Between poetry and information science: reappropriations of found footage cinema in digital domains
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2018 |
Outros Autores: | |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Liinc em Revista |
Texto Completo: | http://revista.ibict.br/liinc/article/view/4185 |
Resumo: | ABSTRACT The article deals with dislocations of information in the territories of Found Footage (cinema of archive reappropriation) and YouTube, based on the film Untitle # 3: And what are poets for in a time of poverty? (2016). In an explanatory, descriptive and exploratory research that uses the case study as a method, the confluences and co-influences between mediation and enunciation in archivistic 21 century are taken. We release a hypothesis that found footage can be a method for the mediation of information. An operational procedure to understand the phenomena of image in the fields of audiovisual media, information and communication technologies, and information science.Keyowrds: Found Footage Film; Information; Mediation; Reappropriation; YouTube. |
id |
IBICT-2_917f615bb7085baa80d67a5cef43923b |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.revista.ibict.br:article/4185 |
network_acronym_str |
IBICT-2 |
network_name_str |
Liinc em Revista |
spelling |
Between poetry and information science: reappropriations of found footage cinema in digital domainsEntre a poesia e a ciência da informação: reapropriações do cinema found footage nos domínios digitaisABSTRACT The article deals with dislocations of information in the territories of Found Footage (cinema of archive reappropriation) and YouTube, based on the film Untitle # 3: And what are poets for in a time of poverty? (2016). In an explanatory, descriptive and exploratory research that uses the case study as a method, the confluences and co-influences between mediation and enunciation in archivistic 21 century are taken. We release a hypothesis that found footage can be a method for the mediation of information. An operational procedure to understand the phenomena of image in the fields of audiovisual media, information and communication technologies, and information science.Keyowrds: Found Footage Film; Information; Mediation; Reappropriation; YouTube.RESUMO O artigo trata de deslocamentos da informação nos territórios do found footage (cinema de reapropriação de arquivo) e do YouTube, a partir do filme Sem título # 3: E para que poetas em tempo de pobreza? (2016). Na pesquisa explicativa, descritiva e exploratória que tem o estudo de caso como método, são abordadas as confluências e coinfluências entre mediação e enunciação no arquivístico século XXI. Aponta a hipótese de que o found footage pode ser um método de mediação da informação. Um procedimento operacional para se entender os fenômenos da imagem nos campos do audiovisual, das tecnologias da informação e comunicação, e das ciências da informaçãoPalavras-chave: Cinema Found Footage; Informação; Mediação; Reapropriação; YouTube.Instituto Brasileiro de Informação em Ciência e Tecnologia (Ibict)2018-12-17info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttp://revista.ibict.br/liinc/article/view/418510.18617/liinc.v14i2.4185Liinc em Revista; Vol. 14 No. 2 (2018): Knowledge Organization: Social and Political Agendas and Their Historical ConflictsLiinc em Revista; Vol. 14 Núm. 2 (2018): Organización del Conocimiento: agendas sociopolíticas y sus conflictos históricosLiinc em Revista; v. 14 n. 2 (2018): Organização do Conhecimento: agendas sociopolíticas e seus conflitos históricos1808-3536reponame:Liinc em Revistainstname:Instituto Brasileiro de Informação Ciência e Tecnologia (IBICT)instacron:IBICTporhttp://revista.ibict.br/liinc/article/view/4185/3968Rosa, Carlos Adriano Jeronimo deCastro Filho, Claudio Marcondesinfo:eu-repo/semantics/openAccess2021-05-27T11:34:00Zoai:ojs.revista.ibict.br:article/4185Revistahttp://revista.ibict.br/liincPUBhttp://revista.ibict.br/liinc/oai1808-35361808-3536opendoar:null2021-05-27 11:34:00.594Liinc em Revista - Instituto Brasileiro de Informação Ciência e Tecnologia (IBICT)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
Between poetry and information science: reappropriations of found footage cinema in digital domains Entre a poesia e a ciência da informação: reapropriações do cinema found footage nos domínios digitais |
title |
Between poetry and information science: reappropriations of found footage cinema in digital domains |
spellingShingle |
Between poetry and information science: reappropriations of found footage cinema in digital domains Rosa, Carlos Adriano Jeronimo de |
title_short |
Between poetry and information science: reappropriations of found footage cinema in digital domains |
title_full |
Between poetry and information science: reappropriations of found footage cinema in digital domains |
title_fullStr |
Between poetry and information science: reappropriations of found footage cinema in digital domains |
title_full_unstemmed |
Between poetry and information science: reappropriations of found footage cinema in digital domains |
title_sort |
Between poetry and information science: reappropriations of found footage cinema in digital domains |
author |
Rosa, Carlos Adriano Jeronimo de |
author_facet |
Rosa, Carlos Adriano Jeronimo de Castro Filho, Claudio Marcondes |
author_role |
author |
author2 |
Castro Filho, Claudio Marcondes |
author2_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Rosa, Carlos Adriano Jeronimo de Castro Filho, Claudio Marcondes |
dc.description.none.fl_txt_mv |
ABSTRACT The article deals with dislocations of information in the territories of Found Footage (cinema of archive reappropriation) and YouTube, based on the film Untitle # 3: And what are poets for in a time of poverty? (2016). In an explanatory, descriptive and exploratory research that uses the case study as a method, the confluences and co-influences between mediation and enunciation in archivistic 21 century are taken. We release a hypothesis that found footage can be a method for the mediation of information. An operational procedure to understand the phenomena of image in the fields of audiovisual media, information and communication technologies, and information science.Keyowrds: Found Footage Film; Information; Mediation; Reappropriation; YouTube. RESUMO O artigo trata de deslocamentos da informação nos territórios do found footage (cinema de reapropriação de arquivo) e do YouTube, a partir do filme Sem título # 3: E para que poetas em tempo de pobreza? (2016). Na pesquisa explicativa, descritiva e exploratória que tem o estudo de caso como método, são abordadas as confluências e coinfluências entre mediação e enunciação no arquivístico século XXI. Aponta a hipótese de que o found footage pode ser um método de mediação da informação. Um procedimento operacional para se entender os fenômenos da imagem nos campos do audiovisual, das tecnologias da informação e comunicação, e das ciências da informaçãoPalavras-chave: Cinema Found Footage; Informação; Mediação; Reapropriação; YouTube. |
description |
ABSTRACT The article deals with dislocations of information in the territories of Found Footage (cinema of archive reappropriation) and YouTube, based on the film Untitle # 3: And what are poets for in a time of poverty? (2016). In an explanatory, descriptive and exploratory research that uses the case study as a method, the confluences and co-influences between mediation and enunciation in archivistic 21 century are taken. We release a hypothesis that found footage can be a method for the mediation of information. An operational procedure to understand the phenomena of image in the fields of audiovisual media, information and communication technologies, and information science.Keyowrds: Found Footage Film; Information; Mediation; Reappropriation; YouTube. |
publishDate |
2018 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2018-12-17 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
http://revista.ibict.br/liinc/article/view/4185 10.18617/liinc.v14i2.4185 |
url |
http://revista.ibict.br/liinc/article/view/4185 |
identifier_str_mv |
10.18617/liinc.v14i2.4185 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
http://revista.ibict.br/liinc/article/view/4185/3968 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Instituto Brasileiro de Informação em Ciência e Tecnologia (Ibict) |
publisher.none.fl_str_mv |
Instituto Brasileiro de Informação em Ciência e Tecnologia (Ibict) |
dc.source.none.fl_str_mv |
Liinc em Revista; Vol. 14 No. 2 (2018): Knowledge Organization: Social and Political Agendas and Their Historical Conflicts Liinc em Revista; Vol. 14 Núm. 2 (2018): Organización del Conocimiento: agendas sociopolíticas y sus conflictos históricos Liinc em Revista; v. 14 n. 2 (2018): Organização do Conhecimento: agendas sociopolíticas e seus conflitos históricos 1808-3536 reponame:Liinc em Revista instname:Instituto Brasileiro de Informação Ciência e Tecnologia (IBICT) instacron:IBICT |
reponame_str |
Liinc em Revista |
collection |
Liinc em Revista |
instname_str |
Instituto Brasileiro de Informação Ciência e Tecnologia (IBICT) |
instacron_str |
IBICT |
institution |
IBICT |
repository.name.fl_str_mv |
Liinc em Revista - Instituto Brasileiro de Informação Ciência e Tecnologia (IBICT) |
repository.mail.fl_str_mv |
|
_version_ |
1700924326218301440 |