Undergraduate monograph health: Problems and strategies

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Mazzoli-Rocha, Flavia
Data de Publicação: 2017
Outros Autores: Graniço, Andrea Serra, Fernandes, Alba Barros Souza
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Revista Brasileira de Educação e Saúde
Texto Completo: https://www.gvaa.com.br/revista/index.php/REBES/article/view/4367
Resumo: The objective was to describe difficulties experienced by teachers and researchers before the elaboration of the undergraduate conclusion work in the great area of Health. The strategies to help the university student to write their Course Completion Work with technical quality, were scored in order to help students and counselors, such as: facilitating the writing of the completion work course, from the provision of Portuguese subject to Methodological Guidelines; and information about plagiarism and its detection mechanisms. The availability of these strategies can be the differential in the elaboration of a completion work course of better quality.
id GVAA-2_ad8f9932adcd536f00e79e4592a2aa2c
oai_identifier_str oai:ojs.gvaa.com.br:article/4367
network_acronym_str GVAA-2
network_name_str Revista Brasileira de Educação e Saúde
repository_id_str
spelling Undergraduate monograph health: Problems and strategiesTrabalho de Conclusão de Curso de graduação em saúde: Dificuldades e estratégiasMonografiaEducação em saúdePlágio.MonographEducation in healthPlagiarism.The objective was to describe difficulties experienced by teachers and researchers before the elaboration of the undergraduate conclusion work in the great area of Health. The strategies to help the university student to write their Course Completion Work with technical quality, were scored in order to help students and counselors, such as: facilitating the writing of the completion work course, from the provision of Portuguese subject to Methodological Guidelines; and information about plagiarism and its detection mechanisms. The availability of these strategies can be the differential in the elaboration of a completion work course of better quality.Objetivou-se descrever dificuldades vivenciadas por professores e pesquisadores diante da elaboração do Trabalho de Conclusão de Curso de Graduação na grande área da Saúde. As estratégias para auxiliar o discente universitário a escrever seu Trabalho de Conclusão de Curso com qualidade técnica, foram pontuadas de forma a auxiliar discentes e orientadores, como fornecer: subsídios para facilitar a escrita da monografia, desde a disponibilização de disciplina de Português à Diretrizes Metodológicas; e informações sobre plágio e seus mecanismos de detecção. A disponibilização destas estratégias pode ser o diferencial na elaboração de um Trabalho de Conclusão de Curso de melhor qualidade.GRUPO VERDE DE AGROECOLOGIA E ABELHAS2017-04-01info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionAvaliado por Paresapplication/pdfapplication/pdfhttps://www.gvaa.com.br/revista/index.php/REBES/article/view/436710.18378/rebes.v7i2.4367Revista Brasileira de Educação e Saúde; Vol. 7 No. 2 (2017); 77 - 83Revista Brasileira de Educação e Saúde; Vol. 7 Núm. 2 (2017); 77 - 83Revista Brasileira de Educação e Saúde; v. 7 n. 2 (2017); 77 - 832358-2391reponame:Revista Brasileira de Educação e Saúdeinstname:Grupo Verde de Agroecologia e Abelhas (GVAA)instacron:GVAAporhttps://www.gvaa.com.br/revista/index.php/REBES/article/view/4367/4514https://www.gvaa.com.br/revista/index.php/REBES/article/view/4367/8938Copyright (c) 2017 Flavia Mazzoli-Rocha et al.info:eu-repo/semantics/openAccessMazzoli-Rocha, FlaviaGraniço, Andrea SerraFernandes, Alba Barros Souza2018-04-06T23:57:29Zoai:ojs.gvaa.com.br:article/4367Revistahttps://www.gvaa.com.br/revista/index.php/REBESPRIhttp://www.gvaa.com.br/revista/index.php/REBES/oaimilenanunes@fiponline.edu.br||patriciomaracaja@gmail.com2358-23912358-2391opendoar:2018-04-06T23:57:29Revista Brasileira de Educação e Saúde - Grupo Verde de Agroecologia e Abelhas (GVAA)false
dc.title.none.fl_str_mv Undergraduate monograph health: Problems and strategies
Trabalho de Conclusão de Curso de graduação em saúde: Dificuldades e estratégias
title Undergraduate monograph health: Problems and strategies
spellingShingle Undergraduate monograph health: Problems and strategies
Mazzoli-Rocha, Flavia
Monografia
Educação em saúde
Plágio.
Monograph
Education in health
Plagiarism.
title_short Undergraduate monograph health: Problems and strategies
title_full Undergraduate monograph health: Problems and strategies
title_fullStr Undergraduate monograph health: Problems and strategies
title_full_unstemmed Undergraduate monograph health: Problems and strategies
title_sort Undergraduate monograph health: Problems and strategies
author Mazzoli-Rocha, Flavia
author_facet Mazzoli-Rocha, Flavia
Graniço, Andrea Serra
Fernandes, Alba Barros Souza
author_role author
author2 Graniço, Andrea Serra
Fernandes, Alba Barros Souza
author2_role author
author
dc.contributor.author.fl_str_mv Mazzoli-Rocha, Flavia
Graniço, Andrea Serra
Fernandes, Alba Barros Souza
dc.subject.por.fl_str_mv Monografia
Educação em saúde
Plágio.
Monograph
Education in health
Plagiarism.
topic Monografia
Educação em saúde
Plágio.
Monograph
Education in health
Plagiarism.
description The objective was to describe difficulties experienced by teachers and researchers before the elaboration of the undergraduate conclusion work in the great area of Health. The strategies to help the university student to write their Course Completion Work with technical quality, were scored in order to help students and counselors, such as: facilitating the writing of the completion work course, from the provision of Portuguese subject to Methodological Guidelines; and information about plagiarism and its detection mechanisms. The availability of these strategies can be the differential in the elaboration of a completion work course of better quality.
publishDate 2017
dc.date.none.fl_str_mv 2017-04-01
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
Avaliado por Pares
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://www.gvaa.com.br/revista/index.php/REBES/article/view/4367
10.18378/rebes.v7i2.4367
url https://www.gvaa.com.br/revista/index.php/REBES/article/view/4367
identifier_str_mv 10.18378/rebes.v7i2.4367
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://www.gvaa.com.br/revista/index.php/REBES/article/view/4367/4514
https://www.gvaa.com.br/revista/index.php/REBES/article/view/4367/8938
dc.rights.driver.fl_str_mv Copyright (c) 2017 Flavia Mazzoli-Rocha et al.
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Copyright (c) 2017 Flavia Mazzoli-Rocha et al.
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv GRUPO VERDE DE AGROECOLOGIA E ABELHAS
publisher.none.fl_str_mv GRUPO VERDE DE AGROECOLOGIA E ABELHAS
dc.source.none.fl_str_mv Revista Brasileira de Educação e Saúde; Vol. 7 No. 2 (2017); 77 - 83
Revista Brasileira de Educação e Saúde; Vol. 7 Núm. 2 (2017); 77 - 83
Revista Brasileira de Educação e Saúde; v. 7 n. 2 (2017); 77 - 83
2358-2391
reponame:Revista Brasileira de Educação e Saúde
instname:Grupo Verde de Agroecologia e Abelhas (GVAA)
instacron:GVAA
instname_str Grupo Verde de Agroecologia e Abelhas (GVAA)
instacron_str GVAA
institution GVAA
reponame_str Revista Brasileira de Educação e Saúde
collection Revista Brasileira de Educação e Saúde
repository.name.fl_str_mv Revista Brasileira de Educação e Saúde - Grupo Verde de Agroecologia e Abelhas (GVAA)
repository.mail.fl_str_mv milenanunes@fiponline.edu.br||patriciomaracaja@gmail.com
_version_ 1798949666326315008