Undergraduate monograph health: Problems and strategies
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2017 |
Outros Autores: | , |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Revista Brasileira de Educação e Saúde |
Texto Completo: | https://www.gvaa.com.br/revista/index.php/REBES/article/view/4367 |
Resumo: | The objective was to describe difficulties experienced by teachers and researchers before the elaboration of the undergraduate conclusion work in the great area of Health. The strategies to help the university student to write their Course Completion Work with technical quality, were scored in order to help students and counselors, such as: facilitating the writing of the completion work course, from the provision of Portuguese subject to Methodological Guidelines; and information about plagiarism and its detection mechanisms. The availability of these strategies can be the differential in the elaboration of a completion work course of better quality. |
id |
GVAA-2_ad8f9932adcd536f00e79e4592a2aa2c |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.gvaa.com.br:article/4367 |
network_acronym_str |
GVAA-2 |
network_name_str |
Revista Brasileira de Educação e Saúde |
repository_id_str |
|
spelling |
Undergraduate monograph health: Problems and strategiesTrabalho de Conclusão de Curso de graduação em saúde: Dificuldades e estratégiasMonografiaEducação em saúdePlágio.MonographEducation in healthPlagiarism.The objective was to describe difficulties experienced by teachers and researchers before the elaboration of the undergraduate conclusion work in the great area of Health. The strategies to help the university student to write their Course Completion Work with technical quality, were scored in order to help students and counselors, such as: facilitating the writing of the completion work course, from the provision of Portuguese subject to Methodological Guidelines; and information about plagiarism and its detection mechanisms. The availability of these strategies can be the differential in the elaboration of a completion work course of better quality.Objetivou-se descrever dificuldades vivenciadas por professores e pesquisadores diante da elaboração do Trabalho de Conclusão de Curso de Graduação na grande área da Saúde. As estratégias para auxiliar o discente universitário a escrever seu Trabalho de Conclusão de Curso com qualidade técnica, foram pontuadas de forma a auxiliar discentes e orientadores, como fornecer: subsídios para facilitar a escrita da monografia, desde a disponibilização de disciplina de Português à Diretrizes Metodológicas; e informações sobre plágio e seus mecanismos de detecção. A disponibilização destas estratégias pode ser o diferencial na elaboração de um Trabalho de Conclusão de Curso de melhor qualidade.GRUPO VERDE DE AGROECOLOGIA E ABELHAS2017-04-01info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionAvaliado por Paresapplication/pdfapplication/pdfhttps://www.gvaa.com.br/revista/index.php/REBES/article/view/436710.18378/rebes.v7i2.4367Revista Brasileira de Educação e Saúde; Vol. 7 No. 2 (2017); 77 - 83Revista Brasileira de Educação e Saúde; Vol. 7 Núm. 2 (2017); 77 - 83Revista Brasileira de Educação e Saúde; v. 7 n. 2 (2017); 77 - 832358-2391reponame:Revista Brasileira de Educação e Saúdeinstname:Grupo Verde de Agroecologia e Abelhas (GVAA)instacron:GVAAporhttps://www.gvaa.com.br/revista/index.php/REBES/article/view/4367/4514https://www.gvaa.com.br/revista/index.php/REBES/article/view/4367/8938Copyright (c) 2017 Flavia Mazzoli-Rocha et al.info:eu-repo/semantics/openAccessMazzoli-Rocha, FlaviaGraniço, Andrea SerraFernandes, Alba Barros Souza2018-04-06T23:57:29Zoai:ojs.gvaa.com.br:article/4367Revistahttps://www.gvaa.com.br/revista/index.php/REBESPRIhttp://www.gvaa.com.br/revista/index.php/REBES/oaimilenanunes@fiponline.edu.br||patriciomaracaja@gmail.com2358-23912358-2391opendoar:2018-04-06T23:57:29Revista Brasileira de Educação e Saúde - Grupo Verde de Agroecologia e Abelhas (GVAA)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
Undergraduate monograph health: Problems and strategies Trabalho de Conclusão de Curso de graduação em saúde: Dificuldades e estratégias |
title |
Undergraduate monograph health: Problems and strategies |
spellingShingle |
Undergraduate monograph health: Problems and strategies Mazzoli-Rocha, Flavia Monografia Educação em saúde Plágio. Monograph Education in health Plagiarism. |
title_short |
Undergraduate monograph health: Problems and strategies |
title_full |
Undergraduate monograph health: Problems and strategies |
title_fullStr |
Undergraduate monograph health: Problems and strategies |
title_full_unstemmed |
Undergraduate monograph health: Problems and strategies |
title_sort |
Undergraduate monograph health: Problems and strategies |
author |
Mazzoli-Rocha, Flavia |
author_facet |
Mazzoli-Rocha, Flavia Graniço, Andrea Serra Fernandes, Alba Barros Souza |
author_role |
author |
author2 |
Graniço, Andrea Serra Fernandes, Alba Barros Souza |
author2_role |
author author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Mazzoli-Rocha, Flavia Graniço, Andrea Serra Fernandes, Alba Barros Souza |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Monografia Educação em saúde Plágio. Monograph Education in health Plagiarism. |
topic |
Monografia Educação em saúde Plágio. Monograph Education in health Plagiarism. |
description |
The objective was to describe difficulties experienced by teachers and researchers before the elaboration of the undergraduate conclusion work in the great area of Health. The strategies to help the university student to write their Course Completion Work with technical quality, were scored in order to help students and counselors, such as: facilitating the writing of the completion work course, from the provision of Portuguese subject to Methodological Guidelines; and information about plagiarism and its detection mechanisms. The availability of these strategies can be the differential in the elaboration of a completion work course of better quality. |
publishDate |
2017 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2017-04-01 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion Avaliado por Pares |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://www.gvaa.com.br/revista/index.php/REBES/article/view/4367 10.18378/rebes.v7i2.4367 |
url |
https://www.gvaa.com.br/revista/index.php/REBES/article/view/4367 |
identifier_str_mv |
10.18378/rebes.v7i2.4367 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://www.gvaa.com.br/revista/index.php/REBES/article/view/4367/4514 https://www.gvaa.com.br/revista/index.php/REBES/article/view/4367/8938 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Copyright (c) 2017 Flavia Mazzoli-Rocha et al. info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Copyright (c) 2017 Flavia Mazzoli-Rocha et al. |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
GRUPO VERDE DE AGROECOLOGIA E ABELHAS |
publisher.none.fl_str_mv |
GRUPO VERDE DE AGROECOLOGIA E ABELHAS |
dc.source.none.fl_str_mv |
Revista Brasileira de Educação e Saúde; Vol. 7 No. 2 (2017); 77 - 83 Revista Brasileira de Educação e Saúde; Vol. 7 Núm. 2 (2017); 77 - 83 Revista Brasileira de Educação e Saúde; v. 7 n. 2 (2017); 77 - 83 2358-2391 reponame:Revista Brasileira de Educação e Saúde instname:Grupo Verde de Agroecologia e Abelhas (GVAA) instacron:GVAA |
instname_str |
Grupo Verde de Agroecologia e Abelhas (GVAA) |
instacron_str |
GVAA |
institution |
GVAA |
reponame_str |
Revista Brasileira de Educação e Saúde |
collection |
Revista Brasileira de Educação e Saúde |
repository.name.fl_str_mv |
Revista Brasileira de Educação e Saúde - Grupo Verde de Agroecologia e Abelhas (GVAA) |
repository.mail.fl_str_mv |
milenanunes@fiponline.edu.br||patriciomaracaja@gmail.com |
_version_ |
1798949666326315008 |