE CROWDING, SATISFAÇÃO E INTENÇÃO DE COMPRA DE CONSUMIDORES DE SUPERMERCADO
title_full_unstemmed PERCEPÇÃO DO RISCO DE INFECÇÃO PELA COVID-19 E SEU RELACIONAMENTO COM A PERCEPÇÃO DE CROWDING, SATISFAÇÃO E INTENÇÃO DE COMPRA DE CONSUMIDORES DE SUPERMERCADO
title_sort PERCEPÇÃO DO RISCO DE INFECÇÃO PELA COVID-19 E SEU RELACIONAMENTO COM A PERCEPÇÃO DE CROWDING, SATISFAÇÃO E INTENÇÃO DE COMPRA DE CONSUMIDORES DE SUPERMERCADO
author Silva, Julio Cezar Martins da
author_facet Silva, Julio Cezar Martins da
Oliveira, Alessandro Silva de
Silva, Ana Paula Martins
author_role author
author2 Oliveira, Alessandro Silva de
Silva, Ana Paula Martins
author2_role author
author
dc.contributor.author.fl_str_mv Silva, Julio Cezar Martins da
Oliveira, Alessandro Silva de
Silva, Ana Paula Martins
description With the emergence of the COVID-19 pandemic, consumer behavior has transformed. Likewise, the supermarket sector has faced new challenges imposed by the spread of the virus. Thus, this article aims to explore and describe how consumers who frequent supermarkets perceive the risk of infection by COVID-19 and how this is related to the perception of human and spatial Crowding, with satisfaction and purchase intention. The research is exploratory, descriptive, and quantitative, containing a non-probabilistic convenience sample. A survey was carried out characterized by the use of an online questionnaire. Conducting this work is mainly justified by the scarcity of research that studied the perception of risk of infection by COVID-19 in the context of consumer behavior in supermarkets. Among the main results, the research shows that, regardless of whether a group of people has high levels of the perceived risk of infection by COVID-19 and a high perception of Crowding, they remain very satisfied and intend to buy from local supermarkets.
publishDate 2023
dc.date.none.fl_str_mv 2023-09-05
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv http://periodicos.feevale.br/seer/index.php/revistagestaoedesenvolvimento/article/view/3121
10.25112/rgd.v20i2.3121
url http://periodicos.feevale.br/seer/index.php/revistagestaoedesenvolvimento/article/view/3121
identifier_str_mv 10.25112/rgd.v20i2.3121
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv http://periodicos.feevale.br/seer/index.php/revistagestaoedesenvolvimento/article/view/3121/3228
dc.rights.driver.fl_str_mv https://creativecommons.org/licenses/by/4.0
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv https://creativecommons.org/licenses/by/4.0
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Universidade Feevale
publisher.none.fl_str_mv Universidade Feevale
dc.source.none.fl_str_mv Revista Gestão e Desenvolvimento; v. 20 n. 2 (2023): Transformação Digital - Julho / Dezembro; 200-223
2446-6875
1807-5436
reponame:Gestão e Desenvolvimento
instname:Universidade Feevale (Feevale)
instacron:Feevale
instname_str Universidade Feevale (Feevale)
instacron_str Feevale
institution Feevale
reponame_str Gestão e Desenvolvimento
collection Gestão e Desenvolvimento
repository.name.fl_str_mv Gestão e Desenvolvimento - Universidade Feevale (Feevale)
repository.mail.fl_str_mv gestaoedesenvolvimento@feevale.br||mauricio@feevale.br
_version_ 1814255987406667776