Internacionalização da Produção Familiar de Café Orgânico do Espírito Santo/ES
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Data de Publicação: | 2015 |
Outros Autores: | |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Revista IDEAS (Online) |
Texto Completo: | https://revistaideas.ufrrj.br/ojs/index.php/ideas/article/view/81 |
Resumo: | Agriculture is going through a crisis related to the high costs of inputs derived from oil, the ally that it is perceived trends for more healthy products and also the protection of natural resources. The organic management, then, is a means to bring these two concerns, it seeks to use natural methods in agricultural activity. This article discusses the international marketing of organic arabica coffee. For this, we used the bibliographic and documentary research in books, articles, reports and web sites, in addition to applying a pre-prepared questionnaire with farmers of the Holy Spirit. The research shows that producers of organic coffee arabica acquired the stamp of marketing in foreign markets, from a pioneering work with the organic product. Furthermore, it shows that it is feasible for farmers remain on their land and working with families participating in the process of organic management, contributing to a more healthy production, the environment and at the same time, adding more value to the product of fruit their work. |
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Internacionalização da Produção Familiar de Café Orgânico do Espírito Santo/ESAgricultura OrgânicaCafé ArábicaComercialização InternacionalOrganic agricultureArabica CoffeeInternational marketing Agriculture is going through a crisis related to the high costs of inputs derived from oil, the ally that it is perceived trends for more healthy products and also the protection of natural resources. The organic management, then, is a means to bring these two concerns, it seeks to use natural methods in agricultural activity. This article discusses the international marketing of organic arabica coffee. For this, we used the bibliographic and documentary research in books, articles, reports and web sites, in addition to applying a pre-prepared questionnaire with farmers of the Holy Spirit. The research shows that producers of organic coffee arabica acquired the stamp of marketing in foreign markets, from a pioneering work with the organic product. Furthermore, it shows that it is feasible for farmers remain on their land and working with families participating in the process of organic management, contributing to a more healthy production, the environment and at the same time, adding more value to the product of fruit their work. A agricultura passa por uma crise relacionada a altos custos de insumos derivados do petróleo, e, ao mesmo tempo, percebem-se tendências para produtos mais saudáveis e também para a proteção dos recursos naturais. O manejo orgânico, então, é um meio de congregar estes dois anseios, pois busca a utilização de métodos naturais na atividade agrícola. Este artigo discute a comercialização internacional do café arábica orgânico. Para tanto, foi realizada pesquisa bibliográfica e documental em livros, artigos, relatórios e sítios na web, bem como aplicado de um questionário pré-elaborado com agricultores familiares do Espírito Santo. A pesquisa revela que os produtores de café arábica orgânico adquiriram o selo de comercialização em mercado externo, a partir de um trabalho pioneiro com o produto café orgânico. Além disso, mostra que é viável aos agricultores permanecer em suas terras com suas famílias e participar do processo de manejo orgânico, contribuindo para uma produção mais saudável e, ao mesmo tempo, agregando maior valor ao produto que é fruto do seu trabalho.Universidade Federal Rural do Rio de Janeiro2015-03-08info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionPeer reviewedRevisado por paresAvaliado pelos paresapplication/pdfhttps://revistaideas.ufrrj.br/ojs/index.php/ideas/article/view/81Revista IDeAS; Vol. 6 No. 1 (2012): janeiro a junho de 2012; 83-107Revista IDeAS; Vol. 6 Núm. 1 (2012): janeiro a junho de 2012; 83-107Revista IDeAS; v. 6 n. 1 (2012): janeiro a junho de 2012; 83-1071984-98341982-257Xreponame:Revista IDEAS (Online)instname:Universidade Federal Rural do Rio de Janeiro (UFRRJ)instacron:UFRRJporhttps://revistaideas.ufrrj.br/ojs/index.php/ideas/article/view/81/81Copyright (c) 2012 Thatiana de Andrade Figueira, Dario de Oliveira Lima Filhohttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessFigueira, Thatiana de AndradeLima Filho, Dario de Oliveira2020-06-15T20:29:26Zoai:ojs.revistaideas.ufrrj.br:article/81Revistahttps://revistaideas.ufrrj.br/ojs/index.php/ideasPUBhttps://revistaideas.ufrrj.br/ojs/index.php/ideas/oairevistaideas@gmail.com||1984-98341982-257Xopendoar:2020-06-15T20:29:26Revista IDEAS (Online) - Universidade Federal Rural do Rio de Janeiro (UFRRJ)false |
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