As representações do rural nos anúncios da Revista Globo Rural (1980-2000)
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Data de Publicação: | 2015 |
Outros Autores: | |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Revista IDEAS (Online) |
Texto Completo: | https://revistaideas.ufrrj.br/ojs/index.php/ideas/article/view/108 |
Resumo: | This article presents some results of a dissertation, specifically those related to image analysis, according to the semiotic analysis of Martine Joly, of the ads of Globo Rural magazine, between the 80sand the first decade of 21 st century, aiming to raise and examine which were the images representing Brazilian countryside that were showed in those ads. |
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As representações do rural nos anúncios da Revista Globo Rural (1980-2000)Social RepresentationsAdvertising ruralRural Globe MagazinePublicity DiscourseSemiotics in rural areasRepresentações sociaisPublicidade ruralRevista Globo RuralDiscurso publicitárioSemiótica ruralThis article presents some results of a dissertation, specifically those related to image analysis, according to the semiotic analysis of Martine Joly, of the ads of Globo Rural magazine, between the 80sand the first decade of 21 st century, aiming to raise and examine which were the images representing Brazilian countryside that were showed in those ads.Este artigo apresenta parte dos resultados de uma dissertação de mestrado, especificamente os que dizem respeito à análise da imagem, segundo a análise semiótica de Martine Joly, dos anúncios da revista Globo Rural, entre as décadas de 1980 e 2000, objetivando levantar e analisar qual a imagem que essa publicidade representou sobre o rural brasileiroUniversidade Federal Rural do Rio de Janeiro2015-03-08info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionPeer reviewedRevisado por paresAvaliado pelos paresapplication/pdfhttps://revistaideas.ufrrj.br/ojs/index.php/ideas/article/view/108Revista IDeAS; Vol. 7 No. 2 (2013): julho a dezembro de 2013; 30-61Revista IDeAS; Vol. 7 Núm. 2 (2013): julho a dezembro de 2013; 30-61Revista IDeAS; v. 7 n. 2 (2013): julho a dezembro de 2013; 30-611984-98341982-257Xreponame:Revista IDEAS (Online)instname:Universidade Federal Rural do Rio de Janeiro (UFRRJ)instacron:UFRRJporhttps://revistaideas.ufrrj.br/ojs/index.php/ideas/article/view/108/107Copyright (c) 2014 Laene Mucci Daniel, Nora Presno Amodeoinfo:eu-repo/semantics/openAccessDaniel, Laene MucciAmodeo, Nora Presno2020-05-19T14:04:53Zoai:ojs.revistaideas.ufrrj.br:article/108Revistahttps://revistaideas.ufrrj.br/ojs/index.php/ideasPUBhttps://revistaideas.ufrrj.br/ojs/index.php/ideas/oairevistaideas@gmail.com||1984-98341982-257Xopendoar:2020-05-19T14:04:53Revista IDEAS (Online) - Universidade Federal Rural do Rio de Janeiro (UFRRJ)false |
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