Marketing strategies for “Fubá da Paixão” produced in the Borborema Pole, Paraiba, Brazil

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Laurentino, Laysa Gabryella de Souza
Data de Publicação: 2021
Outros Autores: Santos, Isleno Michel de Sousa, Brito, Alícia Nayana dos Santos Lima de, Silva, Patrícia Ferreira da
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Revista Verde de Agroecologia e Desenvolvimento Sustentavel
Texto Completo: https://www.gvaa.com.br/revista/index.php/RVADS/article/view/8384
Resumo: Marketing strategies are fundamental in any business and it deals with all the actions that will be used to promote a brand, product or service and, consequently, attract more clients. The objective of this work was to analyze marketing strategies for the country produced with native foods. Used as a field research method, the data collection wave was conducted through visits and application of semi-structured interviews to farmers/feirantes da Feira Agroecológica in the municipality of Remígio, Paraíba. The products derived from transgenic milho are attracting diverse consumers aware and their commercialization stimulates the expansion of the planting of milho on the Borborema territory. Therefore, it is still restricted to only those cities that surround the Polo da Borborema involved in this activity, necessitating the adoption of strategies that broaden the opportunities of generating income for agricultural families, such as greater investment in dissemination and insertion in public policies.
id GVAA-1_63deb7a08c05be07e11c2aebaf22e5ab
oai_identifier_str oai:ojs.gvaa.com.br:article/8384
network_acronym_str GVAA-1
network_name_str Revista Verde de Agroecologia e Desenvolvimento Sustentavel
repository_id_str
spelling Marketing strategies for “Fubá da Paixão” produced in the Borborema Pole, Paraiba, BrazilEstrategias de marketing para la “Fubá da Paixão” producida en el Polo Borborema, Paraíba, BrasilEstratégias de comercialização do “Fubá da Paixão” produzido no Polo da Borborema, ParaíbaFamily farmingCreole seedMarketingIncome generationLocal developmentAgricultura familiarSemilla criollaMárketingGeneración de ingressoDesarrollo localAgricultura familiarSemente crioulaMarketingGeração de rendaDesenvolvimento localMarketing strategies are fundamental in any business and it deals with all the actions that will be used to promote a brand, product or service and, consequently, attract more clients. The objective of this work was to analyze marketing strategies for the country produced with native foods. Used as a field research method, the data collection wave was conducted through visits and application of semi-structured interviews to farmers/feirantes da Feira Agroecológica in the municipality of Remígio, Paraíba. The products derived from transgenic milho are attracting diverse consumers aware and their commercialization stimulates the expansion of the planting of milho on the Borborema territory. Therefore, it is still restricted to only those cities that surround the Polo da Borborema involved in this activity, necessitating the adoption of strategies that broaden the opportunities of generating income for agricultural families, such as greater investment in dissemination and insertion in public policies.Las estrategias de marketing son fundamentales en cualquier empresa y son todas las acciones que se utilizarán para promover una marca, producto o servicio y, en consecuencia, atraer más clientes. El objetivo de este trabajo fue analizar las estrategias de comercialización de la harina de maracuyá producida con semillas criollas. Se utilizó como método la investigación de campo, donde la recolección de datos se realizó mediante visitas y aplicación de entrevistas semiestructuradas a agricultores/comercializadores en la Feria Agroecológica en el municipio de Remígio, Paraíba. Los productos derivados del maíz libre de transgénicos están atrayendo a varios consumidores conscientes y su comercialización estimula la expansión de la siembra de maíz en el territorio de Borborema. Sin embargo, aún se restringe solo a las ciudades aledañas al Polo Borborema involucradas en esta actividad, requiriendo la adopción de estrategias que amplíen las oportunidades de generación de ingresos de las familias campesinas, como mayores inversiones en la difusión e inserción en políticas públicas.As estratégias de marketing são fundamentais em qualquer empreendimento e trata-se de todas as ações que serão utilizadas para divulgar uma marca, produto ou serviço e, consequentemente, atrair mais clientes. O objetivo deste trabalho foi analisar estratégias de comercialização do fubá da paixão produzido com sementes crioulas. Utilizou-se como método a pesquisa de campo, onde a coleta de dados foi realizada através de visitas e aplicação de entrevistas semiestruturadas aos agricultores(as)/feirantes da Feira Agroecológica do munícipio de Remígio, Paraíba. Os produtos derivados do milho livre de transgênico estão atraindo diversos consumidores conscientes e sua comercialização estimula a ampliação do plantio de milho no território da Borborema. Porém, ainda se restringe apenas as cidades circunvizinhas ao Polo da Borborema envolvidas nessa atividade, necessitando da adoção de estratégias que amplie as oportunidades de geração de renda das famílias agricultoras, como maiores investimentos na divulgação e inserção em políticas públicas.Editora Verde2021-04-01info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://www.gvaa.com.br/revista/index.php/RVADS/article/view/838410.18378/rvads.v16i2.8384Revista Verde de Agroecologia e Desenvolvimento Sustentável; Vol. 16 No. 2 (2021); 199 - 205Revista Verde de Agroecologia e Desenvolvimento Sustentável; Vol. 16 Núm. 2 (2021); 199 - 205Revista Verde de Agroecologia e Desenvolvimento Sustentável; v. 16 n. 2 (2021); 199 - 2051981-8203reponame:Revista Verde de Agroecologia e Desenvolvimento Sustentavelinstname:Grupo Verde de Agroecologia e Abelhas (GVAA)instacron:GVAAporhttps://www.gvaa.com.br/revista/index.php/RVADS/article/view/8384/10830Copyright (c) 2021 Laysa Gabryella de Souza Laurentino et al.info:eu-repo/semantics/openAccessLaurentino, Laysa Gabryella de SouzaSantos, Isleno Michel de Sousa Brito, Alícia Nayana dos Santos Lima deSilva, Patrícia Ferreira da2022-10-19T14:38:42Zoai:ojs.gvaa.com.br:article/8384Revistahttps://www.gvaa.com.br/revista/index.php/RVADS/PUBhttps://www.gvaa.com.br/revista/index.php/RVADS/oairvadsgvaa@gmail.com || patriciomaracaja@gmail.com || revistaverde1@gmail.com || suporte@antsoft.com.br1981-82031981-8203opendoar:2024-03-06T12:59:44.591129Revista Verde de Agroecologia e Desenvolvimento Sustentavel - Grupo Verde de Agroecologia e Abelhas (GVAA)false
dc.title.none.fl_str_mv Marketing strategies for “Fubá da Paixão” produced in the Borborema Pole, Paraiba, Brazil
Estrategias de marketing para la “Fubá da Paixão” producida en el Polo Borborema, Paraíba, Brasil
Estratégias de comercialização do “Fubá da Paixão” produzido no Polo da Borborema, Paraíba
title Marketing strategies for “Fubá da Paixão” produced in the Borborema Pole, Paraiba, Brazil
spellingShingle Marketing strategies for “Fubá da Paixão” produced in the Borborema Pole, Paraiba, Brazil
Laurentino, Laysa Gabryella de Souza
Family farming
Creole seed
Marketing
Income generation
Local development
Agricultura familiar
Semilla criolla
Márketing
Generación de ingresso
Desarrollo local
Agricultura familiar
Semente crioula
Marketing
Geração de renda
Desenvolvimento local
title_short Marketing strategies for “Fubá da Paixão” produced in the Borborema Pole, Paraiba, Brazil
title_full Marketing strategies for “Fubá da Paixão” produced in the Borborema Pole, Paraiba, Brazil
title_fullStr Marketing strategies for “Fubá da Paixão” produced in the Borborema Pole, Paraiba, Brazil
title_full_unstemmed Marketing strategies for “Fubá da Paixão” produced in the Borborema Pole, Paraiba, Brazil
title_sort Marketing strategies for “Fubá da Paixão” produced in the Borborema Pole, Paraiba, Brazil
author Laurentino, Laysa Gabryella de Souza
author_facet Laurentino, Laysa Gabryella de Souza
Santos, Isleno Michel de Sousa
Brito, Alícia Nayana dos Santos Lima de
Silva, Patrícia Ferreira da
author_role author
author2 Santos, Isleno Michel de Sousa
Brito, Alícia Nayana dos Santos Lima de
Silva, Patrícia Ferreira da
author2_role author
author
author
dc.contributor.author.fl_str_mv Laurentino, Laysa Gabryella de Souza
Santos, Isleno Michel de Sousa
Brito, Alícia Nayana dos Santos Lima de
Silva, Patrícia Ferreira da
dc.subject.por.fl_str_mv Family farming
Creole seed
Marketing
Income generation
Local development
Agricultura familiar
Semilla criolla
Márketing
Generación de ingresso
Desarrollo local
Agricultura familiar
Semente crioula
Marketing
Geração de renda
Desenvolvimento local
topic Family farming
Creole seed
Marketing
Income generation
Local development
Agricultura familiar
Semilla criolla
Márketing
Generación de ingresso
Desarrollo local
Agricultura familiar
Semente crioula
Marketing
Geração de renda
Desenvolvimento local
description Marketing strategies are fundamental in any business and it deals with all the actions that will be used to promote a brand, product or service and, consequently, attract more clients. The objective of this work was to analyze marketing strategies for the country produced with native foods. Used as a field research method, the data collection wave was conducted through visits and application of semi-structured interviews to farmers/feirantes da Feira Agroecológica in the municipality of Remígio, Paraíba. The products derived from transgenic milho are attracting diverse consumers aware and their commercialization stimulates the expansion of the planting of milho on the Borborema territory. Therefore, it is still restricted to only those cities that surround the Polo da Borborema involved in this activity, necessitating the adoption of strategies that broaden the opportunities of generating income for agricultural families, such as greater investment in dissemination and insertion in public policies.
publishDate 2021
dc.date.none.fl_str_mv 2021-04-01
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://www.gvaa.com.br/revista/index.php/RVADS/article/view/8384
10.18378/rvads.v16i2.8384
url https://www.gvaa.com.br/revista/index.php/RVADS/article/view/8384
identifier_str_mv 10.18378/rvads.v16i2.8384
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://www.gvaa.com.br/revista/index.php/RVADS/article/view/8384/10830
dc.rights.driver.fl_str_mv Copyright (c) 2021 Laysa Gabryella de Souza Laurentino et al.
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Copyright (c) 2021 Laysa Gabryella de Souza Laurentino et al.
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Editora Verde
publisher.none.fl_str_mv Editora Verde
dc.source.none.fl_str_mv Revista Verde de Agroecologia e Desenvolvimento Sustentável; Vol. 16 No. 2 (2021); 199 - 205
Revista Verde de Agroecologia e Desenvolvimento Sustentável; Vol. 16 Núm. 2 (2021); 199 - 205
Revista Verde de Agroecologia e Desenvolvimento Sustentável; v. 16 n. 2 (2021); 199 - 205
1981-8203
reponame:Revista Verde de Agroecologia e Desenvolvimento Sustentavel
instname:Grupo Verde de Agroecologia e Abelhas (GVAA)
instacron:GVAA
instname_str Grupo Verde de Agroecologia e Abelhas (GVAA)
instacron_str GVAA
institution GVAA
reponame_str Revista Verde de Agroecologia e Desenvolvimento Sustentavel
collection Revista Verde de Agroecologia e Desenvolvimento Sustentavel
repository.name.fl_str_mv Revista Verde de Agroecologia e Desenvolvimento Sustentavel - Grupo Verde de Agroecologia e Abelhas (GVAA)
repository.mail.fl_str_mv rvadsgvaa@gmail.com || patriciomaracaja@gmail.com || revistaverde1@gmail.com || suporte@antsoft.com.br
_version_ 1798948092874063872